تحصیل در مدارس کشور اسلوونی

کشور اسلوونی ، یکی از کشورهای کوچک اروپای مرکزی می باشد که قبلا بخشی از کشور یوگسلاوی سابق و صربستان حال حاضر محسوب می شد . یکی از بهترین راه های مهاجرت به اسلوونی ، تحصیل در اسلوونی می باشد که نظام آموزشی این کشور همانند سایر کشورهای اروپایی از فرایند بولونیا الگوبرداری شده است . فرایند بولونیا همان نظام آموزشی واحد اروپا می باشد که کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله کشور اسلوونی منجر به رعایت و اجرای آن می باشند . تحصیل در کشور اسلوونی به خودی خود منجر به اخذ اقامت اسلوونی (اقامت دائم) و تابعیت اسلوونی نخواهد بود و برای این منظور نیاز به جستجوی کار و تبدیل به ویزای کار اسلوونی خواهد بود . در این مقاله قصد داریم با موضوع تحصیل در مدارس کشور اسلوونی آشنا شویم .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اسلوونی ” را مطالعه فرمایید .

سیستم آموزس و پرورش کشور اسلوونی شامل سطوح زیر است که عبارتند از :

  • آموزش قبل از مدرسه
  • آموزش و پرورش عمومی شامل تحصیلات ابتدایی و متوسطه
  • تحصیلات دبیرستانی شامل آموزش عمومی متوسطه، فنی و حرفه ای و آموزش و پرورش فنی
  • تحصیلات عالی بعد از متوسطه فنی و حرفه ای
  • آموزش عالی شامل مطالعات کارشناسی و کارشناسی ارشد

انواع دیگر آموزش و پرورش در کشور اسلوونی به شرح زیر می باشد :

  • آموزش بزرگسالان
  • آموزش و پرورش نیازهای ویژه
  • برنامه های اصلاح شده
  • موسیقی و آموزش و پرورش رقص

که پس از گذراندن این دوره ها گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

یکی از روش های مهاجرت به اسلوونی از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسلوونی ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس کشور اسلوونی

تحصیل در مدارس کشور اسلوونی

متقاضیان تحصیل در مدارس کشور اسلوونی می توانند برای دانش آموزان زیر ۱۸ سال اقدام کنند . کشور اسلوونی از جمله کشورهای اروپایی است که متقاضیان در صورت داشتن اقامت می توانند از تحصیل در مدارس دولتی این کشور بهره مند شوند. بنابراین در صورتی که متقاضی تمایل به تحصیل در مدارس کشور اسلوونی را داشته باشد می بایست، اقامت این کشور و یا اینکه قیم (سرپرست) داشته باشد در غیر این صورت می توانند در مدارس خصوصی (شبانه روزی) این کشور مشغول به تحصیل شوند. تحصیل در مدارس دولتی اسلوونی به صورت رایگان و به زبان بومی است ولی تحصیل در مدارس خصوصی اسلوونی شامل هزینه و به انگلیسی و اسلوونی می باشد. عموما مدارس خصوصی کشور اسلوونی شامل خوابگاه است. دانش آموزان جهت تحصیل در مدارس دولتی اسلوونی ملزم به دانش زبان بومی هستند ولی جهت تحصیل در مدارس خصوصی اسلوونی الزامی به دانش زبان نمی باشد. این کشور مانند سایر کشورهای اروپایی ، نظام آموزشی ۸ ساله است که در حال حاضر این سیستم به نظام آموزشی ۹ ساله در حال تغییر می باشد . تعدادی از مدارس خصوصی در کشور اسلوونی در زیر آورده شده است :

  • یورو شولا لیوبلیانا
  • مدرسه ابتدایی اسقف اعظم
  • دبیرستان عمومی (gimnazija) در لیوبلیانا
  • دبیرستان والدورف

تحصیل در مدارس کشور اسلوونی دوره های تحصیلی در مدارس کشور اسلوونی

در کشور اسلوونی تحصیل از سن ۶ سالگی آغاز می شود و شامل دوره های پیش دبستانی دبستانی یا ابتدایی و متوسطه و دانشگاه است . البته ثبت نام در پیش دبستانی اجباری نمی باشد اما مطالعه در مقاطع بعدی اجباری است و هزینه ان توسط دولت پرداخت می شود . فعالیت های پیش دبستانی قبل از مدرسه شامل ورزش، زبان، هنر، جامعه، طبیعت، مطالعه، ریاضیات. فعالیت های بین رشته ای مانند اخلاق، مراقبت های بهداشتی، آموزش ایمنی ترافیک می باشد . مراکز آموزشی تا ساعت ۸ شب فعال هستند و از لحاظ هزینه های آموزشی دولت با توجه به وضعیت مالی والدین از ۰ تا ۸۰ درصد هزینه ها را تقبل می کنند.

در کشور اسلوونی مانند اکثر کشور ها نظام آموزشی دبستان و متوسطه ۸ سال طول می کشد ولی سیستمی که به تدریج جایگزین سیستم قبلی می شود سیستمی ۹ ساله است که به سه دوره ۳ ساله تقسیم می گردد که عبارتند از :

  1. آموزش حرفه ای به مدت 2.5 تا 3 سال که پس از این دوره مستقیما واردد بازار کار می شوند.
  2. آموزش فنی به مدت ۴ سال که ممکن است در مکان های مختلف برگزار شود.
  3. آموزش کلاسیک آموزش و پرورش عمومی که منجر به صدور دیپلم بین المللی می شود.

دوره فنی بعد از دبستان ، دوره ای کوتاه مدت 1.5 سال برای دانش آموزانی که آموزش ابتدایی خود را به پایان رسانده اند و آن را برای 2.5 سال برای دانش آموزان و کارآموزان که آموزش ابتدایی خود را به پایان نرسانده اند طول می کشد. در پایان آموزش حرفه ای کوتاه مدت، امتحان نهایی برگزار می گردد و به آنها یک گواهی نامه از امتحان نهایی تعلق می گیرد. با استفاده از این گواهی، دانش آموزان می توانند وارد بازار کار شوند و یا می توان برای آموزش و پرورش فنی و حرفه ای ثانویه ۳ سال دیگر هم درس خواند . آموزش و پرورش فنی و حرفه ای دبیرستان ، مهارت ها و دانش مورد نیاز برای اشتغال و یا آموزش عالی را فراهم می کند . آموزش و پرورش فنی ثانویه به مدت ۴ سال طول می کشد و با آزمون poklicna matura پایان می رسد.

در مقاله ” اقامت در اسلوونی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در اسلوونی اطلاعات کسب کنید .

لازم به ذکر است که  در کشور اسلوونی یک سال تحصیلی از ماه اکتبر شروع میشود وتا ماه ژوئن ادامه دارد. تعطیلات مدارس در کشور اسلوونی از ماه ژوئن شروع می شود و تا پایان ماه سپتامبر ادامه دارد.

تحصیل در مدارس کشور اسلوونی زبان تحصیل در مدارس کشور اسلوونی

زبان تحصیل در مدارس کشور اسلوونی ، اسلوونیایی است ( به جز در مناطق سکونتی مجارستانی و ایتالیایی در اسلوونی) . همچنین تحصیل به زبان انگلیسی در مدارس بین‌ المللی در شهرهای بازیگراد، لیوبیا و ماریبور برای محصلان امکان پذیر خواهد بود که تحصیل در این مدارس مستلزم پرداخت شهریه خواهد بود.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در اسلوونی تحصیل در اسلوونی

تحصیل در اسلوونی شرایط اخذ بورسیه تحصیلی اسلوونی و همچنین هزینه های تحصیل در اسلوونی و پذی...

تحصیل در رشته پرستاری اسلوونی تحصیل در رشته پرستاری اسلوونی

جهت تحصیل در کشور اسلوونی و همچنین تحصیل در اسلوونی لازم است دعوت نامه ای از طرف دانشگاه ار...

بازار کار مهندسی برق در اسلوونی بازار کار مهندسی برق در اسلوونی

بازار کار مهندسی برق در کشور اسلوونی  جایگاه مهندس برق در کشور اسلوونی از جمله افکار فارغ ا...

نظرات کاربران
Call Now Button