تحصیل رایگان در ایسلند (Iceland)

تحصیل در ایسلند

جمهوری ایسلند شمالی‌ ترین کشور اروپا و جزیره‌ ای در شمال اقیانوس اطلس است. پایتخت و بزرگ ‌ترین شهر ایسلند ریکیاویک و جمعیت کشور ایسلند ۳۲۰ هزار نفر است. ایسلند که تا قرن بیستم از فقیرترین کشورهای جهان بود. در سال‌ های پس از جنگ جهانی دوم با صنعتی کردن ماهی گیری خود و دریافت کمک از طرح مارشال به رفاه دست یافت و توانست در دهه ۱۹۹۰ میلادی تبدیل به یکی از مرفه‌ ترین کشورهای جهان تبدیل شود و حتی از لحاظ شاخص توسعه انسانی در سال ۲۰۰۵ رتبه اول را در میان کشورهای جهان به‌دست‌ آورد.

ریکیاویک پایتخت کشور ایسلند و بزرگ‌ ترین شهر ایسلند می باشد. همانطور که گفته شد شهر ریکیاویک شمالی‌ ترین پایتخت جهان است و در مدار شمالی قرار گرفته که با مدار قطبی فاصله چندانی ندارد. این شهر در زمستان تنها چهار ساعت در روز نور خورشید دارد و شب‌های تابستانی آن به روشنی روز هستند.

بسیاری افراد جهت مهاجرت به ایسلند از طریق تحصیل در ایسلند اقدام می کنند، این افراد می توانند پس از اخذ اقامت تحصیلی ایسلند و اخذ پذیرش تحصیلی در کشور ایسلند نسبت به اخذ تابعیت یا شهروندی ایسلند اقدام نمایند.در حالت کلی چندین روش متفاوت برای اخذ تابعیت این کشور وجود دارد که در مقاله تحصیل در ایسلند سعی بر این داریم که شرایط تحصیل کشور ایسلند را برای شما توضیح بدهیم.

تحصیل در ایسلند – تحصیل در دانشگاه های ایسلند

دانشگاه های ایسلند دارای نظام خصوصی و دولتی هستند. تحصیل در دانشگاه های دولتی کشور ایسلند رایگان است. دانشجویان متقاضی مهاجرت تحصیلی به ایسلند می توانند در صورت داشتن رزومه تحصیلی مناسب برای دانشگاه های دولتی این کشور درخواست پذیرش ارسال نمایند. افرادی که می خواهند از تحصیلات رایگان در این کشور بهرمند گردند، نیاز است تا به زبان ایسلندی تحصیل کنند. دانشگاه های انگلیسی زبان در ایسلند همانند کشورهایی که نظام آموزشی رایگان دارند خصوصی بوده و نیاز به مدرک زبان آیلتس ۶٫۵ دارد. در اکثر دانشگاه های ایسلند تحصیل به زبان بومی این کشور زبان ایسلندی می باشد، اما در سال های اخیر و با رشد دانشجویان بین المللی در این کشور، تحصیل به زبان انگلیسی در کشور ایسلند رایج تر شده است. تحصیل رایگان در ایسلند سبب شده تا بسیاری از این متقاضیان اتباع کشورهای اروپایی برای تحصیل در کشور ایسلند به این کشور مهاجرت کنند.

تحصیل رایگان در ایسلند

تحصیل رایگان در ایسلند

تحصیل رایگان در ایسلند

در زمان تحصیل در ایسلند باید به هزینه ها نیز توجه داشت.دانشگاه های دولتی هزینه ای را از افراد دریافت نمی کنند به عبارتی حالت بورسیه تحصیلی وجود دارد.بنابراین شرایط تحصیل رایگان در ایسلند نیز موجود می باشد و افراد تنها مستلزم به پرداخت هزینه ثبت نام خواهند بود که این هزینه از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت خواهد بود.به عنوان مثال وجه پرداختی در دانشگاه ایسلند ۶۰۰۰۰ کرونا (حدود ۴۷۰ دلار آمریکا) در هر سال خواهد بود اما در دانشگاههای خصوصی هم هزینه دانشگاه (شهریه دانشگاه) و هم هزینه ثبت نام را دریافت می کنند که همه این وجوه پرداختی بستگی به دوره ها و موسسه انتخابی خواهد داشت.باید بدانید که این هزینه ها برای دانشجویان خارج از منطقه اروپا گران به نظر می رسد.لازم به ذکر است که دانشگاه های پزشکی و دندان پزشکی ایسلند مورد تأیید وزارت بهداشت نمی باشد.از دانشجویان دانشگاه ایسلند انتظار می رود که حدود ۱۲۵۵۴۰ کرونا (حدود ۹۸۰ دلار آمریکا) را برای هزینه منزل و دیگر مخارج زندگی در هر ماه اختصاص دهند.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند

تحصیل در رشته فیزیوتراپی ایسلند از رشته های موردعلاقه دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کش...

تحصیل در رشته پرستاری ایسلند تحصیل در رشته پرستاری ایسلند

تحصیل در رشته پرستاری ایسلند متقاضیان زیادی دارد. تحصیل پرستاری در ایسلند نیز در همین خصوص ...

هزینه های تحصیل در گروه پزشکی ایسلند هزینه های تحصیل در گروه پزشکی ایسلند

اگر قصد تحصیل در رشته پزشکی و گروه های دیگر پزشکی مانند دندانپزشکی و … را داشته باشید می ...

نظرات کاربران
Call Now Button