نظام آموزشی کشور اسپانیا جز بهترین های نظام اموزشی می باشد . دانشگاه های استرالیا از بهترین فرایند آموزشی و بهترین وسایل فنی برای رشته های مهندسی و تمامی شرایط برای تحصیل دانشجویان را فراهم ساخته اند اما با وجود بالا بودن هزینه تحصیل در استرالیا همواره متقاضیان بسیاری را برای تحصیل دکترا در استرالیا انتخاب کنند . البته لازم به ذکر است که تحصیل دکترا در استرالیا بسیار کم هزینه تر از مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد می باشد و همچنین فرد متقاضی از طریق انجام کارهای پژوهشی و همکاری با استاد خود درآمد زایی نماید .

در مقاله ” مهاجرت به استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاعات کسب کنید .

تحصیل دکترا در استرالیا ، برخورداری از کیفیت عالی امکانات تحقیقاتی در کشور استرالیا می باشد و تعدادی از دانشگاه های استرالیا ، مدارک دانشجویان این دوره ها را با عناوین PhD و یا  DPhil ارائه می دهند که به کسانی اعطا می شود که یک رساله تحقیقاتی را در رشته تحصیلی خود انجام داده باشند و علاوه بر یک پروژه تحقیقاتی، دوره های دکترا ممکن است شامل عناصر دیگری نیز می باشند که گاهی این مدارک دارای عناوین تخصصی تر مانند EdD می باشند . لازم به ذکر است که در مدرک دوره های دکترا عنوان رشته تخصصی نیز مشاهده می شود . داشتن پیشنهاد تحقیقاتی مناسب برای اخذ پذیرش مقطع دکترا بسیار ضروری می باشد و دانشجو می بایست پیشنهاد تحقیقاتی مناسبی برای ارائه به دانشگاه در اختیار داشته باشد . قابل توجه است که امکان بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در استرالیا از سایر مقاطع بالاتر می باشد .

مقطع دکترا در استرالیا معمولا حداقل به 3 سال تحصیل تمام وقت نیاز دارد . اخذ مدرک دکترا در استرالیا نیازمند ارائه پایان نامه می باشد به طوری که دانشجو بتواند استاد خود را متقاعد کند که کلیه مفاهیم تخصصی رشته تحصیلی خود را کسب کرده است . در حال حاضر تعداد زیادی از دانشجویان خارجی در رشته های دکترا در حال تحصیل در کشور استرالیا هستند. معمولا دانشجویان متقاضی تحصیل دکترا در استرالیا می بایست در ابتدا رشته ها٬ دانشکده و یا دانشگاه مورد نظر خود را اعلام کرده تا اطلاعات دقیق و جامع تری برای ایشان ارسال شود . دانشگاه های مختلف استرالیا سیاست های خاص خود را در زمینه دوره های دکترا و ارائه پذیرش به دانشجویان اعمال می کنند،  ولی به طور کلی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا داشتن حداقل معدل ۶۵٪ و مدرک دوره تحصیلی کارشناسی ارشد الزامی می باشد. لازم به ذکر می باشد که فرد متقاضی می تواند در صورت تاهل و یا داشتن فرزند ، برای خانواده خود درخواست ویزای همراه داشته باشد .

توصیه موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در استرالیا، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در استرالیا ” است .

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی مقطع دکترا در استرالیا

مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی مقطع دکترا در استرالیا به شرح زیر می باشد :

  • کپی اصل شناسنامه فرد متقاضی برای تحصیل دکترا در استرالیا
  • کپی و اصل پاسپورت
  • عکس پاسپورت
  • داشتن مدرک زبان انگلیسی ( آیلتس ۷ ) که پذیرش بدون مدرک زبان امکان پذیر نمی باشد
  • داشتن گواهی سوابق کاری
  • داشتن فیش تمکن مالی خود
  • کپی و اصل آخرین مدرک تحصیلی و همین طور ریز نمرات جهت تحصیل در استرالیا در مقطع دکترا
  • در صورت متاهل بودن فرد متقاضی وی می بایست ترجمه سند ازدواج خود را داشته باشد
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی مقطع دکترا در استرالیا
مدارک مورد نیاز جهت اخذ پذیرش تحصیلی مقطع دکترا در استرالیا

تحصیل دکترا در استرالیا  – هزینه تحصیل دکترا در استرالیا

هزینه تحصیل دکترا در استرالیا معمولا سالانه بین ۱۸۰۰۰ تا ۳۰۰۰۰ دلار استرالیا بوده و در دانشگاه های مختلف متفاوت می باشد . هزینه زندگی دانشجویی معمولا سالانه 20000 دلار استرالیا خواهد بود.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در استرالیا ” به طور مفصل درباره شرایط صفر تا صد تحصیل در استرالیا توضیح دادیم.

تحصیل دکترا در استرالیا  – بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در استرالیا

بسیاری از متقاضیان کشور استرالیا  به دلیل داشتن بالا بودن هزینه های تحصیل این کشور تلاش بسیاری برای رسیدن به بورسیه تحصیلی مقطع دکترا در استرالیا دارند . هر دانشگاه بورسیه های مختلفی را در رشته های مختلف به دانشجویان ارائه می دهد . به عنوان مثال از این بورسیه ها می توان به بورسیه دکتر مایکل ، بورسیه رشته های معماری ، بورسیه ADS ، بورسیه اختصاصی دانشجویان مقطع کارشناسی ، و همین طور بورسیه های مربوط به دانشجویان مقطع فوق لیسانس و دکترا …. اشاره کرد . بورسیه ADS مختص مقطع دکترا و فوق لیسانس می باشد و کمک هزینه ها برای این دانشجویان قطعی می باشد ، این بورسیه مواردی از قبیل هزینه های تحصیل ، هزینه های زندگی ، هزینه های رفت و آمد و کلیه هزینه های فرد را در بر می گیرد ، لازم به ذکر می باشد که درخواست این بورسیه باید مورد بررسی قرار گیرد و بررسی و تایید آن ۱ سال طول خواهد کشید .

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دکترا در بلژیک تحصیل دکترا در بلژیک

تحصیل دکترا در بلژیک کشور بلژیک ، یک کشور کوچک و در عین حال پرجمعیت ، یک گزینه جذاب برای بسی...

تحصیل دکترا در رومانی تحصیل دکترا در رومانی

تحصیل دکترا در رومانی کشور رومانی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن در جنوب شرقی اروپا م...

تحصیل دکترا در صربستان تحصیل دکترا در صربستان

کشور صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخ...

نظرات کاربران
KASRA

ببخشید هزینه های تحصیل در مقطع دکتری چقدره ؟من از دانشگاه بلژیک فقط دو تا توصیه نامه گرفتم معلوم نیست بتونم پذیرش بگیرم ولی استرالیا با کمک جناب اقای دکتر جمشیدی استاد دانشگاه ادلاید در حال مکاتبه اممن توی صفحات قبلی کشور های ژاپن/کره جنوبی / فرانسه / هلند . استرالیا و بلژیک سر زدم و شرایط همشون جویا شدم کشور هایی که عرض کردم هر کدام نیاز به یادگیری زبان خودشون داره که طی 3 یا 4 ماه نمیشه فقط دانشگاه بلژیک من جدی و استرالیا را پیگیری کردم متاسفانه کشور های دیگه شرایط مناسب نبود اما من احتمالا با توجه به شرایطی که پیش اومد من وقت سفارت را عقب انداختم هرچند من برای بلژیک هم گرفتم اما لغو کردم در حال حاضر هم دانشگاه به من نامه ای را داد و ایمیلی زدکه من 60 درصد هزینه تحصیل تخفیف داده شدههزینه تحصیل من سالی 25 هزار دلار استرالیا بود که شد 11 هزار دلار استرالیا و هزینه های زندگی هم 17 هزار دلار استرالیا که سر جمع 28 هزار دلار استرالیا + بلیط و بیمه سالی 30 هزار دلار استرالی20600 دلار امریکا در سالممنونم که تو این چند روز از خدماتی که به من ارایه کردید

سارا جوادی

با سلام ممنون از شما بابت به اشتراک گذاشتن اطلاعاتتتون گروه آتیه آفرینان برای شما آرزوی موفقیت دارد.

KASRA

سلام ببخشید برای  تحصیل دکتری در  استرالیا ایا چون دوره  4و3 ساله هست ایا سالی 43 هزار دلار استرالیا در نظر گرفت؟من رزومه خوبه ایلتس 72 مقاله isiارشد کارشناسی با معدل 17 و 17.5 از دانشگاه صنعتی اصفهانمهندسی برق1 مقاله علمی و پژوهشی دارم3 سال هم سابقه کار دارمسن:28میتونم با این رزومه حداقل تخفیف در شهریه بگیرم یا از هزینه های تحصیل معاف شم؟من پذیرش از دانشگاه ادلاید گرفتم.

سارا جوادی

با سلام دوست عزیز تبریک میگیم خدمتتون . چندین پذیرش از دانشگاه های مختلف دنیا گرفتید، براتون آزروی موفقیت داریم.با خود استاد مکاتبه کنید قطعا شما را از تمامی بورسیه هایی که می توانید اقدام کنید مطلع کنید. بورسیه های بسیار خوبی در مقطع دکتری در استرالیا و بلژیک ارائه می شود.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button