کشور کره جنوبی در بخش جنوبی شبه‌ جزیره کره است. این شبه جزیره کوهستانی است و از سمت غربی با دریای زرد و از سمت شرق نیز با دریای ژاپن همسایه است. کره جنوبی از جمله 4 کشور برتر اقتصادی در آسیا است و بیشتر این رشد اقتصادی را مدیون دانشگاه‌ های برتر و کیفیت بالای آن‌ ها می باشد.
برای افرادی که به این کشور مهاجرت می کنند تحصیل در مدارس کره جنوبی برای فرزندانشان مسئله مهمی می باشد. زبان رسمی کشور کره جنوبی، کره ای است اما زبان انگلیسی در سطح وسیعی از مدارس نیز تدریس می شود. حتی زبان تحصیل دانشجویان نیز در بیشتر دانشگاه ها انگلیسی است.

کشور کره جنوبی دارای منابع طبیعی اندکی است که این موجب شده تا برای رشد و پیشرفت خود، از استراتژی توجه به علم و آموزش بهره گیرد. آمارها حاکی از آن است که در کشور کره به ازای هر 20 دانش‌آموز یک معلم وجود دارد. تحصیل در مدارس کره جنوبی از 3 سالگی آغاز می شود.
اما بین 3 تا 6 سالگی تحصیلات اجباری نیست. تحصیل کودکان بین 3 تا 5 سالگی در مهد کودک ها و پیش دبستانی ها رایگان می باشد. اما بسیاری از والدین علاقمند هستند که از همین سنین کودکان خود را برای آموزش در مدارس ثبت نام نمایند. مدارس در کره جنوبی به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند.

مدارس دولتی هزینه های خود را از دولت کره جنوبی دریافت می نمایند در حالی که مدارس خصوصی چنین نمی باشند. در کره جنوبی برای تحصیلات ابتدایی 6 سال است و تحصیلات متوسطه 3 سال و برای تحصیلات دبیرستان نیز 3 سال است که 3 سال انتهایی می تواندد دوره های آموزشی و آکادمیک و یا فنی و حرفه ای باشد و 80 درصد دانش آموزان در کره جنوبی دوره های آکادمی را ترجیح می دهند.

حتما بخوانید: مهاجرت به کره جنوبی

تحصیل در مدارس کره جنوبی
تحصیل در مدارس کره جنوبی

حتما بخوانید: تحصیل در کره جنوبی

شرایط تحصیل در مدارس کره جنوبی

در کره جنوبی هر مدرسه یک پرستار دارد که از آموزگاران همان مدرسه است و دوره‌ های به خصوصی را گذرانده است تا بتواند به بهداشت مدرسه و دانش‌ آموزان رسیدگی کند. در مدارس کشور کره جنوبی، دانش‌ آموزان مسئولیت نظافت مدرسه را بر عهده دارند و فقط نظافت سرویس ‌های بهداشتی توسط شرکت هایی خاص انجام می شود.
دانش‌ آموزان با توجه به استعدادهای خود می ‌توانند وارد دبیرستان ‌های زبان ‌های خارجه، هنر یا علوم شوند. 33 درصد مردم کره به طور مستقیم مشغول آموزش هم ‌میهمان خود هستند و تمام مردم پشتکار و تلاش در حیطه آموزش را رمز پیشرفت و موفقیت خود می ‌دانند.
در سال‌ های ابتدایی ورود دانش‌ آموزان به مدرسه آنها را با مفاهیم ارزش و هدف آشنا می ‌کنند و هر مدرسه و به طور تخصصی ‌تر، هر کلاسی برای خود شعاری دارد که تمام اعضای آن برای تحقق شعار خود تلاش و کوشش می‌ کنند.
حتی در روزهای تعطیل نیز باز هستند و دانش ‌آموزان برای انجام فعالیت ‌های فوق برنامه مانند ورزش و موسیقی زیر نظر گروه‌ های داوطلبانه خارج از مدرسه، می ‌توانند به مدرسه بروند. تحصیل در مدارس کره جنوبی بدون محدودیت در روزهای هفته می باشد.

شرایط تحصیل در مدارس کره جنوبی
شرایط تحصیل در مدارس کره جنوبی

مدارس بین المللی برای تحصیل در کره جنوبی

در کره جنوبی مدارس بین المللی نیز وجود دارد که دانش آموزان می توانند از آنها استفاده کنند. در اینجا این مدارس را معرفی کرده ایم:

  • مدرسه بین المللی یونگ سان که برای سنین 5 تا 18 سال است و به زبان انگلیسی می باشد. شهریه سالانه نیز برای این مدرسه 22 هزار دلار است.
  • مدرسه لیس ژاویر که برای سنین 5 تا 18 سال است و به زبان فرانسوی می باشد. شهریه سالانه این مدرسه 10هزار دلار می باشد.
  • مدرسه جیونجی سوان برای کودکان 3 الی 18 سال می باشد و زبان تحصیلی آن انگلیسی است. برای یک سال تحصیل در این مدرسه 23 هزار دلار باید بپردازید.
  • مدرسه بین المللی چادویک آماده ثبت نام از سن 4 سالگی تا 18 سالگی را دارد. مانند اغلب مدارس بین المللی تدریس به زبان انگلیسی صورت می گیرد. این مدرسه یکی از گرانترین مدارس کره جنوبی می باشد و شهریه یکسال تحصیل در آن 35 هزار دلار ناقابل می باشد.
  • مدرسه آلمانی سئول که برای کودکان 2 سال تا 18 سال است نیز به زبان آلمانی و انگلیسی به فرزندان شما آموزش می دهد و سالانه 18 هزار دلار باید بپردازید.
4.2/5 - (5 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در کره جنوبی تحصیل پزشکی در کره جنوبی

کشور کره جنوبی، کشوری مستقل در شرق آسیا می باشد که به دلیل پیشرفت های علمی بسیار زیاد و دانش...

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

کشور کره جنوبی در بخش شبه جزیره در شرق آسیا و پایتخت آن شهر سئول است . در حال حاضر این کشور دا...

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در کشورهای مختلف جهان همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است ...

نظرات کاربران
زهرا

سلام ایا خوابگاه هم وجود دلرد در مدرسه بیت الملی یونگ سان

آتیه آفرینان

با سلام در حال حاضر برای کشور کره جنوبی اقدام نداریم.

جانا دخت

سلام من یک دانش آموز هفتمی هستم و میخواستم از دهم به بعد رو در کره درس بخونم و قیم هم پر درم هستش میخواستم بدونم این امکان پذیر هستش ؟

آتیه آفرینان

با سلام. در حال حاضر کشور کره رو اقدام نداریم.

سلام ببخشیدیکی که ۲سال به خاطر لیلی سن خودش زیادکرده و۱۹شده میتونه توکره دهم دبیرستان میشه خوندیادیگه نمیشه

آتیه آفرینان

با سلام. منظورتونو متوجه نشدم. میشه دوباره سوالتونو بپرسید.

Parnaz

سلام هزینه دبیرستان دولتی رو لطف میکنید بگید؟ قیم دارم به زبان هم تسلط دارم لطفا جواب بدید

مونا میرباقری

با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

Parnaz

سلام وقتتون بخیر هزینه مدارس دولتی چقدره؟ به زبان کره تسلط دارم و همراه با قیم هستم شرایط رو لطف میکنید؟

آتیه آفرینان

با سلام. بله امکانش هست

مریم ترابی

با سلام و درود . می تونید در مورد: چگونگی سنجش کودکان نو اموز ان ، بدو دبستان در کشور کره جنوبی ر اهنمایی کنید ؟ منظور (کودکان پیش دبستانی موقع ورود به مقطع ابتدایی باید مراحلی از سنجش را بگذرانند ،مثلا در ایران سنجش بینایی شنوایی ، سلامت روحی و جسمانی و هوش امجام می شه )اگه امکان داره در مورد سنجش نواموزان بدو دبستان در کره جنوبی راهنمایی کنید . با تشکر

مونا میرباقری

با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

나비

سلام اگه ما برای ادیشن کمپانی ها قبول شده باشیم و بخوایم بریم کره با ویزای تحصیلی چه چیزایی لازمه؟ زیر سن قانونی باشیم. بعد اگه رفتیم کره و اونجا کاراموز شدیم میتونیم از ویزای تحصیلی استفاده کنیم بدون اینکه اونجا درس بخونیم؟

مونا میرباقری

با سلام. لطفا با شماره 02172207 تماس بگیرید تا کارشناسان راهنماییتان کنند.

요나

من دنبال یه مدرسه دولتی توی کره میگردم که به همون زبان کره ای تدریس کنه و قیمتش هم خوب باشه همچین چیزی هم هست

آتیه آفرینان

با سلام مدارس دولتی کره پذیرش خارجی نداره. ولی یه آزمون بورسیه دولتی داره برای همه مقاطع که باید در موردش تحقیق کنید. و باید به کره بروید و بعد آزمون بدهید.

سوگند بخشی

با ارض سلام من پایه هفتم هستم ولی 16سالمه میخوام از رشته هنر برای دانشگاه به کره مهاجرت کنم. میخواستم بدونم از چه طریقی و بدون قیم میتونم در سن 18سالگی مهاجرت کنم یا خیر؟ و از چه طریقی باید اقدام کنم

آتیه آفرینان

با سلام اگر قبل از 18 سالگی بخواهید اقدام کنید حتما قیم لازم می باشد، اما اگر قصد تحصیل در مقطع کارشناسی و اقدام بعد از 18 سالگی داشته باشید الزامی به معرفی قیم نیست.

Heau

سلام من 13 سالم هست میخواستم بدونم برای تحصیل در کره جنوبی که میخوام برم برای اینکه تو کره تحصیل کنم منی که 13سالمه حتما باید با پدر یا مادرم برم؟!

آتیه آفرینان

سلام شما باید برای مدارس اقدام کنید و برای این امر نیاز به قیم دارید.

ناشناس

با سلام آیا میشه با تا پیک بدون تافل یا ایلتس رفت؟

آتیه آفرینان

بستگی به زبان آموزشی مدرسه دارد.

Mari

سلام کسی که کره ای بلد باشه می تونه تو دبیرستان هایی که خود کره ای ها تحصیل میکنن تحصیل کنه بعد اگه کره ای بلد باشی می تونی توی مدرسه دولتی درس بخونی؟! برای اینکه تو کره تحصیل کنم منی که 14سالمه حتما باید با پدر یا مادرم برم؟!

Mari

سلام برای تحصیل در دبیرستان کره جنوبی حتما باید با پدر یا مادر خودت بری؟! و اینکه من زبان کره ای رو بلدم ولی انگلیسی م اصلا خوب نیست با زبان کره ای می تونم توی دبیرستان کره جنوبی تحصیل کنم؟!

آتیه آفرینان

با سلام شما برای اقدام نیاز به قیم دارید که می تواند شخص، مدرسه و...باشد، جهت کسب اطلاعات بیشتر با موسسه تماس بگیرید.

شیدا

سلام من ۱۳ سالمه و میخوام تابستون اقدام کنم برا رفتن به کره و مدارسش، چجوری باید ویزای دانش آموزی بگیرم و تو مدرسه قبول بشم؟ زبان انگلیسی هم آیلتس دارم میشه با آیلتس رفت؟ اگه داداشم و خواهرم هم بخان بیان چی میشه؟ داداشم ۱۵ سالشه و آبجیم ۶ سالشه. قیمم هم مادرمه باید چجوری درخواست بدم و چه مدارکی لازمه؟؟ لطفا زود جواب بدین، در سریعترین زمان ممکن و همه سوال هارو جواب بدین. ممنون میشمم🙏🏻🙏🏻

آتیه آفرینان

با سلام مدارک لازم جهت اخذ ویزا را در این لینک می توانید مشاهده کنید، خواهر و برادرتان جداگانه بایستی اقدام کنند.

Mari

سلام برای تحصیل در مدرسه کره جنوبی باید حتما انگلیسی بلد باشی. کره ای نمیشه؟!

آتیه آفرینان

سلام، ارائه ی مدرک زبان برای این مقطع الزامی نیست.

Vaziri

سلام من میخواستم برای دبیرستان (یازدهم )اقدام کنم برای مدارس بین المللی ایا اونجا هم قیم لازم دارم یا خود مدرسه قبول میکنه و اینکه برای رفتن به مدارس اونجا مدرک و رزومه خاصی نیازه ؟؟

Eli

سلام من ۱۲ سالم هستش . زبانم انگلیسی ام خوبه ولی نه خیلی خوب . و اینکه زبان کره ای رو خیلی دوست دارم . می خواستم برای دبیرستانم اقدام کنم یعنی من می خوام سه سال اینجا رو بخونم بعد برای دبیرستانم اقدام کنم . من برای اینکه بتونم برم کره باید چیکار هایی رو انجام ؟؟؟؟؟

آتیه آفرینان

با سلام، برای تحصیل در مدارس کره نیاز به قیم دارید.

Exol

سلام اگه تاپیک خوبی داشته باشم با مدرک تافل احتمال این است که بتونم برم کره ؟ بدون مدرک تافل با تاپیک میشه بریم ؟

Sara

سلام وقتتون بخیر من ۱۵ سالمه و مدرک ایلتس با نمره ۶ دارم اونجا قیم هم دارم تابستون سال دیگه احتمالا مهاجرت میکنم به کره برای تحصیل در دبیرستان نیاز به تاپیک دارم یا ایلتس کافیه؟؟؟

آتیه آفرینان

سلام ، بدون مدرک زبان خیر امکان اقدام برای این کشور نیست.

Mk

سلام میخواستم بدونم برای ثبت نام در مدرسه شبانه روزی چقدر هزینه داره و چجوری باید درخواست داد و این به کسانی که برای تحصیل به کره رفتن اقامت داده میشه

آتیه آفرینان

سلام. شهریه مدارس به صورت متوسط از 35000 تا 45000 دلار میباشد. در ضمن در ابتدا اقامت موقت را دریافت میکنید.

Eyloul

سلام ببخشید من یه دانش آموز نهمم میخواستم بدونم ک ایا من میتوانم بعد از دبیرستان اولهای دانشگاه رو آنجا برم و در حال یاد گیری کره ایی و انگلیسی هستم و اینکه آیا بورسیه تعلق میگیره لطفا جواب بدید ممنونم

آتیه آفرینان

سلام. بله برای کارشناسی میتوانید اقدام کنید اما بورسیه صد در صد برای این مقطع در نظر گرفته نشده است.

لطفااااااااااا جواب بدییییییید

سلام ببخشید من یه دانش اموز کلاس هفتمی هستم و برای دبیرستان میخوام برم کره شرلیط ورود به مدرسه هاشون چیه؟اگر بین المللی نخوام برم برای امتحان ورودی چه درس هایی رو امتحان میگیرن؟اخه من چیزی از درساشون نمیدونم

آتیه آفرینان

سلام اگر برای مدارس بین الملل نخواهید اقدام کنید بایستی قیم در این کشور داشته باشید .

barygm

سلام ببخشید من یک دانش اموز پایه ی هفتم هستم. و برای دبیرستان میخوام به کره برم.اگر نخوام که به دبیرستان های بین المللی برم و برم مدرسه های دولتی چکار باید بکنم؟من به زبان کره ای مسلط هستم ولی چیزی درباره ی تاریخ کره که به دانش اموزان درس میدهند نمیدانم و برای ازمون ورودی باید چکار کنم؟

آتیه آفرینان

سلام چون دانش آموز بین الملل هستید حتما باید برای مدارس بین الملل اقدام کنید.

رایا

سلام میخواستم بدونم برای زیر 18 سال یعنی از پایه هفتم اگر بخوایم میتونیم بریم؟ تنها؟ و اینکه میتونیم بدون مدرک زبان زیر 18 سال در کره تحصیل کنیم؟

آتیه آفرینان

سلام با توجه به سنتون احتیاج به قیم دارید که هزینه های شما را ساپورت کند تا بتوانید تنها اقدام کنید.

مریم

سلام روزتون بخیر می خواستم بدونم می شه برای سال هفتم به کره جنوبی رفت یا خیر؟ و اینکه ایا می شود تنهایی رفت یا باید با کسی رفت؟ یعنی در انجا خوابگاه برای هفتمی ها وجود دارد یا خیر؟

آتیه آفرینان

سلام. برای مدارس شبانه روزی بایستی اقدام کنید .

لطفاً جواب بديد

سلام من دانش آموز پايه ششم هستم دَرسَم خيلي خوبه و اگر خدا بخواد امتحان تيزهوشان دادم و انشااله كه در مدرسه ي تيزهوشان هم تحصيل ميكنم من ميخواستم با قيم خودم كه مادرم هستش برم كره و در مدارس اونجا تحصيل كنم ميخواستم بدونم من الان سر در نميارم چجوري بايد صبت نام كنم كه بتونم برم با مادرم و دوره ي راهنمايي رو در كره بگذرونم توروخدا جواب بديد ممنون ميشم🥰

آتیه آفرینان

سلام برای اخذ ویزای همراه کشورهای کانادا و استرالیا مناسب تر می باشد برای کشور کره بایستی شخصی که در آنجا ساکن هست قیم شما شود .

chinvo

سلام من یک دانش آموز پایه هشتم هستم و همه نمره هام بیسته و ایتلس5دارم و دارم برای تاپیکم اقدام میکنم میتونم برای دبیرستان به کره بورسیه بشم؟ و ارزونترین مدارس کره کدوم مدارسه؟!

آتیه آفرینان

سلام مدارس در همه ی کشور ها هزینه دارند و بورس به شما تعلق نمی گیرد.

فاطمه

سلام من یک دانش آموز پایه هشتم هستم و همه نمره هام بیسته و ایتلس5دارم و دارم برای تاپیکم اقدام میکنم میتونم برای دبیرستان به کره بورسیه بشم؟ و ارزونترین مدارس کره کدوم مدارسه؟!

آتیه آفرینان

سلام مدارس در همه ی کشور ها هزینه دارند و بورس به شما تعلق نمی گیرد.

Zahra

سلام ببخشید خواستم بدونم ک فقط برای دانشگاه میتونیم ب کره بریم یا از دبیرستان هم میشع برای ادامه تحصیل رفت؟ و اینکه شرایطش چجوریه؟

سارا

سلام ببخشید قیم چی هست؟

آتیه آفرینان

سلام برای دانشگاه بهتر می باشد چراکه برای مدارس بایستی قیم نشان دهید .

Melika

سلام کره برای چه رشته هایی بورسیه می‌دهد و چند ماه می توانیم در کره بمونیم برای ادامه تحصیل؟

آتیه آفرینان

برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد هزینه تحصیل بین 6000الی 12000دلار می باشد بورسیه بستگی به رزومه ی علمی فرد دارد.

فاطمه رحیمی

سلام من یه دانش پایه هشتم هستم. میخواستم بدونم.برای کلاس نهم میتونم بدون خانواده خودم بیام کره درسمو ادامه بدم

آتیه آفرینان

سلام در صورت نشان دادن قیم بله بدون خانواده هم می توانید اقدام کنید .

مسیح

سلام شرایط ورود به دبیرستان های کره چگونه است، و اینکه چگونه می‌توان ثبت نام کرد؟ آیا بورسیه تحصیلی دارد؟ مدرسه بین المللی برای تحصیل بهتر است یا مدرسه کره ای؟

آتیه آفرینان

سلام مدارس در این کشور هزینه دارند بسته به دولتی و خصوصی بودن هم هزینه ها متفاوت می باشد درصورت داشتن قیم مدارس بین الملل و اگر فرد کسی نداشته باشد که قیم او شود مدارس شبانه روزی بایستی اقدام کند.

ستایش

سلام من خیلی علاقه دارم که برم در یک کشور دیگه درس بخونم شما چه کشوری رو پیشنهاد میکنید و حتما هم باید یکی از والدین باشن؟ممنون

آتیه آفرینان

سلام برای مدارس کشورهای کانادا و استرالیا برایتان می توان اقدام کرد ویزای گاردین هم به یکی از والدین تعلق میگیرد.

Mobina

سلام... من دانش آموز سال هشتم هستم برای تحصیل در کره برای متوسط دوم تقریبا چقدر هزینه لازمه؟!

آتیه آفرینان

سلام ، بسته به نوع مدرسه (خصوصی و دولتی )هزینه متفاوت می باشد از 20000دلار الی 40000دلار هزینه ها متغیر می باشد .

Ff

سلام ببخشید من یه سوال داشتم مدارس دبیرستان در کره چه موقع از سال تموم میشه؟؟ و اینکه تعطیلات کریسمس چقدره؟ برای ثبت نام کلاس بعدی ( دهم به یادزهم) باید چیکار کنن؟ ایا تعطیلات تابستانه هم دارن؟؟ ممنون میشم جواب کامل بدین

آتیه آفرینان

سلام بستگی برای مدارس بسته به دولتی و خصوصی هزینه ها متفاوت هست برای مدارس دولتی قیم بایستی داشته باشید و برای مدارس خصوصی شهریه سالیانه از 12000-35000دلار می باشد . طبق تقویم آموزشی کره دانش آموزان سال تحصیلی را از ابتدای ماه مارچ شروع می کنند و تا فرارسیدن تعطیلات کریسمس به پایان می برند. تعطیلات 45 روزه برای محصلین در حدفاصل بین دو ترم درنظر گرفته شده است.

rimrim

من یک دانش آموز نهم هستم میخواستم بدونم کره بورسیه تحصیلی هم می دهد؟؟

شین نیکانا

بله میدهد اما برای کسانی که نمره کارنامه شان خوب است

آتیه آفرینان

خیر، مدارس در همه ی کشورها هزینه دارد

هلیا حکیمیان

سلام من دانش آموز پایه ی نهم هستم میخواستم بدونم که برای دبیرستان دوره دوم کدوم دبیرستان کره بهتره؟

Melika

سلام برای دانشگاه کره برای چه رشته هایی (علوم تجربی علوم انسانی وریاضی فیزیک) بورسیه می‌دهد؟

آتیه آفرینان

سلام برای مدارس بین الملل می توان برایتان اقدام کرد، حتی کشور های کانادا، استرالیا و... امکان همراهی یکی از والدینتان را هم دارید.

سیده یاسمن آقائی میبدی

من یک دانش آموز پایه نهم هستم. خیلی به کره علاقه دارم میخواستم بدونم توی کره مدرسه شبانه روزی ای نیست که بشه رفت و اونجا تحصیل کرد؟؟

آتیه آفرینان

سلام به دلیل ریسک که برای پروسه ی ویزا وجود دارد، مدارس بین الملل این کشور خیلی این کشور پیشنهاد نمی شود.

Hoda

سلام ایا میشه در مدارس دولتی کره هم درس خوند؟

آتیه آفرینان

سلام هزینه ی تحصیل در دانشگاه های بین الملل 4000-5000 دلار آمریکا می باشد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button