تحصیل در سنت کیتس و شرایط در آن به چه صورت است؟ آیا می توان به تحصیل در مدارس سنت کیتس پرداخت؟ شرایط تحصیل کارشناسی در سنت کیتس چه می باشد؟ تحصیل دکتری در سنت کیتس نیازمند داشتن چه مدارکی است؟ مدت زمان تحصیل کارشناسی ارشد در سنت کیتس چقدر است؟

آیا می توان به تحصیل پزشکی ود دندانپزشکی در سنت کیتس پرداخت؟ هزینه های تحصیل در سنت کیتس چقدر است؟ بورسیه های تحصیلی سنت کیتس به چه افرادی تعلق می گیرد؟
اقامت پس از تحصیل در سنت کیتس از چه طریقی به دست می آید؟ مزایای تحصیل در سنت کیتس چه می باشد؟ مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی سنت کیتس چیست؟

تحصیل در سنت کیتس

سنت کیتس و نویس یکی از مناطقی است که در سال 1983 میلادی از بریتانیا جدا شد و فدراسیونی از دو جزیره سنت کیتس و نویس تشکیل شد. مساحت جزیره نویس در حدود 93 کیلومتر مربع و همچنین مساحت سنت کیتس نیز در حدود 168.4 کیلومتر مربع است.

این کشور با توجه به اینکه در گذشته یکی از مناطق بریتانیا محسوب می شده است دارای یکی از قوی ترین سیستم های آموزشی است به همین خاطر در چندین سال گذشته بسیاری از افراد علاقه مند به تحصیل در این کشور شده اند.
تحصیل در سنت کیتس به زبان انگلیسی انجام می شود و از این رو علاقه مندان نیازی به یادگیری زبان دیگری به غیر از انگلیسی ندارند و می توانند به راحتی در تمامی رشته های ارائه شده به تحصیل بپردازند.

تحصیل در سنت کیتس

شرایط تحصیل در سنت کیتس

کشور سنت کیتس جزیره ای بزرگ از مجموع ۲ جزیره است که به نام های سنت کیتس و نویس شناخته می شوند. این کشور به داشتن مناطق باران خیز گرمسیری و آب و هوای مرطوب و معتدل و همچنین ساحل های سفید خاکستری و سیاه خود معروف است. این کشور جزو کشور های حوزه ی کاراییب است. در قسمت جنوب غربی این کشور شهر پایتخت یعنی باستر قرار دارد که در آن ساختمان هایی از عصر کلونیال وجود دارد.

همسایه شرقی کشور سنت کیتس آنتیگووا و باربودا است و همسایه غربی آن جزایر ویرجین امریکا است. این کشور جمعیت بسیار کمی در حدود ۵۲۰۰۰ پنجاه و دو هزار نفر دارد.
حکومت این کشور از نوع پادشاهی است و به دلیل اینکه سال ها مستعمره کشور انگلستان بوده است زبان رسمی آن زبان انگلیسی است.
نام این کشور در سال ۱۹۸۶ از سنت کریستوفر به سنت کیتس تغییر یافت. این کشور در سال ۱۹۸۳ میلادی استقلال خود را از بریتانیا اعلام کرد. این کشور کوچک به دلیل داشتن پاسپورت با ارزش انتخاب بسیاری از متقاضیان خصوصا آسیایی برای مهاجرت است.

آموزش عالی سنت کیتس سطح بالاتری از متوسط تحصیلی را داراست و دانش آموزان باید کلیه ی سال تحصیل در مقاطع مختلف را گذرانده باشند و مدرک دیپلم خود را به دست آورده باشند.
سه سطح آموزش عالی عبارت است از: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا. و حداقل سن برای ثبت نام در دانشگاه های سنت کیتس، هجده سال است.

تحصیل در مدارس سنت کیتس

یکی از راه های بسیار مناسب برای مهاجرت به سنت کیتس از طریق تحصیل در مدارس سنت کیتس است. مدارس در سنت کیتس معمولا به دسته های دولتی و خصوصی تقسیم می شوند و تمامی کودکانی که سنی در حدود 5 تا 12 سال داشته باشند می توانند به تحصیل در مدارس سنت کیتس بپردازند.

تمامی دانش آموزانی که قصد تحصیل در سنت کیتس را دارند در صورت که می خواهند در مقاطع بالاتر مانند دبیرستان به تحصیل بپردازند باید به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند. تحصیل در دوره دبیرستان در سنت کیتس معمولا به صورت یک دوره 4 ساله می باشد و تمامی افرادی که این دوره را بگذرانند می توانند تحصیلات خود را در دانشگاه های سنت کیتس ادامه دهند.

تحصیل در مدارس سنت کیتس

تحصیل در مقطع کارشناسی در سنت کیتس

کسانی که قصد تحصیل در این مقطع را دارند می بایست برای اخذ پذیرش در این مقطع ، مدرک آیلتس خود را با نمره ۶ ارائه دهند ، برای پذیرش در دانشگاه های رده برتر این کشور ، میبایست معدل فرد متقاضی بالای ۱۵ باشد.
از دیگر نکات مهم برای کسانی که قصد اخذ پذیرش در این مقطع را دارند سن می باشد، در واقع کسی که قصد تحصیل در مقطع لیسانس را دارد باید شرایط سنی مناسبی داشته باشد و فاصله ای بین اخذ مدرک دیپلم و لیسانس وی وجود نداشته باشد در غیر این صورت حتی در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه درصد ریسک ویزا وجود دارد و امکان اینکه در زمان مصاحبه سفارت پذیرش وی مورد قبول نباشد امکان پذیر می باشد.

تحصیل کارشناسی در سنت کیتس نیز در حدود 4 سال می باشد و دانشجویان با گذراند دروس مختلف و قبولی در آن ها می توانند به مدرک این مقطع تحصیلی دست پیدا کنند . تحصیل در این مقطع در کشور سنت کیتس به زبان رسمی این کشور یعنی زبان انگلیسی ارایه می شود.
البته تعداد رشته هایی که در مقطع لیسانس در کشور سنت کیتس ارایه می شود بسیار محدود است چرا که از ۵ دانشگاه اصلی این کشور چهار دانشگاه آن کورس های خود را در فیلد علوم پزشکی و دام پزشکی ارایه می کنند. تنها رشته هایی که در مقطع کارشناسی در این کشور البته در دانشگاه های اصلی ارایه می شود در دانشگاه International University for Graduate Studies ارایه می شود.

تحصیل کارشناسی ارشد در سنت کیتس

تحصیل کارشناسی ارشد در سنت کیتس در یک دوره یک تا دو ساله انجام می پذیرد و برای ورود به آن نیز نیاز است که دانشجو مدرک کارشناسی خود را دریافت کرده باشد. برای ورود به این مقطع همانند مقطع کارشناسی باید مدرک زبان انگلیسی ارائه کرد مدرک زبان انگلیسی مورد قبول در حدود نمره 6 تا 7 است.

تحصیل در مقطع فوق لیسانس نیز در این کشور نیز مانند دیگر مقاطع به زبان انگلیسی امکان پذیر است. برای این مقطع نیز دانشگاه های پزشکی این کشور چند کورس مانند master in sience in one health  را اراه می دهند که تعداد آنها بسیار کم است. اکثر رشته های موجود در این مقطع نیز در دانشگاه International University for Graduate Studies ارایه شود. گفتنی است متقاضیان باید تحصیل در مقطع فوق لیسانس را در ادامه ی رشته مقطع لیسانس خود ادامه دهند. و تغییر رشته مانند نظام تحصیلی برخی کشورها امکان پذیر نیست.

برای تحصیل در این مقطع تمامی شرایط و موارد مانند پذیرش در مقطع لیسانس می باشد و فرد میبایست با مدرک قبولی مقطع لیسانس برای پذیرش در مقطع لیسانس اقدام نماید ، دارا بودن بودن زبان از موارد مورد نیاز است و فرد متقاضی با داشتن مدرک آیلتس 6.5 آکادمیک انگلیسی و نامه عدم منع تحصیل درمقطع فوق لیسانس برای پذیرش اقدام نماید.

تحصیل دکترا در سنت کیتس

تحصیل دوره دکتری در سنت کیتس نیز شامل یک دوره سه تا پنج ساله می شود و افرادی می توانند به تحصیل دکترا در سنت کیتس بپردازند که مدرک کارشناسی ارشد را دریافت کرده باشند.
همچنین در این مقطع علاوه بر داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس 7 نیاز است که دانشجو با یک استاد راهنما نیز مکاتبه کند و نظر او را به حوزه تحقیقی خود جلب کند تا بتواند از این طریق به تحصیل بپردازد. البته در این مقطع داشتن مقالات علمی معتبر و همچنین تالیف کتاب می تواند شانس فرد را برای ادامه تحصیل در سنت کیتس در مقطع دکتری افزایش دهد.

کشور سنت کیتس برای متقاضیانی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری در رشته های غیر پزشکی  در خارج از کشور خود هستند انتخاب مناسبی نیست.
اولین دلیل این است که تعداد دانشگاه هایی که در این کشور مقطع دکتری را ارایه میکنند محدود است. بنابراین کورس هایی که در مقطع دکتری نیز در این کشور ارایه می شوند تعداد کمی دارند.
و همچنین از آنجایی که اکثر افرادی که خواهان ادامه تحصیل در مقطع دکتری هستند به دنبال دریافت فاند و بورسیه های تحصیلی و حقوق هستند این کشور به دلیل اینکه دارای دانشگاه های ثروتمندی نیست نمی تواند این نیاز دانشجویان بین المللی را تا حد زیادی مرتفع نماید. در کل می توان گفت تنها در رشته های علوم پزشکی  مقطع دکتری در کشور سنت کیتس می تواند انتخاب مناسبی باشد.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنت کیتس

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنت کیتس شامل یک دوره  path way و یک آزمون ورودی می شود همچنین دانشجویانی می توانند وارد دوره path way شوند که مدرک دیپلم یا پیش دانشگاهی خود را دریافت کرده باشند.
این دوره که قبل از آزمون ورودی دانشگاه برای رشته های پزشکی و دندانپزشکی در سنت کیتس برگزار می شود شامل یک دوره 6 تا 2 ساله است و دانشجو را در دروس پایه مورد نیاز برای شرکت در رشته های پزشکی و دندانپزشکی آماده می کند. پس از این دوره دانشجو باید در یک آزمون ورودی دانشگاه شرکت کند و در صورتی که بتواند نمره قبولی را از این آزمون کسب کند می تواند در این رشته های تحصیلی به تحصیل بپردازد.

تحصیل گروه پزشکی در سنت کیتس شامل یک دوره 5 تا 6 ساله می شود و برای آن نیز همانند دیگر رشته های تحصیلی نیاز به مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 یا تافل می باشد. یکی از دانشگاه های سنت کیتس که برنامه هایی را در خصوص تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنت کیتس ارائه می کند دانشگاه UMHS است که با تکنولوژی بالایی که دارد یکی از بهترین آموزش های این حوزه را ارائه می کند.

تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سنت کیتس

هزینه های تحصیل در سنت کیتس

هزینه تحصیل در سنت کیتس بسته به رشته تحصیلی فرد متقاضی و سبک زندگی او متفاوت است.بورس های متفاوتی جهت کمک هزینه های تحصیلی به خصوص برای دانشجویان تاپ وجود دارد که به طور معمول برای دوره های فوق لیسانس و بالا تر است و به تعداد کمتری به دانشجویان مقطع  کارشناسی تعلق می گیرید.

  • به طور میانگین میزان هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در سنت کیتس در طول یک سال تحصیلی بین  ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار می باشد.
  • هزینه تحصیل برای دانشجویان داخلی به طور میانگین برای دانشجویانی که اقامت سنت کیتس را داردند سالانه بین ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دلار می باشد.

قیمت حدودی موارد مورد استفاده در سنت کیتس به شرح ذیل می باشد :

  • خورد و خوراک یک نفر در ماه بین ۲۰۰ تا ۳۰۰دلار
  • بیمه درمانی ماهیانه بین ۸۰تا ۱۰۰دلار
  • هزینه یک ماه اینترنت بین ۴۰تا ۶۰دلار
  • اجاره بهای آپارتمان در شهرهای بزرگ بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار می باشد.
  • به طور میانگین شهریه تحصیلی در سالانه بین ۱۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ دلار است.

شهریه های دانشگاه ها و کالج های سنت کیتس

شهریه ها در کالج ها و دانشگاه های سنت کیتس متفاوت است .در کالج های دولتی و دانشگاه های دولتی هزینه ها به صورت قابل توجهی پایین تر است. همچنین این امر برای دانشجویان خارجی مقیم سنت کیتس هم اعمال می شود، اما هزینه های بالاتر نسبت به افراد غیرمقیم مهاجر اعمال می شود. باید یک سال از اقامتتان گذشته باشد تا هزینه های تحصیل شما همانند افراد مقیم شود.

بیمه درمانی در سنت کیتس اجباری است ، اگر چه دانش آموزان ممکن است به طور خودکار در طرح بیمه ی سلامت دانشگاه ثبت نام شوند. بسیاری از دانش آموزان برای تامین هزینه های مالی به اشتغال پاره وقت همراه با دوره ی مطالعات خود می پردازند. همچنین در طول تابستان ، دانشجویان خارجی باید قبل اشتغال مجوز خود را برای اشتغال بررسی کنند، در حالی که  دریافت کمک های مالی، بورس های تحصیلی و وام برای کمک به رفع هزینه های زندگی  به دانشجویان اعطا می شود.

شهریه های دانشگاه ها و کالج های سنت کیتس

البته گفتنی است امکان تحصیل در سنت کیتس  هم به صورت انگلیسی هم امکان پذیر است و دانشجو می تواند بدون مدرک زبان به زبان انگلیسی تحصیل کند، البته پیشنهاد موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای کم شدن ریسک ویزا این است که به سفارت آیلتس ۵ ارائه شود. مقطع لیسانس در سنت کیتس چهار ساله است.
دانشجویان مقطع کارشناسی سنت کیتس مجوز کار در محدوده ای ده تا بیست ساعت به صورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰ دلار  به ازای هر ساعت می باشد. برای تحصیل در دانشگاه های کشور سنت کیتس مدرک زبان الزامی می باشد ، برای مقطع لیسانس ، فوق لیسانس ، دکترا به ترتیب مدرک آیلتس ۶ – ۶٫۵ – ۷ مورد نیاز می باشد.

رشته های موجود برای دانشجویان بین المللی در سنت کیتس

رشته های موجود برای دانشجویان بین المللی در سنت کیتس به شرح زیر می باشد:

  • مطالعات هنر : هنرهای تجسمی ، عکاسی
  • مطالعات فناوری : علوم کامپیوتر ، فناوری اطلاعات ، سیستم های اطلاعاتی
  • علوم طبیعی : علوم شیمی ، زیست شناسی ، ریاضیات
  • مطلاعات مدریتی : مدریت ، مدریت بین الملل ، مدریت پروژه
  • مطالعات علوم اجتماعی : علوم سیاسی ، روانشناسی ، روابط بین الملل
  • مطالعات انسانی : مطالعات زبان ، الهیات ، تاریخ
  • مطالعات تجاری : تجارت بین الملل ، کسب و کار ، مدریت کسب و کار
  • مطالعات اقتصادی : دارایی ، مالی ، سرمایه گذاری
  • مطالعات مهندسی : مهندسی مکانیک ، مهندسی برق ، متالوژی ، الکتروتکنیک ، مهندسی عمران

دوره های آموزش های کوتاه مدت در سنت کیتس

در کشور سنت کیتس همانند تمامی کشورها در نظام آموزشی کوتاه مدت برگزار می شود که میتوان به عنوان مثال برای اخذ ویزای یک ساله برای فراگیری اطلاعات کامپیوتر، طراحی لباس، مدریت ها و آموزش زبان ثبت نام کرده و این طریق ویزای کشور سنت کیتس را دریافت کنید .

این دوره ها در خارج از کشور سنت کیتس نیز برگزار می شود و در تمامی نقاط جهان کمپ های مختلفی وجود دارد، این دوره های آموزشی در کشور های لندن، دوره های آموزشی در سیدنی، دوره های آموزشی در نیویورک و لس آنجلس، دوره های آموزشی در بوستون، دوره های آموزشی در دبی، دوره های آموزشی در دهلی و تورنتو برگزار می شود.

دوره های آموزشی کوتاه مدت برای آموزش تجارت در کشور سنت کیتس

دوره های تجاری

  • Management courses دوره های مدیریت
  • Accounting courses دوره های حسابداری
  • Marketing courses دوره های بازاریابی
  • Project Management courses دوره های مدیریت پروژه
  • Finance courses دوره های مالی
  •  Hotel Management coursesدوره های مدیریت هتل
  • Leadership courses دوره های رهبری
  • Management Training courses دوره های مدیریت آموزشی
  • Risk Management courses دوره های مدیریت ریسک
  • Supply Chain Management courses دوره های مدیریت زنجیره تامین
  • Executive courses دوره های اجرایی
  • Leadership development courses دوره های رهبری رهبری
  • Business Management courses دوره های مدیریت بازرگانی
  • Financial Management courses دوره های مدیریت مالی
  • Business Development training آموزش توسعه کسب و کار
  • Corporate training آموزش شرکت
  • Executive Language Training آموزش زبان اجرایی
دوره های آموزش های کوتاه مدت در سنت کیتس

دانشگاه های کشور سنت کیتس

کشور سنت کیتس به دلیل جمعیت و وسعت کم تعداد دانشگاه های کمی هم دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد :

  1. Ross University School of Veterinary Medicine
  2. University of Medicine and Health Sciences
  3. Windsor University School of Medicine
  4. Theresa’s Medical University
  5. International University for Graduate Studies
  6. دانشگاه علوم دامپزشکی راس
  7. دانشگاه مرکزی پزشکی و خدمات درمانی سنت کیتس
  8. دانشگاه پزشکی ویندزور
  9. دانشگاه پزشکی سینت ترزا
  10. دانشگاه بین المللی تحصیلات تکمیلی سینت کیتس

تحصیل رایگان در سنت کیتس

تحصیل رایگان در سنت کیتس از طریق دریافت بورسیه های تحصیلی و کمک هزینه های تحصیلی امکان پذیر است. به طور کلی تحصیل در سنت کیتس شامل پرداخت شهریه می شود و تمامی دانشجویان باید به صورت سالانه شهریه ای را به دانشگاه خود پرداخت کنند.البته این امکان نیز برای دانشجویان وجود دارد که با انجام کار دانشجویی در حدود 20 ساعت در هفته بتوانند بخش قابل توجهی از هزینه های خود را از این طریق پرداخت کنند.

بورسیه های تحصیلی سنت کیتس

بورسیه های تحصیلی سنت کیتس معمولا به دانشجویان بر اساس شایستگی اعطا می شود و بیشتر این بورسیه های تحصیلی نیز در زمینه های ورزشی ، علمی ، هنری ارائه می شود.
این بورسیه های تحصیلی شامل بورس کامل و همچنین کم هزینه های تحصیلی می شود و به دانشجویان کمک می کند تا از پس هزینه های تحصیل در سنت کیتس بر بیایند.

علاوه بر این نوع کمک ها برخی از بورس های تحصیلی در سنت کیتس به افراد و خانواده هایی تعلق میگیرد که از لحاظ سطح اجتماعی و درآمد در جایگاه مناسبی قرار ندارند و نمیتوانند از پس هزینه ای تحصیل خود بر بیایند برای دریافت این نوع از بورسیه ها باید عضو سازمانی معلوم و شناخته شده در سنت کیتس باشند که رزومه زندگی آنها مشخص باشد و سپس از این طریق میتوانند درخواست بورسیه و کمک هزینه تحصیلی در سنت کیتس را کنند.

بورسیه های تحصیلی سنت کیتس

اقامت پس از تحصیل در سنت کیتس

برای کسب اقامت پس از تحصیل در سنت کیتس می توان از طریق یافتن شغل در سنت کیتس به این هدف رسید. طبق قوانین کشور سنت کیتس تمامی دانشجویانی که بتوانند پس از به اتمام رسیدن تحصیلشان در دانشگاه های سنت کیتس در این کشور صاحب شغل شوند می توانند با مراجعه به اداره مهاجرت این کشور ویزای تحصیلی سنت کیتس را به ویزای کار سنت کیتس تغییر دهند.

مزایای تحصیل در سنت کیتس

از جمله مزایای تحصیل در سنت کیتس موارد زیر می باشد:

  1. امکان تحصیل به زبان انگلیسی در تمامی رشته های تحصیلی
  2. تحصیل در کالج ها و دانشگاه های دولتی با کیفیت بالا
  3. امکان دریافت بورسیه تحصیلی
  4. تحصیل در سنت کیتس در مکانی امن
  5. دریافت مجوز کار دانشجویی به مدت 20 ساعت در هفته

مدارک ویزای تحصیلی سنت کیتس

مدارک ویزای تحصیلی سنت کیتس به شرح زیر می باشد:

  1. پاسپورت با اعتبار کافی
  2. ارائه مدرک زبان انگلیسی جهت تحصیل در سنت کیتس
  3. ارائه مدارک تحصیلی دوره های قبلی به همراه ریز نمرات تحصیلی
  4. نامه تمکن مالی
  5. گواهی سلامت پزشکی
  6. نامه عدم سوء سابقه
  7. تعیین محل اقامت در سنت کیتس
  8. رسیدن پرداخت هزینه های ویزای تحصیلی
  9. فرم درخواست ویزای تحصیلی به صورت کامل شده
  10. نامه پذیرش دانشگاه
مدارک ویزای تحصیلی سنت کیتس

سخن پایانی

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان بر اساس شرایط شما، روش ها و گزینه های مناسب برای اخذ بورسیه تحصیلی سنت کیتس ، تابعیت و اقامت تحصیلی در سنت کیتس را ارایه خواهند داد. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا داشتن هر گونه سوال در زمینه ویزای تحصیلی سنت کیتس می توانید با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چه رشته هایی به زبان انگلیسی در سنت کیتس ارائه می شوند؟

سیستم آموزش با زبان انگلیسی در زمینه های مطالعاتی از قبیل: پزشکی، مهندسی، علوم انسانی،کسب و کار و امور مالی ارائه می دهند.

آیا دانشجویان مقطع کارشناسی اجازه کار در سنت کیتس را دارند؟

دانشجویان مقطع کارشناسی سنت کیتس مجوز کار در محدوده ای 10 تا 20 ساعت به صورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 دلار  به ازای هر ساعت می باشد.

بورسیه تحصیلی در سنت کیتس چگونه است؟

بورسیه های متفاوتی جهت کمک هزینه های تحصیلی به خصوص برای دانشجویان ممتاز وجود دارد که به طور معمول برای دوره های فوق لیسانس و بالا تر است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
بازار کار رشته زبان در سنت کیتس بازار کار رشته زبان در سنت کیتس

کار در بازار کار رشته کامپیوتر در کشور سنت کیتس نیازمند ارائه مدرک تحصیلی اخذ شده از یک دان...

مهاجرت به سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به سنت کیتس از طریق سرمایه گذاری یکی از روش های اقدام برای اخذ اقامت کشور سنت کیتس اس...

تحصیل دندانپزشکی در سنت کیتس تحصیل دندانپزشکی در سنت کیتس

یکی از روش های مهاجرت به سنت کیتس مهاجرت تحصیلی به این کشور است. کشور سنت کیتس دارای طرفدارا...

نظرات کاربران
Call Now Button