تحصیل در مدارس کشور ترکمنستان

کشور ترکمنستان ، کشوری در خاورمیانه و آسیای میانه می باشد که از جنوب با افغانستان و ایران ، از شمال با ازبکستان و قزاقستان و از مغرب با دریای خزر همسایه و از طریق این دریا با کشورهای جمهوری آذربایجان و روسیه نیز هم مرز است . مهاجرت تحصیلی یکی از بهترین راه های مهاجرت به ترکمنستان می باشد و هر ساله افراد زیادی جهت تحصیل به این کشور مهاجرت می کنند . یکی از مزایای تحصیل در کشور ترکمنستان ، هزینه پایین تحصیل در این کشور است . وزارت آموزش و پرورش کشور ترکمنستان مسئولیت آموزش در ترکمنستان را در تمام سطوح دارد . تحصیل در مدارس کشور ترکمنستان رایگان است اگرچه مقرراتی در مورد موسسات انتخاب شده در نظر گرفته شده است . تحصیلات در کشور ترکمنستان با کودکستان و مدرسه ابتدایی شروع می شود و حضور در مدرسه تا پایه هشتم اجباری است . برخی از دانش آموزان پس از اتمام پایه دهم فارغ التحصیل می شوند در حالی که بعضی از دانش آموزان در کلاس نهم برای ورود به یک مدرسه تجارت یا فنی می روند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ترکمنستان می توانید مقاله ” تحصیل در ترکمنستان ” را مطالعه فرمایید .

همان طور که قبلا اشاره شد آموزش رسمی کشور ترکمنستان شامل مهد کودک و مدرسه ابتدایی است که از شش سالگی شروع شده و پایه هشتم اجباری است . آموزش متوسطه در کشور ترکمنستان تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش می باشد . سطح تحصیلات عالی فراتر از آموزش متوسطه است که ورود آنها به دانش آموزان بستگی دارد که آزمونهای ورودی را با موفقیت گذرانده باشند . دوره های تحصیلات عالی معمولا 5 سال است.

77 درصد از مدارس کشور ترکمنستان ، مدارس ابتدایی هستند که حدود 16 درصد از مدارس که از زبان روسی به عنوان زبان اصلی استفاده می کنند و عموما زبان آموزش عالی است . برخی از مدارس کشور ترکمنستان به زبان های اقلیت های ازبک و قزاق کشور آموزش می دهند. از زمان پذیرش تحصیل در کشور ترکمنستان مطالعه دو زبان انگلیسی و ترکمن در برنامه درسی از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند .

تحصیل در مدارس کشور ترکمنستان

تحصیل در مدارس کشور ترکمنستان

در مقاله ” مهاجرت به ترکمنستان ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ترکمنستان اطلاعات کسب کنید .

پس از تکمیل دبیرستان، دانش آموزان ممکن است تحصیلات خود را در یکی از ده ها موسسه تخصصی یا در دانشگاه دولتی ترکمنستان ادامه دهند. پذیرش در موسسات آموزش عالی اغلب بسیار رقابتی است و ممکن است در دستیابی به ورود و پیشرفت بعدی نقش داشته باشد. برای تحصیل در دانشگاه های ترکمنستان دانش آموزان باید امتحان ورودی طولانی با موفقیت بگذرانند که شامل هر دو بخش کتپی و شفاهی است.

تحصیل در مدارس کشور ترکمنستان تحصیل در مدارس بین المللی کشور ترکمنستان

یک مدرسه بین المللی استاندارد بالایی از یادگیری برای دانش آموزان از ابتدا تا پایان ارائه می دهد که این مدارس اغلب برای مهاجران و دانشجویان خارجی می باشد . مدارس بین المللی کشور ترکمنستان معمولا گران تر از مدارس محلی ترکمنستان هستند اما ممکن است پایبندی به یک استاندارد خارجی برای خانواده های مهاجران قابل قبول تر باشد . زبان تحصیل در اغلب مدارس بین المللی کشور ترکمنستان ، انگلیسی است البته آموزش در مدارس بین المللی ترکمنستان به ماندارین، اسپانیایی، فرانسوی، ژاپنی، آلمانی و غیره ارائه می شود .

برای اقامت و تابعیت در ترکمنستان روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در ترکمنستان ” را مطالعه فرمایید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در ترکمنستان تحصیل دندانپزشکی در ترکمنستان

یکی از روش های مهاجرت به ترکمنستان تحصیل در این کشور می باشد. هرساله افراد زیادی برای تحصیل ...

تحصیل در ترکمنستان تحصیل در ترکمنستان

تحصیل در ترکمنستان، یکی از راه های مهاجرت به ترکمنستان می باشد. هر ساله افراد زیادی بر...

بازار کار رشته زبان در ترکمنستان بازار کار رشته زبان در ترکمنستان

کشور ترکمنستان ، کشوری در جنوب غربی آسیای مرکزی با جمعیت ۶ میلیون نفر که پاتیخت آن شهر عشق آ...

نظرات کاربران
سید اصغر

سلام چگونه می توان در مدارس ابتدایی کشورهای فارسی زبان فعالیت معلمی جهت آموزش زبان فارسی انجام داد.

آتیه آفرینان

با سلام، برای مهاجرت کاری بایستی رزومه ی تحصیلی و کاری بسیار خوبی ارائه دهید.جهت بررسی و مشاوره با شماره ی 02172207تماس بگیرید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button