تحصیل در مدارس کشور سوئیس

کشور سوئیس ، یکی از کشورهای اروپایی که امکان تحصیل در مدارس کشور سوئیس و دانشگاه های آن فرصت مناسبی برای افراد متقاضی مهاجرت به اروپا ایجاد می کند . کشور سوئیس هر ساله میزبان دانشجویان و دانش آموزان بین المللی بسیاری می باشد . تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور سوئیس می تواند فرصت مناسبی را برای متقاضیان ادامه تحصیل در مدارس کشور سوئیس ایجاد کند تا از امکانات و شرایط زندگی و تحصیل ایده آل در سطح ایده آل برخوردار باشند . شرایط تحصیل در مدارس کشور سوئیس مستلزم آگاهی از قوانین و شرایط پیش روی افراد متقاضی تحصیل در مدارس سوئیس می باشد .

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سوئیس ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سوئیس ” است .

کشور سوئیس دارای یک سیستم آموزش و پرورش گسترده نیز است که دارای 26 استان و 9 دولت فدرال می باشد که دارای سیستم آموزش اجباری هستند ولی در کل و در یک چارچوب مشخص تعیین می شود که چه زمانی،چگونه و چه چیزی آموزش داده شود. در کشور سوئیس هر شهر و هر منطقه قوانین و ضوابط خاص خود از دوره دبستان تا دانشگاه و غیره را دارد و مانند کشور ایران یا خیلی از کشورهای دیگر نیست که یک قانون کلی برای همه مدارس کشور سوئیس وجود داشته باشد. به عنوان مثال در کشور سوئیس ، آغاز و پایان سال تحصیلی در ایالات مختلف، متفاوت است و تدریس هایی که توسط معلم ها در مدارس انجام می گیرد ، از کلاسی به کلاس دیگر و از مدرسه ای به مدرسه ی دیگر و از شهری به شهر دیگر با هم فرق دارند.تنها موردی که می توان گفت در این نظام در کل کشور سوئیس یکی است ، مدل ارزیابی دانش آموزان و دانشجویان می باشد.در این کشور نمرات از ۶ محاسبه می شود، به این صورت که نمره ۴ به بالا نمرات خوب و عالی و نمره ۴ به پایین نمرات ضعیف تلقی می شود به طوری که چه در مدرسه و چه در دانشگاه کسب نمره ۴ که همان نمره پاس کردن است به سختی کسب می شود، چه برسد به نمره کامل.

تحصیل در مدارس کشور سوئیس نظام آموزشی در کشور سوئیس

دوره های آموزشی در کشور سوئیس با دوره 1 تا 2 ساله آمادگی شروع می شود . تحصیلات در کشور سوئیس اجباری می باشد و از ۶ تا ۸ سالگی شروع شده و ۸ تا ۹ سال طول می‌کشد. نظام آموزشی در کشور سوئیس به شرح زیر می باشد :

  • طول دوره ابتدایی در این کشور ۴ تا ۶ سال می باشد و دوره متوسطه ۳ تا ۵ سال ادامه دارد
  • دانش‌ آموزان پس از اتمام دوره ابتدایی و متوسطه وارد دبیرستان، مدارس بازرگانی یا مدارس حرفه‌ ای می‌ شوند
  • طول دوره دبیرستان در کشور سوئیس 2 سال است و دانش‌ آموزان پس از اتمام این دوره بسته به نوع رشته تحصیلی خود موفق به اخذ مدرک دیپلم می‌ شوند .
  • دانش ‌آموزانی که دوره تحصیلی خود را در مدارس بازرگانی یا حرفه ­ای سوئیس می‌ گذرانند پس از اتمام دوره تحصیلی ۲ تا ۴ ساله جذب بازار کار می‌ شوند و معمولا به تحصیلات آکادمیک ادامه نمی‌ دهند .

تحصیل در مدارس کشور سوئیس انواع مدارس در کشور سوئیس

انواع مدارس در کشور سوئیس عبارتند از :

  • مدارس خصوصی : در بین تمام دانش آموزان کشور سوئیس حدود 5 درصد آن ها در مدارس خصوصی سوئیس مشغول به تحصیل هستند و بیش تر این دانش آموزان افرادی هستند که از سایر کشورها برای ادامه تحصیل در مدارس این کشور، به آن مهاجرت کرده اند. لازم به ذکر است که تحصیل در مدارس خصوصی کشور سوئیس هزینه ی بالایی را می طلبد و برای تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس مبلغی بالغ بر ۱۱۱۰۰۰ یورو لازم است . دانش آموزان در این مدارس از امکانات تحصیلی و آموزشی در سطوح بالا بهره مند خواهند شد و به دین ترتیب برای تحصیلات آکادمیک در دانشگاه ها آمادگی لازم را کسب خواهند کرد.دانش آموزان در مدارس خصوصی کشور سوئیس در مقایسه با مدارس دولتی این کشور در کلاس هایی با تعداد کم تر دانش آموزان حضور داشته و به دین ترتیب کیفیت یادگیری آن ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.
  • مدارس بین المللی : مدارس بین المللی برای خانواده های خارجی که در این کشور حضور دارند، است .
  • مدارس دولتی محلی : این مدارس تحت حمایت دولت کشور سوئیس بوده و هزینه های آن را نیز دولت کشور پرداخت می کند.
  • مدارس دو زبانه : کشور سوئیس کشوری با استانداردهای بالای آموزشی است که در اکثر مدارس سوئیس تمرکز بر روی چند زبانه شدن دانش آموزان می باشد زیرا سوئیس کشوری با چهار زبان رسمی انگلیسی،فرانسوی، آلمانی و رومانش است.
  • مدارس شبانه روزی کشور سوئیس : دانش آموزان با حضور در مدارس شبانه روزی سوئیس تجربه ای متفاوت داشته و مهارت های زبانی خود را توسعه خواهند داد و با آموزش و تحصیل در یک محیط بین المللی آشنا شده و از آموزش های معلمین و مربیان متخصص و باتجربه بهره مند خواهند شد که تمام این مسایل در کنار یکدیگر باعث خواهد شد و دانش آموزان بر اساس علایق و استعدادهای خود بتوانند به راحتی مسیر تحصیلی خود در دانشگاه ها را پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سوئیس مقاله ” مهاجرت به سوئیس ”  را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در مدارس کشور سوئیس

تحصیل در مدارس کشور سوئیس

تحصیل در مدارس کشور سوئیس زبان تحصیل در مدارس کشور سوئیس

معمولا درس های مدارس ابتدایی در کشور سوئیس به زبان انگلیسی و یا به زبان فرانسوی، آلمانی یا زبان مادری مدرسه (به عنوان مثال، ژاپنی) تدریس می شوند. کلاس های مدارس کشور سوئیس کوچک هستند و استانداردهای آموزشی و امکانات معمولا عالی است.

تحصیل در مدارس کشور سوئیس تحصیل در مدارس ابتدایی کشور سوئیس

آموزش ابتدایی در تمام استان های کشور سوئیس اجباری نیست، اما اکثر کودکان (98.5 درصد) 2 سال قبل از شروع تحصیل در سوئیس در مهد کودک شرکت می کنند. معمولا، دانش آموزان در دوره پیش دبستانی در 4 سالگی ثبت نام می کنند. در برخی از استان ها مانند زوریخ و ژنو، از سال گذشته تا الان مهد کودک اجباری است. دسترسی به آموزش عمومی در سوئیس رایگان می باشد و از طریق مالیات های دولتی تامین می شود. در پیش دبستان کودکان هنر، صنایع دستی، موسیقی، رقص، بازی های آموزشی، فعالیت های ادراک، مهارت های گوش دادن و در طول سال گذشته مبانی نوشتن، خواندن و ریاضیات را آموزش می بینند . پیش دبستان های کشور سوئیس برای راه خلاقانه برای آموزش به کودکان شناخته شده اند.

ساعت و شرایط تحصیل در مدارس سوئیس نسبت به سایر کشورها متفاوت می باشد و بسیاری از والدین کار آنها را ناخوشایند می دانند. دانش آموزان صبح 2.5 ساعت در سخنرانی ها حضور دارند. آنها همچنین ممکن است 2 ساعت سخنرانی صبح و سپس 2 ساعت دیگر بعدازظهر داشته باشند. در طول ناهار، اکثر مهد کودک ها بسته می شود و بچه ها را مجبور می کنند تا برای خوردن ناهار به خانه خود بروند که می تواند یک مشکل برای کار والدین باشد که باید به خانه خود بروند تا از فرزندان آنها مراقبت کنند.

دوره تحصيل ابتدايي در سوئيس براي تمامی کودکان از سنين ۶ یا ۷ سالگی شروع مي شود و اجباری است . در این دوره تحصيلي دانش آموزان را براي ورود به دوره متوسطه آماده مي كنند. مدرسه ابتدایی می تواند بین 4 تا 6 سال بسته به استان باشد . متوسط طول دوره ابتدایی در کشور سوئیس معمولا 5 سال است.

تحصیل در مدارس کشور سوئیس تحصیل در مدارس متوسطه کشور سوئیس

تحصيل در مدارس متوسطه کشور سوئیس از سنين ۷ تا ۹ سال است و در اين دوره تحصيلي افراد براي ورود به دوره دبيرستان آماده مي شوند.

تحصیل در مدارس کشور سوئیس تحصیل در دبیرستان های کشور سوئیس

تمام برنامه های دبیرستانی در کشور سوئیس 3 ساله می باشند که این برنامه ‌ها در 2 دسته حرفه ‌ای ( که شامل ۱۸ برنامه است) و دوره آماده ‌کننده برای دانشگاه (که شامل ۶ برنامه است) قرار می ‌گیرند. دانش‌ آموزان پس از گذراندن یک برنامه حرفه‌ ای  باید به خوبی خود را برای  زندگی شغلی در آینده آماده کنند . بنابراین آموزش باید کیفیت بالایی داشته باشد و منجر به مهارت در شغل شود. تمام دانش‌ آموزانی که یک برنامه حرفه‌ ای را می‌ گذرانند امکان کسب شرایط عمومی ورود به دانشگاه را در طول دوران تحصیل دبیرستان دارند. پس از گذراندن یک برنامه آماده‌ کننده برای دانشگاه باید دانش‌ آموزان آماده تحصیل در دانشگاه شوند . برای دانش ‌آموزانی که شرایط ورود به یک برنامه سراسری را ندارند 5 برنامه آشنایی وجود دارد. برنامه ‌های آشنایی باید دانش ‌آموزان را به یکی از ۱۸ برنامه سراسری و یا زندگی شغلی هدایت نماید . شرایط ورود به دبیرستان برای برنامه ‌های حرفه ‌ای و آماده‌ کننده دانشگاه کاملا متفاوت می باشد . به طور کلی دانش آموزان برای تحصیل در یک برنامه سراسری، حرفه‌ ای و یا آماده‌ کننده دانشگاه، باید در مواد درسی و انگلیسی و ریاضیات نمره قبولی داشته باشند.

  • برای برنامه‌ های حرفه ‌ای داشتن نمره قبولی در پنج ماده درسی دیگر نیز لازم است یعنی در مجموع 8 ماده درسی باید نمره قبولی داشته باشد.
  • برای برنامه ‌های آماده‌ کننده دانشگاه داشتن نمره قبولی در ۹ ماده درسی دیگر نیز لازم است یعنی در مجموع ۱۲ ماده درسی باید نمره قبولی داشته باشد.
  • برای برنامه اقتصاد و علوم اجتماعی و همچنین برنامه علوم انسانی 4 ماده درسی از ۹ ماده قبول درسی باید قبول شده باشد ماده­ های دیگر باید جغرافیا، تاریخ، تعلیمات اجتماعی و تعلیمات دینی باشند.
  • برای برنامه هنر و زیبایی ۹ ماده درسی انتخابی می باشند .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سوئیس ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سوئیس توضیح دادیم .

تحصیل در مدارس کشور سوئیس مدارس شبانه روزی کشور سوئیس

تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور سوئیس براي تمامي اتباع كشورهاي جهان امكان پذير مي باشد و  هر سال تعداد قابل توجهي از اتباع كشورهاي ديگر براي اخذ پذيرش از مدارس سوئیس اقدام مي كنند البته تحصيل در مدارس سوییس براي اتباع داخل سوئيس نيز امكان پذير است . هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور سوئیس بالا بوده و افراد متقاضي تحصيل در مدارس سوئيس بايد بتوانند از پس اين هزينه بر آيند، تحصيل اتباع سوئيس در اين مدارس كاملا به صورت رايگان مي باشد. برخی از مدارس شبانه روزي و مدارس عادي سوئيس به شرح زیر می باشد :

  1. مدرسه شبانه روزي ايگلون AIGLON COLLEGE
  2. مدرسه سروال مونتروكس Surval Montreux
  3. مدرسه بو سولیی سوئیس Beau Soleil
  4. مدرسه امریکایی لوزان سوئیس
  5. مدرسه نوول سوئیس
  6. مدرسه لمان

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
آب و هوای کشور سوئیس آب و هوای کشور سوئیس

کشور سوئیس دارای آب و هوای معتدل است و برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که آب و هوای کشو...

کار در سوئیس کار در سوئیس

کار در سوئیس و شرایط اخذ ویزای کار سوئیس در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر به دنبال مه...

بازار کار مهندسی برق در سوئیس بازار کار مهندسی برق در سوئیس

بازار کار مهندسی برق در کشور سوئیس شرایط خوبی دارد زیرا نرخ بیکاری این کشور صنعتی ، 0.09% است ...

نظرات کاربران
Call Now Button