تحصیل رایگان در ژاپن (Japan)

کشور ژاپن یکی از بهترین آموزش های دنیا را دارد و از تحصیلات بالایی برخوردار می باشد.تحصیل در کشور ژاپن روز به روز در حال آسان شدن است . روش های زیادی برای تحصیل و مهاجرت وجود دارد و یکی از این روشها تحصیل رایگان در ژاپن و گرفتن بورس تحصیلی می باشد . تحصیل ابتدایی در کشور ژاپن از 6 سالگی شروع می شود و در پایان دوره 12 ساله تحصیلات همراه با پیش دانشگاهی اخذ می شود.

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت در ژاپن مقاله “ اقامت در ژاپن ” را مطالعه فرمایید .

برای وارد شدن به دانشگاه ژاپن دارا بودن مدرک دیپلم الزامی می باشدو  با موفقیت در امتحانات سراسری NCUEE که برای ورود به دانشگاه الزامی می باشد باید در این آزمون موفق شوند . دانشگاه ها در ژاپن به سه دسته تقسیم بندی می شود دانشگاه دولتی در ژاپن دانشگاه خصوصی ژاپن و دانشگاه محلی ژاپن . دانشگاه های محلی و  دولتی کشور ژاپن زیر نظر  وزارت آموزش و علوم و فرهنگ در کشور ژاپن می باشد. و دانشگاه های کشور ژاپن مدرک و مجوز خود را از همین واحد ذکر شده دریافت می کنند  و دولت ژاپن نیز به آنها کمک مالی می کند.

تحصیل رایگان در ژاپن

در این قسمت قصد داریم درباره تحصیل رایگان در ژاپن توضیح دهیم . یکی از ویژگی های  کشور ژاپن این می باشد که دانشگاه های خصوصی این کشور از دانشگاه های دولتی این کشور بیشتر می باشد ، تحصیل در دانشگاه های دولتی ژاپن همان تحصیل رایگان در ژاپن است . در دکترای ژاپن دوره آن به این صورت است که فرد ۳۰واحد را پاس کند و موفقیت در امتحانات و دفاع از پایان نامه خود شرط دریافت کردن مدرک PHD  می باشد. در دانشگاه های کشور ژاپن استاد از قدرت زیادی برخوردار می باشد و برای پذیرش دانشجو در مقطع دکترا نظر استاد بسیار مهم می باشد اگر استاد پذیرش را قبول نماید ۹۰درصد قضیه پذیرفته شده می باشد و فرد باید بقیه مدارک را تکمیل نمیاد و در آخر هم تصویب  نهایی در شورای آموزش دانشکده مد نظر می باشد .

این مراحل برای وارد شدن فرد به دانشگاه تحت عنوان RESEARCH STUDENT می باشد. برای وارد شدن در سه  مقطع  فوق دیپلم ، لیسانس و  دکترا باید ازپس امتحان ورودی برآیند . این امتحانات در سال ۲ بار برگزار خواهند شد پس از آنکه دانشجو موفق به دریافت پذیرش شد یک دوره فشرده شش ماهه زبان ژاپنی را پشت سر بگذارد و همچنین کارهای تحقیقاتی هم میتوانند انجام دهند  و  فرد خود را باید برای آزمون ورودی دانشگاه آماده نماید .دانشجویانی که قصد مهاجرت به کشور ژاپن را دارند بیشتر برای مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا اقدام می کنند.در این دو مقطع زبان انگلیسی تدریس می شود ولی باید زبان ژاپنی را هم بدانند ولی باید این را مد نظر قرار دهید که رشته های علوم انسانی به زبان ژاپنی می باشد  و در دوره کارشناسی تمامی دروس به زبان ژاپنی می باشد و فردی که برای تحصیلات به ژاپن رفته است باید این را مورد توجه خود قرار دهد .

به این بستگی دارد که فردی که برای تحصیل در ژاپن اقدام کرده است در کدام دانشگاه  مشغول به تحصیل باشد . دانشگاه دولتی یا خصوصی دانشگاه های خصوصی هزینه آن بسیار زیاد می باشد و تقریبا دو برابر هزینه دانشگاه دولتی می باشد .و همچنین کیفیت این دانشگاه ها از دانشگاه دولتی پایین تر می باشد . مخارج دانشگاه در کشور ژاپن در مقطع دکترا و کارشناسی ارشد ۵۰۰ هزار ین در سال می باشد . ۳۰۰ هزار ین هم برای ثبت نام در دانشگاه دریافت می شود .

تحصیل رایگان در ژاپن

تحصیل رایگان در ژاپن

تحصیل رایگان در ژاپن – بورس های تحصیلی در کشور ژاپن

بورس های تحصیلی در کشور ژاپن به این صورت است که هزینه های تحصیل در ژاپن بسیار بالا می باشد به همین دلیل دانشجویان ایران که برای تحصیل به کشور ژاپن مهاجرت می کنند در اکثر موارد بورس به آن ها تعلق میگیرد و این بورس ها را از طرق مختلف کسب می کنند بورسی که فرد تعلق می گیرد بورس مونبوکا گا کوشو برای قالب رشته ها می باشد. و یک نوع دیگر از بورس ها در کشور ژاپن بورس مونبوشو است که در سه مقطع تحصیلی اعطا می شود . این بورس فرصت بسیار خوبی می باشد برای کسانی که قصد تحصیل در دانشگاه های ژاپن را دارند .

متداول ترین بورس بین دانشجویان بورس مونبوکاگاکوشو  می باشد برای گرفتن این بورس فرد باید از طریق سفارت ژاپن در تهران اقدام کند و یا اینکه تماس مستقیم با اساتید دانشگاه این پورسه بورس گرفتن را انجام دهد .فرد برای گرفتن بورس اول باید فارغ التحصیل شده باشد و این را مد نظر قرار دهد که اگر دانشجوی سال آخر باشد نمی شود برای این بورس اقدام کرد.

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه می کند که درباره روش های مهاجرت به ژاپن در مقاله دیگر توضیح دادیم را مطالعه فرمایید .

تحصیل رایگان در ژاپن به این صورت است که اگر معدل فرد متقاضی ۱۷ باشد بسیار برایش امتیاز خوبی می باشد و اگر فرد بورس را گرفت باید خود را برای آزمون ورودی آماده نماید که این آزمون به زبان انگلیسی می باشد و بعد از آن مصاحبه از افراد گرفته می شود . این افراد به محض ورود به کشور ژاپن خوابگاه برای آنها آماده می باشد .راه دوم برای اخذ بورس تحصیلی تماس مستقیم با اساتید دانشگاه می باشد . فرد باید با استاد مورد نظر ارتباط برقرار کند و از آن بخواهد که برای کاندیدای بورس اقدام کند و تا قبل از بهمن ماه باید موافقت استاد را جلب نماید .عموما برای گرفتن این دسته بورس ها که توسط اساتید انجام می شود دیگر نیازی نیست که آن دوره زبان را بگذرانند و مستقیم باید فعالیت علمی خود را شروع کنند .

 گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button