تحصیل رایگان در برزیل (Brazil)

در سالهای اخیر کشور برزیل مورد توجه بسیاری از علاقه مندان جهت تحصیل رایگان در برزیل و بورسیه تحصیلی در برزیل قرار گرفته است.کشور برزیل دارای برترین و قوی ترین زیرساخت های تحصیلی در سراسر آمریکای جنوبی می باشد و در چند دهه اخیر جهت ارتقا و بالا بردن سطح دانشگاههای خود دست به اقدامات زیادی زده است.دانشگاه های برزیل از رده های قابل توجهی در سطح جهان برخوردار هستند اما با کمبود دانشجوی برزیلی مشتاق به ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا روبرو هستند و علت آن این است که در کشور برزیل اغلب افراد یا به سراغ تحصیلات عالیه و دانشگاهی نمی روند و یا آنکه پس از اتمام مقطع لیسانس از ادامه تحصیل کناره گیری می کنند و جذب بازار کسب و کار می شوند و بیشتر علاقه مند به کار کردن و کسب در آمد پس از اتمام دوره ی لیسانس خود هستند تا ادامه تحصیل.با اینکه با ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر طبعا مشاغلی با موقعیت بهتر و درآمدهای بسیار بالاتری در انتظارشان می باشد که البته شاید قسمتی از این موضوع به جهت نیاز مالی آنان نیز باشد.با این حال به جهت کمبود دانشجویان برزیلی علاقه مند به ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس و دکترا ،دانشگاه های برزیل مشتاق به پذیرش و جذب نیرو و دانشجوهای خارجی مستعد جهت ادامه تحصیل در مقاطع فوق لیسانس به بالا می باشند و در این راه نیز از دادن بورسیه به افرادی که تشخیص می دهند که مستعد و کوشا هستند و در آینده برای پیشرفت صنعت کشور مفید هستند، دریغ نمی کنند.

بدین جهت افراد خارجی مستعد و کوشا و علاقمند به تحصیلات عالیه در دانشگاه های برزیل هم میتوانند از مزیت بورسیه و تحصیل رایگان بهره برده و در پایان تحصیل و زمانیکه فارغ التحصیل گشتند نیز، بهترین و بالاترین موقعیتهای کاری و شغلی را بدست آورند.

امکان اخذ تحصیل رایگان در برزیل و بورسیه تحصیلی در برزیل  برای دانشجویان خارجی در دانشگاه های برزیل با توجه به رزومۀ علمی و پژوهشی و سطح نمرات فرد متقاضی، در مقاطع فوق لیسانس به بالا وجود دارد و میزان آن برای دانشجویان مقطع فوق لیسانس معادل ۶۰۰ دلار آمریکا و در مقطع دکترا به میزان ۹۰۰ دلار آمریکا در ماه میباشد. که سالیانه مبلغ بورسیه تحصیلی برزیل برای مقطع فوق لیسانس تقریبآ ۷۲۰۰ دلار آمریکا ، و مبلغ بورسیه تحصیلی دانشگاههای برزیل  برای مقطع دکترا تقریبآ در حدود ۱۰۸۰۰ دلار آمریکا میباشد. داشتن مدرک زبان پرتغالی جهت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از لیسانس در برزیل الزامی نمیباشد و متقاضی میتواند بصورت خودآموز اقدام به یادگیری زبان پرتغالی نماید.

داشتن مدرک فارغ التحصیلی از دانشگاههای معتبر ایران و خارج از ایران نیز در این راه میتواند کمک شایانی به متقاضیان ادامه تحصیل در برزیل و متقاضیان اخذ بورسیه تحصیلی برزیل بنماید. بطور مثال مدارک دانشگاهی ایران از دانشگاههای سراسری و برترین دانشگاهها طبعآ از اولویت و جایگاه بالایی برخوردار هستند و مطمئنآ معدل بالا نیز میتواند در پروسۀ اخذ بورسیه تحصیلی دخیل باشد. مدارک دانشگاه آزاد نیز دارای اعتبار نزد دانشگاههای کشور برزیل میباشند و باز هم هرچقدرمعدل مدرک لیسانس متقاضی بورسیه بالاتر باشد راحت تر میتواند جهت اخذ بورسیه تحصیلی از کشور برزیل اقدام نماید و شانس قبول شدن درخواست اخذ بورسیه اش بالاتر خواهد بود. شایان ذکر است که متاسفانه  مدارک دانشگاههای علمی کاربردی و پیام نور وغیرانتفاعی از اعتباری جهت ادامه تحصیل در دانشگاههای دولتی برزیل و همچنین اخذ بورسیه تحصیلی برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر از لیسانس برای متقاضیان برخوردار نمیباشند و متقاضیان محترم دارای مدارک دانشگاههای علمی کاربردی و پیام نور و غیرانتفاعی ، در صورت علاقه به ادامه تحصیل در برزیل ، میتوانند در دانشگاههای خصوصی برزیل جهت ادامه تحصیل اقدام فرمایند، ولیکن به هیچ وجه واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی در برزیل نمیباشند.

این برنامه تحصیل و اخذ بورسیه از کشور برزیل بهترین پلن جایگزین برای افرادی میباشد که قصد ادامه تحصیل در آمریکا را دارند و به جهت سختگیری سفارت آمریکا در دادن ویزا و به جهت بالا بودن هزینه های تحصیل در دانشگاه های آمریکا موفق به اخذ پذیرش و ویزای دانشجویی از کشور آمریکا نشده اند ، این عزیزان امکان آن را دارند که از طریق تحصیل و امکان اخذ بورسیه از طریق دانشگاه های برزیل اقدام نموده و بعد از مدتی از قانون تبادل دانشجو مابین کشورهای برزیل و آمریکا استفاده نموده و از دانشگاههای آمریکا پذیرش بگیرند. البته جهت کسانیکه علاقمند به کار و زندگی در آمریکا هستند و از پس هزینه های بسیار بالای تحصیل در آمریکا بر نمی آیند میتوان از این پلن بعنوان راهی طلایی یاد کرد، زیرا به محض فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برزیل میتوانند مشغول به کار شوند و بعد از سه سال کار کردن میتوانند جهت اخذ اقامت دائم اقدام نمایند. و بعد از اخذ اقامت دائم و پاسپورت برزیلی میتوانند به آمریکا بدون ویزا سفر نمایند و در بدو ورود به آمریکا برایشان ویزای یک تا پنج ساله صادر خواهد شد. و پس از ورود به آمریکا و یافتن کار میتوانند پس از سه سال کار کردن اقامت دائم آمریکا را نیز اخذ نمایند.

مهاجرت به برزیل از طریق تحصیل در این کشور یکی از ارزان ترین و سریع ترین روش مهاجرت می باشد. کسانی که متقاضی اخذ ویزای تحصیلی برزیل هستند خواهان ادامه تحصیل برترین دانشگاه های تایید شده در سطح جهانی با هزینه های مناسب ( هم از باب تحصیل و هم هزینه زندگی ) هستند، دانشگاه های برزیل دارای رتبه یا رنکینگ بسیار خوبی هستند.

تحصیل رایگان در برزیل

تحصیل رایگان در برزیل

تحصیل رایگان در برزیل شرایط تحصیل در برزیل

تحصیل در برزیل در دوره ابتدایی ۸ سال، دوره متوسطه ۳ سال و آموزش در مدارس فنی در مقطع متوسطه ۴ سال به طول می انجامد. باکیفیت ترین دانشگاه های آمریکای جنوبی در برزیل قرار دارد که شامل دانشگاه های ایالتی، فدرال و خصوصی می شود. از معتبر ترین دانشگاه ها ، دانشگاه های فدرال است که بودجه آن ها از جانب دولت مرکزی تامین می شود. تحصیل در برزیل در دانشگاه های فدرال و ایالتی به صورت رایگان است اما در دانشگاه های خصوصی دانشجویان موظف به پرداخت شهریه هستند که این شهریه با توجه به دانشگاه ، رشته تحصیلی و شهر محل تحصیل متغیر می باشد.

بسیاری از افراد که قصد مهاجرت به برزیل را دارند روش تحصیل در برزیل را انتخاب می کنند و پس از اخذ اقامت تحصیلی برزیل می توانند نسبت به اخذ تابعیت برزیل یا شهروندی این کشور اقدام کنند، البته روش ها و قوانین مهاجرتی برزیل مثل سرمایه گذاری در برزیل یا اخذ ویزای کار در برزیل نیز می باشد. در ضمن شرایط ثبت شرکت در برزیل و همچنین تولد فرزند در برزیل با توجه به تابعیت خاک این کشور نیز از مواردی است که برای اخذ اقامت می تواند به افراد کمک کند. مهاجرت به برزیل در مقایسه به مهاجرت به استرالیا و یا کانادا با توجه به هزینه ی زندگی در برزیل و مسائل آموزشی دارای مزایایی می باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته پرستاری برزیل تحصیل در رشته پرستاری برزیل

بیشتر دانشجویان ایرانی جهت تحصیل پرستاری متقاضی تحصیل در رشته پرستاری برزیل هستند . اولین ...

تحصیل پزشکی در برزیل تحصیل پزشکی در برزیل

کشور برزیل، بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور آمریکای جنوبی می باشد که قبلا مستمعره کشور پرتغال...

مهاجرت به برزیل مهاجرت به برزیل

مهاجرت به برزیل و روش های مختلف اقامت در برزیل در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. افراد خا...

نظرات کاربران
Call Now Button