تحصیل در مدارس کشور روسیه

کشور روسیه ، پهناورترین کشور جهان می باشد که در آسیای شمالی و اروپای غربی واقع شده است  . کشور روسیه از نظر تحصیل در جایگاه خوبی قرار دارد و کشوری بسیار مناسب برای تحصیل می باشد . نظام آموزش و پرورش در کشور روسیه به عنوان یک زنجیر پیوسته از سطوح و مراحل مختلف آموزشی است . آموزش در کشور روسیه توسط دولت سازماهی و اداره می شود که تضمین می کند آموزش به صورت عمومی بوده و برای همه در دسترس می باشد . اکثر مدارس کشور روسیه دولتی هستند ولی مدارس خصوصی نیز در سال های اخیر تاسیس شده است که در این مقاله قصد داریم شما خوانندگان عزیز را با شرایط تحصیل در مدارس کشور روسیه آشنا کنیم .

یکی از روش های مهاجرت به روسیه از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به روسیه ” اطلاعات کسب کنید .

آموزش در کشور روسیه معمولا قبل از سن ۶ سالگی با مدارس پیش دبستانی شروع می‌ شود، اگرچه این مقطع اجباری نمی باشد . کودکان معمولا به مهد کودک یا دیگر مدارس پیش دبستانی می ‌روند که بر فعالیت ‌های فکری و فیزیکی تمرکز دارند و سپس در مدارس ابتدایی به تحصیل در روسیه ادامه دهند . آموزش عمومی در روسیه شامل 3 مرحله است که عبارتند از :

  • آموزش ابتدایی در روسیه که 4 سال طول می کشد.
  • آموزش عمومی مقدماتی در روسیه که 5 سال به طول می انجامد .
  • آموزش متوسطه در روسیه که 2 تا 3 سال طول می ‌کشد

آموزش عمومی کشور روسیه با هدف توسعه فکری، عاطفی، اخلاقی و فیزیکی فرد گسترش یافته است. هدف آن توسعه توانایی‌ های فرد می باشد که اجازه می ‌دهد دانش آموز با زندگی در جامعه سازگاری یافته و همچنین به آنها کمک می‌ کند انتخاب آگاهانه ‌ای در مورد آموزش حرفه ‌ای خود داشته باشند. آموزش عمومی در روسیه معمولا شامل ۳۴ هفته مطالعه در سال و ۲۷ تا ۳۶ ساعت مطالعه در هفته است. سال تحصیلی معمولا از ۱ سپتامبر تا اوایل ژوئن می باشد . زبان آموزش در تمام مؤسسات آموزشی معتبر دولتی روسیه ، به جز دوره ‌های پیش دبستانی، روسی است و امتحانات مدرسه در ماه ژوئن برگزار می ‌شود . آموزش عمومی در روسیه اجباری می باشد و برنامه درسی مقدماتی برای برخی از زمینه‌ های اجباری شامل زبان روسی، زبان‌ های خارجی، ریاضیات، تاریخ، سیاست، علوم طبیعی و غیره است . هر مدرسه برنامه درسی خاص خود را دارد، که طبق نیازهای آن ایالت طراحی شده است و ممکن است چند زمینه مطالعاتی اضافی نیز وجود داشته باشد . دانش آموزان پس از اتمام آموزش‌ های مقدماتی و عمومی، در امتحانات نهایی شرکت خواهند کرد و به آنها یک گواهینامه عمومی آموزش و پرورش داده می‌ شود که به دانش آموز حق شرکت در کلاس‌ های دوره متوسطه عمومی، آموزش و پرورش فنی و حرفه ‌ای و یا سطح غیر دانشگاهی آموزش عالی را می‌ دهد. دانش آموزان پس از اتمام تحصیلات متوسطه عمومی، باید در امتحانات نهایی دولتی شرکت کنند که پس از آن به آنها گواهینامه عمومی آموزش متوسطه تعلق می ‌گیرد و این گواهینامه پایان دوره مدرسه به دانش آموزان اجازه می‌دهد تا تحصیلات خود را در مقاطع بالاتر ادامه دهند که عبارتند از : آموزش و پرورش در سطح حرفه‌ای یا سطح آموزشی غیر دانشگاهی و دانشگاهی . در مجموع، تکمیل آموزش در روسیه به طور عمومی ۱۱ سال طول می ‌کشد. کودکان در سن ۶ سالگی در مدارس کشور روسیه ثبت نام می‌ کنند و معمولا در سن ۱۷ سالگی تحصیلات خود را تمام می‌کنند. جهت تحصیل در مدارس کشور روسیه تعدادی از مدارس بین المللی در مسکو وجود دارند که آموزش به زبان انگلیسی و یا به زبان ‌های دیگر را ارائه می ‌دهند.

تحصیل در مدارس کشور روسیه انواع مدارس کشور روسیه

سطح سواد در کشور روسیه بسیار بالا می باشد و دروس در این کشور با روش های تحصیلی مختلفی ارائه می شود ، به طوری که برخی از مدارس به روش های سنتی پایبند هستند و برخی دیگر معتقدند که روش های مدرن یادگیری گزینه های مناسب تری است .  به طور کلی مدارس کشور روسیه به 3 دسته تقسیم می شوند که عبارتند از :

  • مدارس دولتی کشور روسیه
  • مدارس خصوصی کشور روسیه
  • مدارس بین المللی کشور روسیه

تحصیل در مدارس کشور روسیه – دوره پیش از دانشگاه در روسیه و دوره های زبان روسی

زبان تحصیل در اکثر کالج های روسیه ، زبان روسی است و در واقع دوره کالج در روسیه همان دوره یک ساله زبان روسی به همراه برخی دروس پیش نیاز است که به آن پادفک گفته می شود که این دوره در واقع 9 ماهه می باشد و از اکتبر تا ژوئن طول می کشد  .دروس پیش نیاز در دوره پادفک بسته به رشته ای که فرد قصد تحصیل در آن را دارد متفاوت است. دوره پادفک برای رشته های غیر پزشکی 1500-3000 دلار در سال هزینه دارد.

اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور روسیه دارید می توانید مقاله ” تحصیل در کشور روسیه ” را مطالعه نمایید.

در کنار دوره زبان روسی عمومی، دانشجویان دوره های زبان روسی تخصصی رشته موردنظر خود را نیز می گذرانند. لازم به ذکر است که دانشجویان در دوره های پادفک از نظر دولت ایران دانشجو محسوب نمی شوند و بنابراین نمی توانند از تسهیلات دانشجویان خارجی برای شرکت در دوره پادفک استفاده می کنند اما می توانند به صورت دوره های از راه دور از یکی از اساتید زبان روسی را یاد بگیرند.

تحصیل در مدارس کشور روسیه

تحصیل در مدارس کشور روسیه

تحصیل در مدارس کشور روسیه برخی از مدارس مشهور کشور روسیه

برخی از مدارس مشهور کشور روسیه برای دانش آموزان بین المللی عبارتند از :

  • مدرسه کمبریج روسیه : در این مدرسه بیش از 550 دانش آموزش از 20 کشور جهان مشغول تحصیل هستند و دو زبان روسی و انگلیسی برای تحصیل وجود دارد . تحصیل در این مدرسه حداقل 900000 روبل است .
  • مدرسه بین المللی بریتانیا در کشور روسیه : این مدرسه در سال 1994 در مسکو تاسیس شده است برای کودکان 3 الی 17 سال بوده و دروس در این مدرسه به زبان روسی ، انگلیسی و بریتانیایی است.
  • مدرسه بین المللی فرانسه : این مدرسه برای کودکان ۳ تا ۱۸ سال دروس را ارائه می دهد که دروس در این مدرسه به زبان فرانسوی است .
  • مدرسه SAAS در روسیه : یک مدرسه زبان خارجی می باشد که آموزش ابتدایی و متوسطه را برای کودکان ۶ تا ۱۷ سال ارائه می کند . دروس در این مدرسه به زبان های انگلیسی ، اسپانیایی ، آلمانی ، روسی و فرانسوی ارائه می شود . هزینه تحصیل در این مدرسه ۶۰۰۰ یورو دلار برای هر سال تحصیلی می باشد .
  • مدرسه بین المللی مسکو : این مدرسه در سال ۲۰۰۷ تاسیس شد و مدرسه پیشرو در آموزش کودکان است و در جذب کودکان ۲ تا ۱۸ سال فعالیت دارد . مدرسه بین المللی مسکو از برنامه درسی انگلیسی پیروی می کند . هزینه تحصیل در این مدرسه ۱۱۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ یورو برای یک سال تحصیلی می باشد.

 

تحصیل در مدارس کشور روسیه – سال تحصیلی در کشور روسیه

سال تحصیلی در کشور روسیه از ابتدای ماه سپتامبر اعلام شده است که تا آخر ماه ژوئن ادامه دار است. به طور کلی سال به 4 دوره ترم تقسیم می شود و البته در این بین تعطیلات کوتاه مدت نیز وجود دارد. ساعت شروع کلاس از 8 صبح تا 1 بعدازظهر است .هزینه تحصیل در مدارس دولتی کشور روسیه رایگان اعلام شده است اما مدارس بین المللی دارای شهریه می باشند. لازم به ذکر است که مدارس بین المللی در کشور روسیه از بالاترین استانداردهای روز جهان برخوردار می باشند.

هر کلاس معمولا 40 تا 45 دقیقه طول می کشد و دانش آموزان 5 تا 15 دقیقه بین هر کلاس استراحت دارند. دانش آموزان دوره ابتدایی در روز 4 کلاس دارند که این مقدار در دوره متوسطه به 5 تا 6 کلاس افزایش می یابد و در دبیرستان به 6 یا 7 کلاس در روز می رسد. یک کلاس عادی، شامل 20 تا 30 دانش آموز می باشد و در مدرسه ابتدایی، تنها یک معلم تمام موضوعات درسی را به دانش آموزان آموزش می دهد.

تحصیل در مدارس کشور روسیه – شرایط ورود به مدارس کشور روسیه

برای ورود به مدارس دولتی و بین المللی کشور روسیه دانش آموزان باید در آزمون و مصاحبه شرکت کنند . لازم به ذکر است که این شرط گزینه برای مدارس غیر انتفاعی کمتر دیده می شود.آزمون های برگزار شده در مدارس مختلف با هم تفاوت دارند و و برخی از مدارس تأکید به سوالات هوش داشته ، در حالی که برخی از مدارس سوالات مفهومی و علمی را مد نظر قرار می دهند.

تحصیل در مدارس کشور روسیه – تحصیل در مدارس شبانه روزی کشور روسیه

به طور کلی والدین جهت تحصیل مفید و راحت دانش آموزان ،  تحصیل در مدارس شبانه روزی روسیه را انتخاب می کنند زیرا برنامه های آموزشی خوبی را ارائه می دهند و دانش آموزان را به سطح علمی خوبی می رسانند. محیط آموزشی مناسب با کلاس های کوچکتر، پردیس های برجسته ای ایجاد می کنند و طیف گسترده ای از برنامه های آموزشی مانند ورزش و هنر را در اختیار دانش آموزان کشور روسیه قرار می دهند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت روسیه مقاله ” اقامت در روسیه ” را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در مدارس کشور روسیه – هزینه تحصیل در مدارس کشور روسیه

هزینه تحصیل در کودکستان و مدارس دولتی روسیه رایگان می باشد و تنها هزینه های یونیفرم ، حمل و نقل و نوشت افزار بر عهده والدین است . درصورت تحصیل در مدارس غیر انتفاعی یا مدارس بین المللی والدین موظف به پرداخت شهریه تحصیل می باشند که بسته به مدرسه بین المللی و یا غیر انتفاعی انتخابی متغیر است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

2.5/5 - (2 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به روسیه مهاجرت به روسیه

مهاجرت به روسیه و روش های اقامت در روسیه در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به روسی...

تحصیل در روسیه تحصیل در روسیه

کشور روسیه شرایط مناسبی را جهت تحصیل در روسیه و دریافت ویزای تحصیلی روسیه فراهم می ...

تحصیل در رشته پرستاری روسیه تحصیل در رشته پرستاری روسیه

بیشتر دانشجویان برای تحصیل در رشته پرستاری روسیه به این کشور مهاجرت می کنند. تحصیل در رشته ...

نظرات کاربران
Call Now Button