کشور نروژ با زیبایی های بسیار و فرهنگ غنی دارای یکی از بهترین سیستم های آموزشی است. این کشور از جمله کشور های امن با میزان جرم و جنایت پایین است.  
در این مقاله قصد داریم تحصیل در مدارس نروژ را بررسی نماییم. سیستم آموزشی نروژ برای کودکان بین 6 تا 16 در مدرسه ها برنامه ریزی شده است. به این صورت که شامل سه مقطع Barneskole (ابتدایی)، Ungdomsskole (متوسطه مقدماتی) و Videregående skole (دبیرستان) است. دانش آموزان می توانند به صورت رایگان در مدارس تحصیل نمایند.

زبان آموزش در مدارس نیز نروژی است. کلاس های زبان خارجی نیز برای آنان در نظر گرفته شده است. کشور نروژ یکی از 3 کشور برتر دنیا می باشد که به صورت جدی به آموزش و پرورش پرداخته است.
در سال 2005 میلادی قانون این کشور مدارس خصوصی را نیز غیر قانونی قرار داده است. به جز در بخش های آموزشی و یا مذهبی و با این قانون 93 درصد دانش آموزان در مدارس دولتی تحصیل نمودند.

شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به نروژ ” اطلاعات کسب کنید.

طول دوره تحصیل در مدارس نروژ

برای تحصیل در مدارس نروژ سال تحصیلی 190 روز است که از اواخر ماه آگوست تا نیمه ژوئن می باشد و دانش آموزان در هفته 5 روز به مدرسه می روند. تعداد دروس در هر هفته 20 درس در سال اول و در سال های آخر به 30 درس می رسد.

هر کلاس 45 دقیقه است حداقل ساعت آموزش 570 ساعت در سال اول و در 770 ساعت برای سن 10 سالگی و 855 سال در مقطع متوسطه است. تعداد دانش آموزان نیز در هر کلاس غالبا بین 28 نفر تا 30 نفر خواهد بود.

تحصیل در مقطع ابتدایی در نروژ

آموزش ابتدایی در 2 دوره برای رده های سنی 6 تا 9 سال و 10 تا 12 سال ارائه می شوند و گذراندن این مقطع اجباری است مدت زمان کلاس و ارائه هر درس نیز 45 دقیقه خواهد بود و در ابتدایی سه نوع ارزیابی اعمال می شود یکی ارزیابی دانش آموز دیگری ارزیابی مدرسه بنیاد و ارزیابی نظام آموزش ملی و ارزیابی تحصیلی به صورت رسمی اعمال نمی شود.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در نروژ ” را مطالعه فرمایید.

تحصیل در مقاطع متوسطه مقدماتی و دبیرستان در نروژ

لازم است بدانید برای تحصیل دبیرستان مانند تحصیل در مدارس نروژ در مقاطع دیگر زبان دانش آموزان نروژی است و افراد باید سطح خوبی را از این زبان داشته باشند در غیر این صورت امکان تحصیل و حتی اخذ ویزای برای آنها ممکن نخواهد بود. با تحصیل در این مقطع می توانید به راحتی برای پذیرش در کالج های این کشور اقدام نمایید و تحصیلات تکمیلی خود را در برترین دانشگاه های نروژ باشید.

نروژ دارای یک مدرسه متوسطه یکپارچه است، که ترکیبی از آموزش عمومی نظری و آموزش حرفه ای و دادن موقعیت مساوی به آموزش های عملی و نظری می باشد. آموزش عمومی نظری و آموزش حرفه ای در کنار یکدیگر، اغلب در همان مدرسه، ارائه خواهد شد.
در طول سال اول، دانش آموزان یکی از 15 دوره پایه را می گذرانند. دوره های تخصصی در سال دوم و سوم (دوره های پیشرفته یک و دو ) و در دوره های کارآموزی ارائه می شوند.

در کلاس های هشتم و نهم، دانش آموزان به 3 سطح برای دوره هایی مانند نروژی، انگلیسی، آلمانی، و ریاضیات، بر اساس توانایی دانش آموزان در هر یک از این دروس تقسیم خواهند شد.
اما 3 سال تکمیلی که برای دانش آموزان اختیاری است تقریبا برای همه افراد جهت یافتن شغل لازم خواهد بود. زیرا در مقطع پایین تر تقریبا شغلی وجود ندارد.

در مقاله ” اقامت در نروژ ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت در نروژ اطلاعات کسب کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به نروژ مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش ...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

نظرات کاربران
Call Now Button