یکی از بهترین راه های مهاجرت به ایتالیا ، تحصیل در ایتالیا و اخذ اقامت از طریق تحصیل در ایتالیا می باشد . بسیاری از دوره ها و برنامه ها به زبان ایتالیایی ارائه و آموزش داده می شود اما تعدادی از برنامه های انگلیسی زبان نیز برای دانشجویان بین المللی در دسترس است و این برنامه ها به خصوص در مقطع کارشناسی ارشد در حال افزایش می باشند . لازم به ذکر است علاوه بر مقطع کارشناسی ارشد ، تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع تحصیلی کارشناسی و دکترا در ایتالیا امکان پذیر است . اگر چه همه دانشگاه های ایتالیا برنامه های کاملی به زبان انگلیسی ارائه می کنند اما هنوز هم برخی از دوره ها تنها به زبان انگلیسی ارائه می شوند .این مقاله در رابطه با تحصیل به انگلیسی در ایتالیا می باشد.

کشور ایتالیا فرصت های تحصیل بسیاری به زبان انگلیسی و همچنین زبان ایتالیایی فراهم می کند. برخی از دانشگاه های بین المللی ایتالیا بیش از 30 درصد از دوره های تحصیلات تکمیلی خود را به زبان انگلیسی ارائه می دهند. برخی از دانشگاه های ایتالیایی برای آموزش به زبان انگلیسی در سطح کارشناسی ارشد و دکتری در آینده ای نزدیک برنامه های متنوعی را در نظر گرفته اند. شرایط تحصیل کارشناسی در ایتالیا به زبان انگلیسی مانند سایر کشورها می باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا
تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا

در مقاله ” اقامت در ایتالیا ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ایتالیا اطلاعات کسب کنید.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – شرایط تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های ایتالیا

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا بستگی به دانشگاه انتخابی فرد در این کشور دارد. معمولا اخذ پذیرش در دانشگاه های خصوصی راحت تر از دانشگاه های دولتی می باشد اما بایستی دقت شود که دانشگاه انتخابی مورد تایید وزارت علوم باشد. شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا معمولا بالا است . تعداد دوره های زبان انگلیسی در حال کامل تر شدن هستند . در حال حاضر حتی دوره های متعدد مقطع کارشناسی، نیز به زبان انگلیسی وجود دارد اما تعداد دوره های موجود در زبان انگلیسی هنوز هم نسبت به زبان ایتالیایی محدود می باشد . تحصیل در ایتالیا به زبان انگلیسی بدون مدرک زبان نیز در برخی از دانشگاه های این کشور ممکن می باشد . دانشگاه پلی تکنیک میلان اعلام کرده است که از سال 2014 همه دوره ها در این دانشگاه علاوه بر زبان ایتالیایی به زبان انگلیسی نیز تدریس می شوند.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا ایتالیا

دانشگاه پاویا ایتالیا در حال گسترش تعداد دوره های انگلیسی می باشد و از سال 2012  هر دو دانش آموزان ایتالیایی و خارجی قادر به گذراندن 6 دوره زبان انگلیسی بودند. در زیر رشته های ارائه شده به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا ایتالیا آورده شده است :

  • دوره های 6 ساله پزشکی و جراحی
  • دوره کارشناسی ارشد رشته زیست شناسی مولکولی و ژنتیک
  • دوره کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد و بازرگانی بین المللی
  • اقتصاد و امور مالی
  • مهندسی کامپیوتر
  • مهندسی الکترونیک

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا ایتالیا
تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه پاویا ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا

دانشگاه پلی تکنیک میلان ایتالیا طیف گسترده ای از برنامه های انگلیسی زبان برای دانشجویان بین المللی را ارائه می کند، از جمله 3 برنامه به طور کامل در انگلیسی: اقتصاد، انفورماتیک، پزشکی. در مقطع دکترا، دانشگاه میلان ایتالیا  21 برنامه در رشته های متعدد ارائه می دهد.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه بولونیا ایتالیا

دانشگاه بولونیا ایتالیا یکی از دانشگاه های برتر ایتالیا می باشد و همچنین به عنوان قدیمی ترین دانشگاه این کشور شناخته می شود. این دانشگاه همانند رهبر سیستم دانشگاهی با شرایط سازگار در سراسر اروپا است. دوره ها در این دانشگاه معمولا به زبان ایتالیایی تدریس می شوند اما برخی از دوره ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند .

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ایتالیا شرکت آتیه آفرینان ایرانیان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ایتالیا ” بیاندازید.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه آکادمی ایتالیا

دانشگاه آکادمی ایتالیا ، دانشگاه مد و طراحی دارای گزینه های مطالعه کوتاه مدت بسیاری می باشد . این دوره ها توسط وزارت آموزش و پرورش ایتالیای مجاز هستند و عمدتا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی آموزش داده می شوند . هر چند برخی از آنها فقط به زبان ایتالیایی ارائه می شود اما تمام استادان این دانشگاه به انگلیسی صحبت می کنند. علاوه بر طراحی و مد، دانشجویان همچنین می توانند دوره های آموزش زبان را نیز در این دانشگاه بگذرانند.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه آکادمی ایتالیا
تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه آکادمی ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه فلورانس ایتالیا

دوره های آموزشی به زبان انگلیسی و فرصت ها برای تحصیل زبان و فرهنگ از طریق راه های منحصر به فرد در دانشگاه فلورانس ایتالیا وجود دارد. این دانشگاه برخی از دوره های آموزشی خود را به زبان انگلیسی ارائه می کند.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه رم ایتالیا

دانشگاه رم ایتالیا یکی از اولین دانشگاه های ایتالیا بود که برنامه کارشناسی ارشد خود را به طور کامل به زبان انگلیسی ارائه کرد. این دانشگاه دارای کمک های وسیع به افراد معلول، سالن های غذاخوری، کتابخانه ها، امکانات ورزشی، مراکز فرهنگی، امکانات تکنولوژیک می باشد.

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه جان کابوت ایتالیا

دانشگاه جان کابوت ایتالیا، تنها دانشگاه آمریکایی در ایتالیا می باشد. دوره های آموزشی به طور کامل به زبان انگلیسی به صورت 4 ساله ارائه می شود و همچنین فرصت تحصیل در خارج از کشور پس از اخذ مدرک وجود دارد.

تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه جان کابوت ایتالیا
تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه جان کابوت ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – تحصیل پزشکی به زبان انگلیسی در ایتالیا

تحصیل پزشکی در ایتالیا به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی نیز امکان پذیر می باشد. پذیرش دانشجویان رشته پزشکی از طریق برگزاری آزمون ورودی این رشته ( آزمون آیمت)، در سپتامبر( شهریور ماه) هرسال صورت می گیرد. آزمون آیمت در ۷حوزه امتحانی مختلف در داخل کشور ایتالیا و در حوزه های مختلفی در خارج از کشور ایتالیا شامل  ۱۷ کشور مختلف به صورت همزمان برگزار می گردد . متقاضیان ایرانی شرکت در آزمون آیمت می توانند پس از تهیه مدارک و طی کردن مراحل لازم پس از دریافت ویزای تحصیلی کشور ایتالیا به این کشور سفر کرده و در آزمون ورودی پزشکی ایتالیا شرکت کنند . لازم به ذکر است که تمامی مدارک صادر شده از دانشگاه های ایتالیا مورد قبولی قطعی وزارت بهداشت ایران می باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در ایتالیا را مطالعه فرمایید .

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ایتالیا ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ایتالیا توضیح دادیم .

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دوره های انگلیسی زبان در ایتالیا

 برای این که فرد واجد شرایط ورود به یک دانشگاه ایتالیایی باشد، باید:

  1. دارای دیپلم دبیرستان باشد مدرکی که ثابت کند برای تحصیل در دانشگاه ایتالیا آماده است
  2. مدرکی که مهارت زبان ایتالیایی یا انگلیسی را بسته به برنامه تحصیلی نشان دهد.
  3. برای ورود به هر دانشگاهی ممکن است شرکت در یک آزمون بین المللی و ارائه نتایج آن ضروری باشد.

مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دوره های انگلیسی زبان در ایتالیا
مدارک مورد نیاز برای درخواست پذیرش در دوره های انگلیسی زبان در ایتالیا

تحصیل به زبان انگلیسی در ایتالیا – بورسیه تحصیلی دانشگاه های انگلیسی زبان ایتالیا

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های ایتالیا معمولا به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد در صورت پذیرش از دانشگاه های ایتالیا با بورسیه در هر دانشگاهی شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا برای فرد متقاضی امکان پذیر می شود. معمولا بورسیه برای تحصیل در مقاطع بالاتر مانند دکترا و کارشناسی ارشد تعلق می گیرد و شرایط تحصیل دکترا در ایتالیا به زبان انگلیسی شرایط تحصیل کارشناسی ارشد در ایتالیا را آسان تر می کند.

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ تحصیل به زبان انگلیسی در نروژ

کشور نروژ از جمله کشورهای اروپایی می باشد که کماکان تحصیل را به صورت رایگان برای دانشجویان...

تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان تحصیل به زبان انگلیسی در لهستان

یکی از مهمترین مزایای تحصیل در کشورهای اروپای شرقی امکان آموزش گسترده به زبان انگلیسی می ب...

تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان تحصیل به زبان انگلیسی در گرجستان

کشور گرجستان ، یکی از کشورهای اوراسیایی می باشد که با ارائه فرصت های عالی به دانشجویان در ج...

نظرات کاربران
Call Now Button