در این مقاله قصد داریم به تحصیل دکترا در انگلیس بپردازیم . با وجود دانشگاه های مشهور و تاریخی و طیف وسیعی از برنامه های آموزشی درجه اول جای تعجبی نیست که کشور انگلیس دومین مقصد محبوب مطالعه بین المللی است . دانشجویان با تحصیل در انگلیس فرصتی برای کسب مدرک تحصیلی بین المللی شناخته شده و معتبر را به دست می آورند در حالی که در عین حال می توان در یک محیط فرهنگی غنی و متنوع زندگی کنند . آموزش عالی  انگلیس برای کیفیت آموزش و تحقیقاتی مشهور است .
بسیاری از دانشگاه های پیشرو در انگلیس از امکانات تحقیقاتی در سطح جهانی برخوردار هستند و تحقیقات خود را به بالاترین استاندارد انجام می دهند و دانشجویان و محققان را قادر می سازد تا از دانش و تخصص برخی از متخصصان معروف دنیا بهره مند شوند .  
دانشگاه های انگلستان برای تحصیل دکترا در انگلیس دانشجویان را تشویق می کنند که خلاقانه و مستقل در محیط یادگیری خوب تحقیقات خود را انجام دهند و دانش و توانایی خود را برای پیشرفت در حرفه انتخابی خود فراهم کنند. کارفرمایان در سرتاسر جهان، کیفیت تحصیلات دانشگاهی انگلستان را به رسمیت می شناسند. دانشجویان بین المللی تحصیل در انگلیس را برای بهبود مهارت های زبان انگلیسی خود و همچنین افزایش توانایی های کار در آینده آماده می کند. کیفیت آموزش در دانشگاه های انگلستان دقیقا توسط آژانس تضمین کیفیت تحصیلی عالی (QAA) تضمین می شود.

در تمامی کشورها دوره دکترا دوره ای ۴-۵ ساله می باشد اما به دلیل نظام آموزشی قوی حاکم در انگلستان طول دوره دکترا در انگلیس  3 سال است.
کسانی که چه در انگلستان و یا هر کشور دیگری در مقطع فوق لیسانس فارغ التحصیل شده باشند می توانند برای پذیرش در این دوره اقدام کنند.
مدرک زبان مورد نیاز برای دوره دکترا آیلتس با نمره ۶٫۵ است. دوره Pre-PhD یک دوره فوق العاده ۶ ماهه در انگلستان قبل از مقطع دکترا می باشد و برای کسانی که پروپوزال  تا به حال ننوشته اند و دانش زیادی در این رابطه ندارند و در مورد مقاله نویسی هم تجربه ای ندارند که دوره ای بسیار مفید است و با گذراندن این دوره می توانند مقطع دکترا را به نحو احسن بگذرانند.
بردن همراه (همسر) و فرزندان زیر ۱۸ سال در دوره دکترا میسر می باشد  و فرزندان می توانند به راحتی از سیستم آموزشی پیشرفته انگلستان استفاده کرده و به تحصیل بپردازند.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به انگلیس شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به انگلیس” بیاندازید.

تحصیل دکترا در انگلیس  –  هزینه تحصیل دکترا در انگلیس

هزینه تحصیل دکترا در انگلیس به شرح زیر است :

هزینه های زندگی در انگلستان برای دانشجویان به صورت میانگین بین 1000 تا 1200 پوند در ماه می باشد که شامل هزینه های مسکن، غذا، رفت و آمد، بیمه و سایر هزینه هایی است که دانشجو ملزم به پرداخت آن ها در زمان تحصیل و در مقطع دکترا در کشور انگلستان می باشد.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های انگلستان بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است اما به طور میانگین می توان اشاره کرد که سالانه بین 10 تا 15 هزار پوند دانشجویان شهریه تحصیلی دارند.در کنار این هزینه ها امکان دریافت بورسیه و فاند نیز وجود دارد که به متقاضیان کمک میکند در صورت اخذ این  بورسیه و یا فاندها هزینه های تحصیل و زندگی خود در کشور انگلیس را تا حدود زیادی پوشش دهند.

علاقه مندان به تحصیل دکترا در انگلیس می توانند با هفته ای ۳۰ ساعت کار هزینه های خود را به حداقل برسانند چه بسا که دوره دکترا بهترین موقعیت کاری را برای افراد دارد و با همکاری با اساتید دانشگاه می توانند این دوره تحصیلی را شبیه به دوره کاری بگذرانند . میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۱۲ تا ۱۷ پوند به ازای هر ساعت می باشد که که مجموع درآمدهای حاصله از کار دانشجویی می تواند بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل فرد را در یک سال پوشش دهد.

 تحصیل دکترا در انگلیس | تحصیل در انگلیس | هزینه تحصیل دکترا در انگلیس | مقایسه تحصیل دکترا در آلمان و انگلیس
تحصیل دکترا در انگلیس | تحصیل در انگلیس | هزینه تحصیل دکترا در انگلیس | مقایسه تحصیل دکترا در آلمان و انگلیس

شایان ذکر است برای کسب اطلاعات بیشتر درباره اقامت و تابعیت انگلیس مقاله ” اقامت در انگلیس” را مطالعه بفرمایید .

تحصیل دکترا در انگلیس  –  مقایسه تحصیل دکترا در آلمان و انگلیس

مقایسه تحصیل دکترا در آلمان و انگلیس به شرح زیر است :

مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه انگلیس مورد تایید اکثر کشورهای دنیا می باشد و با وجود رایگان نبودن این دوره در انگلیس آینده کاری مناسب تری برای این دسته از افراد وجود دارد که یکی از دلایل این موضوع می تواند تحصیل به زبان انگلیسی باشد.

همچنین اگر تمایل به داشتن اطلاعاتی در زمینه تحصیل در کشور انگلیس دارید می توانید مقاله ” تحصیل در انگلیس” را مطالعه نمایید.

مدت زمان تحصیل دکترا در انگلیس 3 سال می باشد در حالی که مقطع دکترا در کشور آلمان  4 تا 5 ساله است

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دکترا در بلژیک تحصیل دکترا در بلژیک

تحصیل دکترا در بلژیک کشور بلژیک ، یک کشور کوچک و در عین حال پرجمعیت ، یک گزینه جذاب برای بسی...

تحصیل دکترا در رومانی تحصیل دکترا در رومانی

تحصیل دکترا در رومانی کشور رومانی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن در جنوب شرقی اروپا م...

تحصیل دکترا در صربستان تحصیل دکترا در صربستان

کشور صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخ...

نظرات کاربران
Call Now Button