کشور اوکراین مانند سایر کشورهای پیشتاز در بحث تحصیل به دانشجویان مقطع دکترا توجه خاصی دارد و جهت تسهیل طول دوره دکترا شرایط ویژه ای برای پرداخت مخارج تحصیل فراهم آورده است.
به طور کلی تحصیل دکترا در دانشگاه های اوکراین به دو صورت انجام می شود: یکی تحصیل با بورسیه تحصیلی و دیگری تحصیل در شرایطی که دانشجو شهریه دانشگاه را شخصا پرداخت می کند که حالت دوم همانند اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد اوکراین می باشد.

دکترا مقطع پیشرفته ای می باشد که به دانشجویان فارغ التحصیل این امکان را می دهد تا متخصص رشته خود شوند. داشتن مقطع دکترا به دانشجویان اجازه می دهد تا برای حرفه خود شرایط بهتری را کسب کنند.
سفارتخانه های کشور اوکراین مدارک دانشجویان مقطع دکترا را در تمام سال دریافت می کنند و به دانشجویان شایسته ویزا اعطا می نمایند. لذا در این مقاله قصد داریم بیشتر به شرایط لازم جهت اخذ تحصیل دکترا در اوکراین به همراه بورسیه تحصیلی بپردازیم.
این مقاله توسط کارشناسان موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان تهیه شده است، هرگونه سوال در رابطه با مهاجرت به اوکراین و تحصیل در اوکراین را دارید با موسسه آتیه آفرینان تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان تلفنی بهره مند شوید.

تحصیل دکترا در اوکراین
تحصیل دکترا در اوکراین

شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در اوکراین

کشور اوکراین برای افرادی که در مقطع دکترا در اوکراین مشغول به تحصیل هستند، حقوق ماهیانه به میزان تقریبا 2 هزار دلار را مد نظر قرار می دهد، لذا دانشجویان ایرانی رقابت بسیار سختی را در راستای اخذ بورسیه دکترا در کشور اوکراین در پیش دارند.
بسیاری از رشته های مهندسی در مقطع دکترا در کشور اوکراین به زبان انگلیسی تدریس می شوند و طول دوره ی یادگیری زبان اوکراینی برای افراد مبتدی حدودا 6 تا ماه 10 (تقریبا 1 سال تحصیلی) تخمین زده شده است.

شرایط لازم جهت اخذ بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در اوکراین به شرح زیر است:

  1. اخذ مدرکی دال بر تسلط کافی بر زبان انگلیسی (حداقل آیلتس 6)
  2. در دست داشتن مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد از دانشگاه های معتبر
  3. جلب نظر یک استاد مشاور (supervisor) که تز دکترا فرد را پشتبانی کند
  4. داشتن تألیفات از قبیل مقالات بین المللی، کتاب و …

داشتن همه و یا تعدادی گزینه های فوق می تواند در راستای افزایش شانس فرد در جهت اخذ پذیرش نقش به سزایی ایفا کنند.

تحصیل دکترا در اوکراین – هزینه تحصیل دکترا در اوکراین

هزینه تحصیل دکترا در اوکراین شامل موارد زیر است:

لازم به ذکر است دانشجویان مقطع دکترا در اوکراین مجوز کار در محدوده ای 30 ساعته به صورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین 8 تا 10 یورو به ازای هر ساعت می باشد که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند به راحتی هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

هزینه تحصیل دکترا در اوکراین
هزینه تحصیل دکترا در اوکراین

همان طور که می دانید پیدا کردن کار دانشجویی در هر کشوری به پارامترهای متفاوتی نظیر سطح آگاهی فرد از زبان کشورها، تجربه کاری، ویژگی های شخصی فرد، زمان ورود شخص به کشور و چندین عامل دیگر وابسته است.
هزینه های زندگی دراوکراین برای دانشجویان به صورت میانگین بین 400 تا 1000 یورو (بسته به نوع زندگی متفاوت است )در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی می باشد که دانشجو مستلزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در اوکراین می باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دکترا در بلژیک تحصیل دکترا در بلژیک

تحصیل دکترا در بلژیک کشور بلژیک ، یک کشور کوچک و در عین حال پرجمعیت ، یک گزینه جذاب برای بسی...

تحصیل دکترا در رومانی تحصیل دکترا در رومانی

تحصیل دکترا در رومانی کشور رومانی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن در جنوب شرقی اروپا م...

تحصیل دکترا در صربستان تحصیل دکترا در صربستان

کشور صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخ...

نظرات کاربران
Call Now Button