تحصیل دکترا در بلژیک

کشور بلژیک ، یک کشور کوچک و در عین حال پرجمعیت ، یک گزینه جذاب برای بسیاری از دانشجویان بین المللی است که به دنبال تحصیل در مقطع دکترا هستند . این کشور با سه زبان رسمی ، جمعیت متنوع ، مردمی خونگرم ، فراوانی فرهنگ ها و مرکز ناتو و اتحادیه اروپا ، فرصت های فراوانی را برای افراد در بسیاری از زمینه های مختلف فراهم می نماید . مانند سایر کشورهای اروپایی ، متقاضیان تحصیل دکترا در بلژیک باید یک مدرک کارشناسی ارشد در یک رشته مرتبط با تحصیل داشته باشند . تحصیل دکترا در بلژیک این امکان را به فرد می دهد که از تحصیل در دانشگاه های قدیمی و تاریخی در یک کشور اروپایی استفاده کنند . به طور مداوم دانشگاه های این کشور از رنکینگ بالایی برخوردار هستند . مدت زمان تحصیل در بلژیک در مقطع دکترا 3-5 سال می باشد . تحصیل دکترا در بلژیک به این صورت است که فرد باید یک سوپروایزر داشته باشد و سوپروایزر فرد به عنوان یک ناظر یا کارشناس ارشد مسئول نظارت بر تحقیقات و پیشرفت تحصیلی و تایید نهایی پایان نامه دکتری فرد می باشد . ممکن است متقاضی تحصیل دکترا در بلژیک حقوق نیز دریافت کند .

شرکت آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

افراد متقاضی تحصیل دکترا در بلژیک می توانند از برنامه درسی شامل برنامه های تمرینی دقیق ، امتحانات و تحقیق اصلی که تحت نظارت اعضای هیئت علمی انجام می شود ، استفاده کنند . این تحقیق باید به پایان نامه ای برسد که متقاضی باید در جلسه هیئت کارشناسان از آن دفاع کند . لازم به ذکر است که پایان نامه دکترا تحت هدایت یک ناظر (مشاور) نوشته می شود و دانشجو برای درخواست باید یک پروژه پایان نامه که به اندازه کافی تعریف شده و رضایت کتبی یک مشاور را دارد ، داشته باشد . در مقطع دکترا اغلب رشته های به زبان انگلیسی هم ارائه می باشد . در دانشگاه های کشور بلژیک دوره های تحصیل فوق دکترا نیز برگزار می شود ولی برای دانشجویان مدرک تحصیلی محسوب نمی شود .

تحصیل دکترا در بلژیک شرایط تحصیل دکترا در بلژیک

ارائه مدرک زبان جهت تحصیل دکترا در کشور بلژیک الزامی می باشد زیرا فرد در یک کشور چند زبانه مشغول تحصیل خواهد شد اما بسیاری از برنامه های دکتری از زبان انگلیسی به عنوان زبان آموزشی استفاده می کنند. بنابراین بسته به اینکه دانشگاه فرد به چه زبانی می باشد وی باید نمره مخصوصی که در نظرگرفته شده را حتما کسب کند ولی اگر تحصیل در بلژیک در مقطع دکترا نیازمند ارائه مدرک زبان باشد معمولا باید حداقل مدرک آیلتس 6.5 را بتواند ارائه دهد .

تحصیل دکترا در بلژیک مزایای تحصیل دکترا در بلژیک

مزایای تحصیل دکترا در بلژیک عبارتند از :

  • جامعه چند فرهنگی و چند زبانه : جمعیت بلژیک ترکیبی از فرانسوی ، فنلاندی / هلندی ، آلمانی ( و انگلیسی ) می باشد .
  • دانشگاه های بلژیک از قدیمی ترین دانشگاه های جهان می باشند که قدمت برخی آن ها به قرن ۱۵ میلادی بر می گردد .
  • آموزش عالی با کیفیت بالا  : دانشگاه های بلژیک به طور مداوم در جداول رتبه بندی بین المللی خوب عمل می کنند و سیستم آموزشی آن برگرفته شده از سیستم آموزشی در اروپا می باشد .
  • بر اساس مطالعات پایتخت کشور بلژیک ، بروکسل نیز مرکز اقتصادی و اداری اتحادیه اروپا است ، بنابراین جای تعجب نیست که بلژیک میزبان بسیاری از سازمان های چند ملیتی است و دارای ارتباط قوی با سایر نقاط اروپا است.
تحصیل دکترا در بلژیک

تحصیل دکترا در بلژیک

برای اقامت و تابعیت در بلژیک روش های متفاوتی وجود دارد شرکت آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در بلژیک ” را مطالعه فرمایید .

تحصیل دکترا در بلژیک رشته های پرطرفدار جهت تحصیل دکترا در بلژیک

رشته های پرطرفدار جهت تحصیل دکترا در بلژیک شامل روابط بین الملل ، اقتصاد ، تجارت ، مطالعات صلح و علوم طبیعی است .

تحصیل دکترا در بلژیک بورسیه تحصیلی بلژیک در مقطع دکترا

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکترا در بلژیک یا می توانند از بورسیه تحصیلی بلژیک استفاده کنند یا خودشان شهریه دانشگاه را دریافت کنند . دانشجویانی که موفق به اخذ بورسیه تحصیلی می شوند حقوق ماهانه حدودا ۲۰۰۰ دلار دریافت می کنند و به همین دلیل رقابت جهت اخذ بورسیه تحصیلی بسیار زیاد می باشد . لازم به ذکر است که افرادی که مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را در دانشگاه های معتبر به پایان رسانده باشند و مدرک زبان آیلتس یا تافل و مقالات بین المللی داشته باشند از شانس بیشتری جهت اخذ بورسیه تحصیلی برخوردارند . همچنین دانشجویان می بایست اقدام به جلب نظر یک استاد راهنما جهت تاییدیه پایان نامه خود نمایند.

تحصیل دکترا در بلژیک مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در بلژیک

متقاضیان تحصیل دکترا در بلژیک باید مدارکی را ارائه دهند که پس از انجام بررسی ‌های لازم و در صورت تائید می ‌توانند تحصیلات خود را در دانشگاه ‌های بلژیک ادامه دهند. مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در بلژیک به شرح زیر می باشد :

  • ارائه مدرک لیسانس و فوق ‌لیسانس که از سوی دانشگاه معتبری صادر شده است
  •  جلب توجه یک استاد راهنما که در دوران تحصیل مقطع دکتری فرد را حمایت می‌کند
  • ارائه مدارکی که نشان‌ دهنده تسلط متقاضیان بر زبان انگلیسی و داشتن حداقل نمره آیلتس ۶.۵ می باشد . (در صورتی که تحصیل به بان انگلیسی باشد ) .
  •  ارائه تألیفاتی مانند مقالات بین‌المللی، کتاب و …

یکی از روش های مهاجرت به بلژیک از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به بلژیک ” اطلاعات کسب کنید .

دانشجویان متقاضی تحصیل در مقطع دکتری در بلژیک می‌توانند کلیه موارد بالا را به ‌صورت یکجا ارائه دهند و از این طریق شانس خود را در دریافت پذیرش از دانشگاه‌ های بلژیک به میزان قابل توجهی افزایش دهند .

تحصیل دکترا در بلژیک هزینه تحصیل دکترا در بلژیک

به طور کلی تحصیل دکترا در بلژیک مقرون به صرفه با هزینه های تحصیلی کم است . هزینه تحصیل دکترا در بلژیک حدود 800-1600 یورو برای ثبت نام اولیه است و برای سال های بعد هزینه ثبت نام حدود ۵۰ یورو در سال می باشد . دانشجویان مقطع دکترا در کشور بلژیک می توانند ۳۰ ساعت در هفته را مشغول کار شوند و حقوق دریافت کنند .حقوق دریافتی بسته به رشته و تخصص فرد متفاوت است اما در بیشتر مواقع با این مبلغ به راحتی هزینه های مربوط به تحصیل و زندگی فرد دانشجو را پوشش می دهد. هزینه های زندگی دانشجویی در ماه حدود 700 تا 1300 یورو است که بخش اصلی آن مربوط به هزینه مسکن می باشد. ( بدیهی است که هزینه زندگی در شهر های مختلف متفاوت است ) .

گروه آتیه آفرینان ایرانیان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیلی در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل دکترا در رومانی تحصیل دکترا در رومانی

تحصیل دکترا در رومانی کشور رومانی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن در جنوب شرقی اروپا م...

تحصیل دکترا در صربستان تحصیل دکترا در صربستان

کشور صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخ...

تحصیل دکترا در گرجستان تحصیل دکترا در گرجستان

تحصیل دکترا در گرجستان کشور گرجستان به پایتخت شهر تفلیس ، کشوری زیبا با تمدنی کهن می باشد ک...

نظرات کاربران
KASRA

سلام من تونستم از دانشگاه پلی تکنیک مونز پذیرش بگیرم در مقطع دکتری ولی چیزی که متوجه نشدم ایا این دانشگاه خصوصی یا دولتی چون جزو دانشگاه های گروه خوب وزارت علوم در رشته مهندسی برق و الکترونیک هست برای اینکه بدونم خصوصی یا دولتی باید از دانشگاه سوال کنم؟و اینکه هزینه دانشگاه دولتی و خصوصی چقدره؟

سارا جوادی

با سلام بله بهترین کار مکاتبه با دانشگاه وپرسیدن شرایط از خود مسئول پذیرش است. چونکه در مقطع دکتری اکثر پذیرش های بلژیک همراه با بورسیه است و شما از پرداخت شهریه معاف خواهید شد.

KASRA

سلام عرض ادب من صفحات قبلی شم ارا مطالعه کردم و نظر دادم من بلاخره بعد از حدودا 5 ماه تونستم نظر یک استاد سوپروایزر را جلب کنم و 2 توصیه نامه از استاد بگیرماستاد من اقای گراهام بیلد هستش استاد دانشگاه وریج بروکسل هستند پذیرش گرفتم و ایمیل زدم به دانشگاه که ببینم ایا میتونم بورسیه بگیرم در مقطع دکتری یا خیر؟دوره دکتری در بلژیک  4 ساله هستش و هزینه هارا در بلژیک من سالی 14 هزار یورو در نظر گرفتمو در صورتی که بورسیه بگیرم هزینه میاد پایینایا امکان داره برای اینکه سفارت قانع بشه ( چون من هزینه ها را طی یک سال دارم ) یک سند ملکی به ارزش 700 میلیون بزارمایا احیتاجی به فروش خانه هست یا همین قدر که سفارت متوجه بشه کفایت میکنه؟من 28 سالمهایلتس 7b2 المانیb1 فرانسوی 2 مقاله isiارشد و کارشناسی با معدل 17 و 17.5 از دانشگاه صنعتی اصفهاندرضمن من توانایی مالی 22 هزار یورو  وتوانایی اینکه سال دوم بدم دارم و یک حساب هم در ترکیه باز کردم و کردیت کارت دارم

سارا جوادی

با سلام تبریک میگیم خدمتتون و آرزوی موفقیت داریم براتون .مبلغ مالی تون کافی است و کفاف هزینه ها را می دهد.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button