تحصیل رایگان در بلاروس (Belarus)

کشور بلاروس یکی از بهترین و امن ترین کشورهای اروپایی برای زندگی افراد خارجی است که دلیل آن نداشتن تبعیض نژادی در این کشور، هزینه های پایین زندگی و تحصیل، داشتن دانشگاه هایی با رنکیگ جهانی و نیز ثبات اقتصادی نسبتا بالا می باشد.هرساله تعداد زیادی دانشجو از کشورهای مختلف، این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می نمایند.دانشجویان بین المللی که در دانشگاه های این کشور مورد پذیرش قرار می گیرند بایستی هزینه هایی را به عنوان شهریه ی دانشگاه ها پرداخت نمایند. با توجه به این واقعیت که سیاست تحصیل رایگان در بلاروس مانند سایر کشورها منتفی شده است و پرداخت هزینه های تحصیلی به عهده خود دانشجو می باشد. لذا دانشجویی که به دنبال دست یابی به تحصیل رایگان در کشور بلاروس می باشد باید قبل از اقدام برای پذیرش در دانشگاه های بلاروس از این امر نیز اطلاع حاصل نماید. تحصیل در این کشور با وجود داشتن هزینه هایی برای دانشجو، اما چون میزان آن در قیاس با کشورهای دیگر اتحادیه ی اروپا پایین تر است، لذا از جنبه ای می توان تحصیل در بلاروس را به عنوان یک کشور اروپایی رایگان در نظر گرفت.

تحصیل رایگان در بلاروس – امکانات دستیابی به تحصیل رایگان در بلاروس

دولت کشور بلاروس در راستای کمک به دانشجوی بین المللی برای رسیدن به شرایط تحصیل رایگان در کشور بلاروس ، مزایایی مانند پرداختن به کار دانشجویی و برخورداری از انواع بورسیه ها را در طول تحصیل و ارائه خوابگاه های کم هزینه و امکانات رفاهی و… را برای دانشجویان مشغول به تحصیل در این کشور در نظر گرفته است.

تحصیل رایگان در بلاروس

تحصیل رایگان در بلاروس

دانشجویان خارجی کشور بلاروس می توانند به تناسب مقطع تحصیلی خود، ساعاتی بین ۱۰ تا ۳۰ ساعت را به کار دانشجویی در هفته اختصاص بدهند و از رهگذر درآمد این کار، با پرداخت هزینه های تحصیلی شان، گامی به شرایط تحصیل رایگان در بلاروس نزدیک تر شوند.به علاوه برای دانشجویان این کشور در دوره ارشد و به خصوص دکتری، بورسیه هایی در نظر گرفته شده است که چنان چه دانشجو، مشمول دریافت آن قرار بگیرد، دولت تمام هزینه های تحصیل او را تقبل می کند و دانشجو می تواند شرایط تحصیل رایگان در کشور بلاروس را، تجربه کند.

اختصاص خوابگاه هایی با هزینه های پایین و نیز امکانات رفاهی کم هزینه و تخفیفات دانشجویی حوزه های مختلف در این کشور، علاوه بر موارد بالا، تلاش دولت را برای جذب دانشجوی بین المللی برای تحصیل در دانشگاه ها و قرار دادن آنها در شرایط تحصیل رایگان در بلاروس ، نشان می دهد.با این تفاسیر با در نظر گرفتن هزینه های مقرون به صرفه در تمام امور و نیز خدمات و امکانات دانشجویی مساعد به حال دانشجو، برای دانشجویان بین المللی متقاضی تحصیل در این کشور، می توان تحصیل در کشور مد نظر را علی رغم در بر داشتن هزینه هایی، تحت برخورداری و داشتن شرایطی، مترادف با تحصیل رایگان در بلاروس دانست.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button