تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یکی از امن ترین و ثروتمندترین کشورهای اروپا و حتی جهان می باشد که علی رغم مساحت بسیار اندک ، نقش بسیار مهمی را در قاره اروپا ایفا می کند . لوکزامبورگ بالاترین سطح رفاه و تسهیلات را نیز به شهروندان و مهاجرانش ارائه می کند و سیستم آموزشی آن در کل اروپا زبانزد است . لوکزامبورگ ، یک کشور چند فرهنگی و چند زبانی می باشد و مردمان آن به زبان های فرانسوی ، آلمانی و لوکزامبورگی صحبت می کنند . در سیستم آموزشی کشور لوکزامبورگ و دانشگاه های آن رشته هایی نیز به زبان انگلیسی ارائه می دهند . دولت کشور لوکزامبورگ هر ساله هزینه های بسیار سنگین را به بخش آموزش اختصاص می دهد تا بدون هر گونه نقصی نسل های آینده این کشور با نهایت دقت و توجه و همچنین برنامه ریزی درست تربیت شوند . مدارس کشور لوکزامبورگ به شکل های دولتی ، خصوصی یا بین المللی هستند البته اکثر مدارس این کشور دولتی می باشند و به دلیل حمایت دولت از این نهاد ، نیازی به پرداخت هزینه های تحصیل در کشور لوکزامبورگ برای تحصیل کودکان و نوجوانان نیست . تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ به طور رسمی از 6 سالگی شروع می شود و تا سن 16 سالگی اجباری است .

برای اقامت و تابعیت در لوکزامبورگ روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

سیستم آموزشی کشور لوکزامبورگ در سراسر دنیا به نام سیستم چهار زبانی شهرت دارد زیرا کودکان تا سن ۶ سالگی در خانه زبان لوکزامبورگی را می آموزند و در ۶ سالگی و آغاز مدرسه ، زبان آلمانی را یاد می گیرند و در ۷ سالگی آموزش فرانسوی به آن ها شروع می شود و از ۱۲ سالگی به بعد ریاضیات را با زبان فرانسوی می آموزند ،  از ۱۳ سالگی نیز آموزش زبان انگلیسی برای آن ها شروع می شود . به دلیل تدریجی بودن آموزش این زبان ها و به کارگیری آن ها به شکل مداوم و کاربردی ، تا ۱۵ سالگی تمامی کودکان بدون هیچ گونه سردرگمی به ۴ زبان تسلط کافی دارند .

تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ تحصیل در مدارس بین المللی کشور لوکزامبورگ

اگر کودکی وارد کشور لوکزامبورگ شود و در سنی باشد که زمان ورودش به لوکزامبورگ در میانه دوران تحصیل ابتدایی یا دبیرستان باشد و به زبان های آلمانی و فرانسوی آشنایی نداشته باشد می تواند در مدارس بین المللی ثبت نام و شرکت کند . در مدارس بین المللی کشور لوکزامبورگ علاوه بر دروس اصلی ، زبان های مورد نیاز را نیز به کودکان می آموزند . هر چند معمولا به مهاجران توصیه می شود که با شرکت در کلاس های متعددی که سرتاسر این کشور وجود دارند ، زبان های خود را هر چه سریعتر تکمیل کنند . در حالی که در مدارس معمولی لوکزامبورگ هر سه زبان رسمی یاد داده خواهد شد. لازم به ذکر است که فرد متقاضی تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ در دوره ابتدایی و در سال اول خواندن و نوشتن زبان آلمانی و در سال دوم دستور زبان فرانسه و پس از آن لوکزامبورگی خواهند آموخت .  بنابراین در سن 8 سالگی کودکان شما سه زبان را خواهند آموخت.

تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ

تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ

از آنجایی که شرایط رفاهی و اشتغال علی رغم بالا بودن زیاد هزینه های زندگی در کشور لوکزامبورگ آن را به مقصدی جالب توجه برای متقاضیان بین المللی از سراسر دنیا تبدیل کرده است ، مدارس و موسسه های پرشماری برای ارائه دروس مدرسه زبان های گوناگون وجود دارد . ارائه چنین خدمات ویژه ای به نام  CASNA (Cellule d’accueil scolaire pour élèves nouveaux arrivants)  از سوی وزارت آموزش و پرورش لوکزامبورگ انجام می شود و کار اصلی چنین نهادی معرفی و ارائه اطلاعات ضروری درباره موسسات و آموزشگاه های زبان های خارجی می باشد .

تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ شرایط تحصیل در مدارس ابتدایی و دبیرستان کشور لوکزامبورگ

یادگیری اولیه برای کودکان 3 ساله امکان پذیر خواهد بود و این امر کودکان را در جهت یادگیری بالقوه یاری خواهد کرد و همچنین برای کودکان مهاجر بسیار مفید می باشد. این یادگیری اجباری نیست ولی به صورت چشمگیری توسط وزارت آموزش و پرورش توصیه می شود. لازم به ذکر است که هیچ مدرسه ای در کشور لوکزامبورگ مجوز رد کردن کودکان به دلیل نژاد، جنس، زبان و یا مذهب را نخواهد داشت.

شما می توانید برای مهاجرت به لوکزامبورگ مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ از سن ۶ سالگی آغاز می شود ولی بسیاری از مراکز کودکان ۳ تا ۵ ساله را نیز می پذیرند . این سنین برای حضور کودکان در مدرسه اجباری نمی باشد اما به ویژه به افرادی که مهاجر هستند توصیه می شود تا کودک آنها از سن بسیار پایین مهارت های زبانی مورد نیاز را کسب کند .

در سیستم آموزشی کشور لوکزامبورگ دوران تحصیل به دو بخش اصلی ابتدایی و دبیرستان تقسیم می شود . کلاس های دوره ابتدایی در روزهای دوشنبه ، چهارشنبه و جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۴ بعد از ظهر و روزهای شنبه و سه شنبه تنها صبح تا ظهر برگزار می شود . در بین ساعات کلاسی ، 2 ساعت زمان برای خوردن ناهار به دانش آموزان داده می شود و این امکان وجود دارد که او ناهار با خانواده خود بخورد .

دوره دبیرستان در کشور لوکزامبورگ پس از دوره ابتدایی ، ۷ سال طول می کشد، گرچه برای آن دسته از افرادی که تمایل به پایان دبیرستان و گرفتن دیپلم معمولی را ندارند ، این امکان وجود دارد که از سن ۱۵ سالگی مدرسه را ترک کنند ولی باید در دوره های ویژه فنی و آموزشی ثبت نام کنند تا مهارت خاصی را بنا بر علاقه و توانایی خود بیاموزند . معمولا این دوره ها به زبان فرانسوی برگزار می شوند و فرد متقاضی می تواند در رشته های مانند حسابداری ، تجارت بین الملل ، مدیریت ، بازاریابی و فیلمسازی شرکت کند و پس از گذراندن این دوره ها ، افراد آمادگی تحصیل در دانشگاه را خواهند داشت .

تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ زبان تحصیل در مدارس کشور لوکزامبورگ

زبان آلمانی به عنوان زبان اصلی در مدارس ابتدایی و در چند سال اول متوسطه خواهد بود ، در حالی که زبان فرانسوی به عنوان زبان کلاسیک در نظر گرفته می شود. دانش آموزان در دوره دبیرستان زبان دوم یعنی انگلیسی را فرا می گیرند. شایان به ذکر است که شرکت در کلاس های دینی، اخلاق و طبقات اجتماعی اجباری خواهد بود. اگر سن فرد متقاضی کمی بیشتر می باشد و به زبان آلمانی و فرانسوی مسلط نیست ، دو مدرسه در اروپا، دبیرستان فرانسوی و دو مدرسه بین المللی دیگر بهترین گزینه انتخابی برای آنان خواهد بود.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در لوکزامبورگ ” را مطالعه فرمایید .

از جمله مدارس اروپایی در کشور لوکزامبورگ می توان به مدرسه لوکزامبورگ اشاره کرد که در منطقه  کیرشبرگ لوکزامبورگ واقع شده است .در حالی که دومین مدرسه اروپایی در لوکزامبورگ II و در منطقه مامر قرار گرفته است. مدرسه بین المللی لوکزامبورگ (ISL) مدرسه دیگری در پایتخت است که دانش آموزانی با 45 ملیت مختلف و از 20 کشور متفاوت را در خود جای داده است. گزینه دوم مدرسه بین المللی St Georges است که در حال حاضر به عنوان یک مدرسه جدید به منطقه هام نقل مکان کرد. این مدرسه عضو شورای اروپایی مدارس بین المللی وCOBIS   (شورای بریتانیایی مدارس مستقل) است . آموزش در این مدرسه از سن 3 سالگی شروع می شود و فارغ التحصیلان معمولا 18 ساله خواهند بود. سیستم آموزشی این مدرسه بسیار به سیستم آموزشی کشور انگلیسی شبیه است  و دانش آموزان از 50 نوع کشور مختلف می باشند که حدود یک پنجم آنان بریتانیایی می باشند. این مدرسه در میان دیگر مدارس بین المللی لوکزامبورگ از شهرت والایی برخوردار می باشد و مدرسه ای که با مدارس ورزشی و فعالیت های اجتماعی در آمیخته است.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ تحصیل در رشته پرستاری لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ به دلیل وسعت کم ، تنها دارای یک دانشگاه است که آن هم دانشگاه لوکزامبورگ نام...

تحصیل در لوکزامبورگ تحصیل در لوکزامبورگ

تحصیل در لوکزامبورگ و شرایط پذیرش و مدارک و هزینه های تحصیل در این مقاله مورد بررسی قرار گر...

بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ بازار کار رشته زبان در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ ، یکی از کوچکترین کشورهای قاره اروپاست که پایتخت این کشور ، شهر لوکزامبورگ...

نظرات کاربران
Call Now Button