تحصیل در مدارس کشور دانمارک

امروزه در سراسر دنیا بسیاری از افراد خواهان ادامه تحصیل در مدارس و دانشگاه های معتبر و البته با هزینه های کم و یا رایگان در کشورهایی پیشرفته و آرام هستند . تحصیل در دانمارک با توجه به این که در محدود کشورهای اسکاندیناوی قرار دارد ، مورد توجه قرار گرفته است . طبق نظر سنجی های انجام شده در سال 2016 میلادی کشور دانمارک دارای خوشحال ترین مردم جهان می باشد و همین موضوع باعث بالا رفتن کیفیت زندگی در دانمارک است . عوامل بسیاری در قرار گرفتن این کشور در رتبه های اول جهان از نظر رفاه اجتماعی موثر می باشد ولی بسیاری از کارشناسان یکی از عوامل مهم و دخیل در این موضوع را سیستم آموزشی دانمارک را عنوان می کنند . در این مقاله در مورد تحصیل در مدارس کشور دانمارک توضیحاتی ارائه می شود .

برای اقامت و تابعیت در دانمارک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مدارس کشور دانمارک برای کودکان ۶ تا ۱۶ ساله (دوره ابتدایی و سیکل اول متوسطه) رایگان و اجباری است. تحصیل در دانمارک در مقاطع دبستان و دبیرستان جمعا 13  سال می باشد که 10 سال آن دوره دبستان و 3 سال آن دوره دبیرستان است که گذراندن این 13 سال تحصیلی و اخذ مدرک دیپلم لازمه ورود به دانشگاه های دانمارک می باشد . البته در کشور دانمارک کودکان قبل از تحصیل در مقطع ابتدایی، به مدت 1 سال دوره ای مانند پیش دبستانی می گذرانند که اجباری است و برای آمادگی کودکان و آشنایی آنها با شرایط مدرسه و تحصیل می باشد. تا کلاس هفتم محتوای آموزش برای همه دانش آموزان یکسان می باشد ولی در پایه ‌های هشتم تا دهم در دروس ریاضی، انگلیسی، آلمانی فیزیک و شیمی ممکن است دانش آموزان به کلاسهای با سطوح پایه و پیشرفته هدایت شوند . تحصیل در پایه دهم اختیاری می باشد و دانش آموزان می‌ توانند پس از گذراندن پایه نهم مدرسه را ترک کنند . پایه دهم با 2 هدف آماده سازی دانش آموزان برای زندگی خارج از مدرسه و دادن دانش لازم برای تحصیل در دوره‌ های بالاتر در نظر گرفته شده‌ است. در پایه‌ های هشتم تا دهم ممکن است نمره در مقیاس ۱۰ داده شود . در پایان کلاس نهم و در پایان کلاس دهم امتحانی از دروس مختلف گرفته می شود. دانش آموزان در شرکت یا عدم شرکت در این امتحانات آزاد هستند و به هر حال نمره قبولی وجود ندارد . به طور کلی در تمام مدارس کشور دانمارک، دانش آموزان به صورت طبیعی و بر اساس سن به کلاس بالاتر ارتقاء می ‌یابند. در هفت سال اول تحصیل هیچگونه امتحانی وجود ندارد و هیچگونه نمره ‌ای به دانش ‌آموزان داده نمی‌ شود.

حدود ۹۰ درصد دانش آموزان ۷ -۱۶ ساله در مدارس دولتی و ۱۰ درصد بقیه در مدارس خصوصی تحصیل می کنند . مدارس دولتی کشور دانمارک تحت نظر شهرداری ها هستند . دانش آموزان در دانمارک، مقاطع ابتدایی و متوسطه را ۱۰ ساله پیاپی و پیوسته تحصیل می کنند. در مقاطع ابتدایی و متوسطه دانش آموزان در کلیه  مراحل ارزیابی می شوند و آمادگی آنها در این ۱۰ سال سنجیده می شود و پس از این ۱۰ سال دانش آموزان وارد مقطع متوسطه می شوند که بین ۲ تا ۵ سال طول می کشد. مقاطع متوسطه به 3 بخش دبیرستان عمومی که دانش آموزان را برای ورود به دانشگاه آماده می کنند و بخش دانشکده فنی و حرفه ای که برای افرادی است که می خواهند وارد بازار کار شوند و بخش سوم نیز که شامل رشته های فنی ،کسب و کار و ورزشی می باشد. دانش آموزان در مقطع دبیرستان یا می توانند با گذراندن 3 سال تحصیلی برای ورود به دانشگاه ها آماده شوند یا می توانند در رشته های فنی – حرفه ای برای ورود به بازار کار و شغل های خاص مهارت های لازم را کسب کنند.لازم به ذکر است که کشور دانمارک برای تحصیل در مدارس دانمارک برنامه ای ندارد و اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی دانمارک در مقطع دبستان و دبیرستان امکان پذیر نیست.

در مقاله ” مهاجرت به دانمارک ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به دانمارک اطلاعات کسب کنید .

قابل توجه است که اگر پدر و مادر فرد متقاضی تحصیل در مدارس دانمارک دارای اقامت قانونی در این کشور باشند متقاضی می تواند به صورت رایگان در مدارس دولتی کشور دانمارک تحصیل کند. اگر فرد متقاضی بخواهد به صورت فردی و جدا از اقامت پدر و مادر به تحصیل در مدارس این کشور بپردازد باید مدارس خصوصی بین المللی و شبانه روزی را انتخاب کند که هزینه ای در حدود سالانه ۳۰ تا ۵۰ هزار یورو برای وی به همراه خواهد داشت که این هزینه شامل هزینه های اقامت و زندگی نیز می شود. در مدت تحصیل او در مدارس دانمارک نیز پدر و مادر متقاضی می توانند از این کشور درخواست ویزای توریستی کنند که در اکثریت مواقع با ویزای آن ها موافقت خواهد شد.

تحصیل در مدارس کشور دانمارک انواع مدارس در کشور دانمارک

مدارس دانمارک به 3 دسته تقسیم می شوند :

  • مدارس دولتی دانمارک
  • مدارس خصوصی دانمارک
  • مدارس بین المللی دانمارک
تحصیل در مدارس کشور دانمارک

تحصیل در مدارس کشور دانمارک

تحصیل در مدارس کشور دانمارک مدارس بین المللی در کشور دانمارک

تعدادی از مدارس بین المللی در کشور دانمارک در جدول زیر آورده شده است :

زبان تدریسنام مدرسه
انگلیسیآژانس آکادمی آموزش جهانی
انگلیسیمدرسه بین المللی کپنهاگ
انگلیسیIkast , Ikast –Brand International
فرانسویمدرسه پرینس هنریکس
انگلیسیمدرسه بین المللی هلربو
انگلیسیاستونوس کستکول
انگلیسیBernadotteskole
انگلیسیBjorns Internationale
انگلیسیاسبیرر رال
انگلیسیInstitut ,Snakt joseph
انگلیسیViborg privete Realskole
انگلیسیSkt , Josefs
انگلیسیSonderborg
آلمانیSankt Petri
انگلیسیInterskolen
انگلیسیKolding Realskole

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در دانمارک ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

3/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک

شرایط کار پرستاران و پزشکان در دانمارک و نحوه اخذ مجوز کار در دانمارک برای پرستاران و پزشکا...

آب و هوای کشور دانمارک آب و هوای کشور دانمارک

کشور دانمارک یکی از کشورهای اروپایی می باشد که در شمال اروپا قرار گرفته است. بسیاری از دانش...

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک تحصیل پزشکی در کشور دانمارک

تحصیل پزشکی در کشور دانمارک حدود 6 سال طول می کشد و دورس به 2 زبان دانمارکی و انگلیسی ارائه م...

نظرات کاربران
Call Now Button