تحصیل در مدارس بلژیک

کشور بلژیک از جمله کشورهایی است که برای مهاجرت افراد بسیاری انتخاب می کنند . از این رو تحصیل در مدارس بلژیک همواره برای فرزندان خانواده مهم بوده است . برای خانواده هایی که به بلژیک مهاجرت می نمایند همواره مدارسی بین المللی در نظر گرفته شده است تا دانش آموزان از تحصیل دور نباشند . در برخی مدارس نیز آموزش ها برای دانش آموزان چند زبانه خواهند بود تا آشنایی کاملتری از زبان های دیگر داشته باشند . مدارس بلژیک نیز مانند کشورهای دیگر به دو بخش خصوصی و دولتی تقسیم می شوند . سیستم آموزش و پرورش در بلژیک برای کودکان از 6 سالگی تا  18 سالگی را شامل می شود . فراموش نکنید برای تحصیل فرزندان در مدارس بین المللی لازم است سطح زبان آنها در سطح مطلوبی باشد زیرا باید بتوانند دروس تدریس شده را درک کنند و به سطح های بالاتر راه یابند . حتی در برخی مدارس قبل از ورود ممکن است آزمونی برای سنجش دانش آموز گرفته شود .

یکی از روش های مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلژیک ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل در مدارس بلژیک شامل چهار دسته گوناگون است یکی مدارس تحت مالکیت جوامع است و دومین مورد کدارس دولتی با کمک مالی تحت نظارت استان ها و شهرداری ها می باشد و سومین مورد مدارس رایگان که تحت نظارت کلیساهای کاتولیک هستند می باشد و آخرین مورد نیز مدارس خصوصی است . جالب است بدانید بیشترین تعداد دانش آموز در همین گروه سوم تحصیل می نمایند. اما دانش آموزان در کل با سیستم بولونگا و با کیفیت آموزشی بالا تحصیل می نمایند و شرایط مطلوبی برای ورود به دانشگاه ها خواهند داشت . کودکان باید دوره 12 ساله خود را بگذرانند . که تحصیل در مدارس بلژیک در سطوح پیش دبستانی و دبستان و متوسطه می باشد .

تحصیل در مدارس بلژیک تحصیل در مقطع پیش دبستانی در بلژیک

گرچه این دوره اختیاری است و برای کودکان 2 تا 6 ساله است اما می توانند برای آشنایی بیشتر از همین سن شروع به آموزش کنند . مدارس ابتدایی نیز اغلب با پیش دبستانی ها هماهنگ هستند و از برنامه های یکدیگر مطلع هستند . حتی برخی مدارس خاص نیز برای افراد با معلولیت یا نیاز ویژه وجود دارند .

تحصیل در مدارس بلژیک تحصیل در مقطع دبستان در بلژیک

آموزش دبستان نیز در این سطح شامل 6 سال تحصیلی است که به سه دوره اول و دوم و سوم تقسیم می شود و دانش آموزان در هر دوره باید دو سال را با موفقیت پشت سر گذارند تا بعد از دوره 6 ساله ابتدایی در سطح متوسطه تحصیل کنند.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در بلژیک ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان ایرانیان و مطالعه مقاله ” اقامت در بلژیک ” است .

تحصیل در مدارس بلژیک

تحصیل در مدارس بلژیک

تحصیل در مدارس بلژیک تحصیل در مقطع متوسطه در بلژیک

در مقطه متوسطه نیز دانش آموزانی که به 12 سال رسیده اند و دوره ابتدایی را با موفقیت پشت سر گذاشته اند می توانند طی شش سال مانند دوره قبل که به سه دوره دو ساله تقسیم شده بود آموزش های لازم را ببینند . دوره اول عمومی تر بوده و در دوره های بعدی تخصص بالاتر خواهد بود . مدارس متوسطه به چهار نوع عمومی تقسیم می شوند  که از مراحل آموزشی متفاوتی دارند . این چهار گروه عبارتند از:

* آموزش عمومی (ASO): که مبنای آموزش در دبیرستان می باشد.

* آموزش فنی (TSO): آموزش دروس عمومی و فنی که به دو گروه TTK و STK تقسیم شده اند . دوره های TTK بیشتر متمرکز بر جنبه های فنی و دوره های STK بیشتر متمرکز بر جنبه های عملی می باشند .  پس از پایان این دروه، دانش آموزان جذب بازار کار می گردند.

* آموزش هنری (KSO): این مدارس آموزش های عمومی و گسترده ی را به فعالیت های هنری فعالانه (همانند اجرا ,هنرهای بصری و …) پیوند خواهد داد.

* آموزش فنی حرفه ای (BSO): یک آموزش تخصصی بسیار عملی و شغل محور می باشد .  مختص به دانش آموزانی است که قصد دارند در کنار آموزش، مهارت های عملی را نیز فرا گیرند.

تحصیل در مدارس بلژیک مدارس بین المللی در بلژیک

مدارس بین المللی نیز در بلژیک وجود دارد که تعداد آنها کم نمی باشد و بسته به موقعیت و شرایط خود می توانید هریک را برگزینید . اسامی این مدارس را در زیر مشاهده می نمایید و می توانید جهت تحصیل در مدارس بلژیک اطلاعات دقیق تری ازین مدارس کسب نمایید .

  • مدرسه Athénée Ganenou در لزیک
  • مدارس بین المللی BEPS در بلژیک
  • مدرسه اسکاندیناوی بروکسل بلژیک
  • مدرسه ژاپنی بروکسل بلژیک
  • مدرسه بین المللی سنت جان در بلژیک
  • مدرسه بین المللی SHAPE در بلژیک
  • مدرسه بین المللی DY Patil در بلژیک
  • آکادمی جوانان بریتانیایی در بروکسل بلژیک
  • مدرسه بین المللی انگلیسی بروکسل بلژیک
  • مدرسه بریتانیایی بروکسل بلژیک
  • مدرسه بین المللی آنتورپ در بلژیک
  • مدرسه بین المللی واترلو در بلژیک
  • مدرسه بین المللی مونتگومری در بلژیک
  • مدرسه آمریکایی بروکسل در بلژیک
  • مدرسه اروپایی مول رد بلژیک
  • مدرسه بین المللی لووان در بلژیک
  • مدرسه بین المللی گنت در بلژیک

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در بلژیک ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در بلژیک توضیح دادیم .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان  – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در بلژیک تحصیل پزشکی در بلژیک

کشور بلژیک، کشوری واقع در غرب اروپا است که پایتخت آن شهر بروکسل می باشد. بلژیک از جمله کشوره...

مهاجرت به بلژیک مهاجرت به بلژیک

مهاجرت به بلژیک و روش های مختلف اقامت در بلژیک در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. در سال 1995...

تحصیل در بلژیک تحصیل در بلژیک

تحصیل در بلژیک به عنوان چند فرهنگی ترین کشور در اروپا یک تجربه عالی برای تحصیلات بین الم...

نظرات کاربران
Call Now Button