تحصیل در مدارس کشور دومینیکا

امروزه مهاجرت به کشورهای پیشرفته و مدرن دنیا متقاضیان بسیاری در سراسر دنیا دارند . کشورهایی که از نظر اقتصادی ، آموزشی ، امنیت و غیره شرایط مطلوبی داشته باشند قطعا طرفداران بیشتری خواهند داشت . یکی از کشورهایی که متقاضیان بسیار زیادی برای مهاجرت دارد ، کشور دومینیکا است . یکی از راه های مهاجرت به دومینیکا ، تحصیل در دومینیکا می باشد که متقاضیان تحصیل در دومینیکا می بایست حتما از یک دانشگاه و یا موسسه آموزشی که دارای اعتبار باشد ، پذیرش بگیرند . زبان تحصیل در کشور دومینیکا ، انگلیسی می باشد ، از این رو متقاضیان می بایست تسلط کافی به زبان انگلیسی داشته باشند . در این مقاله قصد داریم بیشتر در مورد تحصیل در مدارس کشور دومینیکا صحبت کنیم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت دومینیکا مقاله ” اقامت در دومینیکا ” را مطالعه بفرمایید .

سیستم آموزشی کشور دومینیکا به طور سنتی به 4 سطح تقسیم شده است:

  • آموزش پیش دبستانی در کشور دومینیکا
  • آموزش ابتدایی در کشور دومینیکا
  • آموزش متوسطه در کشور دومینیکا
  • آموزش عالی در کشور دومینیکا

بیش از 80 موسسه آموزشی پیش دبستانی در کشور دومینیکا وجود دارد . از آنجا که کلیه امکانات پیش دبستانی ها خصوصی هستند ، والدین باید برای آموزش فرزندان خود شهریه بپردازند. تحصیل در مدارس کشور دومینیکا برای فرزندان بین 5 تا 16 سال رایگان و اجباری است که هزینه تحصیلات توسط دولت و جوامع مذهبی محلی پرداخت می شود . دانش آموزان معمولاً در سن 12 سالگی تا 15 سالگی (اگر درس خواندن را در سن 5 سالگی شروع نکرده باشند) مدرسه ابتدایی را به پایان می رسانند. هنگام اتمام دوره، کلیه فارغ التحصیلان باید در امتحانات جامع قبول شوند. تحصیلات متوسطه سطح بالا در کشور دومینیکا در مدرسه خصوصی آکادمی Orion ارائه می شود که در این مدرسه تمرکز بر روی پرورش قوه ابتکار و نوآوری و آموزش رهبری می باشد. همچنین دانش آموزان به تحصیل موسیقی، هنر و زبان های خارجی نیز می پردازند.

مقطع ابتدایی در کشور دومینیکا از سن 3 سالگی شروع می شود و تا سن 17 سالگی ادامه دارد و این قانون توسط دولت آزادانه ارائه می شود ، با این حال دانش آموزانی که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند دسترسی تحصیلی به صورت محلی ندارند . پس از پایان تحصیل در مدارس ابتدایی کشور دومینیکا ، دانش آموزان می توانند در یک مدرسه متوسطه ثبت نام کنند که حدود ۲ سال به طول می انجامد و سپس دانش آموزان می توانند به دوره متوسطه منتقل شوند که می تواند تا ۴ سال ادامه یابد.در این سطح، دانش آموز یک مدرک دیپلم دبیرستان دریافت می کند که متاسفانه تنها تعداد بسیار کمی از دانش آموزان به این سطح می رسند و آن هم به خاطر دانش آموزانی است که در مناطق کم درآمد زندگی می کنند .

تحصیل در مدارس کشور دومینیکا

تحصیل در مدارس کشور دومینیکا

یکی از روش های مهاجرت به دومینیکا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به دومینیکا ” اطلاعات کسب کنید .

اکثر مدارس خصوصی کشور دومینیکا مؤسسات مذهبی هستند زیرا این کشور دارای پایگاه دینی قوی می باشد . دانش آموزان علاوه بر مدارس دولتی و خصوصی می توانند در مدارس حرفه ای ثبت نام کنند و این مدارس در دسترس عموم هستند . اکثر مدارس حرفه ای کشور دومینیکا در صنایع خودرو سازی، کشاورزی و صنایع مشابه آموزش می دهند .با این حال حتی این نوع آموزش برای بسیاری از داشن آموزان قابل دسترس نمی باشند . پیشرفته ترین مدارس خصوصی کشور دومینیکا عبارتند از:

  • Convent Preparatory School
  • Pioneer Prep School Dominica

از آنجایی که اکثر مدارس کشور دومینیکا خصوصی هستند معمولا شرایطی برای ثبت نام دانشجویان محلی و بین المللی ایجاد می شود . بسیاری از دانش آموزان در رشته هایی مثل برنامه اجتماعی و فرهنگی، اسپانیایی، پزشکی، کشاورزی، کسب وکار و مهندسی تحصیل می کنند .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در دومینیکا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دومینیکا  توضیح دادیم .

تحصیل در مدارس کشور دومینیکا برخی از مدارس دولتی کشور دومینیکا

برخی از مدارس دولتی کشور دومینیکا عبارتند از :

  • Universidad Autonoma de Santa Domingo
  • Pontificia Universidad Catolica Mardre y Maestra
  • Universidad del Caribe
  • Universidad Iberoamericana
  • Universidad APEC

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
پاسپورت دومینیکا پاسپورت دومینیکا

در صورتی که به کار و زندگی در خارج از ایران فکر می کنید داشتن پاسپورت دومینیکا یکی از بهترین...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی دومینیکا تحصیل در رشته فیزیوتراپی دومینیکا

در صورتی که قصد دارید یک درمانگر فیزیکی باشید ، در حال حاضر می توانید این رشته را در کشور دو...

تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا تحصیل دندانپزشکی در دومینیکا

در هر سال افراد زیادی به کشور دومینیکا مهاجرت می کنند. یکی از دلایلی که دانشجویان برای تحصی...

نظرات کاربران
Call Now Button