تحصیل رایگان در هند (India)

دانشجویان بین المللی در کشور هند به طور معمول شهریه ای کمتر از 7300 دلار آمریکا برای یک سال تحصیل در دانشگاه های این کشور می پردازند اما با این حال هزینه های دانشگاههای خصوصی گران تر از این مقدار است.آگاهی از هزینه های زندگی در هند برای اکثر دانشجویان بسیار جذاب به نظر می رسد.بر طبق گزارش قیمت مصرف کننده اجناس 187 درصد ارزان تر از انگلستان و قیمت اجاره مسکن 373 درصد ارزان تر از انگلستان است.به طور کلی با 5000 دلار آمریکا برای یک سال می توان یک زندگی آسوده در هند داشت.تحصیل رایگان در هند و بورسیه تحصیلی هند سالانه متقاضیان زیادی را به خود جذب می کند و از این رو در سال تعداد بسیار زیادی در جستجوی تحصیل رایگان در هند و بورسیه تحصیلی هند هستند که هم قصد مهاجرت و به قصد تحصیل خواهان بورسیه تحصیلی هند می باشند.هندوستان با توجه به جمعیت بسیار بالایی که دارد بسیار شلوغ و پرهیاهو است ولی این کشور زمینه مناسبی برای ادامه تحصیل می باشد و این کمک هزینه تحصیلی برای ادامه تحصیل در هندوستان شرایط ویژه ای دارد که متقاضیان  با کمک هزینه تحصیلی  از سوی  دانشگاه و مراکز آموزشی قادر به ادامه تحصیل هستند  که این هزینه ها نیازی باز پرداخت ندارد.

تحصیل رایگان در هند – مدراک لازم برای بورسیه در هند

مدراک لازم برای بورسیه در هند به شرح زیر می باشد :

1) گواهی کاست هزینه

2) گواهی درآمد

3) کلاس۱۰ ورق علائم

4) رسید هزینه های کالج

5) دفترچه حساب بانکی سیل انداز- گواهی اقامت، گواهی مسکن.

تحصیل رایگان در هند

تحصیل رایگان در هند

تحصیل رایگان در هند – چگونگی درخواست آنلاین برای بورسیه های هند در سال ۲۰۱۶، ۲۰۱۷

  • در مرحله اول رفتن به پورتال یا وب رسمی
  • رفتن به گزینه ثبت نام جدید گزینه درصفحه اصلی – تمام جزئیات معتبر را وارد کنید و به دست آوردن ورود به ID و رمز عبور/ ذخیره ID ثبت نام یا ورود شناسه رمز عبور موقت

تحصیل رایگان در هند – بورسیه MBA هند

این بورسیه مختص دانشجویان تحصیلات تکمیلی است که این طرح برای آن دسته از داوطلبانی است که از خانواده های کم درآمد و فقیر جامعه هستند و در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند . این کمک هزینه تحصیلی می توانند هزینه های آموزش و پرورش افراد مستعد دریافت این کمک را پرداخت نمایند.

تحصیل رایگان در هند

تحصیل رایگان در هند

تحصیل رایگان در هند – معیارهای واجد شرایط بودن برای بورسیه MBA    

  • فرد متعلق به گروه های OBC- ST- SC و یا اقلیت ها باشد
  • والدین متقاضیان درآمد سالیانه نشان از حد مجاز پایین تر باشد
  • سوابق تحصیلی فرد خوب باشدو به تاییدیه هیئت مدیره هم برسد
  • دانشجویانی که ۷۵% از سه ماه را تحصیل نمایند

بورس تحصیلی  هند برای لیسانس نیاز به مدرک پیش دانشگاهی و تمکن مالی زندگی در هند و سالانه ۶۰۰ تا ۸۰۰ دلار  و در رشته های علوم انسانی سالانه ۱۰۰۰ تا ۲۵۰۰ دلار  است. مقطع  کارشناسی ارشد گذراندن۲ سال دوره زبان انگلیسی و داشتن مدرک کارشناسی  بالای معدل بالای ۱۵ و داشتن آیلتس ۵ برای و هزینه های رشته های مهندسی ۲۰۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار و برای رشته های علوم انسانی ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار می باشد .دانشجویان دوره دکترا باید با ارایه مدرک زبان انگلیسی آیلتس ۶ که حد اکثر هزینه برای رشته های مهندسی مدیریتی بین ۴۰۰۰ تا ۶۰۰۰ دلار است .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
مهاجرت به هند مهاجرت به هند

مهاجرت به هند و روش های اقامت در هند در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. مهاجرت به هند از طر...

تحصیل در رشته پرستاری هند تحصیل در رشته پرستاری هند

تحصیل در رشته پرستاری هند امروزه از پرمخاطب ترین رشته های تحصیلی در کشور هند است . در حال حا...

تحصیل در هند تحصیل در هند

تحصیل در هند با هزینه ای بسیار کمتر از دانشگاه های دیگر کشورها انجام می شود بسیاری از دانشج...

نظرات کاربران
ali

سلام من شیمی میخونم و معدلم هم ۱۵ هستش میتونم برای بورسیه اقدام کنم یا ن فقد ب معدلین بالای۱۵ اعطا میشه

سارا جوادی

با سلام در هند بورسیه ای وجود ندارد. بعضی کشورها مثل ایتالیا امکان دریافت بورسیه هست که شما شانس دارید.

Mohammad

سلام من در پایه یازدهم درس میخوانم رشته تحصیلی من هم انسانی هست و برای بورسیه باید چکار کنم میخواهم بدانم باید برای کنکور تلاش کنم یا معدل دیپلم لطفا راهنمایی کنید 

سارا جوادی

با سلام کشورهایی مثل آلمان ، اتریش تحصیلات رایگان ارائه می دهند. البته هزینه های زندگی سالیانه 10 الی 12 هزار یورویی را خواهید داشت. درضمن برای پذیرش هر دو کشور نیز به قبولی سراسری نیاز دارید. بنابراین برای هر دو مورد باید تلاش کنید.

یاسمن

سلام شرایط بورسیه پزشکی چطوره؟

سارا جوادی

با سلام در هند برای تحصیل در رشته های گروه پزشکی بورسیه ای وجود ندارد.

Hasti

لطفا راهنمای کنید چون من امیدی ب قبولی پزشکی اینجا ندارم ن اینکه نتونم واقعا سخته برام 

سارا جوادی

با سلام پس از تکمیل زبان و اخذ مدرک باید در آزمون ورودی دانشگاه های ایتالیا به زبان ایتالیایی و انگلیسی اقدام نمایید . در صورت قبولی می توان برای بورسیه استانی که حدود 70 درصد هزینه های شما را پوشش می دهد اقدام کرد.

Hasti

سلام من خزائی هستم میخواستم بگم من میخوام پزشکی رو در هند بتونم اما خانواده من توان پرداخت ندارند آیا راهی دارم 

سارا جوادی

با سلام تحصیل در رشته های گروه پزشکی هزینه بر است و در این رشته ها بورسیه ای ارائه نمی شود. اگر به تحصیل در خارج کشور خیلی علاقه مند هستید می توانید برای سایر رشته ها در مقاطع بالاتر به خصوص دکتری که شانس بورسیه بالایی دارد اقدام نمایید.

سیده فاطمه

با سلام من فاطمه طباطبایی هستم 18 سال دارم و در رشته ی حسابداری تحصیل کردم اما دانشگاه نرفتم یعنی دیپلم دارم و میخوام مدرک های دیگرو در خارج بگیرم یعنی هند یعد من از نظر خونوادگی شرایط خاصی دارم یعنی ما در خونوادمون مریض داریم و فکر نمیکنم که خونوادم از پس ساپورت بر بیایند خواهش میکنم من رو راهنمایی کنید ممنون میشم 

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم طباطبایی به منظور اقدام برای ویزای تحصیلی شما باید هزینه های تحصیل و زندگی خودتان را حداقل برای یک سال داشته باشید . تحصیلات در کشور هند معمولا همراه با شهریه می باشد اما در برخی کشور ها مثل آلمان و اتریش تحصیلات تقریبا رایگان است. پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی همه روزه از ساعت 10 الی 6 با شماره 02172207 تماس بگیرید تا همکارانم با بررسی دقیقتر شرایط شما اطلاعات مورد نیاز رو خدمتتون بدهند.

Frishta Madady

بسیار عالی

سارا جوادی

با سلام سپاس از همراهی شما

علی حسن پور

عالی بود

سارا جوادی

جناب حسن پور ، سپاس از همراهی شما

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button