کشور اسلواکی کشوری اروپایی می باشد که پایتخت آن شهر براتیسلاوا است.اسلواکی عضو حوزه شنگن، اتحادیه اروپا، منطقه یورو و ناتو است.حکومت این کشور به صورت جمهوری مبتنی بر دموکراتیک پارلمانی است . زبان رسمی کشور اسلواکی اسلواکیایی است.کشور اسلواکی از نظر جغرافیایی، کشوری نیمه کوهستانی است که از آب و هوای معتدل و مرطوب برخوردار است.صادرات اسلواکی بیشتر در زمینه ماشین آلات، مواد صنعتی، معدنی و شیمیایی بویژه به کشور آلمان است.تحصیل برای مردم اسلواکی از اهیمت بسیار بالایی برخوردار است و بیشتر جمعیت این کشور تحصیل کرده هستند.

اسلواکي از کشورهاي اروپايي است که هزينه تحصيل و زندگي در آن نسبت به برخي ديگر کشورهاي اروپايي بسيار پايين تر است. راه اندازي کسب و کار و اخذ ويزاي سرمايه گذاري اسلواکی يکی از روش هاي مهاجرت  به اسلواکي است . هم چنين شهريه دانشگاه هاي اسلواکي و هزينه تحصيل در اسلواکي و هم چنين هزينه زندگي دانشجويي در اسلواکي بسيار پايين تر است، هم چنين اسلواکي نزديک شهر وين پايتخت اتريش است و فرد در صورت تحصيل و يا راه اندازي کسب و کار در اسلواکي ميتواند در هرکدام از کشورهاي اروپايي و از جمله اتريش اقامت کند. تحصيل در رشته هاي پزشکي در اسلواکي از جمله گزينه هاي اوليه علاقه مندان به تحصيل در خارج از کشور با هزينه و شهريه پايين است.

تحصیل رایگان در اسلواکی – هزینه تحصیل در اسلواکی

اگرچه غالباً تحصيل رایگان در اسلواکی به زبان اصلي اين کشور يعني اسلواکيايي است، اما ميتوان در برخي رشته ها به زبان انگليسي در کشور اسلواکي تحصيل کرد، از جمله امکان تحصيل به زبان انگليسي در رشته پزشکي با هزينه پايين در اسلواکي براي دانشجويان خارجي وجود دارد. تحصيل به زبان اسلواکيايي در دانشگاه هاي اسلواکي رايگان است اما در صورت تمايل به زبان انگليسي در کشور اسلواکي دانشجويان مستلزم به پرداخت شهريه هستند ، که البته هزينه تحصيل رایگان در اسلواکي ناچيز است. به طور کلي هزينه تحصیل در اسلواکی حدود 2 تا 5 هزار يورو است که بسته به رشته و مقطع تحصيلي فرد متفاوت است. البته هزينه تحصيل پزشکي در اسلواکی تا حدودي بالاتر و در حدود 7 تا 10 هزار دلار در سال است. هزينه زندگي و زندگي دانشجويي در اسلواکي نسبت به بسياري از کشورهاي اروپايي از جمله انگلستان، و يا کشورهاي شمال اروپا تا حدودي پايين تر است  و حدود 500 تا 600 يورو در ماه مي باشد.

تحصیل رایگان در اسلواکی – مزایای تحصیل در اسلواکی

تحصیل رایگان در اسلواکی دارای مزایایی می باشد  ،مزایای تحصیل در اسلواکی به شرح زیر است :

  1. وجود دانشگاه های معتبر در اسلواکی
  2. تحصیل در اسلواکی به زبان اسلواکیایی به صورت رایگان
  3. امکان کار بعد از اتمام تحصیل و اخذ اقامت اسلواکی
  4. امکان کار دانشجویی در حین تحصیل برای تمام مقاطع

تحصیل رایگان در اسلواکی – شرایط تحصیل در اسلواکی

تحصیل رایگان در اسلواکی دارای شرایطی می باشد . موسسه آتیه آفرینان ایرانیان شرایط تحصیل در اسلواکی را در این قسمت برایتان توضیح داده است . سیستم آموزشی اسلواکی به صورت یک پارچه است و مدارس و دانشگاها زیر نظر دولت هستند. اکثر دانشگاهای این کشور دولتی هستند . سیستم مدارس ابتدایی و متوسطه در اسلواکی به سه صورت دولتی ، خصوصی و کلیسا می باشند ولی همگی تحت یک نظام استاندارد آموزشی قرار دارند. مهد کودک از سنین بین 3 تا 6 سال است و مهارت های ابتدایی را به کودکان می آموزند. دبستان از سن 7 سال شروع می شود و مدت زمان این مقطع 9 سال است . مدارس ابتدایی در اسلواکی به دو سطح تقسیم می شوند. سطح یک : کلاس اول تا کلاس چهارم و سطح دو : کلاس پنجم تا کلاس نهم می باشد. مدارس متوسطه،  آموزشهای متوسطه ، فنی و حرفه ای و آموزش عالی را ارائه می دهند و دانش آموزان را برای ورود به مشاغل مختلف و همچنین تحصیل در مقاطع بالاتر آماده می کنند . آموزش حرفه ای ثانویه شامل آموزش عمومی و آموزش حرفه ای می باشد و در پایان این دوره آزمون برگزار می شود. تحصیلات تکمیلی یا آموزش حرفه ای فراگیر شامل تحصیلات عالی سطح بالا و آموزش حرفه ای پیشرفته تر است. در پایان تحصیلات در دوره متوسطه دانش آموزان برای ورود به مشاغل حرفه ای و همچنین ورود به دانشگاه ها آماده شده اند. در پایان این دوره به دانش آموزان مدرک یا گواهی نامه ارائه می شود که این مدرک برای ورود به دانشگاه الزامی است.

دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در اسلواکی را دارند می توانند در این کالج ها زبان اسلواکی یا انگلیسی را فرا بگیرند و سپس آماده ورود به دانشگاه شوند. هزینه تحصیل در دوره بین 5000 تا 7000 یورو در سال می باشد. مدارس غیر دانشگاهی آموزش عالی در اسلواکی : فرایند تدریس در این مدارس شامل آموزش سخنرانی ، سمینار ، کارگاه آموزشی، پروژه ، کار عملی ، مشاوره و غیره می باشد. این دوره شامل 60 واحد درسی می باشد و سال تحصیلی شامل دو ترم و به ندرت 3 ترم می باشد.

تحصیل رایگان در اسلواکی | هزینه تحصیل در اسلواکی | مزایای تحصیل در اسلواکی | شرایط تحصیل در اسلواکی
تحصیل رایگان در اسلواکی | هزینه تحصیل در اسلواکی | مزایای تحصیل در اسلواکی | شرایط تحصیل در اسلواکی

تحصیل رایگان در اسلواکی – رشته های تحصیل در اسلواکی

در این قسمت شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به موضوع رشته های تحصیل در اسلواکی که می توان گفت در دانشگاه های مختلف به صورت تحصیل رایگان در اسلواکی می باشد می پردازید . دانشگاه های اسلواکی شامل دانشگاهای خصوصی و دولتی است. موسسات عالی دولتی شامل نظامی، پلیس و پزشکی می باشند. تحصیل در دانشگاهای دولتی برای شهروندان اسلواکی و همچنین اعضای اتحادیه اروپا به صورت تحصیل رایگان در اسلواکی است.  در صورتی که متقاضیان زیادی برای یک رشته و یا یک دانشگاه وجود داشته باشد آزمون ورودی برگزار می شود . دانشگاه های اسلواکی در رشته های مختلفی که در زیر آمده است به صورت تحصیل رایگان در اسلواکی است شامل :

  1. تحصیل اقتصاد در اسلواکی
  2. تحصیل فنی مهندسی اسلواکی
  3. تحصیل پزشکی اسلواکی
  4. تحصیل داروسازی اسلواکی
  5. تحصیل علوم پایه در اسلواکی
  6. تحصیل هنر در اسلواکی
  7. تحصیل موسیقی در اسلواکی

رشته ها دانشجو می پذیرند .

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت کشور اسلواکی مقاله ” اقامت در اسلواکی ” را مطالعه فرمایید .

اکثر دانشجویانی که در آزمون ورودی قبول نمی شوند برای تحصیل به دانشگاهای کشور چک مهاجرت می کنند زیرا از نظر اقتصادی، هزینه های تحصیل و همچنین سطح آموزشی شبیه اسلواکی است .

تحصیل رایگان در اسلواکی باید به زبان اسلواکیایی باشد . افراد متقاضی تحصیل در کالج های زبان اسلواکی باید مبلغی حدود 6 تا 7 هزار یورو در سال بپردازند . تحصیل در اسلواکی به زبان اسلواکیایی و در دانشگاه های دولتی رایگان است . اما اگر تحصیل به زبان انگلیسی را انتخاب کرید باید مبلغی معادل 2 تا 5 هزار یورو در سال بپردازد . البته این مبلغ متناسب با رشته ، مقطع و دانشگاه متغیر است .

تحصیل رایگان در اسلواکی – راه های دست یابی به تحصیل رایگان در اسلواکی

راه های دست یابی به تحصیل رایگان در اسلواکی به شرح زیر است :

برای رسیدن به شرایط تحصیل رایگان در اسلواکی راه هایی مانند دریافت بورسیه از دانشگاه ها، پرداختن به کار دانشجویی، دریافت خوابگاه های دولتی و … وجود دارد. در کشور اسلواکی همانند دیگر کشورهای اروپایی امکان پرداختن به کار دانشجویی به میزان ۱۰ تا ۳۰ ساعت در هفته، به تناسب مقطع تحصیلی در نظر گرفته شده است، که دانشجو می تواند از راه درآمد این کار، قدمی در راه رسیدن به تحصیل رایگان در اسلواکی بر دارد. راه دیگر معاف شدن از پرداخت هزینه مسکن در طول تحصیل است که دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در این کشور برای حذف این هزینه، خوابگاه هایی را در اختیار دانشجویان قرار می دهند. مهم ترین راه هموار کردن مسیر رسیدن به تحصیل رایگان در اسلواکی ، تلاش برای دریافت بورسیه ها می باشد . معمولا این بورسیه ها به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری تعلق می گیرد. در این میان نیز افرادی که دارای رزومه ی تحصیلی بالایی باشند، طبیعتا شانس بیشتری برای بهره مندی از بورسیه ها را خواهند داشت. دریافت بورسیه از هر کدام از دانشگاه های این کشور، امکان برخورداری از تحصیل رایگان در اسلواکی را برای دانشجو فراهم می کند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
leila

سلام من 41 سالمه و کارشناسی نرم افزار و کارشناسی ارشد امنیت اطلاعات دارم که ارشد را یکساله گرفته ام .  ایا میتوانم بورسیه ارشد یا دکترا در اسلواکی بگیرم و پس از آن اقامت دائم ؟ ممنونم 

سارا جوادی

با سلام سرکار خانم لیلا ، به منظور بررسی شرایط شما برای دریافت بورسیه اسلواکی ، مشاورین گروه آتیه آفرینان به اطلاعات بیشتری از رزومه شما، مانند سابقه تحقیقاتی،سابقه کار و مدرک زبان نیاز دارند. پیشنهاد میکنم با شماره 02172207 تماس بگیرید تا همکارانم برای بررسی رزومه شما تایم ست کنند.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button