تحصیل در مدارس کشور ایرلند

کشور ایرلند ، سومین جزیره بزرگ اروپا دارای تاریخ غنی در زمینه های آموزشی می باشد که می تواند از مقصدهای جذاب برای دانشجویان محسوب شود . هر ساله مهاجران زیادی به روش های مختلف به این کشور وارد می شوند ، بنابراین کشوری مهاجرپذیر و چند فرهنگی به شمار می رود و فرد از این طریق با مردمانی با فرهنگ جدید آشنا شده و تجربه دلنشینی از زندگی در یک کشور اروپایی خواهد داشت . کشور ایرلند به دلیل وجود سرمایه گذاری های قوی در بخش تحصیلی از سیستم آموزشی خوبی برخوردار می باشد . لازم به ذکر است که مردم کشور ایرلند از تحصیل کرده ترین جوامع در دنیا می باشند که میزان مشارکت آنها در دوره های آموزشی و دانشگاهی بسیار قابل توجه است . همچنین افراد تحصیل کرده در حوزه های مختلف کاری در داخل کشور ایرلند و کشورهای برجسته دنیا مشغول به کار هستند . این کشور آموزش را حق مسلم هر فرد می داند که تحصیل را تا سن 15 سالگی برای تمامی افراد اجباری کرده و ادامه آن تا مقطع دانشگاهی به صورت اختیاری است . سیستم آموزشی کشور ایرلند از دیرباز تاکنون با وجود تغییرات متعدد دارای 3 دوره اصلی ابتدایی (8 سال) ، آموزش متوسطه (5 یا 6 سال) و آموزش عالی بوده است . با مطالعه مقاله موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در رابطه با تحصیل در مدارس کشور ایرلند می توانید اطلاعات لازم را در این مورد به دست آورید و برای هر گونه سوال در خصوص مهاجرت تحصیلی به ایرلند به موسسه مراجعه فرمایید و با همکاران با تجربه مشورت کنید .

یکی از روش های مهاجرت به ایرلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به ایرلند ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور ایرلند تحصیل در مدارس ایرلند در مقطع ابتدایی

تحصیل در مدارس ایرلند در مقطع ابتدایی به صورت غیر رسمی از سن ۴ سالگی و به شکل اجباری از سن ۶ سالگی آغاز می شود و تا 12 سالگی ادامه دارد . تمام خدمات آموزشی و امکانات به صورت رایگان به دانش آموزان و والدین آنها ارائه می شود . آموزش تمامی دانش آموزان در این مقطع به زبان ایرلندی است و نیمی از روز به صورت یک شیفت در کلاس درس خواهند بود . بیش از ۳۰۰۰ مدرسه ابتدایی در کشور ایرلند فعال می باشند که در حدود ۵۰۰ تای آنها به صورت جداگانه ( دختر یا پسر ) دانش آموزان را می پذیرند و بقیه مختلط هستند . روز های مدرسه از دوشنبه تا جمعه و از ماه سپتامبر تا ژوئن است . گذراندن دوره های ۴ تا ۶ سال برای هیچ دانش آموزی اجباری نمی باشد ولی برخی از والدین ترجیح می دهند که فرزندان آنها این مرحله را نیز طی کنند . اکثر مدارس ابتدایی در کشور ایرلند از ساعت 9 صبح تا 3 بعد از ظهر کلاس های خود را برگزار می کنند . بخش آموزش ابتدایی شامل مدارس ابتدایی دولتی، مدارس خاص و مدارس ابتدایی خصوصی است . مدارس دولتی مانند مدارس غیر مذهبی و مذهبی، مدارس چند فرقه ای مذهبی  و مدارس معروف به Gaelscoileanna  خواهد بود. دولت کشور ایرلند با پرداخت بخش عمده ای از ساخت و ساز در حال اجرا هزینه های مدارس ابتدایی دولتی را نیز می دهد، حقوق معلمان توسط وزارت آموزش و پرورش پرداخت می شود  و مهارت های معلمان در مدارس توسط بازرسی و اداره بازرسی تحت نظر است . اهداف کلی از آموزش اولیه دانش آموزان در مقطع ابتدای به شرح زیر می باشد :

  • برای فعال کردن کودک به یک زندگی کامل در سطح سنی خدش و تحقق بخشیدن به توانایی هایش به عنوان یک فرد منحصر به فرد
  • برای فعال کردن کودک به عنوان یک موجود اجتماعی از طریق زندگی و توسعه همکاری با دیگران
  • کمک از جامعه و آموزش و پرورش برای آماده سازی کودکان برای یادگیری و نوآوری

تحصیل در مدارس کشور ایرلند تحصیل در مدارس ایرلند در مقطع متوسطه

كشور ايرلند دارای 800 مراكز آموزش متوسطه است كه از اين تعداد 80 مدرسه متعلق به مدارس شبانه‌ روزي اداره مي شوند . در صورتی که در كليه دبيرستان هاي كشور ایرلند مقررات آموزشي و پرورشی تنظیم شده است از سویی همچنین وزيرآموزش و پرورش اهدافی را  به اجرا گذارده و امتحانات آنها نيز همچنین توسط وزارتخانه مورد تایید ایرلند طراحي و به اجرا گذاشته شده است ولی برخی از اين مدارس علاوه برموارد ذکر شده بالا ، به آماده ‌سازي دانش‌ آموزان برای شركت در آزمون های ديپلم در سطح بين ‌المللي و آزمونهاي سطح (A) كشور انگلیس نيز مبادرت کرده اند .

تحصیل در مدارس کشور ایرلند

تحصیل در مدارس کشور ایرلند

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در ایرلند ” را مطالعه فرمایید .

مقطع متوسطه در کشور ایرلند شامل دوره های مقطع متوسطه مقدماتی و تکمیلی است . در مقطع متوسطه تكميلي دوره‌های اصلي، گواهي نامه برای اتمام 2 سال تحصيل كه منتهی به آموزش دانشگاهي يا استخدام و یا آمادگی فرد برای  فني و حرفه ‌ايي و برنامه ‌های كارآموزی طراحی شده است كه براي آينده شغلي دانش آموزان بسیار عالی است. 3 سال آخر آموزشی متوسطه مقدماتی در کشور ایرلند که مخصوص سنین 12 تا 15 سال می باشد و معمولاً در دروه مقدماتي يكي از انواع مدارس مقطع متوسطه مثل متوسطه فني و حرفه‌اي به صورت جامع و يا گروهي در کشور ایرلند برگزار مي شود و همچنین والدين دانش‌آموزان از آزادي عمل در انتخاب این نوع مدارس را نیز دارند.

در آموزش متوسطه دانش آموزان می توانند در مدارس عادی و یا شبانه روزی به تحصیلات خود ادامه دهند . در سیستم آموزشی کشور ایرلند ، ریاضی ، تاریخ ، جغرافیا ، موسیقی ، تربیت بدنی ، زبان انگلیسی و ایرلندی به صورت پایه ای به دانش آموزان آموزش داده می شود . در سال های آخر معلمان تلاش می کنند تا دانش آموزان را برای قبولی در امتحان نهایی و به دست آوردن مدرک دیپلم آماده سازند . در مقطع متوسطه مدارس ایرلند داری تنوع و تفاوت زیادی با یکدیگر می باشند و هر کدام نحوه آموزش و اداره متفاوتی دارند . والدین متناسب با شرایط و علاقه فرزندان آنها یکی از بهترین آنها انتخاب می کنند .

در 3 سال آخر دانش آموزان می توانند نسبت به تحصیل در دوره های فنی و حرفه ای اقدام کنند . افرادی که می خواهند به صورت مستقیم وارد بازار کار شوند یک مهارت را به صورت تخصصی در مدارس فنی و حرفه ای می آموزند و بدون نیاز به تحصیل در دانشگاه شغل مناسب خود را به دست می آورند . در این دوره نیز مدارس به صورت جداگانه و مختلط وجود دارد و تقریبا یک سوم از تمامی مدارس کشور ایرلند خدمات تحصیل به صورت شبانه روزی را ارائه می دهند .

در پایان هر سال همه مهارت های آموزش داده شده به دانش آموزان توسط آزمون های کتبی و شفاهی مورد ارزیابی قرار می گیرد و نمرات مشخص کننده ، صلاحیت تحصیل در سال بعد و در نهایت مدرک دیپلم خواهد بود و تمامی نتایج به والدین ارسال شده و در جریان مستقیم فعالیت های فرزندان خود قرار می گیرند . 2 سال آخر آموزش متوسطه به صورت تکمیلی می باشد و تنها افرادی که می خواهند برای دانشگاه خود را آماده سازند آن را سپری می کنند .

اکثر دانش آموزان بعد از سن 15 سالگي به ادامه تحصيلات خود در مراكز آموزش در مقطع  تكميلي متوسطه  می پردازند که رده سنی آنها باید  16 یا 17 یا 18 است .طبق آخرين آمار به دست آمده در کشور ایرلند تقريباً حدود  77 درصد از گروه سني ذکر شده این مقطع تحصیلی خود را به پایان می رسانند و مدارک خود را می گیرند.

در مقاله ” اقامت در ایرلند ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در ایرلند اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور ایرلند هزینه تحصیل در دبیرستان شبانه روزی کشور ایرلند

هزینه تحصیل در دبیرستان شبانه روزی کشور ایرلند سالانه بین ۱۵۰۰۰ تا ۲۷۰۰۰ یورو می باشد.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در ایرلند بازار کار مهندسی برق در ایرلند

مهندسان متقاضی کار در بازار کار مهندسی برق در کشور ایرلند می توانند شرایط خوب با درآمد مطلو...

تحصیل دندانپزشکی در ایرلند تحصیل دندانپزشکی در ایرلند

تحصیل دندانپزشکی در ایرلند آینده کاری روشنی را برای فرد در شاخه های شغلی سلامت دهان فراهم م...

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایرلند تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایرلند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایرلند از رشته های مورد علاقه و پرمخاطب در ایرلند است. برنامه فیزی...

نظرات کاربران
Call Now Button