کشور ایتالیا، کشوری در جنوب اروپا و پایتخت آن شهر رم می باشد. هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار پایین و مقرون به صرفه بوده و به همین دلیل مورد توجه بسیاری از دانشجویان سراسر جهان قرار می گیرد.
اما در کنار این مزایا، در این کشور موارد منفی قابل توجهی نیز وجود دارد و یکی از مهمترین مشکلات این کشور نرخ بیکاری بسیار بالا و اقتصاد ضعیف این کشور است. افرادی که تمایل به تحصیل در مدارس کشور ایتالیا را دارند بهتر است با شرایط تحصیل در این مدارس آشنا شوند.

در مقاله ” مهاجرت به ایتالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به ایتالیا اطلاعات کسب کنید.

تحصیل در مدارس کشور ایتالیا

دوره های تحصیل در مدارس کشور ایتالیا

دوره های تحصیلی در مدارس کشور ایتالیا عبارتند از:

  • دوره مهد کودک: این دوره یک 3 ساله شامل سنین 3 تا 6 سالگی است. تحصیل در مهد کودک های کشور ایتالیا اجباری نمی باشد. تعداد دانش آموزان شرکت کننده در این مقطع در حال افزایش است.
  • دوره ابتدایی: این دوره از سن 6 سالگی شروع می شود و در واقع ابتدای شروع دوره های تحصیلی اجباری از این مقطع است.
  • دوره متوسطه: این دوره برای سنین 11 تا 14 سال می باشد. دروس این دوره به قدری سخت است که هم به صورت عمومی و هم به صورت تخصصی به دانش آموزان ارائه می شود و برخی از این دروس شامل زبان ، هنر ، ورزش و کامپیوتر می باشد.
  • دوره دبیرستان: این دوره شامل سنین 14 تا 19 سال می شود و افراد استانداردهای متفاوت تحصیلی را برای ورود به دانشگاه تجربه می کنند. برای اجازه ورود به دبیرستان، نیاز به گواهینامه پایان دوره مقدماتی متوسطه است و هدف از قانون گذاری های خاص و نوآوری های آزمایشی ارشاد دانش آموزانی می باشد که باید درباره شغل آینده آنها یا ادامه تحصیلات در دبیرستان تصمیم بگیرند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در ایتالیا می توانید مقاله ” تحصیل در ایتالیا ” را مطالعه فرمایید.

دوره های تحصیل در مدارس کشور ایتالیا

برنامه های آموزشی تحصیل در مراکز پیش دبستانی کشور ایتالیا

از جمله مهمترین برنامه های آموزشی تحصیل در مراکز پیش دبستانی کشور ایتالیا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • شناخت اعضای بدن و اعضای حرکتی
  • شناخت اشیاء، زمان و طبیعت
  • شناخت پیام ها، اشکال و وسایل
  • برقراری ارتباط با دیگران
  • تقویت گفتار و ادای صحیح کلمات

مدارس پیش دبستانی دولتی معیارها و الگوهایی را دنبال می کنند که توسط حکم وزارتی صادر شده است که این الگوهای آموزشی شبیه به برنامه آموزشی و تحصیلی دروس برای معلمان این طرح ها در حقیقت، اهداف مقطع پیش دبستانی را طراحی می کنند.
که این اهداف عبارتند از: تقویت قابلیت های کودک با توجه به ویژگی های بدنی، عقلانی و سایکودینامیک، کمک به فرد در به دست آوردن اعتماد به نفس، توسعه توانایی های کودک به ویژه توانایی های عقلانی، زبانی، حرکتی، ادراکی و احساسی او است.

توصیه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در ایتالیا، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در ایتالیا ” است.

برنامه های آموزشی تحصیل در مراکز پیش دبستانی کشور ایتالیا

مقطع ابتدایی در کشور ایتالیا

تحصیلات اجباری در ایتالیا، با تحصیل در مقطع ابتدایی آغاز می شود که قبلاً 5 سال طول می کشد و برای کودکان بین 6 تا 11 سال درنظر گرفته می شد. تحصیلات دوره ابتدایی در سراسر ایتالیا کاملاً گسترده شده است. تشکیل و فعالیت مدارس ابتدایی به واسطه سیاست آینده نگری کلی که در سر تا سر کشور ایتالیا اعمال می شود، تنظیم شده است.
برنامه های آموزش مقطع ابتدایی طی آموزش های 27 تا 30 ساعته در هفته یا آموزش تمام وقت 40 ساعت در هفته، ارائه می شود. همچنین مدارس مقطع ابتدایی می توانند تحت مالکیت دولت بوده یا خصوصی باشند. زبان های تدریس شده به عنوان زبان دوم شامل زبان های انگلیسی، فرانسه، اسپانیولی و آلمانی می باشد.

در پایان کلاس پنجم، دانش آموزان ملزم به شرکت در آزمون پایان سال تحصیلی با عنوان (اسامی دی لیسترا المنتار) هستند که در صورت موفقیت در آن به مقطع مقدماتی متوسطه راه می یابند. گفتنی است که آزمون پایان سال تحصیلی شامل دو امتحان کتبی و یک امتحان شفاهی است.
محدودیت های مربوط به انتخاب مدرسه در کشور ایتالیا می تواند به دلیل امکانات مربوط به مکان مدرسه و تعداد واحدهای کارکنان آن باشد. کلاس ها معمولاً از حداکثر 25 و حداقل 10 دانش آموز متشکل می شود. طبق قانون در ایتالیا مدارس ابتدایی نمی توانند کمتر از 6 و بیشتر از 25 دانش آموز داشته باشند.

مقطع متوسطه در کشور ایتالیا

آموزش اجباری، علاوه بر آموزش ابتدایی شامل مقطع مقدماتی متوسطه می شود که 3 سال طول کشیده و نوجوانان 11 تا 14 سال در آن تحصیل می کنند.
مقطع متوسطه یک آموزش نظری عمومی و چارچوبی برای پیشرفت توانایی های دانش آموزان در تمامی زمینه ها را فراهم می کند. بیشتر مدارس مقدماتی متوسطه در کشور ایتالیا توسط دولت حمایت مالی شده که 3/96 درصد از دانش آموزان این رده سنی را شامل می شود. آموزش مقدماتی متوسطه مانند مقطع ابتدایی در مدارس دولتی رایگان است.

دانش آموزان کشور ایتالیا می توانند یکی از انواع مختلف رشته ها را در پایان دوره متوسطه انتخاب کنند. آموزش مقدماتی متوسطه در کشور ایتالیا بر دوره آموزشی 3 سال شامل می شود. آموزش مقدماتی متوسطه «اسکولا مدیا» از 3 پایه تحصیلی اول، دوم و سوم تشکیل شده است.

مقطع متوسطه در کشور ایتالیا

آموزش تکمیلی متوسطه نیز در دبیرستان های کلاسیک، دبیرستان ها علمی، دانشکده هنری، مدارس فنی و مؤسسات حرفه ای ارائه می شود. مقطع مقدماتی متوسطه از برنامه های آموزشی متنوع برخوردار نیست.
دانش آموزان مدارس مقدماتی متوسطه وابسته به دانشکده های هنر و هنرکده های موسیقی از امکانات 2 تا 3 ساعت آموزش فوق العاده برنامه های هنری و موسیقی برخوردارند.

کلاس های درسی مقطع مقدماتی متوسطه در ایتالیا شامل 30 ساعت در هفته و یا 36 ساعت در هفته، همراه با آموزش زبان خارجی می شود. دانش آموزان برای ورود به مقطع مقدماتی متوسطه باید مدرک پایان تحصیلی دوره ابتدایی را داشته باشند که معمولاً در 11 سالگی به دست می آید.
از دانش آموزان غیربومی علاوه بر دریافت مدرک پایان دوره ابتدایی، آزمون هوش و استعداد مبنی بر اعطای مجوز تحصیل به آنان گرفته می شود .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
سرمایه گذاری در ایتالیا سرمایه گذاری در ایتالیا

سرمایه گذاری در ایتالیا به معنای اخذ اقامت ایتالیا از طریق سرمایه گذاری است. منتها ابتدا با...

مهاجرت به ایتالیا مهاجرت به ایتالیا

مهاجرت به ایتالیا ممکن است به دلیل اقتصاد ضعیف تری که نسبت به دیگر کشورهای اروپایی دارد در ...

تحصیل داروسازی در ایتالیا تحصیل داروسازی در ایتالیا

تحصیل داروسازی در ایتالیا یکی از رشته های پرطرفدار برای ادامه تحصیل در این کشور است. اعتبار...

نظرات کاربران
Call Now Button