تحصیل رایگان در لیتوانی(Lithuania)

تحصیل رایگان  در لیتوانی- شرایط تحصیل و مهاجرت تحصیلی به لیتوانی

دانشگاه های کشور لیتوانی  ممتاز و معتبر در سطح جهانی می باشد که مدارک آن در تمام دنیا تایید شده می باشد. دانشگاه های لیتوانی امکانات بسیار مطلوبی با هزینه هایی بسیار کم در اختیار دانشجویان قرار می دهد.کشور لیتوانی دارای موسسات آموزش عالی و دانشگاه های بسیاری در دو نوع خصوصی و دولتی می باشد که در اغلب آن ها تحصیل به زبان انگلیسی امکان پذیر می باشد. آن دسته از دانشجویانی که موفق به تحصیل در لیتوانی و اخذ مدارک دانشگاهی این کشور می شوند می توانند در سراسر جهان شغل مناسبی بدست آورند و آینده شغلی خود را تضمین نمایند. تحصیل در دانشگاه های لیتوانی همانند کشورمان ایران منوط بر داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و قبولی در کنکور سراسری دانشگاه ها می باشد.

به طور کلی مراکز آموزش عالی در لیتوانی در دو نوع می باشند که شامل دانشگاه ها و کالج ها می شود که شامل ۱۵ دانشگاه دولتی، ۹ دانشگاه غیر دولتی، ۱۶ کالج دولتی و ۱۱ کالج غیر دولتی می شود. تحصیل در دانشگاه های لیتوانی خود شامل سه مقطع لیسانس، فوق لیسانس و دکترا می شود. دانشجویانی که خواهان ادامه تحصیل در لیتوانی هستند می بایست مدرک زبان انگلیسی را داشته باشند زیرا اغلب واحد های درسی به زبان انگلیسی به دانشجویان ارائه می شود.

تحصیل رایگان  در لیتوانی – تحصیل در لیتوانی در مقطع کارشناسی

تحصیل در لیتوانی در مقطع لیسانس حدود ۳ تا ۶ سال به طول می انجامد که این مدت زمان برای هر رشته متفاوت می باشد به طور مثال تحصیل در مقطع لیسانس در دانشگاه های لیتوانی برای رشته هایی همچون حسابداری ، علوم انسانی ، مدیریت و علوم سیاسی حدود ۳ سال، برای رشته هایی همچون فنی و مهندسی ۴ سال و برای رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و معماری تا ۶ سال به طول می انجامد.

تحصیل رایگان در لیتوانی – تحصیل در لیتوانی در مقطع کارشناسی ارشد

مقطع فوق لیسانس در لیتوانی با توجه به رشته تحصیلی دانشجویان حدود یکسال و نیم تا ۲ سال به طول می انجامد و مقطع دکترا در دانشگاه های لیتوانی ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. در اغلب دانشگاه های لیتوانی در مقطع دکترا دانشجویان میبایست قبل از پذیرش در دانشگاه موضوع پایان نامه خود را ارائه دهند اما در برخی از دانشگاه ها دانشجو می تواند پس از ثبت نام در دانشگاه موضوع پایان نامه خود را اعلام کند.

سال تحصیلی در دانشگاه های لیتوانی از ماه سپتامبر تا ماه ژوئن می باشد و شامل دو ترم پاییز و بهار می شودو دانشجویان می توانند هم به صورت پاره وقت و هم به صورت تمام وقت به تحصیلات خود ادامه دهند. دانشجویان لیتوانی از اینترنت با سرعت بسیار بالایی بهره مند می شوند.

اولین دانشگاهی که در کشور لیتوانی تاسیس شد دانشگاه کوناس نام دارد که در شهر کوناس تاسیس شده است این دانشگاه همچنین جزء معتبرترین دانشگاه های لیتوانی می باشد. دانشگاه کوناس کلیه امکانات خوابگاهی و تحصیلی را با بهترین کیفیت و با کمترین هزینه در اختیار دانشجویان قرار می دهد. در حال حاضر حدود ۵۰۰۰۰ دانشجو از سراسر دنیا مشغول تحصیل در دانشگاه کوناس می باشند. در این دانشگاه اغلب واحدهای درسی به زبان انگلیسی ارائه می شوند.

تحصیل رایگان در لیتوانی

راه های مختلفی برای تامین هزینه های تحصیلی در لیتوانی وجود دارد. کمک هزینه تحصیلی توسط مؤسسه آموزش عالی لیتوانی و اسکالرشیپ برنامه های بین المللی وجود دارد که هر مرکز آموزش عالی هم ممکن است افرادی را که شرایط مورد نظر آنها را داشته باشند بورسیه کند و همچنین از امکان تحصیل رایگان در لیتوانی برخوردار شوند.

تحصیل رایگان در لیتوانی

تحصیل رایگان در لیتوانی

هرساله حدود ۱۵٫۶ بیلیون یورو برای اسکالرشیپ فقط در اروپا وجود دارد . اسکالرشیپ ها کاملا بسته به شرایط هر شخص است و ممکن است که بورس تحصیلی که به شما تعلق می گیرد با بورس تحصیلی صمیمی ترین دوستتان متفاوت باشد ، به همین دلیل است که شما باید تمامی موارد را بررسی کنید . مهمترین دلیل برای گرفتن بورس تحصیلی ساپورت مالی است . بورس تحصیلی کامل جامع ترین نوع بورس تحصیلی است . این بورسیه هزینه های تحصیلی و زندگی را شامل می شود و البته گرفتن این بورس سخت است . بورسیه های دیگری هم وجود دارد که همه چیز را پوشش نمی دهند اما حداقل یک قسمت از مخارج را در طول تحصیل می دهد .برنامه های اسکالرشیپ دولتی برای دانشجویان دوره های عالی ، اساتید ، محققان مراکز تحقیقاتی و آموزش عالی خارجی داده می شود . به دانشجویان دوره های عالی ، اساتید ، محققان مراکز تحقیقاتی و آموزش عالی خارجی برای اخذ بورس تحصیلی ایالتی خوش آمد گفته می شود . این بورسها برای ساپورت کل دوره تحصیل نیست هر چند که  به طور معمول مدرک یک رشته دانشگاهی و یا کارشناسی ارشد پیوسته در طول مدتی که بورس تحصیلی داده می شود کسب نمی شود.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
بازار کار مهندسی برق در لیتوانی بازار کار مهندسی برق در لیتوانی

متوسط ساعت کار در کشور لیتوانی حدود ۴۰ ساعت در طول ایام هفته است یا به عبارتی به ازای هر روز ...

بازار کار رشته زبان در لیتوانی بازار کار رشته زبان در لیتوانی

متوسط ساعت کار در کشور لیتوانی حدود ۴۰ ساعت در طول ایام هفته است یا به عبارتی به ازای هر روز ...

تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی تحصیل دندانپزشکی در لیتوانی

کشور لیتوانی برای آن دسته از متقاضیان گزینه ای مناسب می باشد که می خواهند به زبان انگلیسی د...

نظرات کاربران
Call Now Button