تحصیل رایگان در سنگاپور (Singapore)

کشور سنگاپور یکی دیگر از معدود کشورهای آسیایی به شمار می رود که زبان انگلیسی در سطح خوب در آن رواج دارد و همه دانشگاه ها به این زبان فعالیت دارند.کیفیت بالای تحصیل و زندگی در کشور سنگاپور در کنار فرصت های بورسیه متنوع خوب سبب شده تا ده ها هزار دانشجو از سراسر جهان، دانشگاههای این کشور را برای مقاطع مختلف تحصیلی انتخاب نمایند.برای علاقه مندانی که دوست دارند تحصیل با کیفیت را در یکی از برترین مراکز اقتصادی و صنعتی جهان تجربه کنند و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را نیز از دانشگاه محل تحصیل در قالب بورسیه تحصیلی دریافت کنند، سنگاپور یکی از بهترین گزینه هاست.فرصت های تحصیلی و بورسیه تحصیلی در کشور سنگاپور یکی از مقاصد تحصیلی نو ظهور در جامعه امروز ایران به شمار می رود و به نظر می رسد در سالهای آینده شاهد حجم بیشتر متقاضیان تحصیل در کشور سنگاپور باشیم.اکنون که تحصیل رایگان در فنلاند و سوئد پایان یافته است و هزینه های زندگی در نروژ بسیار بالا است.سنگاپور به واسطه روادید آسان و فضای زندگی مناسب تر برای زندگی دانشجویان ایران، در کنار دانشگاه های خیلی با کیفیت می تواند جایگزین بسیاری از دانشگاه های سنتی مورد علاقه ایرانیان در جهان شود.

تحصیل رایگان در سنگاپور – علت اهمیت تحصیل در سنگاپور

کشور سنگاپور می‌ تواند برای ایرانی‌ها، یک مقصد تحصیلی و تحقیقاتی برون‌ مرزی فوق‌العاده خوب باشد. کشوری که اسلام را به عنوان سومین مذهب رسمی خود پذیرفته و با چند میلیون جمعیت، به اندازه چندین کشور اروپایی، تولید و صادرات علمی دارد، برای کشور در حال توسعه ای چون ایران، دارای ظرفیت‌های قابل استفاده بسیاری است. برای عاشقان تحصیل در دانشگاه‌های شمال اروپا و آمریکا، تغییر رویه از غرب به سمت جنوب شرق آسیا، می‌ تواند یک راهبرد خوب و ارزنده باشد.

ایران و سنگاپور، دارای توانمندی‌های علمی و تحقیقاتی بسیاری در زمینه‌های مختلف مهندسی و پزشکی هستند و این ‌امر فرصتی برای تولید علم با همکاری دو جانبه است که باید مورد توجه جدی قرار بگیرد. مراکز دانش بنیان ایران و سنگاپور و پارک‌های فناوری آن‌ها، می‌تواند الگویی ممتاز برای کشورهای اسلامی به خصوص کشورهای منطقه خلیج فارس باشد و فواید اقتصادی و صنعتی بسیاری را برای ایران در عصر پساتحریم به ارمغان آورد.

سنگاپور، فاصله خیلی کمی با کشور مالزی دارد و یکی از اقتصادهای نوظهور قرن بیست و یکم محسوب می شود. این کشور، مراکز علمی و آکادمیک بسیار معتبری در کلاس جهانی دارد اما دانشجویان ایرانی زیادی در دانشگاه‌های این کشور فعال نیستند و به نظر می‌رسد، تب غرب گرایی دانشجویان ایرانی مشتاق به تحصیل در دانشگاه‌ های اروپا و امریکای شمالی، فرصتی را برای بررسی دانشگاه‌های معتبر این کشور نمی‌دهد.

باید اظهار داشت که سنگاپور امروزه به عنوان بارزترین اقتصاد جهان و همچنین در رده هفتم پایین‌ترین نرخ فساد اداری (corruption) و یکی از اقتصادهای برتر قاره آسیا شناخته می شود که بیشترین سرانه GDP را در میان کشورهای جهان به خود اختصاص داده است. جمعیت چند میلیونی این کشور کوچک آسیایی، ظرف سال گذشته میلادی بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار صادرات و کمتر از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات داشته است که این تراز مثبت تجاری ، نقش بی بدیل و موفق تولید علم این کشور را در دنیای کنونی نشان می‌ دهد.

بنابراین، اگر این کشور را نیز مانند کره جنوبی و ژاپن، در فهرست انتخاب‌ های خود برای تحصیل درخارج از مرزها قرار بدهید، یک انتخاب بسیار موفق را انجام داده‌اید که می‌تواند فرصت‌های شغلی و تحصیلی گسترده و در کلاس بین‌ المللی برای شما به ارمغان آورد. فرصتی که قطعا در اکثر کشورهای اروپایی، قادر به تجربه آن نخواهید بود. توجه به نکته های زیر، می‌تواند شما را در یافتن فرصت‌های تحصیلی و بورسیه متنوع در این کشور موفق آسیایی یاری دهد.

 

تحصیل رایگان در سنگاپور – دانشگاه های سنگاپور

در سنگاپور ۳ دانشگاه وجود دارد که یکی از برترین دانشگاه های نوظهور جهان هستند و در تولید مقالات در حوزه های مختلف، ید طولانی دارند.این دانشگاه ها  به دلیل کسب رتبه های بالا و معتبر بین دانشگاه های جهان به ویژه در سالهای اخیر توجه دانشجویان ایرانی را برای اخذ پذیرش به خود جلب کرده اند. از مزایای دیگر این کشور رفت و آمد آسان به ایران است که مشکلاتی که دانشجویان آمریکایی و کانادایی و غیره برای رفت و آمد و گرفتن ویزا دارند، را ندارد. همچنین بورس دانشگاه های سنگاپور برای هزینه های دانشجویان کافی است. از طرفی به دلیل آنکه دانشگاه های سنگاپوری سطح علمی دانشجویان ایرانی را قبول دارند و پذیرش دانشجویان ایرانی با استقبال بیشتری رو به رو است، گرفتن پذیرش از این دانشگاه ها ساده تر به نظر می رسد .

دانشگاه ملی سنگاپور یا NUS یکی از آن ها به شمار می رود. دانشگاه نانیانگ که فنی ترین دانشگاه این کشور محسوب می شود، از دیگر قطب های علمی این کشور و حتی آسیا اعلام شده است. دانشگاه NTU در یک دهه اخیر، توانسته نقش زیادی در تولید علم سنگاپوری ها در دنیا داشته باشد و این موضوع را دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا که مقالات peer-review را در ژورنال های ISI به خصوص اسکپوپوس و الزیور جست و جو می کنند، به خوبی درک کرده اند.

حضور فعال دانشجویان و اساتید دانشگاه های سنگاپور در فعالیت های علمی متنوع از بیو فناوری گرفته تا بازاریابی و مدیریت و اقتصاد، سبب شده تا نسبت تولید علم این کشور در قیاس با جمعیت کم آن ، خارق العاده باشد و ما این وضعیت را در کم تر کشوری در دنیا شاهد هستیم.برنامه‌های علمی و صنعتی مشارکتی مراکز آکادمیک سنگاپور با منابع بین‌المللی معتبر، از سال ۱۹۹۹ میلادی به این سو گسترش یافته است. برای آگاهی از فرصت‌های تحقیقاتی و بورسیه این منابع، فهرست زیر را ملاحظه کنید:

  • Singapore-MIT Alliance
  • Wharton-SMU Research Center
  • Design Technology Institure
  • German Institure of Science and Technology
  • NTU-SJTU Joint EMBA program

دانشگاه‌های خصوصی  و بین‌المللی بسیاری در این کشور وجود دارد که به اندازه مراکز دولتی، اعتبار جهانی در اختیار ندارند اما، علاقه‌مندان تحصیل در این کشور، می‌توانند برای بررسی شانس پذیرش خود، با مراکزی که در زیر آمده است نیز مکاتبه کنند:

  • Jmaes Cook University
  • Embry-Riddle Asia
  • Rutgers Business School Asia Pacific
  • Universisty of Nevada Las Vegas Singapore
  • Curtin University Singapore
  • Temple University Singapore
  • Cardiff Metropilitan University: Asia Campus
  • Queen Margaret University: Edinburgh: Asia center

پذیرش در دانشگاه های سنگاپور، آن طور که خیلی ها تصور دارند، اصلا سخت نیست. دانشگاه های سنگاپور بر خلاف سوئد و نروژ که بر اساس پوزیشن های تحصیلی دانشکده ها، نسبت به استخدام و پذیرش دانشجوی دکترا و پسا دکترا اقدام می کنند و زمان خاصی دارد، محدودیتی در پذیرش دانشجوی دکترا نداشته و دانشجویان می توانند در هر زمانی، برای تحصیل عالی در دانشگاه های این کشور اقدام کنند.

بنابراین برای پذیرش در دانشگاه های سنگاپور، نیاز است که متقاضیان با اساتید دانشکده رشته ای که قصد اپلای داشته تعامل کرده و نسبت به ترغیب ایشان به سرپرستی دوره دکترا ایشان اقدام کنند. به هر حال پیدا کردن potential supervisor و ترغیب کردن (motivate) ایشان برای PhD Study، مقوله مهمی است که باید در دستور کار دانشجوی دکترا باشد و در این زمینه ممارست به خرج دهد.

برای پذیرش در دانشگاه های سنگاپور، نیاز به GRE یا GMAT ندارید و حتی برخی از دانشگاه ها، الزامی به ارائه IELTS-TOEFL بر اساس حداقل نمره ندارند. یعنی MINIMUM BAND SCORE REQUIREMENT شاید از شما درخواست نشود. اما به هر حال توصیه می شود برای پذیرش قطعی، آیلتس بالای ۶.۵ و تافل بالای ۸۰ در اختیار داشته باشید.

دانشجویان به دو روش می توانند برای پذیرش اقدام کنند. یک روش از طریق a-star و روش دیگر با تماس مستقیم به خود دانشگاه میسر است.

تحصیل رایگان در سنگاپور – بورس بین المللی تحصیلات تکمیلی (A*STAR (SINGA

موسسه Agency for Science, Technology and Research یا A*STAR یک موسسه تحقیقاتی است که بورس های مختلفی برای حمایت دانشجویان با استعداد تهیه کرده است که از میان آنها بورس Singapore International Graduate Award یا SINGA برای دانشجویان ایرانی مناسب تر به نظر می رسد.

SINGA جایزه ای است که به دانشجویان کشورهای مختلف با داشتن شرایط نتایج و موفقیت های عالی درسی در دوره های لیسانس و یا فوق لیسانس و علاقه شدید به تحقیق برای کسب مدرک دکترا (Phd) در حوزه های علمی و مهندسی در دانشگاه های سنگاپور اعطا می شود. دانشجویانی می توانند از این بورس استفاده کنند که شهروند کشور سنگاپور نبوده و یا در آن کشور اقامت نداشته باشند و یا قبلا در یکی از دانشگاه های سنگاپور تحصیل نکرده باشند.

در واقع SINGA برای دانشجویانی است که برای اولین بار در سنگاپور مشغول به تحصیل می شوند و قبلا در دانشگاه های NUS و NTU و دیگر دانشگاه های سنگاپور دوره لیسانس یا فوق لیسانس را نگذرانده باشند A*STAR برای دانشجویانی که قبلا در سنگاپور مشغول تحصیل شده اند، بورس های دیگری را در نظر گرفته است که با مراجعه به سایت A*STAR می تواند از شرایط آنها اطلاع یابید. A*STAR اغلب هر سال به ۲۴۰ نفر این جایزه را اعطا می نماید. دوره دکترا با این بورس حداکثر ۴ سال است.

در واقع SINGA یک همکاری بین A*STAR و دانشگاه های NUS و NTU است. دانشجویان می توانند کارهای تحقیقاتی خود را بین A*STAR ، NUS  و NTU انتخاب کنند. مدرک Phd توسط یکی از دانشگاه های NUS یا NTU اعطا خواهد شد. دانشجویانی که علاقه به تحقیق در حوزه های علمی و مهندسی دارند و کیفیت نتایج دانشگاهی و درسی آنها بالاست و دارای توصیه نامه های خوب و تسلط بر زبان انگلیسی هستند می توانند به SINGA درخواست پذیرش ارائه دهند.

قابل ذکر است که SINGA فقط دوره های دکترا برای حوزه های علوم و مهندسی (Science & Engineering) را حمایت می کند و رشته های MBA یا Finance یا مدیریت بازرگانی (Business Management) یا معماری (Architecture) حمایت نمی کند. همچنین SINGA یک برنامه برای دانشجویان برای اخذ مدرک دکترا است و بعد از اخذ مدرک فوق لیسانس نمی توان آن را رها نمود.

تحصیل رایگان در سنگاپور   شرایط اعطای بورس های تحصیلی دانشگاه های سنگاپور

دانشگاه NTU بورس هایی را برای داوطلبان برجسته فراهم کرده تا آنها بتوانند به صورت تمام وقت در دوره های تحقیقاتی ادامه تحصیل دهند. این بورس ها شامل مقرری ماهانه بین ۱۵۰۰ دلار تا ۲۲۰۰ دلار سنگاپور است. میزان پرداختی برای دوره دکتری بین ۲۲۰۰ تا ۲۶۰۰ دلار سنگاپور بوده و  مبلغ دقیق پرداختی به هر دانشجو بستگی به صلاحیت تحصیلی، تجربه، کارایی و دیگر فاکتورهای مربوطه دارد. علاوه بر مقرری، مبالغی تحت عنوان هزینه سالانه تحقیقات و هزینه سالانه کامپیوتر برای هر دانشجو در نظر گرفته می شود.

این بورس در ابتدا برای مدت یک سال با قابلیت تمدید هر ۱۲ ماه در نظر گرفته شده و تمدید آن بستگی به کارایی و پیشرفت تحقیقاتی دارد. حداکثر طول دوره قابل تمدید بورس برای فوق لیسانس ۲ سال و برای دکترا ۳ سال است. طول مدت زمان تحصیل برای دوره دکتری بین ۳ تا ۵ سال در نظر گرفته شده است.  البته این مبالغ هر ساله تغییر می کند.

تفاوت بورس تحصیلی SINGA ارائه شده توسط a-star و بورس تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه NTU در این است که بورس a-star  مخارج تحصیلی دانشگاهی، مقرری ماهانه دانشجویان، هزینه خرید کتاب سالانه و بازپرداخت هزینه بلیط هواپیما را شامل می شود. بورس ارائه شده توسط NTU متقاضیان کشورهای مختلف برای دوره های فوق لیسانس و دکترا در همه رشته های تحصیلی موجود درNTU  علوم مهندسی، علوم اجتماعی، هنر، علوم ارتباطات و غیره را پوشش می دهد. این بورس مخارج تحصیلی دانشگاهی، مقرری ماهانه دانشجویان را شامل شده ولی هزینه خرید کتاب و بلیط هواپیما را شامل نمی شود.

هیچ کدام از دو بورس فوق هیچ گونه وثیقه و یا تعهدی را شامل نمی شوند.ناگفته نماند که در صورتی که دانشجو قبلا مدرک فوق لیسانس را از یکی از دانشگاه های ایران دریافت کرده باشد، می تواند درخواست خود را مستقیما برای اخذ پذیرش و دریافت بورس تحصیلی دکترا از دانشگاه NTU بفرستد.

تحصیل رایگان در سنگاپور

تحصیل رایگان در سنگاپور

تحصیل رایگان در سنگاپور – بورس تحصیلی در سنگاپور

اخذ بورس تحصیلی در سنگاپور ، یکی از بهترین راه های مهاجرت به سنگاپور می باشد.  اخذ بورس تحصیلی در سنگاپور همواره از دغدغه های متقاضیان تحصیل در سنگاپور می باشد. آگاهی از شرایط اخذ بورس تحصیلی در سنگاپور و مزایای آن از مهمترین سوالات و ابهامات متقاضیان اخذ بورس تحصیلی در سنگاپور می باشد.

متقاضیان اخذ بورس تحصیلی در سنگاپور باید در زمان درخواست مقطع کارشناسی ارشد خود را به پایان رسانده باشد، چه مدرک نهایی آن را از مرجع آموزشی دریافت کرده باشند و چه دریافت نکرده باشند. متقاضیانی که موضوع پایان نامه آنها به ثبت رسیده باشد اما همچنان مقطع ارشد را تمام نکرده و مدرک دریافت ننموده باشند، صرفا می توانند درخواست بورسیه خود را در دفتر اداری موسسه فارغ التحصیلان دانشگاه ملی سنگاپور(NGS) به ثبت برسانند اما بدیهی است تا اتمام و گذراندن این مقطع ،حق استفاده از این بورسیه را نخواهند داشت.اعطای بورس تحصیلی در سنگاپور به صورت مقرری و دستمزد ماهیانه بوده که تا ۴ سال به فرد پرداخت می شود. حتی اگر فرد بتواند زودتر از مدت ۴ سال فارغ التحصیل شود ، مقرری مذکور قطع نخواهد شد و تا اتمام مدت ۴ سال اعطا خواهد شد.

باید دانست داشتن اقامت در سنگاپور و اخذ اقامت دایم و عدم داشتن تابعیت به معنی آن نیست که فرد جزء دانشجویان خارجی قلمداد شود بلکه عبارت دانشجویان خارجی به عنوان یکی از شرایط لازم برای اخذ بورسیه، خود دارای تعریفی مخصوص به خود می باشد و  و عبارت دانشجوی خارجی به طور سلبی از ۳ ویژگی، تعریف می شود: ۱) عدم داشتن تابعیت سنگاپور  ۲) عدم اقامت دایمی در سنگاپور   ۳) عدم وجود سابقه تحصیلی در سنگاپور

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button