تحصیل رایگان در ارمنستان (Armenia)

اخذ بورس تحصیلی ارمنستان و تحصیل رایگان در ارمنستان ، فرآیند قانونی مخصوص به خود را دارد و به طور معمول استفاده از بورس تحصیلی ارمنستان در دورهای تحصیلات تکمیلی ممکن است.تحصیلات عالی در کشور ارمنستان به وسیله دانشگاه های دولتی و خصوصی،  توسطتوسط هر دو ارائه می شود.تحصیلات تکمیلی و اعطای بورس تحصیلی در ارمنستان بعضا تحت نظارت و مسئولیت وزارتخانه های مختلف است اما به طور عمده نظارت بر امر اعطای بورس تحصیلی در ارمنستان بر عهده وزارت آموزش و علوم است.به طور کلی ۲۶ مؤسسه آموزش عالی در ارمنستان وجود دارد که با شعبات متعدد تأسیس شده خود، از جانب دولت ارمنستان مشغول ارائه خدمات تحصیلی از قبیل اعطای بورس تحصیلی هستند البته آموزش عالی تنها توسط دانشگاههای دولتی ارائه نمی شود بلکه دانشگاهها، مؤسسات خصوصی و آکادمی های غیر دولتی در این زمینه فعال هستند.

دانشگاه های ارمنستان، انواع مختلفی از رشته های گوناگون را ارائه می کنند. مانند علوم اجتماعی، تکنولوژی، فرهنگ و….به گونه ای که فرصت های تحقیقاتی مناسب را برای دانشجویان تحت بورسیه خود فراهم می آورد. موسسات، بیشتر در زمینه های مختلف  علوم، اقتصاد و فرهنگ، بورس تحصیلی ارائه می کنند، اما دانشگاه ها، بورس تحصیلی ارمنستان را در سطح وسیعتری ارائه می کنند.

موسسات آموزش عالی ارمنستان، مستقل هستند؛ این امر باعث می شود که در استفاده از بودجه و اعطای کمک هزینه های تحصیلی، من جمله بورس تحصیلی دارای استقلال عمل باشند و خود تصمیم گیری نمایند. کمک های هزینه ها و بورس تحصیلی ارمنستان از منابع غیر دولتی استفاده می کند که دربرگیرنده ی مبالغ ماهیانه و سالیانه و شهریه های دریافتی است که صرف اعطای بورس تحصیلی دانشگاه های ارمنستان به دانشجویان ملی و بین المللی می شود. بنابراین هر دانشگاه در اعطای بورس تحصیلی به دانشجویان مختار است و شیوه های منحصر به فرد خود را دارد. تحصیلات تکمیلی در ارمنستان می تواند به صورت تمام وقت، پاره وقت یا آموزش آن لاین باشد. تحصیل تمام وقت در ارمنستان بین ۲۰ تا ۲۲ هفته به طول می انجامد، و هر سال تحصیلی شامل دو ترم است.

تحصیل رایگان در ارمنستان  – انواع بورس تحصیلی در ارمنستان

ارمنستان، توافقاتی در نظام داخلی خود و هم چنین در قبال سایر  دول بر عهده گرفته است به این منظور که به دانشجویان بین المللی بورس تحصیلی اعطا کند.  دانشجویان بین المللی در دانشگاه های ارمنستان می توانند از بورس های تحصیلی ارمنستان با وجود برخی شرایط استفاده کنند. مهم ترین بورس های تحصیلی ارمنستان عبارتند از:

  • بورس دولت جمهوری ارمنستان: این بورس تحصیلی بر اساس توافقنامه ای است که دولت ارمنستان امضا نموده و به این ترتیب خود را متعهد کرده است تا به دانشجویان بین المللی واجد شرایط بورس اعطا نماید. قانونی که موجد این بورس تحصیلی است، قانون بورس تحصیلی مدوام ارمنستان است، که بورسیه تحصیلی مبتنی بر موافقتنامه هم نامیده می شود. این بورس تمام هزینه های زندگی دانشجوی واجد شرایط دریافت بورس را پوشش می دهد.
  • دومین نوع از بورس های تحصیلی ارمنستان، بورس تحصیلی مبتنی بر معافیت از شهریه تحصیلی است. این بورس تحصیلی به منظور برداشتن بار هزینه های تحصیل از دوش دانشجویان بین المللی اعطا می شود و مرجع آن وزارت داخلی ارمنستان است. در این نوع از بورسیه تحصیلی ارمنستان، تنها شهریه مورد پوشش قرار می گیرد و هزینه های زندگی هم چنان بر عهده دانشجوی بین المللی است.
  • سومین نوع از بورسیه تحصیلی ارمنستان، شهریه رایگان برای دانشجویان ۷۰ کشور مشخص دنیاست. به عبارت دیگر این نوع از بورسیه تحصیلی ارمنستان همان نوع دوم است با این تفاوت که تنها به دانشجویان گروه خاصی از کشورها اعطا می شود که توسط دولت ارمنستان تعیین می شوند. ایران هم جز کشورهایی است که در ارمنستان دانشجویان بسیاری دارد و دانشجویان ایرانی می توانند از بورس تحصیلی فوق استفاده نمایند.

دانشجوی بین المللی باید جهت اخذ هر کدام از بورس های تحصیلی فوق، یا سایر بورس های تحصیلی ارمنستان بر اساس مقررات دانشگاه و یا ارگان اعطا کننده بورس تحصیلی ارمنستان به آن مرجع، درخواست خود را تقدیم نماید.

تحصیل رایگان در ارمنستان – مدارک مورد نیاز جهت اخذ تحصیل رایگان در ارمنستان

مدارک مورد نیاز معمولا شامل سوابق تحصیلی، مدرک زبان، ریز نمرات، دلایل توجیه کننده پرداخت بورس مانند سوابق درخشان علمی، اهداف تحقیقاتی و مانند آن است. لازم به ذکر است که در زمان بررسی اعطای بورس تحصیلی ارمنستان کسانی که به دنبال اجرای اهداف تحقیقاتی خود در زمینه های کارشناسی مطالعات ارمنی، آموزش و هنر باشند در اولویت اعطایی بورس تحصیلی قرار دارند.

تحصیل رایگان در ارمنستان

تحصیل رایگان در ارمنستان

تحصیل رایگان در ارمنستان – سه نوع از بورس های خاص برخی دانشگاه های ارمنستان

  1. بورس تحصیلی دانشگاه ملی اکواریان ارمنستان

این دانشگاه هر ساله ۱۶ بورس تحصیلی اعطا می کند.دانشجو برای دریافت این بورس تحصیلی باید برنامه ی درخشان تحصیلی، سابقه ی فعالیت های اجتماعی و عمومی خود را اثبات نماید. در حقیقت این بورس تحصیلی به کسانی اعطا می شود که علاوه بر زندگی علمی، زندگی اجتماعی فعالی نیز داشته اند.

  1. بورس تحصیلی دانشگاه آمریکایی ارمنستان

دانشگاه آمریکایی ارمنستان در جهت حمایت مالی از دانشجویان برنامه ریزی هایی برای تعهدات مالی دانشجویان خود دارد؛ به این ترتیب که هیچ دانشجوی واجد شرایطی از دریافت کمک های مالی محروم نخواهد شد. بورس های تحصیلی این دانشگاه، به نام کمک های اهدایی خصوصی به دانشجویان برجسته اعطا خواهد شد. البته این دانشگاه کمک هزینه هایی جهت تخفیف شهریه از ۲۰ تا ۹۰ درصد و وام دانشجویی نیز اعطا می کند.

  1. بورس تحصیلی دانشگاه بین المللی اوراسیا

در این دانشگاه فرصت های متعددی جهت پوشش شهریه و هزینه های زندگی دانشجویان بر اساس موقعیت های اجتماعی آن ها وجود دارد.  بورس  Turpanjian این دانشگاه بر اساس وضعیت اجتماعی دانشجو اعطا می شود. سایر بورس های این دانشگاه عبارتند از سنت جانز و آدوریان که تقریبا به طور کامل شهریه ی دانشگاه را پوشش می دهند. لازم به ذکر است که هزینه های تحصیل در ارمنستان بین ۱۸۰۰ تا ۴۰۰۰ دلار است.

تحصیل رایگان در ارمنستان – نتیجه گیری

دریافت بورس  تحصیلی ارمنستان بر اساس ضوابط دولتی به دانشجویانی امکان پذیر است که اولا در زمینه علمی توانایی خود را به اثبات رسانده باشند، ثانیا بتوانند فعالیت های اجتماعی خود را به اثبات برسانند و در نهایت در صورتی که از بورس های تحصیلی مبتنی بر نیاز استفاده می کنند بتوانند عدم توانایی مالی خود را نشان دهند. بورس تحصیلی ارمنستان، برای دانشجویان ایرانی در دسترس است.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا.

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل رایگان در صربستان تحصیل رایگان در صربستان

کشور صربستان در چهار راه اروپای مرکزی و اروپای جنوب شرقی قرار دارد. این کشور از هر طرف با خش...

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل رایگان در بلژیک

تحصیل رایگان در بلژیک تحصیل در خارج از کشور به عنوان مهمترین هدف برای افرادی است که قصد ادا...

تحصیل رایگان در کره جنوبی تحصیل رایگان در کره جنوبی

تحصیل رایگان در کره جنوبی کشور کره جنوبی واقع در شرق آسیا و کشوری پیشرفته و مدرن و البته پرج...

نظرات کاربران
Call Now Button