تحصیل رایگان در استونی (Estonia )

کشور استونی در شمال اروپا واقع شده و یکی از کم جمعیت ترین کشورهای اروپایی می باشد. متقاضیان مهاجرت به استونی می توانند پس از کسب اقامت در استونی بدون ویزا به کشور آمریکا سفر کنند.کشور استونی با دارا بودن دانشگاه های معتبر با رنکینگ زیر 500 در جهان و البته تحصیل رایگان در استونی یکی از کشورهای پرطرفدار جهت مهاجرت و تحصیل می باشد . به همین علت سالانه افراد زیادی خواهان مهاجرت به استونی از طریق تحصیل می باشند. انواع بورسیه های تحصیلی در استونی، توسط دولت و دانشگاه های کشور استونی ، جهت حمایت از دانشجویان مشتاق به تحصیل در استونی بنیان نهاده شده اند. فقط کافیست این دانشجویان با توجه به رشته و مقطع تحصیلی خود، اقدامات لازم را انجام دهند.جهت ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا انواع بورسیه های تحصیلی در استونی وجود دارد که در زیر به آنها می پردزایم.

تحصیل رایگان در استونی – بورسیه های تحصیلی در استونی

بورسیه های تحصیلی در استونی یکی از روش های تحصیل رایگان در استونی می باشد ، انواع بورسیه های تحصیلی در استونی به شرح زیر می باشد :

  • بورسیه‌ دولت استونی

بورسیه دولت استونی یکی از روش های تحصیل رایگان در استونی می باشد . بورسیه دولت استونی ۳۵۰ یورو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد و ۴۲۲ یورو در مقطع دکتری برای هر ماه است. این بورسیه، هزینه‌های اضافی مانند شهریه‌ی دانشگاه، بیمه سلامت و هزینه‌های دیگر را پوشش نمی‌دهد. این مقدار هزینه هر ۱۲ ماه تحصیلی به غیر از سال آخر که فقط ۱۰ ماه در نظر گرفته شده است، به دانشجویان داده می‌شود. پرداخت این بورسیه برای دانشجویانی است که تمام وقت تحصیل می‌کنند و حداقل در پایان هر سال تحصیلی ۷۵% از دوره‌های آموزشی مورد نیاز برنامه تحصیلی را گذرانده باشند.

در صورت اتمام دوره تحصیلی و اقامت در استونی یا بیشتر شدن دوره تحصیل از آنچه خود بورسیه تعیین کرده است، کمک هزینه قطع می‌گردد. همچنین باید توجه داشت که داشتن دیگر بورسیه های تحصیلی در استونی هم زمان با این بورسیه، شانس گرفتن آن را کم می‌کند. لازم به ذکر است این بورسیه شامل حال دانشجویانی که در مقطع دکتری ثبت نام نموده و شهروند کوتاه‌مدت یا بلند‌مدت استونی هستند و از کمک هزینه‌های دکتری برخوردارند، نمی‌شود.

مدارک مورد نیاز شامل فرم درخواست پذیرش و انگیزه‌نامه به صورت آنلاین، تاییدیه‌ی مدارک مورد نیاز پذیرش مانند دیپلم و… و همچنین کپی پاسپورت یا کارت ملی است. تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا استونیایی ترجمه شوند. دانشگاه مورد نظر امکان درخواست مدارک اضافی دیگری را نیز دارد. مدارک ارسالی به درخواست کننده بازگشت داده نمی‌شود و مدارک دانشجویانی که تکمیل نباشد، اطلاعات درخواستی را درست وارد نکرده باشند یا با تاخیر ارسال کنند، بررسی نخواهد شد.

  • بورسیه‌ اختصاصی رشته فناوری اطلاعات  در استونی

بورسیه‌ اختصاصی رشته فناوری اطلاعات در استونی یکی از روش های تحصیل رایگان در استونی می باشد . دانشگاه تکنولوژی تالین و تارتو هرساله ۴۰۰,۰۰۰ یورو در مقطع کارشناسی و ۳۰۰,۰۰۰ یورو در مقطع کارشناسی ارشد را صرف بورسیه‌ تحصیلی دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در رشته فناوری اطلاعات (IT) می‌کنند. دانشجویان می‌توانند بعد از ثبت نام در دانشگاه، دو بار در سال برای این بورسیه اقدام کنند، اوایل ماه اکتبر و فوریه.دانشجویان کارشناسی مجاز به دریافت ۱۶۰ الی ۲۴۰ یورو و کارشناسی ارشد ۲۴۰ الی ۳۰۰ یورو در ماه هستند (ده ماه در یک سال تحصیلی)

  • بورسیه ITL’s Ustus Agur

بورسیه‌ ITL’s Ustus Agur از بورسیه های تحصیلی در استونی و همچنین روش های تحصیل رایگان در استونی است که مختص دانشجویان علاقه‌مند به ادامه تحصیل در مقطع دکترای رشته‌ی فناوری اطلاعات است. این بورسیه شامل ۲۰۰۰ یورو در ماه برای کسانی که این رشته را در دانشگاه‌های دولتی مختص به دکتری خواهند خواند می شود.

  • بورسیه‌ LHV BANK برای دانشجویان رشته‌ی ICT

بورسیه‌ LHV BANK برای دانشجویان رشته‌ی ICT یکی از روش های تحصیل رایگان در استونی می باشد . بورسیه LHV BANK به ارزش ۱۵۰۰ یورو در مقطع کارشناسی و ۳۰۰۰ یورو در مقطع کارشناسی ارشد در ماه است. این کمک هزینه تحصیلی مختص علاقه‌مندان به رشته‌ی ICT است و مهارت و دانش آن‌ها را در بازار کار افزایش می‌دهد.

  • بورسیه های تحصیلی در استونی مخصوص دانشگاه‌ ها

دانشگاه‌ های مختلف در استونی هرکدام به‌صورت جداگانه کمک هزینه‌ها و انواع بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان خود ارائه می‌دهند. جهت تکمیل اطلاعات در باب دانشگاه مورد نظر خود و کمک‌ هزینه‌های آن، می‌توانید به وب‌سایت‌های زیر مراجعه فرمایید:

  • University of Tartu
  • Tallinn University of Technology
  • Tallinn University
  • Estonian Business School
  • Estonian Academy of Theatre and Music
  • Estonian Academy of Arts
  • Estonian University of Life Sciences
تحصیل رایگان در استونی

تحصیل رایگان در استونی

  • بورسیه های تحصیلی در استونی جهت فرصت مطالعاتی و پژوهش
  • بورسیه های تحصیلی در استونی جهت فرصت مطالعاتی و پژوهش یکی از روش های تحصیل رایگان در استونی می باشد . در کشور استونی بورسیه‌ای مختص به کارهای پژوهشی در نظر گرفته شده است. این بورسیه تحقیقاتی جهت کمک به محققان و کارکنان موسسات عالی خارجی است تا بتوانند در مراکز عالی و موسسات توسعه و تحقیق، به پژوهش، انجام پروژه‌های مختلف، آزمایشات و مطالعات علمی و همچنین تدریس بپردازند. دانشجویانی که هم زمان در حال تحصیل در دانشگاه‌های استونی هستند، نمی‌توانند این بورسیه را دریافت کنند. اما افرادی که این فرصت مطالعاتی را دریافت کردند بعد از اتمام پروژه خود می‌توانند به یکی از دانشگاه‌های استونی درخواست پذیرش و بورسیه دهند.

افرادی که در مقام استاد، همیار استاد، مدرس یا همیار مدرس در دانشگاه کار می‌کنند و همچنین افرادی که در جایگاه محقق تازه کار و محقق ارشد، بر اساس معیارهای معادل کشور‌های خارجی، مشغول به پژوهش هستند واجد دریافت این بورسیه هستند.مدت زمان این بورسیه به دو دسته تقسیم شده است. کوتاه مدت که از یک تا ده روز است و بلند مدت که از ده روز تا ده ماه است.مقدار هزینه دریافتی برای اقامت کوتاه مدت، ۴۵ یورو در روز و ۴۲۲ یورو در ماه است. این هزینه از روز اول شروع به کار تا روز پایانی که در نامه تاییدیه موسسه ذکر شده است، پرداخت می‌شود. دریافت‌کنندگان این بورسیه در مدت زمان ذکر شده در قرارداد، باید در استونی سکونت داشته باشند.

تحصیل رایگان در استونی مدارک لازم جهت اقدام برای بورسیه تحقیقاتی

مدارک لازم جهت اقدام برای بورسیه تحقیقاتی به شرح زیر است :

  • فرم پذیرش و انگیزه‌نامه به صورت آنلاین
  • فرم تاییدیه از موسسات عالی استونی یا تاییدیه‌ی مدارک مورد نیاز پذیرش
  • کپی پاسپورت یا کارت شناسایی
  • برنامه کاری در مدت زمان اقامت در استونی
  • رزومه (CV)
  • تاییدیه استخدام در یکی از موسسات پژوهش و تحقیق خارجی
  • توصیه‌نامه‌ی یکی از موسسات کشور درخواست‌کننده بورسیه
  • بیانیه‌ای در باب اهمیت این پروژه برای استونی، از یکی از دانشگاه‌های میزبان

تمامی مدارک باید به زبان انگلیسی یا استونیایی ترجمه شوند. هرگونه نقص در مدارک مورد نیاز به معنای رد صلاحیت جهت گرفتن این بورسیه است پس در تکمیل و تصدیق اطلاعات دقت کنید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button