کشور لیختن اشتاین کشوری کوچک در اروپا است،پایتخت آن شهر فادوتس است و زبان رسمی آن آلمانی می باشد. جمعیت لیختن اشتاین در حدود ۴۰ هزار نفر است و این کشور یکی از بالاترین سطوح زندگی در جهان را دارد. واحد پول لیختن اشتاین فرانک سوئیس با واحد جزء (راپن) است.

کشور لیختن اشتاین جز کشورهای حوزه شنگن است، ولی عضو اتحادیه اروپا نمی باشد. دانشجویان خارجی در حین تحصیل در دانشگاه های لیختن اشتاین ، می توانند در اوقات فراغت خود از گردشگری در طبیعت بسیار زیبای این کشور و روستاهای دیدنی آن لذت ببرند و همچنین در کشورهای حوزه شنگن رفت و آمد داشته باشند.

تحصیل در لیختن اشتاین

تحصیل در لیختن اشتاین

دانشگاه های لیختن اشتاین در مقاطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا رشته های مختلفی را جهت تحصیل برای دانشجویان ارائه می دهند. از جمله رشته های ارائه شده می توان به رشته های گروه فنی مهندسی، علوم انسانی و حوزه مدیریت، هنر و فلسفه و گروه علوم تجربی اشاره داشت. هزینه های تحصیل در لیختن اشتاین با توجه به رشته، مقطع و دانشگاه تحصیلی حدوداً سالانه 4000 یورو می باشد.

در کشور لیختن اشتاین 4 دانشگاه برای تحصیل وجود دارد:

  • University of Liechtenstein
  • Private University in the Principality of Liechtenstein
  • Liechtenstein Institute
  • International Academy for Philosophy (German: Internationale Akademie für Philosophie)

تحصیل در مدارس لیختن اشتاین

تحصیل در مدارس لیختن اشتاین به طول کلی به 9 سال تحصیلی تقسیم می شود البته اگر مهد کودک را نیز به آن اضافه کنیم این مدت زمان تحصیل به 11 سال می رسد. تحصیل در لیختن اشتاین در دوره ابتدایی در حدود 5 سال تحصیلی است و کودکان در این مدت زمان تحصیل به دروس پایه تسلط پیدا می کنند.

4 سال تحصیلی بعدی نیز شامل دوره تحصیلی متوسطه می شود که دانش آموزان را برای شرکت در دانشگاه ها و مقاطع بالاتر آماده می کند. در کشور لیختن اشتاین علاوه بر مدارس دولتی تعدادی مدارس خصوصی نیز وجود دارد که با مدارس کشور سوئیس همکاری می کنند یکی از این مدرسه ها Buchs Neutechnikum است. از این روز سیستم آموزشی کشور لیختن اشتاین بسیار شبیه به نظام آموزشی کشور سوئیس است و در این کشور ۹ دبیرستان عمومی وجود دارد. آموزش در کشور لیختن اشتاین از سن ۶ تا ۱۵ سالگی اجباری می باشد و دانش آموزان پس از پایان این دوره تحصیلی یک گواهینامه درجه ۵ دریافت می کنند.

تحصیل در مدارس لیختن اشتاین

مقطع تحصیلی کارشناسی در لیختن اشتاین

طول دوره تحصیلی کارشناسی 3 الی 4 سال می باشد و فارغ التحصیلان این مقطع پس از پایان این دوره می توانند با توجه به رشته و تخصص خود وارد بازار کار شوند. تحصیل در مقطع کارشناسی در لیختن اشتاین به زبان آلمانی در رشته های معماری و مدیریت کسب و کار در دانشگاه اصلی لیختن اشتاین مورد استقبال دانشجویان خارجی می باشد.

ادامه تحصیل و کسب مدارک دانشگاهی در لیختن اشتاین شرایط ورود به بازار کار لیختن اشتاین را برای فرد متقاضی بوجود می آورد زیرا فرد در این کشور تحصیل کرده و با شرایط و بازار کار لیختن اشتاین آشنا می شود و همچنین شرکت ها و کارفرماها از افرادی که فارغ التحصیل از دانشگاه های لیختن اشتاین هستند بیشتر استقبال می کنند.
از جمله رشته های تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه های لیخت اشتاین رشته های گروه هنر ، رشته های علوم انسانی مانند مدیریت بازرگانی و علوم اجتماعی و حقوق و دیگر رشته های انسانی ، رشته های علوم تجربی مانند زیست شناسی و رشته های پزشکی و دندانپزشکی ، رشته های فنی و مهندسی مانند فناوری اطلاعات

مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

طول دوره تحصیل در کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین ۱ الی ۲ سال می باشد و بعد از پایان دوره امکان ورود به بازار کار و یا اقدام برای دکترا وجود دارد. در رشته های گروه علوم فنی مهندسی، علوم تجربی، هنرو علوم انسانی امکان تحصیل در دانشگاه های لیختن اشتاین وجود دارد. از رشته های پرطرفدار این مقطع می توان به رشته های زیر اشاره داشت:

  • رشته های مرتبط با معماری، مدیریت اجرایی و مدیریت کسب و کار، مدیریت مالی و بانکداری، رشته های مرتبط با اقتصاد، رشته های مرتبط با فناوری و مدیریت تکنولوژی و …
  • امکان تحصیل به زبان انگلیسی در رشته هایی مانند معماری، کارآفرینی، سیستم های اطلاعاتی و مالی وجود دارد.
مقطع تحصیلی کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین

مقطع تحصیلی دکترا در لیختن اشتاین

طول دوره تحصیل دکترا در لیختن اشتاین 3 الی 5 سال می باشد و امکان تحصیل به زبان آلمانی یا انگلیسی وجود دارد. تحصیل دکتری در لیخت اشتاین به صورت یک دوره تحقیقاتی است و دانشجویان را به سمت دنیای تحقیقات سوق می دهد. تحقیق به این معنا که باید به سوالاتی که در حوزه های مختلف علمی وجود دارد و پاسخی برای آن ها وجود ندارد بپردازید.
در دوره دکتری دانشجویان برای تحصیل در لیخت اشتاین باید ثابت کنند که شایستگی لازم برای پژوهش را دارند. در دانشگاه های لیختن اشتاین پایان نامه های علمی میتواند بر روی فاکتور های تحقیقاتی که توسط دانشگاه مورد نظر ارائه می شود انجام شود.

از جمله دانشگاه های لیخت اشتاین که در حوزه ارائه آموزش های دکتری در لیختن اشتاین بسیار معروف است دانشگاه لیخن اشتاین است. این دانشگاه به عنوان یکی از دانشگاه های معتبر  این کشور تنها دو دوره آموزشی دکتری را ارائه می کند که شامل اقتصاد ، کسب و کار و دکترای معماری و برنامه ریزی می شود. برای درخواست پذیرش دانشگاه های لیختن اشتاین برای تحصیل در دوره های دکتری ، دانشجویان باید یک مدرک کارشناسی ارشد یا یک مدرک معادل آن را که از یک مرکز بین المللی معتبر دریافت شده است را ارائه دهند. همچنین لازم است که دانشجویان یک استاد راهنما را نیز در یکی از دانشگاه های لیختن اشتاین پیدا کنند که آن ها را تایبد کند. در صورت پذیرش باید منابع مالی دانشجو نیز تایید شود.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین

مدت زمان دوره تحصیل پزشکی در دانشگاه های لیختن اشتاین در حدود 5 تا 6 سال تحصیلی است دوره دکتری رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیز معمولا در یک دوره سه سال یا 6 ترم انجام می شود. معمولا از جملیه شرایط ورود و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین داشتن حداقل مدرک دیپلم دبیرستان می باشد که این شانس را به فرد می دهد که با استفاده از این مدرک و مدرک زبان آلمانی و یا انگلیسی در آزمون ورودی دانشگاه های لیختن اشتاین برای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی شرکت کنند به طور کلی برای دریافت پذیرش دانشگاه های لیختن اشتاین و تحصیل در این رشته های تحصیلی باید مدارک زیر نیز به دانشگاه مربوطه ارسال شود :

  • دریافت و تکمیل فرم ثبت نام
  • رزومه همراه با یک عکس گذرنامه ای
  • آخرین مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات تحصیلی
  • یک کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • انگیزه نامه
  • مدرک معتبر زبان آلمانی در سطح b2
تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در لیختن اشتاین

هزینه های تحصیل در لیختن اشتاین

هزینه تحصیل در لیختن اشتاین همانند دیگر کشورهای اروپایی است. بسته به نوع دانشگاه، دوره تحصیلی، مدت زمان تحصیل، برنامه های دانشجویی و یا اینکه دانشجوی دیگر کشورهای اروپایی هستید یا دانشجوی بین الملل هزینه های تحصیل متفاوت است.

هزینه های تحصیلی در هر سال تحصیلی به طور کلی در حدود 4.946 فرانک سوئیس است و معمولا بیشتر از این مقدار نمی شود. هزینه تحصیل در هر ترم برای دانشجویان کشورهای اتحادیه اروپا و شهروندان سوئیسی نیز در حدود 950 فرانک و برای دیگر دانشجویان بین المللی 1.250 فرانک است.

تحصیل رایگان در لیختن اشتاین

تحصیل رایگان در لیختن اشتاین از طریق دریافت بورسیه های تحصیلی لیختن اشتاین و همچنین کم هزینه های آموزشی این کشور امکان بپذیر است. در لیختن اشتاین نیز هرساله بورسیه های تحصیلی مختلفی به دانشجویان بین المللی که شرایط مالی مناسبی ندارند اعطا می شود.

البته تمامی دانشجویان بین المللی لیختن اشتاین نیز می توانند با انجام کار دانشجویی در هنگام تحصیل در لیختن اشتاین بخشی از هزینه های خود را از این طریق تامین کنند. کار دانشجویی در لیختن اشتاین نیز با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت است و معمولا از کارشناسی تا دکتری به صورت 10 ساعت در هفته ، 20 ساعت در هفته و 30 ساعت در هفته می باشد.

تحصیل رایگان در لیختن اشتاین

بورسیه های تحصیلی لیختن اشتاین

بورسیه های تحصیلی لیختن اشتاین هرساله در مقاطع تحصیلی و گروه های تحصیلی مختلفی ارائه می شود که دانشجویان واجد شرایط بین المللی می توانند از آن ها استفاده کنند. از جمله بورسیه های تحصیلی ارائه شده در لیختن اشتاین (انواع بورسیه تحصیلی لیختن اشتاین) می توان به بورسیه تحصیلی هنری خارج از کشور HKAD اشاره کرد.

این بورسیه تحصیلی هر ساله به دانشجویان دوره های کارشناسی ارشد در زمینه های هنر، سیاست و مدیریت هنر، تعمیریا بازاریابی ارتباطات، تحقیق و تحلیل، توسعه و کار آفرینی ارائه می شود . یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی لیختن اشتاین ، بورسیه تحصیلی یادبود RITCHIE-JENNIGNS است این بورسیه تحصیلی برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های حسابداری، مدیریت کسب و کار، امور مالی یا عدالت کیفری در نظر گرفته شده است.

اقامت پس از تحصیل در لیختن اشتاین

کسب اقامت لیختن اشتاین پس از به اتمام رسیدن تحصیل نیز از طریق کار و همچنین سرمایه گذاری در لیختن اشتاین امکان پذیر است.
در لیختن اشتاین نیز تمامی دانشجویانی که تحصیلشان به اتمام رسیده است در صورتی که بتوانند در این کشور کاری را مطابق با نیاز های خود پید کنند می توانند ویزای تحصیل در لیختن اشتاین را به ویزای کار لیختن اشتاین تبدیل کنند معمولا افرادی که از این طریق اقامت لیختن اشتاین را کسب می کنند در ابتدا اقامتی یک ساله را کسب می کنند که در صورت تمدید شدن و رسیدن به 5 سال اقامت دائم لیختن اشتاین را بدست می آورند.

اقامت پس از تحصیل در لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری نیز یکی دیگر از راه های کسب اقامت لیختن اشتاین است. تمامی دانشجویان بین المللی لیختن اشتاین در صورتی که بتوانند سرمایه گذاری در لیختن اشتاین انجام دهند می توانند به اقامت لیختن اشتاین برسند .

اقامت پس از تحصیل در لیختن اشتاین

مزایای تحصیل در لیختن اشتاین

مزایای تحصیل در لیختن اشتاین شامل موارد زیر می باشد :

  1. تحصیل در یک کشور مدرن و پیشرفته
  2. امکانات تحصیلی و دانشگاهی بسیار عالی
  3. هزینه های تحصیلی بسیار مناسب
  4. امکان تحصیل به زبان آلمانی و همچنین انگلیسی
  5. امکان عبور آزادانه به دیگر کشور های عضو شنگن با ویزای دانشجویی لیختن اشتاین

مدارک ویزای تحصیلی لیختن اشتاین

برای کسب ویزای تحصیل در لیختن اشتاین داشتن مدارکی در هنگام مراجعه به سفارت این کشور الزامی می باشد ، مدارک ویزای تحصیلی لیختن اشتاین به شرح زیر می باشد :

  1. نامه پذیرش و یا دعوت نامه رسمی پذیرفته شدن دانشجو در یک دوره تحصیل در لیختن اشتاین
  2. پاسپورت با اعتبار کافی
  3. چند قطعه عکس پاسپورتی
  4. فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت کامل شده
  5. نامه تمکن مالی
  6. بیمه مسافرتی
  7. نامه عدم سوء سابقه
  8. گواهی سلامت پزشکی
  9. پرداخت هزینه های درخواست ویزا و رسید آن
  10. تعیین محل اقامت در لیختن اشتاین
مدارک ویزای تحصیلی لیختن اشتاین

دانشگاه لیختن اشتاین University of Liechtenstein

برترین دانشگاه در کشور لیختن اشتاین دانشگاه اصلی لیختن اشتاین University of Liechtenstein می باشد که در سال 1961 تاسیس یافت. این دانشگاه بر دو گروه تحصیلی شامل معماری و اقتصاد کسب و کار تمرکز خاصی دارد. دانشجویان بین المللی از حدود 40 کشور در این دانشگاه تحصیل می کنند و این دانشگاه با بیش از 80 موسسه تحصیلی در ارتباط است.

  • مقطع کارشناسی در این دانشگاه حداقل 6 ترم تحصیلی می باشد و در دو گروه تحصیلی اصلی معماری و مدیریت اجرایی و کسب و کار قابل ارائه می باشد.
  • مقطع کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین این دانشگاه حداقل 4 ترم تحصیلی می باشد و در رشته های معماری، کارآفرینی، مدیریت مالی و بانکداری و سیستمهای اطلاعاتی به دانشجویان ارائه می شود.
  • مقطع دکترا در لیختن اشتاین  این دانشگاه حداقل دوره 3 ساله می باشد و رشته هایی مانند علوم فلسفه و علوم اقتصاد کسب و کار ارائه می شوند.

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی لیختن اشتاین، تابعیت و اقامت تحصیل در لیختن اشتاین را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی لیختن اشتاین می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

شرایط صدور ویزای تحصیلی به چه صورت است؟

دانشجویان بین المللی به طور معمول برای ورود به لیختن اشتاین مانند سایر کشورها نیاز به اخذ ویزا دارند و مدت زمان این نوع ویزا بیش از 90 روز می باشد.

هزینه تحصیل در لیختن اشتاین چقدر است؟

هزینه تحصیل معمولا بیش از 4946 فرانک (4000 یورو در حدود 5132 دلار) می باشد.

شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین چیست؟

مانند بسیاری از کشورها برای افراد متقاضی ورود به این کشور امکان پذیر می باشد. مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در لیختن اشتاین  1 الی 2 سال می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار رشته زبان در لیختن اشتاین بازار کار رشته زبان در لیختن اشتاین

بازار کار رشته زبان در لیختن اشتاین  دریافت ویزای کار در بازار کار رشته زبان در لیختن اشتای...

بازار کار مهندسی برق در لیختن اشتاین بازار کار مهندسی برق در لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین در قلب قاره اروپا واقع شده است که جز منطقه اقتصادی اروپا محسوب می شود . ای...

بازار کار رشته کامپیوتر در کشور لیختن اشتاین بازار کار رشته کامپیوتر در کشور لیختن اشتاین

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی در زمینه علوم کامپیوتر بازار کار در این رشته برای مهندسا...

نظرات کاربران
Call Now Button