تحصیل رایگان در سوئیس (Switzerland)

تحصیل در سوئیس به معنای تحصیل در دانشگاههای برتر دنیا، زندگی در امن ترین و مرفه ترین کشورهای جهان است. هر ساله دانشگاههای سوئیس برخی از دانشجویان خود را از بین متقاضیان خارجی برمیگزینند.تحصیل در سوئیس به طور کلی هزینه کمی دارد و البته امکان اخذ بورسیه نیز برای دانشجویان در صورت داشتن رزومه تحصیلی خوب وجود دارد. تحصیل رایگان در سوئیس یکی از روش های اخذ مقاومت و تابعیت در سوئیس و همچنین مهاجرت به کشور سوئیس می باشد.

تحصیل در سوئیس رایگان نیست و تحصیل در دانشگاه ها و یا مدارس سوئیس مستلزم پرداخت شهریه میباشد؛ با این حال دانشجویان در مقاطع ارشدو دکتری( phd) در صورت داشتن رزومه تحصیلی قوی میتوانند از شرایط تحصیل رایگان برخوردار شوند. میتوان گفت که، دانشجویان بیشتر در مقطع دکترا میتواند به اخذ بورس سوئیس امیدوار باشند و امکان بورس در مقاطع پایین تر خیلی کم میباشد. هر ساله دولت سوئیس به ترویج تبادل و پژوهش همکاری های بین المللی به دانشجویان بیش از ۱۸۰ کشور کمک هزینه تحصیلی اعطا میکند. بورس تحصیلی تحقیقاتی در اختیار پژوهشگران فارغ التحصیل در هر رشته قرار میگیرد. بورس تحصیلی پرداخت ماهانه، معافیت از شهریه تحصیلی، بیمه درمانی، کرایه بلیط هواپیما، کمک هزینه مسکن و…ر ا تحت پوشش قرار میدهد.  داشتن تألیف مثل مقالاات بین المللی؛ معدل بالا و تحصیل در دانشگاه های برتر و جلب نظر یک استاد مشاور برای حمایت از تز دکتری دانشجو از شرایط دریافت بورس میباشد.

البته دانشجویان در حین تحصیل در سوئیس از حق کار پاره وقت دانشجویی ۱۰ الی ۳۰ ساعت در هفته برخوردار هستند . شهریه دانشگاه های دولتی سوئیس حدود ۷۰۰ فرانک برای دانشجویان خارجی میباشد. هزینه دانشگاه های خصوصی سوئیس حدوداٌ ۴ هزار فرانک در هر ترم میباشد که این مبلغ بسته به شهر و رشته متفاوت خواهد بود. هزینه زندگی دانشجویی در سوئیس بسته به شهر محل اقامت متفاوت میباشد، برای مثال هزینه زندگی در شهری مثل زوریخ و ژنو گران تر از بقیه شهرهاست.  هزینه متوسط زندگی  یک دانشجو در سوئیس را میتوان در حدود ۱۰۰۰ تا 2000 فرانک در ماه دانست. هزینه زندگی در شهرهایی مثل زوریخ و ژنو به ۲ هزار فرانک نیز در هر ماه میرسد. مهاجرت تحصیلی به سوئیس ممکن است به علت هزینه های بالای شهریه برای برخی از افراد مشکل باشد. لذا مهاجرت از طریق بورسیه تحصیلی سوئیس امکان تحصیل رایگان در سوئیس یا نسبتا رایگان را برای شخص فراهم می کند.

تحصیل رایگان در سوئیس – قوانین و شرایط اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس

بسیاری از دانشگاه ها سوئیس با بودجه دولتی اداره می شوند، و تحصیل بین المللی نسبتا مقرون به صرفه می باشد. دولت سوئیس، و برخی از دانشگاه ها، همچنین کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. با این حال، شما باید اطمینان حاصل کنید که منابع مالی کافی برای حمایت از خود  را در طول دوران تحصیل دارا هستید.

اخذ بورسیه تحصیل رایگان سوئیس معمولا کاری مشکل است و تنها به افرادی با رزومه های بالا تعلق می گیرد، معمولا بورسیه تحصیلی مقطع دکترا یا Phd و اخذ بورسیه مقطع فوق لیسانس یا کارشناسی ارشد سوئیس بیشتر از دیگر بورسیه های تحصیلی دوران کارشناسی در دسترس هستند.هنگامی که شما برای تحصیل به عنوان یک دانشجوی بین المللی، به سوئیس می آیید، شما می توانید تا ۱۵ ساعت در هفته کار کنید.

تحصیل رایگان در سوئیس – بورسیه تحصیلی سوئیس برای دانشجویان خارجی

هر سال کنفدراسیون دولتی سوئیس به ترویج تبادل و پژوهش همکاری های بین المللی بین سوئیس کمک هزینه تحصیلی به دانش آموزان از بیش از 180 کشور دیگر اعطا می کند. بورس تحصیلی تحقیقاتی در دسترس پژوهشگران فارغ التحصیل هر رشته قرار میگیرد (برای درجه کارشناسی ارشد و دکتری) برای افرادی که در حال برنامه ریزی برای آمدن به کشور سوئیس جهت تحقیقات و مطالعات بیشتر در سطح دکترا یا کارشناسی ارشد هستند می باشد. بورس تحصیلی پرداخت ماهانه، معافیت از شهریه، بیمه درمانی، کرایه بلیط هواپیما، کمک هزینه مسکن، و غیره را پوشش می دهد.

افراد با رزومه تحصیلی عالی و علاقه مند به تحصیل در رشته پزشکی می توانند بورسیه تحصیلی پزشکی سوئیس و تحصیل داروسازی در سوئیس را دریافت کنند. برای اطلاعات بیشتر بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید زیرا شرایط اخذ بورسیه پذیرش از دانشکاه های سوئیس متفاوت می باشد.

تحصیل رایگان در سوئیس – کمک هزینه تحصیلی دانشگاه سوئیس برای دانشجویان بین المللی

  • بورسیه تحصیلی سوئیس ETH

بورسیه زوریخ ETH  برای دانشجویان ممتاز هر از دانشگاه ETH و از دانشگاه های دیگر (ملی و بین المللی) که مایل به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ETH با شند دو نوع کمک هزینه تحصیلی را ارائه می دهند: بورس و فرصت مطالعاتی(ESOP)  که شامل هزینه های کامل زندگی دانش آموزان و بورس تحصیلی (MSP)  می باشد در این بورسیه دانش آموزان حقوق جزئی نیز دریافت خواهد کرد.

  • کمک های مالی دانشگاه لوزان برای کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی

دانشگاه لوزان در سوئیس کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان بین المللی که قصد دارند مدرک کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه از طریق کمک های مالی UNIL بگذرانند ارائه می دهد. مقدار این کمک هزینه CHF 1،600 در هر ماه برای مثال از 15 سپتامبر تا 15 جولای می باشد، مدت ای بورسیه برای حداقل مدت زمان بیش از مدت تنظیم برنامه است.

  •  فرصت های مطالعاتی EPFL  سوئیس

دانشگاه اکول پلی تکنیک فدرال لوزان (EPFL) تعداد محدودی کمک هزینه های تحصیلی در سطح کارشناسی ارشد برای دانش آموزان با سوابق علمی برجسته ارائه می دهد. استفاده از برنامه بورسیه کارشناسی ارشد EPFL برای افراد واجد شرایط است. برای متقاضیان خارجی، کمک هزینه تحصیلی شامل یک بسته مالی CHF 16000 در هر سال تحصیلی به همراه رزرو یک اتاق یا محل اقامت برای دانشجو است.

تحصیل رایگان در سوئیس – کمک هزینه های دانشجویی بورسیه تحصیلی سوئیس

موسسه تحصیلات تکمیلی با هدف حمایت از دانش جویان با نیاز مالی تعدادی کمک های مالی ارائه می دهد، که ممکن است این کمک مالی به شکل یک بورسیه تحصیلی کامل همراه با هزینه های زندگی باشد، یا به صورت یک بورس تحصیلی جزئی همراه با کاهش شهریه باشد. دانشجویان دکترا ممکن است به عنوان یک دستیار آموزشی در خود دانشگاه شروع به کار و تحقیق کنند، به طور کلی در از سال دوم تحصیل بورسیه آغاز میشود. برای مشاهده لیست بورسیه این دسته بایستی به سایت دانشگاه مربوطه مراجعه کنید.بسته به نوع بورسیه ای که شما موفق به اخذ آن می شوید مبلغ بورسیه و فاند تحصیلی سوئیس متفاوت می باشد و شهریه دانشجویان بورسیه سوئیس بسته به نوع بورسیه یا به طور کامل چشم پوشی میگردد یا مقداری از آن کسر میگردد.

تحصیل رایگان در سوئیس-  بورسیه مدارس سوئیس

در بسیاری از کشورها برای دانش آموزانی که برای تحصیل حتی در مقاطع پیش از دانشگاه دارای مشکلات مالی هستند بورسیه تحصیل در مدارس شبانه روزی سوئیس وجود دارد.

  • بورسیه تحصیلی سوئیس IMD MBA

IMD تعدادی برنامه های کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی از کشورهای مختلف با پس زمینه علمی بالا را ارائه می دهد. میزان کمک هر برنامه بورس تحصیلی بین  25 الی 50هزار فرانک سوئیس می باشد.

  • بورس تحصیلی Jim Ellert MBA  سوئیس

بورسیه Jim Ellert MBA  برای جذب دانش آموزان آفریقا در نظر گرفته شده است، این بورسیه برای دانشجویان مرکز و شرق اروپا و جنوب شرقی شبه جزیره آسیای که مایل به تحصیلات  Jim Ellert MBA می باشد.

تحصیل رایگان در سوئیس – دستورالعمل ارسال درخواست بورسیه تحصیلی سوئیس

شما می توانید برای کمک هزینه تحصیلی اقدام کنید، اگر در یک برنامه MBA IMD پذیرفته شده باشید. شما همچنین باید فرم اهداف تحصیلی خود را تکمیل کنید، فرم درخواست کمک های مالی بایستی تکمیل و قبل از 30سپتامبر 2017 ارسال شود.

زبان تحصیل در سوئیس آلمانی ، فرانسوی، ایتالیایی و انگلیسی می باشد. و تحصیل در سوئیس به زبان انگلیسی نیز مقدور می باشد. در این کشور اخذ بورسیه تحصیلی سوئیس بدون مدرک زبان ممکن است در برخی دانشگاه ها امکان پذیر باشد. اما معمولا داشتن مدرک زبان آلمانی ضروری است.شما باید یک فرم کمک های مالی MBA  را تکمیل و ارائه کنید و این فرم را قبل از 30 سپتامبر 2017 ارسال کنید.

بیشتر دانشگاه های سوئیس از حمایت مالی دولتی برخوردار هستند که این نکته یک امتیاز برای دانشجویان خارجی نیز محسوب می شود . همچنین دولت سوئیس و بعضی از دانشگاه های این کشور کمک هزینه های تحصیلی متنوعی را ارائه می دهند. با این حال شما باید از پس هزینه های زندگی در سوئیس در طی دوران تحصیلی خود برایید .زمانی که شما به عنوان یک دانشجوی خارجی در  سوئیس حضور دارید ، اجازه کار تا ۱۵ ساعت در هفته را خواهید داشت . هزینه های ماهانه مانند اجاره بهای ۷۰۰ الی ۱۱۰۰ فرانک ، بیمه تا سقف ۴۰۰ فرانک ، هزینه خورد و خوراک ۶۰۰ فرانک ، هزینه حمل ونقل که بسته به شهر مورد نظر از ۶۰ تا ۷۷ فرانک که این مبالغ غیر قابل مقایسه حتی با ثروتمندترین کشورها می باشد.

تحصیل رایگان در سوئیس – بورسیه های دولتی برای دانشگاه های  سوئیس

این بورسیه را برای دانشجویان دولت سوئیس از طریق کمیسیون فدرال اعطای بورسیه به دانشجویان خارجی  از بیشتر کشور ها فراهم می نماید.

  • بورسیه تحصیلی دانشگاهی که شامل دانشگاه های سوئیس ، موسسات فناوری فدرال و دانشگاه های علوم تجربی می شود
  • بورسیه هنر که شامل مدارس موسیقی و هنرهای زیبا می باشند که البته محدود به کشورهای خاصی می شوند.
  • بورسیه تحصیلی عالیه دولت سوئیس تا مقطع دکترا در تمامی رشته ها امکان تحصیل و پژوهش را برای دانشجویان در یکی از دانشگاه ها و یا موسسات معتبر سوئیس فراهم می آورد. این کمک هزینه تحصیلی هزینه های ماهیانه ، معافیت شهریه ، تامین بیمه بهداشتی ، هزینه پرواز  و کمک هزینه زندگی را شامل می شود 

تحصیل رایگان در سوئیس – بورسیه های اختصاصی دانشگاه های  سوئیس

دانشگاه های بسیاری بورسیه های داخلی متفاوتی را به دانشجویان خارجی اعطا می کنند. دپارتمان مرکزی امور خارجه  سوئیس اطلاعات کاملی را در  زمینه تمامی دانشگاه ها و فرصت های مطالعاتی آن ها در اختیار شما قرار می دهد دانشگاه هایی که در سوئیس بورسیه تحصیلی ارایه می دهند به شرح زیر می باشند:

از نظر مالی زوریخ دانشجویان ممتازی که خواهان تحصیل در مقطع فوق لیسانس  می باشند را به دو طریق حمایت می کند:

  • بورسیه عالیه و طرح فرصت ها به صورت کامل هزینه های تحصیل و زندگی را پوشش می دهد
  • و طرح بورسیه تحصیلی برتردر آن به دانشجویان مستمری جزئی و پیشنهادات دستیاری ارائه می شود

تحصیل رایگان در سوئیس – بورسیه تحصیلی University of Lausanne

این بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان خارجی  متقاضی شرکت در دوره فوق لیسانس می باشد  . میزان این کمک هزینه ۱۶۰۰ فرانک سوئیس در هر ماه از ۱۵ سپتامبر تا ۱۵ جولای که همان طول دوره می باشد را پوشش می دهد.

تحصیل رایگان در سوئیس –  بورسیه تحصیلیUniversity of Bern برای دانشجویان ممتاز خارجی

این بورسیه تحصیلی نیز در مقطع فوق لیسانس به دانشجویان برتر و مبلغ ۱۶۰۰ فرانک سوئیس برای هر ماه تحصیلی اعطا می شود 

 تحصیل رایگان در سوئیس – دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان (کمک هزینه آموزشی ممتازانEPFL)

کمک هزینه های آموزشی محدودی را در مقطع فوق لیسانس به دانشجویان برتری که از نظر سوابق تحصیلی برجسته هستند ارائه می دهد. ثبت نام برای درخواست این کمک هزینه تحصیلی برای تمامی افراد آزاد است. برای متقاضی خارجی ، بسته ارائه شده شامل مبلغ ۱۶ هزار فرانک سوئیس جهت یک سال تحصیل به علاوه رزرو محل سکونت دانشجو می باشد.

تحصیل رایگان در سوئیس – بورسیه تحصیلی موسسات آموزشی عالی سوئیس

هر ساله تعداد چشم گیری از بورسیه های تحصیلی این موسسات به دانشجویانی تعلق می گیرد که در مقاطع فوق لیسانس و  مشغول به تحصیل می شوند. تمامی کاندیداهای متقاضی در این مقاطع مجاز به درخواست دکترا می باشندبورسیه کامل تحصیلی به صورت کلی مبلغی در حدود ۱۸۰۰ فرانک سوئیس برای هر سال بوده و شامل معافیت پرداخت شهریه و هرینه های جانبی دوره می باشد. برخی بورسیه های کامل تحصیلی در سوئیس با شروط خاص و اهداف مشخصی ارائه می شوند. بورسیه های مکمل نیز که هزینه های تحصیل سالانه را پوشش می دهند به صورت آکادمیک به دانشجویان ممتاز بدون در نظر گرفتن شرایط اقتصادی ایشان ، اعطا می گردد.

تحصیل رایگان در سوئیس

تحصیل رایگان در سوئیس

تحصیل رایگان در سوئیس – کمک هزینه تحصیلی عالیهUniversity of Geneva در مقطع فوق لیسانس

کمک هزینه تحصیلی دانشکده علوم دانشگاه به دانشجویان برتر و همچنین کاندیداهای با انگیزه که قصد ادامه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در رشته های مورد ارائه دانشکده علوم این دانشگاه را دارند را اعطا می نماید. میزان این کمک هزینه تحصیلی در حدود ۱۰ الی ۱۵ هزار فرانک سوئیس برای هر سال تحصیل می باشد.

بورسیه های تحصیلی  MBA در دانشگاه : IMD

IMD بورسیه های تحصیلی مختلفی را به دانشجویان خارجی از سراسر جهان و با سوابق تحصیلی متفاوت ارائه می دهد.

تعدادی از این بورسیه ها به شرح زیر می باشند:

  • بورسیه تحصیلیJim Alert، بورسیه تحصیلی مختص دانشجویان محروم آفریقا ، اروپای مرکزی ، اروپای شرقی
  • حدود مبالغ اعطایی در بورسیه های فوق الذکر بین ۲۵ هزار تا ۵۰ هزار فرانک سوئیس می باشد.

تحصیل رایگان در سوئیس – طرح کمک هزینه تحصیلیUS Fulbright-Swiss

این طرح به دانشجویان آمریکایی اجازه اخذ بورسیه و تحصیل در  سوئیس را می دهد.

با توجه به این واقعیت که زبان رایج بیش از دو سوم جمعیت سوئیس زبان آلمانی می باشد و در نظر گرفتن هزینه های بسیار بالای زندگی و بعضاً تحصیل در سوئیس در نتیجه گیری نهایی مطمئناً کشوری نظیر اتریش که در همسایگی سوئیس بوده و سیستم تحصیلی تقریباً رایگان را در دانشگاه های معتبر خود دارا می باشد از نظر دانشجویان یک اولویت متمایز و البته مقتضی حتی به لحاظ سطح کیفی بالای زندگی به شمار می آید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button