تحصیل در مدارس کشور اسلواکی

کشور اسلواکی یکی از مقاصد مناسب برای متقاضیان جهت تحصیل و زندگی از نظر به صرفه بودن سطح مخارج و زندگی می باشد به طوری که هزینه های تحصیل و زندگی در اسلواکی نسبت به سایر کشورهای اروپایی مقرون به صرفه است . اسلواکی یکی از کشورهای اعضای اتحادیه اروپا می باشد که سیستم آموزشی مدرن و به روزی را در دنیا دنبال می کند . سیستم آموزشی کشور اسلواکی به صورت یکپارچه است و مدارس و دانشگاه ها زیر نظر دولت می باشند به طوری که دانشگاه های کشور اسلواکی دولتی هستند . در این مقاله قصد داریم بیشتر با موضوع تحصیل در مدارس کشور اسلواکی آشنا شویم .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به اسلواکی مقاله ” مهاجرت به اسلواکی ”  را مطالعه بفرمایید .

تحصیل در مدارس کشور اسلواکی انواع مدارس در کشور اسلواکی

انواع مدارس در کشور اسلواکی عبارتند از :

  1. مدارس دولتی و ایالتی کشور استرالیا
  2. مدارس تحت نظر کلیساها در کشور استرالیا
  3. مدارس خصوصی کشور استرالیا

مدارس کشور اسلواکی همگی تحت یک نظام استاندارد آموزشی قرار دارند .

تحصیل در مدارس کشور اسلواکی

تحصیل در مدارس کشور اسلواکی

تحصیل در مدارس کشور اسلواکی دوره های تحصیلی مدارس کشور اسلواکی

دوره های تحصیلی مدارس کشور اسلواکی به شرح زیر می باشد :

  1. مهد کودک ها و مدارس پیش دبستانی (۶ -۳ سال) : این دوره به صورت اجباری نیست و والدین می توانند به صورت دلخواه فرزندان خود را در این دوره ثبت نام کنند . با وجود اختیاری بودن ، اکثر پدر و ماردان فرزندان خود را در مدارس پیش دبستانی ثبت نام می کنند به طوری که طبق آخرین آمار حدود 80 درصد از کودکان در این رده سنی در مقطع پیش دبستانی تحصیل کرده اند . دروسی مانند تربیت بدنی ، آموزش های فکری ، موسیقی و هنر در این دوره به بچه ها آموزش داده می شود .
  2. دوره دبستان (۱۵ -۶ سال) : دوره دبستان که برای تمامی افراد ساکن در اسلواکی ضروری می باشد و دریافت شهریه در مدارس دولتی به صورت کم است و تمامی والدین موظف به ثبت نام فرزندان خود در این مقطع تحصیلی هستند . در این مقطع ارزیابی دانش آموزان به صورت کتبی و شفاهی انجام می شود و از تمام این سنجش ها نمره مشخصی دریافت نمی کنند و کارنامه کلی متشکل از عالی ، خیلی خوب ، خوب ، رضایت بخش و مردود است . دروس تحصیلی عموما شامل زبان و ادبیات اسلواکی ، تاریخ ، ریاضی ، هنر ، موسیقی ، تربیت بدنی می باشد و در مجموع دانش آموزان باید در کلیه دروس نمره رضایت بخش به بالا داشته باشند و اگر در یک یا دو درس مردود شوند باید پایه تحصیلی را مجددا پشت سر بگذارند .
  3. دوره دبیرستان (۱۹- ۱۵ سال) : این دوره برای تمامی افراد مانند مقطع ابتدایی اجباری است و با دریافت شهریه تحصیلی همراه می باشد . تعداد معلمین در دوره متوسطه بیشتر و تخصص آنها در حوزه مشخصی می باشد . دانش آموزان در آموزش متوسطه دروس بیشتر و تخصصی تری را نسبت به دبستان فرا می گیرند . دانش آموزان در پایان تحصیل در دوره متوسطه برای ورود به مشاغل حرفه ای و همچنین ورود به دانشگاه ها آماده شده اند . در پایان این دوره به دانش آموزان مدرک یا گواهی نامه ارائه می‌شود که این مدرک برای ورود به دانشگاه الزامی می باشد .
  4. دوره دانشگاه (۱۹ سال)

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مدارس کشور اسلواکی هزینه تحصیل در مدارس کشور اسلواکی

بیشتر مدارس و دبیرستان های کشور اسلواکی دولتی هستند و معمولا دانش آموز بابت تحصیل هزینه ای پرداخت نمی کند زیرا این مدارس از طرف دولت و شرکتهای فعال و معتبر تجاری حمایت می شوند .

تحصیل در مدارس کشور اسلواکی مدارس فنی و حرفه ای در کشور اسلواکی

در مدارس فنی و حرفه ای برای افرادی که تمایل به ورورد به دانشگاه ندارند و می خواهند در حوزه کار های فنی و عملی مشغول شوند آموزش های لازم وجود دارد و در برخی از موارد به آزمون های تحصیلی نیز نیازی نخواهند داشت . تحصیل در این مدارس نیز مانند دوره تکمیلی متوسطه ۴ سال طول می کشد .

کشور اسلواکی تلاش می کند تا با نظر سنجی از سوی والدین و دانش آموزان هر ساله مشکلات نظام آموزشی را برطرف کرده و سیستمی یک پارچه و بدون نقص ایجاد کند . مشارکت مردم و والدین در امور آموزشی بسیار قابل توجه می باشد و فرد به صورت مستقیم با فعالیت های فرزندان در مدارس کشور اسلواکی در تماس خواهد بود . موسسه های آموزش عالی تمام آموزش های تخصصی را به علاقه مندان ارائه می دهند و فرد می تواند در حوزه ای که به آن علاقه مند است ، مهارت های لازم را به بهترین شکل ممکن دریافت کند .به طور کلی کشور کشوری جوان و تحصیل کرده است که برای توسعه هر چه بیشتر به نیرو های آموزش دیده و مسلط در حرفه های مختلف نیاز دارد از این رو تلاش می کند تا با آموزش صحیح به پیشرفت روز افزون جامعه خود کمک کند .

در مقاله ” اقامت در اسلواکی ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در اسلواکی اطلاعات کسب کنید .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به اسلواکی مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی و روش های مختلف اقامت در اسلواکی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاج...

کار در اسلواکی کار در اسلواکی

کار در اسلواکی و شرایط اخذ ویزای کار اسلواکی در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. اگر قصد مه...

تحصیل در اسلواکی تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی طرفداران زیادی دارد، اگر به دنبال کشوری هستید تا با هزینه های پایین وارد ک...

نظرات کاربران
ابولفضل

ببخشید در حوزه علوم انسانی این کشور مدرسه دارد

آتیه آفرینان

کالج را می توانید بگذرانید .

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button