تحصیل در مدارس کشور سریلانکا

کشور سریلانکا ، در اقیانوس هند ، در منتهی الیه آسیا جنوبی می باشد که در سال های اخیر توانسته نام خود را در کنارهای معروف توریستی جهان برساند و با وجود جنگ های فراوان رخ داده در کشور سریلانکا ، جز کشورهایی می باشد که تعداد افراد تحصیل کرده در آن زیاد است . به طوری که نزدیک به 91 درصد از افراد بزرگسال در سریلانکا و بیش از 97 درصد از جوانان با توجه به آمار یونسکو در این کشور با سواد هستند . برای کودکان 5 تا 17 سال در سریلانکا گذراندن دوره تحصیل اجباری می باشد که سیستم آموزشی آنها رایگان است به طوری که دولت سریلانکا همچنین کتاب های درسی را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می دهد . در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد شرایط تحصیل در مدارس کشور سریلانکا آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به سریلانکا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به سریلانکا ” بیاندازید.

تحصیل در مدارس کشور سریلانکا  – تحصیل در سریلانکا در مقطع ابتدایی

تحصيل در سريلانكا براي کودکان از 5 سالگی آغاز می شود که تحصیل رسمی خود را در مقطع ابتدایی آغاز می کنند . طول دوره دبستان نیز 9 ساله می باشد . مهاجران کشور سریلانکا می توانند هم در سیستم مدارس دولتی فرزندان خود را  ثبت نام کنند و آنها را به یک مدرسه خصوصی بفرستند و هم این امکان را دارند که آنها را به یک مدرسه بین المللی در سریلانکا بفرستند. سال تحصیلی سریلانکا از اواسط ماه اوکتبر شروع می شود و تا آغاز ماه ژوئن ادامه دارد . کشور سریلانکا دارای مدارس عمومی و خصوصی می باشد.

تحصیل در مدارس کشور سریلانکا

تحصیل در مدارس کشور سریلانکا

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در سریلانکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در سریلانکا توضیح دادیم .

تحصیل در مدارس کشور سریلانکا  – تحصیل در سریلانکا در مقطع متوسطه و دبیرستان

تحصيل در سريلانكا براي افرادی که مقیم یا تبعه سریلانکا هستند رايگان است . دبیرستان های کشور سریلانکا دارای انواع مختلفی هستند و دارای هزینه های مختلفی می باشند. در دبیرستان های کشور سریلانکا گرایشات مختلفی وجود دارد و از جمله دبیرستان هایی که فقط روی آموزش های فنی حرفه ای و هنر تمرکز دارند و همچنین دبیرستان هایی که به رشته هایی نظیر علوم تجربی،ریاضی و فیزیک جداگانه می پردازند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در سریلانکا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در سریلانکا ” است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری سریلانکا هستند. اول...

بازار کار رشته زبان در سریلانکا بازار کار رشته زبان در سریلانکا

کشور سریلانکا ، کشوری جزیره ای است واقع در بخش جنوب آسیا ، در اقیانوس هند و جنوب کشور هند اس...

تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا تحصیل دندانپزشکی در سریلانکا

کشور سریلانکا به دلیل هزینه های پایین تحصیل و زندگی مقصد مناسبی برای افرادی است که می خواهن...

نظرات کاربران
Call Now Button