کشور اوکراین ، کشوری اروپایی می باشد که با ارائه دادن دوره های آموزشی مختلف در رشته های گوناگون اما با هزینه های پایین و مقرون به صرفه نسبت به سایر کشورهای اروپایی و نیز معتبر بودن مدارک صادر شده از موسسات و واحدهای آموزش عالی در آن کشور، توجه بسیاری از متقاضیان بین المللی را به ادامه تحصیل به خصوص در رشته های مرتبط با علوم پزشکی به خود جلب کرده است. تحصیلات الزامی در اوکراین از 6 سالگی شروع می شود و 11 سال ادامه دارد و لازم به ذکر است که آموزش کودکان در خانه قانونی و در قانون آموزش و پرورش اوکراین مجاز می باشد.

این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به اوکراین و تحصیل در اوکراین دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

تحصیل در مدارس کشور اوکراین
تحصیل در مدارس کشور اوکراین

انواع سیستم آموزشی کشور اوکراین

سیستم آموزشی کشور اوکراین به 5 سطح تقسیم می‌ شود که عبارتند از:

  • مهدکودک
  • ابتدایی
  • راهنمایی
  • آموزش متوسطه
  • کارشناسی ‌ارشد

در حال حاضر مدارس کشور اوکراین شامل مدارس عادی ، شبانه‌ روزی و مدارس از راه دور می باشد که مدارس عادی در اوکراین در سال 1958 دارای 12 پایه بودند که در سال 1965 میلادی به 10 پایه تبدیل شد و تمام مدارس باید تمام سطح آموزشی (ابتدایی، راهنمایی، و متوسطه) را ارایه دهند فقط مدارس از راه دور می ‌توانند دو سطح ابتدایی و راهنمایی را ارائه دهد. امروزه دوره آموزشی در اوکراین به 3 مقطع ابتدایی (4 سال) و راهنمایی (5 سال) و 2 سال هم دوره تکمیلی تقسیم شده است.

دانش آموزان در کشور اوکراین از ابتدا با نمره سنجیده می‌ شوند معیار سنجش از 1 تا 4 (ضعیف)، 5 تا 9 (متوسط) و 10 تا 12 (عالی) را تشکیل می‌ دهد و به‌ طور کلی هدف از تحصیل در اوکراین این است که به دانش‌ آموز، هنر و علوم مختلف را بیاموزند و همچنین چگونگی استفاده از آن را به ‌طور عملی یاد بگیرد.

انواع سیستم آموزشی کشور اوکراین
انواع سیستم آموزشی کشور اوکراین

تحصیل در مدارس کشور اوکراین – برنامه درسی در مدارس کشور اوکراین

برنامه درسی در مدارس کشور اوکراین شامل کلاس زبان اوکراینی، ادبیات اوکراینی، یک زبان خارجه، ادبیات جهان، تاریخ اوکراین، تاریخ جهان، جغرافیا، جبر، هندسه، زیست‌ شناسی، شیمی، فیزیک، تربیت‌ بدنی، موسیقی و هنر است. برنامه درسی در برخی مدارس کشور اوکراین دروس مدنی و در برخی از مدارس محیط زیست به عنوان درس فوق برنامه ارائه می ‌شود.

تمام دروس تقریبا 1 یا 2 بار در هفته در برنامه درسی شده اند و با وجود حجم زیاد دروس، بخشی از روز در مدرسه به فعالیت ‌هایی مانند شطرنج و کاراته و همچنین برنامه‌هایی مثل تمرین نمایشنامه، داستان‌ خوانی، آموزش ترانه‌ های محلی و گروه کر مدرسه در برنامه هفتگی اختصاص داده شده است و موسیقی، فوتبال، هاکی و تنیس نیز به عنوان دروس بعد از ساعت مدرسه ارائه می ‌شود که دانش ‌آموزان می ‌توانند به دلخواه و با توجه به علایق و استعدادهایشان از آنها استفاده کنند.

آموزش ‌عالی در کشور اوکراین هم دولتی و هم خصوصی است و دانش‌ آموزانی که می‌ خواهند از آموزش دولتی استفاده کنند باید با حداقل نمرات پنج وارد دانشگاه شوند تا بتوانند از بورسیه تحصیلی استفاده کنند. مدرک تحصیلی در دانشگاه ‌های کشور اوکراین کارشناسی (4 سال) و کارشناسی ‌ارشد حدود (5 تا 6 سال) است و این ‌گونه ارائه مدرک از زمان اتحاد جماهیر شوروی تا امروز وجود داشته است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین خدمات موسسه آتیه آفرینان ایرانیان در کشور اوکراین

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به عنوان بزرگترین مرکز تجارت و اعزام دانشجو در ایران با داشتن ...

مهاجرت به اوکراین مهاجرت به اوکراین

مهاجرت به اوکراین و روش های مختلف اقامت در اوکراین در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اجاز...

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین تحصیل در رشته پرستاری اوکراین

تحصیل در رشته پرستاری اوکراین به عنوان یک کشور اروپایی، انتخاب بیشتر دانشجویان است تا مدرک...

نظرات کاربران
Call Now Button