تحصیل رایگان در اسلوونی (Slovenia)

کشور اسلوونی واقع در جنوب اروپای مرکزی، یکی از کشورهای اروپایی و جز اتحادیه اروپا و شینگن می باشد. زبان رسمی و اول کشور اسلوونی زبان اسلوونیایی و زبان دوم آن زبان آلمانی می باشد. کشور اسلوونی از جمله کشورهایی است که شرایط اخذ ویزای تحصیلی در آن در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی راحت تر می باشد. سطح آموزش و تحصیل در دانشگاه های اسلوونی در مقایسه با شهریه ی ارزان و مقرون به صرفه دریافتی از دانشجویان بسیار بالا می باشد و این خود از دلایل مهم برای مهاجرت دانشجویان بسیاری از دنیا برای تحصیل در دانشگاه های کشور اسلوونی می باشد. در نتیجه تحصیل رایگان در اسلوونی یکی از روش های مهاجرت به اسلوونی می باشد .

جهت کسب اطلاعات بیشتر شرکت آتیه آفرینان ایرانیان درباره تحصیل در اسلوونی از شما می خواهد مقاله ” تحصیل در اسلوونی ” را مطالعه فرمایید .

شایان ذکر است ، کشور اسلوونی ، جهت ورود متقاضیان تحصیلی ، مدرک زبانی از آنها نمی خواهند اما متقاضیان و علاقه مندان به تحصیل بایستی ، دانش زبان آیلتس در حد نمره ۵/۵ را دارا باشند و بتوانند در ان حد صحبت کنند . هزینه تحصیل در کشور اسلوونی حدودا چهار الی پنج هزار یورو است. دانشجویان و متقاضیان ادامه تحصیل در کشور اسلوونی ، ماهیانه مبلغ ۵۰۰ تا ۸۰۰ یورو ، در حد متوسط و معمولی زندگی دانشجویی هزینه دارند ، که شامل مسکن ، خوراک و … می باشد.

تحصیل رایگان در اسلوونی – تحصیل رایگان در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی

تحصیل رایگان در اسلوونی برای دانشجویان بین المللی به این صورت است که بر اساس سیستم و نظام آموزشی کشور اسلوونی دانشجویان بین المللی که عضو کشور های شینگن می باشند و در دانشگاه های کشور اسلوونی به تحصیل مشغول می باشند، می توانند از مزایای تحصیل رایگان در اسلوونی بهره مند گرددند و تنها هزینه ای که پرداخت می کنند هزینه اولیه ثبت نام خواهد بود. دانشجویان بین المللی که عضو کشور های شینگن نمی باشند بایستی خود تمام هزینه های تحصیل در کشور اسلوونی را پرداخت نمایند و تحصیل رایگان در اسلوونی برای آن ها وجود ندارد. در کشور اسلوونی کلیه دانشجویان بین المللی بایستی در مدت اقامت در اسلوونی در برابر بیماری ها و تصادف بیمه گردند .

تحصیل رایگان در اسلوونی – تحصیل رایگان در مقاطع دانشگاهی اسلوونی

در این بخش قصد داریم درباره تحصیل رایگان در مقاطع دانشگاهی اسلوونی توضیح دهیم . بر اساس سیستم آموزشی کشور اسلوونی مقاطع تحصیلات عالی به صورت سه دوره تحصیل کارشناسی در اسلوونی ، تحصیل کارشناسی ارشد در اسلوونی و تحصیل دکترا در اسلوونی  ارائه می گردد. دوره کارشناسی در کشور اسلوونی بین ۳ تا ۴ سال به طول می انجامد. زبان تحصیل در دانشگاه های اسلوونی در مقطع کارشناسی  به زبان اسلوونیایی می باشد و تنها رشته مدیریت در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی ارائه می گردد. تحصیل رایگان در اسلوونی در این مقطع تحصیلی برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا وجود ندارد و باید در حدود ۲۰۰۰ یورو در سال شهریه پرداخت نمایند.

متقاضیان تحصیل در اسلوونی در مقطع فوق لیسانس در کشور اسلوونی بایستی برای پذیرش در دانشگاه های این کشور مدرک آیلتس زبان را داشته باشند. امکان تحصیل رایگان در اسلوونی در مقطع فوق لیسانس برای دانشجویان خارجی وجود ندارد و باید از ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ یورو در سال شهریه پرداخت نمایند.  با وجود رایگان نبودن مقطع کارشناسی ارشد برای دانشجویان خارجی، امکان کار تا ۲۰ ساعت در طول هفته داده خواهد شد تا بتوانند بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را با در آمد حاصله پوشش دهند.

شما می توانید برای مهاجرت به اسلوونی مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اسلوونی ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل در مقطع دکتری کشور اسلوونی اکثر رشته ها به زبان انگلیسی ارائه می گردد و همچنین به دلیل معتبر بودن مدارک دکتری کشور اسلوونی و مورد تایید بودن مدارک دکتری این کشور توسط وزارت علوم ایران، دانشجویان ایرانی بسیاری برای تحصیل در مقطع دکتری به این کشور مهاجرت می نمایند .

تحصیل رایگان در اسلوونی

تحصیل رایگان در اسلوونی

طول مدت دکتری در کشور اسلوونی ۲ تا ۴ سال می باشد. دانشجویان در این مقطع تحصیلی بایستی در حدود ۵ هزار یورو سالانه به دانشگاه ها پرداخت نمایند و امکان تحصیل رایگان در اسلوونی را ندارند. البته میزان این مبلغ بسته به رشته تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت می باشد.

تحصیل رایگان در اسلوونی – بورسیه تحصیلی در اسلوونی

بورسیه تحصیلی در اسلوونی به این صورت است که با وجود نبودن تحصیل رایگان در اسلوونی برای دانشجویان خارجی، در برخی از موارد دانشجویان می توانند از بورسیه تحصیلی در کشور اسلوونی استفاده نمایند. به دلیل ارزان بودن شهریه دانشگاه های اسلوونی امکان بورس شدن همگانی دانشجویان وجود ندارد. در کشور اسلوونی پس از درخواست متقاضی بورسیه تحصیلی، سوابق تحصیلی وی مورد بررسی قرار می گیرد و در صورت تایید، می توانند از بورسیه تحصیلی استفاده نماید و بخشی از هزینه های تحصیل و زندگی خود را تامین نمایند.

کسانی که متقاضی استفاده از بورسیه تحصیلی اسلوونی ، در مقطع کارشناسی می باشند ، بایستی آخرین مدرک تحصیلی ، پیش دانشگاهی و یا مدرک دیپلم خود را ، پس از اینکه ترجمه مدارک را اقدام نمودند ، به دانشگاه مورد نظر خود در اسلوونی ارائه نمایند و همچنین پس از اینکه پذیرش ، در دانشگاه مورد نظر را اخذ نمودند ، ویزای تحصیلی را متعاقبا دریافت کنند.مدت زمانی که دوره تحصیلی در مقطع لیسانس در کشور اسلوونی زمان می برد ، حدود چهار الی چهار سال و نیم می باشد. لذا با این وصف در مقایسه با ، کشورهای دیگر طولانی تر است.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما توصیه می کند مقاله ” اقامت در اسلوونی ” را مطالعه فرمایید .

متقاضیان جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی در کشور اسلوونی ، بایستی مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی خود را ارائه نمایند. بنابراین می توان به این نکته اشاره نمود که کسانی که تمایل به ادامه تحصیل در اسلوونی ، در مقطع زیر دیپلم در کشور اسلوونی را دارند نمی توانند کشور اسلوونی را جهت ادامه تحصیل ، انتخاب نمایند و باید مطابق با این شرایط ، کشور دیگری را انتخاب نمایندو باید مطابق با این شرایط ، کشور دیگری را انتخاب نمایند.در مقطع کارشناسی ارشد یا فوق لیسانس ، در دانشگاه های اسلوونی ، متقاضی باید آخرین مدرک تحصیلی کارشناسی یا لیسانس خود را پس از ترجمه مدارک و ارسال آن به دانشگاه منتخب خود ، اقدام نماید. معدل مدرک کارشناسی ، نقش به سزایی در انتخاب دانشجو توسط دانشگاه دارد . مدت زمان تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در اسلوونی ، حدود دو تا سه سال تحصیلی است.لازم به ذکر است که در مقطع دکتری ، نمره زبان مورد نیاز است و اکثر رشته های ارائه شده در دانشگاه به زبان انگلیسی و اسلوونیایی است . دوره دکتری در اسلوونی حدود چهار الی شش سال می باشد و معمولا کسانی که در مقطع دکتری ، در اسلوونی اقدام می نمایند ، یا باید تبعه کشور اسلوونی باشند و یا باید فارغ التحصیل از دانشگاه های اسلوونی شده باشند . همچنین ، متقاضیان تحصیلی در رشته های پزشکی ، دندانپزشکی و داروسازی در اسلوونی ، امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اسلوونی را در دانشگاه های اسلوونی دارند. امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اسلوونی را ، در دانشگاه های اسلوونی دارند. لازم به ذکر است ، دانشجویانی که حتی به زبان انگلیسی ، در حال تحصیل می باشند، بایستی دوره زبان اسلوونیایی را پشت سر گذرانند.

 گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button