تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

بیشتر دانشجویان بین المللی علاقه مند تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان هستند . این رشته از جمله اهداف اصلی دانشجویانی می باشد که تمایل به تحصیل در رشته پزشکی و گرایش های آن دارند. چون فیزیوتراپی یکی از گرایش های پزشکی است ، بنابراین بازار کار این رشته در کشورهای مختلف جهان بسیار ایده آل است و درآمد خوبی جهت فارغ التحصیلان فیزیوتراپی دارد .

آتیه آفرینان برای شما مقاله ای را تحت عنوان اقامت در بلغارستان آماده نموده است تا اطلاعات بیشتری در زمینه اقامت و تابعیت این کشور کسب نمایید .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان – هزینه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

معمولا دانشگاه های کشور بلغارستان دارای امکان تحصیل رایگان برای دانشجویان بین المللی هستند . در نتیجه بیشتر دانشگاه های این کشور مبالغی را به عنوان شهریه تحصیلی از دانشجویان دریافت می کنند . به طور کلی می توان گفت هزینه تحصیل هر دانشجو به صورت سالیانه و متوسط ، بین 2500€ الی 8000€ (یورو) می باشد .

شایان ذکر است در صورتی که قصد تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان به زبان بلغاری را دارید ، هزینه تحصیل شما نسبت به تحصیل به زبان تحصیلی انگلیسی پایین تر است . بعضی از دانشجویان جهت تحصیل رایگان در این کشور ، دوره های آموزش زبان بلغاری را می آموزند که در این خصوص نیز تقریبا هر سال هزینه ای حدود 1500€ الی 4000€ (یورو) خواهد داشت .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان – بورسیه تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

بیشتر دانشجویان خارجی جهت تحصیل رایگان در این کشور به دنبال بورسیه های تحصیلی می روند . تعداد بورسیه های تحصیلی که از طرف دولت بلغارستان و دانشگاه های این کشور به دانشجویان ارائه می شود بسیار محدود است و در شرایط خاصی پرداخت خواهد شد . بنابراین اخذ این بورسیه ها بسیار سخت است و در بعضی از موارد حتی غیر ممکن خواهد بود . به همین دلیل ، پیش از مهاجرت تحصیلی به کشور بلغارستان ، هزینه های تحصیلی و زندگی خود را در بلغارستان بررسی کنید تا هنگام تحصیل با مشکل خاصی رو به رو نشوید . این بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی جهت تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان بسیار محدود می باشد .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان – دریافت ویزا جهت تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان

جهت تحصیل در کشور بلغارستان و ورود به دانشگاه های این کشور برای تحصیل رشته فیزیوتراپی در بلغارستان نیازمند دریافت ویزای تحصیلی این کشور هستند . درنتیجه ارائه اسناد و مدارک درخواستی از طرف سفارت بلغارستان ضروری است و لازم است مدارک درخواست شده به صورت کامل ارائه شود . مدارک لازم جهت اخذ ویزای تحصیلی بلغارستان عبارت است از :

  • ارائه گذرنامه دارای اعتبار و یک نسخه فتوکپی از صفحه عکس دار آن
  • ارائه عکس جدید از شخص متقاضی دریافت ویزا در بلغارستان به صورت پاسپورتی
  • ارائه نامه اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های کشور بلغارستان
  • اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه های تحصیلی و زندگی در کشور بلغارستان
  • ارائه گواهی سلامت پزشکی شخص متقاضی دریافت ویزای کشور بلغارستان
  • ارائه نامه عدم سابقه کیفری و سوء پیشینه شخص متقاضی تحصیل در بلغارستان
  • ارائه آدرس محل اقامت شخصی یا نامه رزرو خوابگاه در کشور بلغارستان
  • تهیه و تکمیل فرم مربوط به درخواست ویزای تحصیلی کشور بلغارستان

برای اطلاع از شرایط تحصیل در بلغارستان می توانید مقاله تحصیل در بلغارستان را مطالعه فرمایید .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان – چشم انداز شغلی فیزیوتراپیست در بلغارستان

کسانی که در رشته فیزیوتراپی در کشور بلغارستان مدرک تحصیلی فارغ التحصیلی خود را دریافت کرده باشند ، آینده شغلی درخشانی دارند . آن ها می توانند در انواع فرصت های شغلی عالی مشغول به کار شوند و درآمد بالایی داشته باشند . بعضی از زمینه های شغلی که برای آنها وجود دارد عبارت است از مراقبت های ویژه جهت بیمارانی که دچار سکته مغزی شده باشند ، بهداشت و سلامت ، ورزش و تربیت بدنی ، درمان عضلات بیماران و تامین سلامت سلامت افراد .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان – شرایط ورود به دانشگاه های بلغارستان

لازم است متقاضیان تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان دارای شرایط لازم جهت ورود به دانشگاه های این کشور باشند . همانند ارائه سند اثبات عدم ممنوعیت تحصیلی برای شخص متقاضی تحصیل در بلغارستان یعنی باید سندی را از طرف مراجع ذیصلاح دریافت کنند تا اثبات کنند که جهت تحصیل در مقاطع مختلف در کشور بلغارستان هیچ نوع ممنوعیتی برای او نیست و حق ادامه تحصیل در این کشور را خواهد داشت . لازم است تمامی مدارکی که از طرف شخص متقاضی ارائه می شود ، ممهور به مهر وزارت امور خارجه باشد و توسط سفارت بلغارستان تایید شود در غیر این صورت قابل قبول نیست .

تحصیل در رشته فیزیوتراپی در بلغارستان – هزینه زندگی در کشور بلغارستان

برای مهاجرت به کشور بلغارستان و زندگی در این کشور نیازمند پرداخت هزینه هایی می باشید که در منطقه های مختلف این کشور متغیر است . کشورهای اروپایی برای زندگی شامل هزینه های بالایی می شوند . اما باتوجه به کیفیت خدمات ارائه شده در کشور بلغارستان میزان هزینه های آن بسیار مناسب است. این هزینه ها شامل مسکن و محل اقامت ، خوراک ، حمل و نقل و… می شود و جهت هر کدام از آنها مبالغی در نظر گرفته می شود که جمع کل آن 17.000€ (یورو) در سال می باشد . البته سبک زندگی افراد با یکدیگر مختلف می باشد و همین موضوع به علاوه مقطع تحصیلی و رشته های متفاوت همانند رشته فیزیوتراپی در کشور بلغارستان ، سبب افزایش یا کاهش هزینه زندگی در بلغارستان و مخارج تحصیلی خواهد شد .

یک دانشجوی خارجی  برای زندگی در بلغارستان در هر ماه مبلغ 700€ الی 800€ (یورو) بابت هزینه های زندگی خود پرداخت می کند . هزینه زندگی در کشور بلغارستان در مقایسه با ایران ، حدود 22% بالاتر است اما در خصوص اجاره مسکن در این کشور در مقایسه با ایران با 33% کمتر است .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

 

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در قبرس تحصیل پزشکی در قبرس

کشور قبرس از نظر علمی در تمامی رشته های تحصیلی به خصوص رشته های پزشکی و دندان پزشکی پیشرفت ه...

تحصیل پزشکی در خارج از کشور تحصیل پزشکی در خارج از کشور

تحصیل پزشکی در خارج از کشور برای بسیاری از افراد می‌تواند پله‌ای جهت اخذ اقامت در دیگر کشو...

تحصیل پزشکی در آمریکا تحصیل پزشکی در آمریکا

تحصیل در رشته پزشکی در آمریکا راه طولانی و پر زحمتی می باشد اما آینده روشن و درخشانی خواهد د...

نظرات کاربران
Call Now Button