تحصیل رایگان در روسیه (Russia)

کشور روسیه یکی از کشورهای ابر قدرت دنیاست و پهناورترین سرزمین جهان به شمار می رود ، موسسه آتیه آفرینان ایرانیان قصد دارد در این مقاله به تحصیل رایگان در روسیه بپردازد . می توان گفت یکی از علل مهاجرت به روسیه ، همان تحصیل رایگان در روسیه در دانشگاه های روسیه می باشد . در ادامه درباره شرایط و مراحل پذیرش تحصیل رایگان در روسیه توضیح خواهیم داد .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند درباره ” اقامت در روسیه ” مقاله ای که تهیه شده است را مطالعه فرمایید .

در خیلی از کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه تحصیل رایگان رایج است که می توان این نوع تحصیل را به قبول شدن در کنکور سراسری ایران و ادامه تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور روسیه بدون پرداخت هیچ هزینه ای تشبیه کرد. کشور روسیه بزرگترین کشور جهان است که در شمال قاره اروپا و آسیا قرار دارد.کشور روسیه از جمله کشورهایی است که آموزش با کیفیت و ارزان قیمت را در دستور کار قرار داده است. دانشگاه های کشور روسیه از معتبرترین دانشگاه های جهان محسوب می شوند و مدارک اکثر دانشگاه های روسیه مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد.به همین علت سالانه افراد بسیاری متقاضی تحصیل در کشور روسیه می باشند. دانشجویان ایرانی می توانند بدون مشکلی که مدرک کارشناسی خود را از کدام دانشگاه های ایران کسب کرده اند برای پذیرش در دانشگاه های روسیه اقدام نمایند.دولت روسیه در دانشگاه های این کشور کمک هزینه تحصیلی برای تحصیل رایگان در روسیه به دانشجویان بین المللی متقاضی که در حال تحصیل در دانشگاه های این کشور می باشند اعطا می نماید به طوری که طبق آمار اعلام شده در سال 2020 ماهانه تقریبا 1,484  روبل به دانشجویان متقاضی کمک هزینه اعطا می گردد.

کشور روسیه از جمله کشور هایی است که ارزش زیادی در زمینه علم و دانش برای دانشجویان بومی خود و حتی دانشجویان خارجی که برای تحصیل در روسیه به این کشور مهاجرت میکنند قائل است. روسیه یکی از معدود کشورهای جهان است که حق تحصیل رایگان در روسیه در دانشگاه ها را برای دانش جویان خارجی و روسی فراهم می کند.دولت روسیه برای دانشجویان نخبه ای که قصد تحصیل در روسیه را دارند شرایطی را مهیا کرده که دانشجو میتواند به صورت رایگان در روسیه به تحصیل بپردازد. البته این موقعیت نصیب هر دانشجویی نمیشود و قوانین خاص خود را دارد. برای اخذ بورسیه تحصیل در روسیه و کسب اجازه تحصیل رایگان در روسیه شما باید یا در آزمون های ورودی دانشگاه های آن شرکت کنید و یا مدارک خود را برای دانشگاه های روسیه ارسال کنید و نظر اساتید آن جا را جلب کنید. این مدارک شامل آخرین مدارک تحصیلی شما و ریز نمرات تان و مقالات بین المللی که نوشته اید است و اگر مدارک بین المللی زبان دارید که ارائه میکنید، در غیر این صورت الزامی برای مدارک زبان نیست. در صورت جلب نظر آن دانشگاه شما اجازه تحصیل در روسیه به صورت رایگان را از آن دانشگاه می گیرید . بعضی از دانشجویان برای اخذ بورسیه تحصیلی از روسیه به این صورت عمل میکنند که ، مقطع کارشناسی خود را با نمرات بالا سپری میکنند و نظر اساتید خود را جلب میکنند تا برای گرفتن بورسیه برای مقطع ارشد و دکتری در روسیه درصد شانس شان را بالا ببرند. کشور روسیه به هر دانشجو که بورسیه تحصیلی گرفته مبلغی را  میدهد که با آن زندگی خود را بگذراند. در کل اگر کسی موفق به دریافت بورسیه تحصیل در روسیه و تحصیل رایگان در روسیه شود، شانس بسیار بالایی برای پیشرفت علمی خود پیدا کرده است .

تحصیل رایگان در روسیه – شرایط تحصیل رایگان در روسیه

همانطور که می دانید یکی از روش های تحصیل رایگان در روسیه ، اخذ بورسیه تحصیلی در روسیه می باشد . شرایط تحصیل رایگان در روسیه به این صورت است که  سهمیه اختصاص داده شده توسط وزارت اموزش و پرورش نه تنها به دانش جویان کارشناسی ارشد بلکه به دانش جویان فارق التحصیل و دانشجویان با تحصیلات تکمیلی نیز اعطا می شود .

تحصیل رایگان در روسیه – ثبت نام تحصیل رایگان در روسیه

ثبت نام تحصیل رایگان در روسیه به این صورت است که راست رود چستوو یک سازمان دولتی است که برنامه های متقاضیان را دریافت و توزیع می کند، و فرایند درخواست تحصیل در روسیه را برای دانش جویان ساده می کند. مشاوران موسسه آتیه آفرینان ایرانیان میتوانند در زمینه  تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در روسیه شما را یاری کنند. در ابتدا شما باید در وب سایت ثبت نام کنید که حدود ده دقیقه طول می کشد.

تحصیل رایگان در روسیه – درخواست تحصیل رایگان در روسیه

در این قسمت قصد داریم درباره درخواست تحصیل رایگان در روسیه توضیح دهیم . پس از ثبت نام شما قادر خواهید بود تا نامه از انگیزه و اشتیاقتان برای ان ها ارسال کنید، همان طور که فرم اطلاعات در مورد تحصیلات خود و دستاوردهای شخصی و زمینه مورد نظر خود را می نویسید . فرم درخواست تکمیل شده به لیست کلی درخواست ها از کشور شما افزوده می شود . در حال حاضر انتخاب متقاضیان توسط راست رود چستوو در کشور و وزارت اموزش و پرورش محلی انجام می شود . تحصیل رایگان در روسیه به این صورت است که متقاضیانی که در لیست قرار میگیرند برای مصاحبه و ازمون با انها تماس گرفته می شود . اگر آزمون را گذرانده باشید، می توانید مستقیما به شش دانشگاه که علاقه به تحصیل در آن را دارید درخواست خود را ارسال کنید. اگر تقاضا نامه شما توسط هر شش دانشگاه رد شود، وزارت اموزش و پرورش روسیه موظف است به شما دانشگاه دیگری را معرفی کند .

تحصیل رایگان در روسیه – مزایای تحصیل رایگان در روسیه

مزایای تحصیل رایگان در روسیه به این صورت است که زمانی که دانشگاه ثبت نام شما را معمولا در ماه ژوییه تایید کند، شما می توانید شروع به اماده شدن برای زندگی جدید خود در روسیه شوید. فراموش نکنید که دانش و معلومات روسی خود را بروز کنید. تعداد زیادی بورس دولتی برای تحصیلات در روسیه برای دانش جویان خارجی هر ساله در دسترس هستند که بسته به رشته و دانشگاه این مبلغ می تواند متفاوت باشد .

تحصیل در روسیه یکی از راه های اخذ ویزای تحصیلی روسیه و مهاجرت به روسیه است بسیاری از افراد مایلند اطلاعاتی در زمینه تحصیل در روسیه و شهر های آن مانند تحصیل در مسکو ، تحصیل در سن پوترزبورگ و… اطلاعاتی کسب کنند. تحصیل در روسیه در پایتخت آن از بهترین گزینه ها جهت تحصیل در این کشور است. تحصیل پزشکی در روسیه و تحصیل دندان پزشکی در روسیه شرایط خاص و ویژه ای را برای علاقمندانی که دیپلم تجربی دارند و در عین حال پزشک عمومی نیستند به وجود آورده است که تحت این شرایط افراد متقاضی تحصیل در این رشته ها می توانند به راحتی در بهترین دانشگاه های مسکو تحصیل خود را اغاز کنند.
تحصیل در روسیه با توجه به دارا بودن این کشور از باکیفیت ترین سیستم اموزش وپرورش در دنیا مورد تقاضای بسیاری از افراد است و سالانه متقاضیان فراوانی برای تحصیل در روسیه از سراسر دنیا به این کشور مهاجرت می کنند تا در بهترین دانشگاه های مسکو شروع به تحصیل کنند .قابل ذکر است که هزینه های تحصیل در روسیه مقرون به صرفه است و در مقایسه با کشورهایی مانند انگلیس ارزان تر است. کشور روسیه از نظر مسافت فاصله چندانی با ایران ندارد در نتیجه برای ایرانیانی که مایل باشند در یک کشور ارزان، نزدیک و در عین حال با کیفیت و در رشته هایی مانند پزشکی و دندان پزشکی ادامه تحصیل دهند موقعیت بسیاری مناسب و عالی را فراهم می اورد .

تحصیل رایگان در روسیه

تحصیل رایگان در روسیه

تحصیل رایگان در روسیه – تحصیل رایگان در روسیه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس

تحصیل رایگان در روسیه در مقاطع لیسانس و فوق لیسانس به این صورت است که مقطع تحصیلی لیسانس در کشور روسیه یک دوره ۴ ساله است . در این مقطع ، امکان تحصیل رایگان در روسیه وجود ندارد . به دانشجویان این مقطع تحصیلی مجوز ۱۰ساعت کار در طول هفته داده می شود که دانشجویان در ازای آن برای هرساعت ۸ تا ۱۰ دلار دریافت می کنند که با درآمد حاصله می توانند هزینه های زندگی در روسیه را پوشش دهند.
دوره فوق لیسانس دانشگاه های روسیه به مت ۲ سال به طول می انجامد باتوجه به زبان تحصیل در این مقطع تحصیلی که به دو زبان انگلیسی و روسی می باشد هزینه تحصیل دانشجو متفاوت می گردد. به طوری که هزینه تحصیل دانشجویان مقطع فوق لیسانس دانشگاه های روسیه به زبان روسی برای هر سال تحصیلی در حدود 2200 تا ۵۰۰۰ دلار می باشد. چنانچه دانشجویان بخواهند تحصیل در مقطع فوق لیسانس دانشگاه های روسیه را به زبان انگلیسی بگذرانند، هزینه تحصیل آن ها 2200تا 7000 دلار در سال می باشد. دانشجویان در این مقطع تحصیلی بهتر است از کمک هزینه ها یا بورسیه هایی که دولت روسیه به دانشجویان متقاضی اعطا می گردد استفاه نمایند . البته دانشحویان باید شرایط لازم را برای دریافت این کمک هزینه ها داشته باشند. به دانشجویان مقطع فوق لیسانس مجوز ۲۰ساعت کار در طول هفته برای جبران بخشی از هزینه های تحصیل وزندگی داده می شود.

تحصیل رایگان در روسیه – تحصیل رایگان در روسیه در مقطع دکتری

در مقطع دکتری تحصیل رایگان در روسیه با بورسیه تحصیلی میسر می باشد البته باید دانشجویان شرایط لازم برای بورس شدن را داشته باشند در غیر این صورت دانشجویان می بایست برای دوره ۲ تا ۴ ساله این مقطع تحصیلی 1220 الی 6350 دلار در سال شهریه تحصیل بپرازند. البته دانشجویان این مقطع نیز می توانند از حق کار استفاه نمایند. به دانشجویان این مقطع مجوز ۳۰ساعت کار در طول هفته داده می شود تا بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل خورا جبران نمایند.

تحصیل رایگان در روسیه  – بورسیه تحصیلی در روسیه

بورسیه تحصیلی در کشور روسیه بیشتر به دانشجویان مقطع دکتری در دانشگاه های روسیه تعلق می گیرد. به طور کلی دانشجویان این مقطع می توانند به دو صورت تحصیل کنند :

  1. دانشجو به صورت بورسیه به تحصیل بپرازد
  2. خود دانشجو کلیه هزینه های تحصیلش را پرداخت نماید.

در صورت بورس شدن دانشجو امکان تحصیل رایگان در روسیه برای او میسر می گردد. باتوجه به اینکه دانشجویان مقطع دکتری ماهانه حقوق دریافت می کنند همواره رقابت تنگاتنگی میان دانشجویان ایرانی برای کسب بورسیه تحصیلی و مزایای آن در کشور روسیه وجود داشته است. در صورت بورس شدن دانشجو در کشور روسیه کلیه هزینه های زندگی و تحصیل او رایگان می گردد . از شرایط مورد نیاز دانشجویان برای بورسیه تحصیلی می توان به داشتن مدرک آیلتس زبان ، داشتن توصیه نامه از اساتید، داشتن مقالات معتبر و تالیفات و… اشاره نمود . دانشکده مطالعات روسیه و اسیا اس ار ای اس ، بورسیه تحصیل رایگان در روسیه و اتحاد جماهیر شوروی سابق را ارایه می دهد که بیشتر برای دانش جویان امریکایی است.

تحصیل رایگان در روسیه  – بورسیه تحصیل رایگان در روسیه

یکی از روش های تحصیل رایگان در روسیه  ، بورسیه تحصیل رایگان در روسیه است . بورسیه تحصیل رایگان در روسیه به این صورت است که بورسیه بنجامین ای گیل من : طبق شرایط و راه های اقامت در روسیه بیش از ۲۷۰۰ بورسیه تقریبا تا  پنج هزار دلار به دانش جویان کارشناسی امریکایی برای تحصیل و کار در خارج از کشور ارایه می دهد . برای متقاضیانی که زبان خارجی مانند روسی را در خارج از کشور تحصیل می کنند این مبلغ می تواند بیشتر هم باشد .

تحصیل رایگان در روسیه  – دانشگاه پلی تکنیک سنت پترز بورگ روسیه

یکی از روش های تحصیل رایگان در روسیه تحصیل در دانشگاه پلی تکنیک سنت پترز بورگ می باشد . فرصت های بورسیه انفرادی برای مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ها به زبان انگلیسی برای گذراندن هزینه تحصیل در روسیه در دسترس است، این بورسیه می تواند هزینه های تحصیل در طول یک ترم و یا هزینه های اقامت در دانشگاه را پوشش دهد.

 گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button