بسیاری از افراد علاقه دارند که تحصیلات خود را در کشورهای با جمعیت و با هزینه مناسب سپری کنند و سپس از این طریق به کار و نهایتا به اقامت دست پیدا کنند . یکی از مقاطع مورد علاقه افراد ، مقطع دکترا می باشد و بسیاری از دانشگاه و موسسات تحقیقاتی در کشور دانمارک وجود دارند که برنامه های مقطع دکترا در دانمارک را ارائه می کنند زیرا بسیاری از آنها با شرکت های خصوصی همکاری داشته و به دنبال یافتن متقاضیان در این مقطع هستند تا یک پروژه تحقیقاتی مستقل تحت نظر یک ناظر انجام دهند . از دیگر وظایف افراد دوره دکترا می توان به برخی از وظایف آموزشی حضور در سمینارها و شبکه سازی بین سایر گروه های تحقیقاتی اشاره کرد .  لازم به ذکر است که کشور دانمارک یک کشور مناسب و علمی برای ادامه تحصیل می باشد و بسیاری از افراد خواهان ادامه تحصیل با هزینه های مناسب در این کشور هستند لذا دریافت موقعیت دکترا در میان دانشجویان خارجی بسیار رقابتی می باشد . کشور دانمارک در میان 6 کشور برتر جهان در خصوص تحقیق و توسعه (R &D) قرار دارد و همچنین این کشور شرایط ایده آل را برای تحصیل در دوره دکترا در دانمارک فراهم می کند .

دانشگاه ها موسسات تحقیقاتی دانمارک از دانشجویان بین المللی برای تحصیل دکترا در دانمارک بسیار استقبال می کنند . طول مدت تحصیل دکترا در دانمارک معمولا ۳  الی 5 سال می باشد . برنامه های متفاوت تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک عبارتند از :

  • آموزش دادن و انتقال دانش که مربوط به موضوعات مقطع دکترا می باشد در هر زمان فراهم می باشد.
  • دوره های آموزشی برای دانشجویان مقطع دکترا حدود۳۰ واحد درسی می باشد
  • دوره ها و برنامه های ارائه شده مقطع دکترا در دانشگاه های دانمارک تماما تحقیقات عالی،کتابخانه، امکانات آزمایشگاهی برای محققان و دانشجویان دکترا فراهم می سازند و همچنین این دانشگاه ها همکاری مشترک با صنعت دارند
  • تکمیل یک پایان نامه دکترا
  • تحقیقات مستقل تحت نظارت استاد راهنما
  • شرکت در شبکه های تحقیقاتی از جمله شرکت در دیگر موسسات آموزشی و درجه اول خارجی

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به دانمارک شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به دانمارک” بیاندازید.

از دیگر مواردی که دانشجویان مقطع دکترا در دانمارک باید در طول تحصیل به آن بپردازند سپری کردن ۶ ماه دوره آموزشی مرتبط با رشته و تدریس و انتقال دانش خود به صورت عملی می باشد. دانشجو باید نشان دهد که این توانایی را دارد که به صورت مستقل با استفاده از روش های علمی مناسب و موجود، یک پروژه علمی مرتبط با موضوع رشته خود را اجرایی کرده و آن را در راستای کمک به علم و دانش در سطح جهانی گسترش دهد. پس از اتمام ۳ سال تحصیل و دفاع از پروژه و ایده، متقاضی موفق به دریافت مدرک دکترا می شود .

تحصیل دکترا در دانمارک  – دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل در مقطع دکترا

برخی از دانشگاه های دانمارک جهت تحصیل در مقطع دکترا به شرح زیر می باشند:

  • Aarhus University
  • Aalborg University
  • Technical University of Denmark
  • Copenhagen Business School
  • Roskilde University
  • University of Copenhagen
  • University of Southern Denmark
  • Royal Danish Academy of Fine Arts, School of Architecture

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت دانمارک مقاله ” اقامت در دانمارک” را مطالعه بفرمایید .

شرایط پذیرش جهت تحصیل دکترا در دانمارک

شرایط پذیرش جهت تحصیل دکترا در دانمارک به شرح زیر است :

شرط عمومی پذیرش دانشجویان مقطع دکترا در دانمارک داشتن مدرک فوق لیسانس معادل با دو سال تحصیل در مقطع فوق لیسانس کشور دانمارک می باشد.  همچنین دانشجویان  قبل از پذیرش باید از طریق تلفن و یا به شکل حضوری مصاحبه شوند. شرط دوم جهت تحصیل در دانمارک توانایی صحبت به زبان انگلیسی می باشد و سطح زبان انگلیسی مورد نیاز برای تحصیل مقطع دکترا در دانمارک B می باشد که می بایست با مدارک معتبر مانند آیلتس و یا تافل و غیره آن را اثبات کنند و در برخی موارد امتحان ورودی در خصوص سطح زبان دانشجو برای دانشگاه های مختلف گرفته می شود .

شرایط پذیرش جهت تحصیل دکترا در دانمارک
شرایط پذیرش جهت تحصیل دکترا در دانمارک

تحصیل دکترا در دانمارک  – مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در دانمارک

مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در دانمارک عبارتند از :

  • داشتن مدرک زبان انگلیسی سطح B
  • داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد برای تحصیل در دانمارک در مقطع دکترا
  • رزومه انگلیسی حرفه ای
  • داشتن سوابق کاری در مقاطع کارشناسی ارشد و کارشناسی در خصوص رشته دانشجو و پروپوزال تحقیقی
  • انگیزه نامه

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در دانمارک” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در دانمارک توضیح دادیم .

تحصیل دکترا در دانمارک  – بورسیه های تحصیلی برای تحصیل دکترا در دانمارک

تحصیل دکترا در دانمارک  – بورسیه های تحصیلی برای تحصیل دکترا در دانمارک

  • کمک هزینه دانشجویی: این کمک هزینه در مقطع دکترا در دانمارک عموما از طریق دانشگاه ها، موسسه های تحقیقاتی، شرکت ها و بنیادهای دولتی و خصوصی تبلیغ و اعطا می شود که طول مدت آن معمولا 3  سال می باشد .
  • حمایت مالی بین المللی: برخی از دانشجویان مشغول به تحصیل در مقطع دکترا در دانمارک برای دریافت کمک هزینه تحصیلی یا سایر حمایت های مالی بین المللی از کشور خود یا سازمان های بین المللی همچون برنامه های تحقیقاتی کمیسیون اروپا واجد شرایط می باشند و می توانند از این بورسیه و کمک هزینه استفاده کنند.
  • کمک هزینه صنعتی: این کمک هزینه تحصیلی در مقطع دکترا از طریق همکاری میان شرکت های خصوصی و دانشگاه های کشور دانمارک ارائه می شود. برنامه دکترا در دانمارک در این بخش به عنوان یک پروژه تحقیقاتی معرفی می شود که در آن متقاضی ارتباط و همکاری میان شرکت خصوصی و دانشگاه های کشور دانمارک را آسان می کند . طول مدت این کمک هزینه نیز 3 سال می باشد . .
  • برخی از دانشجویان اتحادیه اروپا نیز با داشتن شرایط و ویژگی های خاص خود می توانند کمک هزینه تحصیلی مادام کوری یا انواع دیگر از کمک های مالی اتحادیه اروپا که به افراد خاص تعلق می گیرد را دریافت کنند .

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دکترا در بلژیک تحصیل دکترا در بلژیک

تحصیل دکترا در بلژیک کشور بلژیک ، یک کشور کوچک و در عین حال پرجمعیت ، یک گزینه جذاب برای بسی...

تحصیل دکترا در رومانی تحصیل دکترا در رومانی

تحصیل دکترا در رومانی کشور رومانی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن در جنوب شرقی اروپا م...

تحصیل دکترا در صربستان تحصیل دکترا در صربستان

کشور صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخ...

نظرات کاربران
Call Now Button