تحصیل رایگان در انگلستان (England)

قبل از بررسی راه های تحصیل رایگان در انگلستان به هزینه های تحصیل در دانشگاه های این کشور می پردازیم. اگرچه هزینه تحصیل در انگلستان در رشته های مختلف متفاوت است ولی تا حدی بستگی به دوره تحصیلی در کلاس درس، برگزاری به صورت آزمایشگاه و یا بالینی دارد. نتایج منتشر شده توسط مؤسسه آموزش عالی تایمز نشان می دهد که دانشگاه های انگلستان به طور متوسط در هر دوره تحصیلی پر هزینه هستند. در مقطع کارشناسی و با برگزاری کلاس درس، دانشجویان بین المللی باید حداقل ۹۵۰۰ پوند برای هر ترم پرداخت کنند که به طور متوسط پایین ترین هزینه سالانه تحصیل است اما محدوده قیمت برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد بالاتر است. دانشکده سلطنتی دامپزشکی دوره های تحصیلی با هزینه ۹۰۰۰ پوند برای هر ترم ارائه می دهد و در دانشکده سلطنتی مرکزی تئاتر و نمایش، دانشگاه لندن، دوره های تحصیلی برای دانشجوی بین المللی بین 6000 تا 20000 پوند هزینه دارد.

نتایج کامل بررسی شهریه ها همچنین شامل مقایسه هزینه تحصیلی دانشجویان مشغول به تحصیل در انگلستان و اتحادیه اروپا در کلاس درس، آزمایشگاه، به صورت بالینی و دوره های MBA می شود. دولت بریتانیا و دانشگاه های انگلستان به دانشجویان بین المللی این اجازه را میدهد که اگر بخواهند تحصیل رایگان در انگلستان را انتخاب کنند، به همین منظور تعداد زیادی کمک هزینه دانشجویی را فراهم کرده است.

تحصیل رایگان در انگلستان – روش های اخذ تحصیل رایگان در انگلستان

از آنجایی که سیستم نطام آموزشی انگلستان برای اتباع دیگر کشورها رایگان نبوده و بابت تحصیل در این کشور باید هزینه پرداخت گردد لذا اینگونه افراد با یک سری روش ها می توانند تحصیل رایگان در انگلستان داشته باشند، بر فرض مثال از طریق گرفتن بورس های تحصیلی انگلستان و یا حداقل کمک هزینه های تحصیلی، هزینه های تحصیلی خود را در انگلستان کم کنند.
بورسیه های تحصیلی انگلستان در تمامی رشته ها و در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه کمبریج ارائه می گردد که می تواند یکی از راه های تحصیل رایگان در انگلستان به شمار می آید و افرادی که قصد تحصیل رایگان در انگلستان را دارند در صورت داشتن شرایط تعریف شده ی این دانشگاه درخواست بورس تحصیلی داده و با دریافت مبلغ سالیانه ۳۵۰۰۰ پوند به صورت کامل از تحصیل رایگان در انگلستان برخوردار شوند.
یک راه دیگر جهت تحصیل رایگان در انگلستان این است که زمانی که افراد در یک مقطع خاص در این کشور تحصیل می نمایند اگرچه در ابتدا بابت تحصیل هزینه پرداخت می نمایند اما این امکان وجود دارد که پس از فارغ التحصیلی زمانی که دولت انگلستان اجازه ی ماندن به شخص را می دهد تا کار متناسب با رشته ی تحصیلی خود را پیدا نماید، دانشجویان در آن فرجه ی زمانی کار پیدا کند، مالیات پرداخت کند و اقامت دائم کشور انگلستان را به دست آورد، بعد از اخذ اقامت کشور انگلستان در صورت ادامه تحصیل، هزینه تحصیل برای شخص رایگان خواهد شد. زیرا افراد مقیم انگلستان می توانند از تحصیل رایگان در انگلستان نیز برخوردار شوند. تحصیل رایگان در انگلیس از روش های مهاجرت به انگلیس می باشد علاوه بر تحصیل رایگان ، تحصیل در گروه پزشکی در انگلستان و تحصیل داروسازی در انگلستان هم شامل می شود.

تحصیل رایگان در انگلستان – شرایط تحصیل رایگان در انگلستان

شرایط تحصیل رایگان در انگلستان و در واقع ملاک های اولویت آور برای انتخاب متقاضیان عبارتند از:

  • نمرات تحصیلی بالا
  • مدرک زبان پیش رفته
  •  مقالات معتبر بین المللی

در خصوص مدرک زبان انگلیسی باید گفت که مدارک قابل قبول در دانشگاه های انگلستان، عمدتا مدرک آیلتس و تافل است. بدین منظور برای ورود به دوره ی کارشناسی داشتن نمره ی آیلتس حداقل ۶ کارشناسی ارشد ۶.۵ یا ۷ و دکترا ۷ و بالاتر و یا معادل آن تافل،  مورد نیاز است. چنانچه دانشجویی حائز چنین نمره ای نباشد، می تواند پس از گذراندن یک دوره ی زبان انگلیسی به عنوان پیش نیاز، بلافاصله وارد دانشگاه شود. هرچقدر این نمره بالاتر باشد، شانس پذیرش بورسیه افزایش می یابد.در مورد مدت زمان دوره های زبان انگلیسی در انگلستان این نکته حائز اهمیت است که فرد بسته به سطح زبان خود میتواند دوره هایی از 3 ماه تا یک سال و یا حتی بیشتر شرکت نماید و پس از اخذ مدرک زبان  مورد نظر وارد دانشگاه های این کشور شود.

تحصیل رایگان در انگلستان– کمک هزینه و وام دانشجویی جهت تحصیل رایگان در انگلستان

دانشجویان از اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس می توانند برای حمایت مالی از طرف دولت انگلیس، و در برخی موارد از طرف دولت کشور خود درخواست دهند. کمک هزینه می تواند شامل وام کم بهره باشد که پس از شروع به کسب درآمد و پیدا کردن شغل پس از فارغ التحصیلی آن را پرداخت می کنید. این وام ممکن است برخی از هزینه های زندگی و همچنین شهریه شما را پوشش دهد.
سطح و نوع حمایت مالی بستگی به محل تحصیل شما در انگلستان، ولز، ایرلند شمالی و یا اسکاتلند دارد و با توجه به شرایط شخصی و خانوادگی شما اعطا می شود. در شرایط استثنایی، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا / منطقه اقتصادی اروپا نیز می توانند برای کمک هزینه مالی درخواست دهند.برخی از دوره های پزشکی مانند پرستاری یا مامایی تنها برای دانشجویان واجد شرایط NHS در دسترس هستند.اگر فکر می کنید که واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی و تحصیل رایگان در انگلستان می باشید، معمولا پس از نه ماه از شروع سال تحصیلی می توانید درخواست دهید.تعدادی بورس تحصیلی و طرح های کمک مالی برای دانشجویان بین المللی در انگلستان وجود دارد. میزان تقاضا برای آن بالا است، اما بهتر است تا حدودی در مورد آن اطلاعات کسب کنید.

در انگلستان بورسیه های متفاوتی برای تحصیل رایگان وجود دارد؛ نظیر بورسیه‌ی چونینگ بریتانیا، بورسیه‌ی کمک هزینه‌ی تحصیلی کشور های مشترک المنافع، بورسیه‌ی انجمن های سلطنتی و نیز بورسیه‌های مختص هر دانشگاه نظیر بورسیه های دانشگاه آکسفورد، بورسیه های دانشگاه ناتینگهام، بورسیه های دانشگاه نیوکاسل، بورسیه های دانشگاه منچستر و …

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی انگلستان Commonwealth

کمک هزینه تحصیلی Commonwealth برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه ای که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در انگلستان ادامه تحصیل دهند در نظر گرفته شده است. این کمک هزینه تحصیل  در انگلستان توسط دپارتمان برای پیشرفت بین المللی (DFID) سرمایه گذاری شده است. هر کمک هزینه تحصیلی بلیط هواپیما رفت و برگشت به انگلیس، شهریه و هزینه های درمان، هزینه های شخصی، کمک مالی پایان نامه ( در صورت نیاز) و هزینه ورود اولیه را فراهم می کند.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی Gates Cambridge

کمک هزینه تحصیلی Gates Cambridge به متقاضیان برجسته از هر کشوری خارج از انگلیس که می خواهند مدرک تحصیلات تکمیلی خود را به شکل تمام وقت در رشته های موجود در دانشگاه Cambridge ادامه دهند ارائه می شود. کمک هزینه تحصیلی Gates Cambridge تمام هزینه های تحصیل در دانشگاه Cambridge و بخشی از هزینه زندگی در انگلستان را پوشش می دهد. همچنین هزینه های اضافی و اختیاری را نیز شامل می شود.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی Rhodes در دانشگاه آکسفورد

در سال 1902 در وصیت نامه Cecil Rhodes این کمک هزینه پایه گذاری شد. Rhodes قدیمی ترین و شاید با اعتبارترین برنامه کمک هزینه تحصیلی در دنیا می باشد. کمک هزینه تحصیلی Rhodes برای تحصیلات تکمیلی است و از دانشجویان برجسته بین المللی انتخاب شده از سراسر دنیا در دانشگاه آکسفورد حمایت می کند. کمک هزینه تحصیلی Rhodes تمام هزینه های دانشگاه، هزینه شخصی، بیمه سلامت، و بلیط هواپیما رفت و برگشت به وطن دانشجویان را پوشش می دهد.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه جهانی تحقیقاتی Edinburg

دانشگاه Edinburg 30 کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان برجسته خارجی که می خواهند برنامه تحقیقاتی PhD را در زمینه تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه ادامه دهند فراهم می کند. این کمک هزینه تحصیلی اختلاف شهریه دانشگاه یک دانشجوی اروپایی/انگلیسی مقاطع بالاتر از لیسانس و مبلغ قابل پرداخت برای یک دانشجوی خارجی را پوشش می دهد.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی Deny Holland در دانشگاه College London

کمک هزینه تحصیلی Deny Holland به منظور حمایت از دانشجویان دوره لیسانس هر کشوری است که بدون حمایت و وجود کمک هزینه نمی توانند در دانشگاه College London تحصیل کنند و همچنین برای اتحادیه دانشجویان در نظر گرفته شده است. مبلغ این کمک هزینه به میزان 9000 پوند در هر سال می باشد و دانش پژوهان ممکن است بخشی یا همه کمک هزینه را برای هزینه های خود استفاده کنند.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی بین المللی University of Sussex Chancellor

کمک هزینه تحصیلی بین المللی University of Sussex Chancellor در اکثر مدارسSussex موجود است، و بر اساس رزومه تحصیلی و استعداد دانشجویان بین المللی غیر اروپایی که برای ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی تمام وقت در دانشگاه Sussex اقدام کرده اند و موقعیت به آنها پیشنهاد شده است تعلق می گیرد. این کمک هزینه تحصیلی 50 درصد شهریه دانشجو بین المللی را پوشش می دهد و برای یک سال می باشد و تحصیل بدون مدرک زبان در انگلستان را نیز پوشش میدهد.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی بین المللی Bristol University

دانشگاه Bristol، تعدادی کمک هزینه تحصیلی بین المللی برای دانشجویان بین المللی جدیدی که می خواهند در مقطع کارشناسی در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند ارائه میدهد. مبلغ این کمک هزینه تحصیلی ۸۵۰۰ پوند می باشد که می تواند تا میزان شهریه شما افزایش یابد.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلات تکمیلی در انگلستان

کمک هزینه تحصیلی Vice-Chancellor’s به منظور حمایت همه جانبه از 10 دانشجو از کشورهای کم درآمدی که اخیراً برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به طور تمام وقت در دانشگاه University of the Arts London اقدام کرده اند اختصاص می یابد. مقدار کمک هزینه تحصیلی 25000 پوند می باشد.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی بین المللی سفیر دانشگاه West London

این کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان برجسته ای که می خواهند برای مقطع کارشناسی یا تحصیلات تکمیلی در دانشگاه West London تحصیل کنند در نظر گرفته شده است. این دانشجویان به منزله سفیران بین المللی دانشگاه West London هستند. 50 کمک هزینه تحصیلی به ارزش 5000 پوند موجود می باشد.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی سلطنتی دانشگاه West England

کمک هزینه تحصیل در انگلستان برای دانشگاه West England ، هر ساله مبلغ بیش از 100000 پوند برای دانشچویان بین المللی در نظر می گیرد. برای دریافت این کمک هزینه تحصیلی دانشجو ملزم به انجام دوره های کارآموزی در دفتر توسعه بین المللی یا سایر سازمان ها می باشد. این کمک هزینه تحصیلی، شهریه دانشگاه را برای یک سال تحصیلی پوشش می دهد.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی دانشگاه Sheffield Hallam

این کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و اروپایی ( به جز انگلیس) می باشند که متقاضی ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به طور تمام وقت در دانشگاه Sheffield Hallam هستند. معافیت از پرداخت نیمی از هزینه های دروس تحصیلات تکمیلی و یک سال از مقطع کارشناسی از برنامه های این کمک هزینه تحصیلی می باشد.

تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیل مقاطع کارشناسی  و کارشناسی ارشد انگلستان

دانشگاه Westminster کمک هزینه تحصیلی را به دانشجویان واجد شرایط از کشورهای در حال توسعه که علاقمند به ادامه تحصیل در انگلیس هستند و می خواهند مقطع کارشناسی ارشد را در رشته های تحصیلی دانشگاه Westminster سپری کنند اختصاص می دهد. این کمک هزینه تحصیلی شهریه کامل دانشگاه، هزینه اقامت، هزینه زندگی و بلیط هواپیما رفت و برگشت به لندن را شامل می شود.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه تحصیلی در حال توسعه دانشگاه Nottingham

این کمک هزینه تحصیلی برای دانش جویان بین المللی از کشورهای آفریقا، هند یا یکی از کشورهای در حال توسعه می باشد که می خواهند در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه Nottingham تحصیل کنند و می خواهند تغییری در پیشرفت وطن خود ایجاد کنند. سالانه 105 کمک هزینه تحصیلی به این دانشجویان اختصاص می یابد. 30 کمک هزینه تمام شهریه را پوشش می دهد و 75 کمک هزینه 50 درصد هزینه شهریه را پوشش می دهد.

تحصیل رایگان در انگلستان – کمک هزینه توسعه جهانی دانشگاه Bradford

کمک هزینه این دانشگاه به دانشجویانی که در بحران اقتصادی به علت مشکلات وطنشان ازقبیل مشکلات سیاسی، جنگ، بلایای طبیعی و غیره قرار دارند تعلق می گیرد. هر کمک هزینه تحصیلی تقریبا به میزان 25000 پوند می باشد که شامل کل هزینه شهریه و هزینه اقامت می باشد بعلاوه 4200 پوند در سال برای هزینه های زندگی در نظر گرفته شده است.

بورسیه های مذکور عمدتاً شامل این هزینه ها است:
• شهریه کامل دانشگاه
• شهریه کامل کالج
• کمک هزینه زندگی برای یک نفر

معمولاً دانشجویان در کنار تحصیل در یک کشور خارجی، به فکر اشتغال نیز هستند. در این راستا باید گفت که اقتصاد انگلستان از جمله‌ی اقتصاد های نیرومند اروپا است و شاخص‌های نامطلوب از جمله تورم و بیکاری در آن بسیار پایین است. این کشور جزء ده کشور بزرگ صادرکننده‌‌ی جهان است. امروزه بیش از 25 هزار دانشجوی خارجی در این کشور مشغول به تحصیل هستند که این خود نشان دهنده ی مطلوبیت بالا و اعتبار فزاینده ی نظام آموزش عالی در انگلستان است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button