تحصیل رایگان در یونان (Greece)

کشور یونان در جنوب شرقی اروپا و جنوب شبه جزیره بالکان واقع شده و عنوان مهد تمدن مغرب-زمین را به خود اختصاص داده است. پایتخت یونان شهر آتن است و شهرهای مهم آن عبارتند از: سالونیک، پاتراس و هراکلیون. دانشگاههای یونان با اغلب دانشگاههای مطرح یونان ارتباطی مستقیم دارند.کشور یونان، پایتخت فرهنگی اروپا با تمدنی هزار ساله است و جاذبه های بی نظیری دارد. لذا اگر افراد شرایط سرمایه گذاری در یونان را دارند می تواند اقدام به اقامت سرمایه گذاری در این کشور نمایند.سالانه افراد زیادی خواهان مهاجرت تحصیلی به یونان هستند.کشور یونان یکی از بهترین کشورها برای تحصیل رایگان، اخذ بورسیه تحصیلی، تحصیل و زندگی می باشد. شرایط تحصیل رایگان در یونان یکی از مزایای این کشور محسوب می شود.

اگر تحصیلات دوره دبیرستان را در کشورتان به پایان رسانده اید و مدارکی برای اثبات آن دارید ، میتوانید برای یک مدرک کارشناسی در یک دانشگاه یونانی تحصیل کنید. شهریه در دانشگاه های یونانی رایگان است، و نیازی نیست که برای درخواست دادن زبان یونانی بدانید. هر دانشگاه یونانی که شما را بپذیرد، یک سال آکادمیک برای مطالعه زبان یونانی در اختیارتان میگذارد تا در آن مسلط شوید و با یک مدرک رسمی در آن زبان مورد تایید قرار بگیرید.

تحصیل در یونان در اغلب رشته ها و مقاطع به صورت رایگان است و دروس به دو زبان یونانی و انگلیسی ارائه می شود. بنابراین زبان تحصیل در یونان به انگلیسی و یونانی می باشد، از این رو کشور یونان مقصد بسیاری از افراد جهت ادامه تحصیل در دانشگاه معتبر و پیشرفته می باشد. راه های مهاجرت به یونان از طریق اخذ ویزای کار در یونان ، سرمایه گذاری، کار و تحصیل در یونان می باشد، بنابراین اخذ اقامت یونان از طریق سرمایه گذاری ، کار و تحصیل صورت می پذیرد.

این کشور زیبای مدیترانه ای مفتخر است که یکی از قدیمی ترین فرهنگ زندگی بر روی زمین و ارائه هزاران سال ازتاریخ و توسعه می باشد، کشور یونان در نزدیکی تقاطع اروپا و آسیا واقع شده و به دروازه ورود به اتحادیه اروپا از لحاظ جفرافیایی در جنوب شرقی اروپا مشهور می باشد، مفاهیمی چون فردگرایی، آزادی، دموکراسی و دولت تمام ریشه های خود را در متفکران بزرگ یونان باستان که هنوز هم آن ایده ها به طور گسترده ای در جوامع امروزی و مورد بحث های امروز مانند سقراط،ارسطو و افلاطون و بسیاری دیگر می باشد،دانشمندان یونان پیشرفت های بزرگی در فلسفه، طب، ریاضیات و نجوم داشته اند، در حال حاضر دلایلی چون جفرافیای غنی متنوع، یک سنت باستانی طولانی و یک جامعه مدرن و اقتصاد شلوغ تنها برخی از دلایلی است که یونان را به عنوان کشوری شگفت انگیز برای تحصیل تبدیل کرده است .

قبل از ورود به مبحث بورسیه تحصیلی در یونان ابتدا می بایست اطلاعاتی در مورد آموزش عالی در یونان به دست آورید، آموزش عالی در کشور یونان متشکل از دو بخش تحصیلات عالی دانشگاهی(University Sector) و بخش فن آوری و موسسات فنی (Technological Sector) می باشد، که در حال حاضر یونان دارای ۲۴ دانشگاه معتبر و ۱۶ موسسه فنی معتبر می باشد.

تحصیل رایگان در یونان

تحصیل رایگان در یونان

تحصیل رایگان در یونان – بورسیه تحصیلی در یونان

امروزه دانشجویان فراوانی هستند که رویای تحصیل در یک کشور اروپایی ارزان مانند یونان با امکاناتی نظیر اخذ بورسیه تحصیلی را در سر دارند و اگر شما متقاضیان گرامی نیز تمایل به تحصیل در یونان دارید و همچنین خواهان اخذ بورسیه تحصیلی در یونان هستید می توانید با کسب اطلاعاتی دقیق و جامع در زمینه بورسیه تحصیلی در یونان ،اقسام بورسیه های تحصیلی در یونان، مدارک لازم برای بورسیه تحصیلی در یونان برای مهاجرت تحصیلی به یونان اقدام نمایید البته باید این را در نظر داشته باشید که به دلیل کثرت افراد سودجو و ناآگاه در این زمینه حتما به شما عزیزان توصیه می نماییم با مشاوران خبره در زمینه مهاجرت تحصیلی به یونان و بورسیه تحصیلی در یونان مشورت نمایید و سپس اقدام به مهاجرت تحصیلی نمایید.

یونان دارای یک سنت بسیار طولانی از آموزش و پرورش است که با وجود شرایط بد اقتصادی همچنان به حفظ سیستم بورس تحصیلی است که از طریق نهاد IKY یا بورس بنیاد دولت اداره می شود ، تمام بورسیه های تحصیلی یونان و اتحادیه اروپا به طور متمرکز از طریق این سازمان IKY هماهنگ می شود، بیشتر در مقطع کارشناسی ارشد وجود دارد،تقریبا تمام بورس های تحصیلی بین المللی می تواند برای تحصیل در یونان استفاده می شود، همچنین برخی از بورس های تحصیلی خصوصی در یونان وجود دارد،یونان به عنوان یک کشور کوچک،کمک هزینه تحصیلی با این حال به تعداد نسبتا کمی به متقاضیان اعطا می کند.

تحصیل در مقطع لیسانس در اکثریت رشته ها ۴ سال به طول می انجامد در مقطع لیسانس در برخی از رشته ها مانند دندانپزشکی،مهندسی،جنگلداری،داروسازی،کشاورزی در کنار برخی از دوره ها ۵ سال زمان خواهد برد و رشته ی پزشکی مدت ۶ سال زمان خواهد برد، تحصیل برای افراد مقیم اتحادیه اروپا در دانشگاه ها و کالج های دولتی رایگان بوده اما برای داشنجویان خارج از اتحادیه اروپا ملزم به پرداخت هزینه دانشگاه ها و کالج ها می باشند اما گاهی اقات با توجه به شرایطی که دراند می توانند از بورسیه های تحصیلی در یونان استفاده نمایند.

تحصیل رایگان در یونان – وضیعت کلی بورسیه در یونان از نظر هزینه تحصیلی

بورس بنیاد IKY در سال ۱۹۵۲ با هماهنگی تمام بورس های تحصیلی و یا توسط دولت یونان تاسیس شده است.که ابتدا متقاضیان می بایست فرم های واحد برای درخواست بورسیه تحصیلی را کامل نماید که پس از آن مورد ارزیابی قرار میگیرد و ممکن است یک بورسیه تحصیلی مناسب با شرایط فرد اعطا گردد ، دولت یونان براساس قوانین خود به دانشگاه ها و دیگر موسسات آموزش عالی اجازه می دهد که بر اساس شایستگی و لیاقت علمی به دانشجویان خود کمک هزینه تحصیلی پرداخت نمایند این اعطای کمک هزینه تحصیلی توسط قوانین داخلی خود دانشگاه یا موسسات اعمال میگردد و ممکن است که بدون هیچ نرم افزاری براساس نمرات به دست آمده تعلق میگیرد.

تحصیل رایگان در یونان

تحصیل رایگان در یونان

بورس های تحصیلی دولت یا بورس بنیاد IKY در ارزش آنها متفاوت است ، مقرری ماهیانه معمولی بین ۴۵۰ الی ۶۰۰ یورو می باشد، هزینه های درمان پزشکی که معمولا به همه دانشجویان ثبت نام شده ارائه میگردد ، افرادی که در آزمون ورودی نمره بالا اخذ کنند برای سال اول دریافت کمک هزینه تحصیلی به صورت خودکار ۱۵۰۰ یورو به آنها اعطا میشودو اگر خانواده آنها کم درآمد باشد ۳۰۰یورو اضافی به آنها تعلق میگیرد.
برخی از بورسیه های تحصیلی یونانی در رشته ی زبان و فرهنگ یونانی تعلق میگیرد، از طریق بنیاد فرهنگ یونان،دانشگاه آتن و نسالونیکی برنامه های تحصیلی برای دانشجویان خارجی که در رشته زبان و فرهنگ است، در نظر گرفته است .

برنامه کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان خارجی یونان از کشورهای در حال توسعه ماهیانه ۶۰۰ یورو دستمزد ماهیانه ، غذای رایگان و مواد آموزشی رایگان فراهم می کند، این نوع بورسیه و سرویس همچنین ۱۰۰۰ یورو در ورود و خروج برای هزینه های سفر و معافیت از شهریه برای دوره های زبان یونانی و برخی از برنامه های کارشناسی ارشد ارائه می شود، دانشجویان خارجی می توانند برای این یورسیه از طریق سفارت یونان در کشور خود اعمال می شود.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به یونان مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان و روش های اقامت در یونان در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به یونا...

تحصیل در رشته پرستاری یونان تحصیل در رشته پرستاری یونان

معمولا اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری یونان می باش...

خرید ملک در یونان خرید ملک در یونان

خرید ملک در یونان یکی از روش هایی است که متقاضیان مهاجرت به این کشور، می توانند با شرایط ویژ...

نظرات کاربران
Call Now Button