کشور اتریش یکی از کشورهایی می باشد که بیشترین تعداد جوایز نوبل را در سرتاسر دنیا به خود اختصاص داده است و همچنین دارای مبانی برتری فرهنگی و فکری است . این کشور دارای شهرها و دانشگاه هایی است که نقش مهمی در تحقیق و سرمایه فکری این کشور ایفا می کنند . کشور اتریش براساس کمیسیون اروپا، از لحاظ توسعه و پژوهش در میان کشورهای عضو اتحادیه اروپا رتبه سوم را دارد . در دهه گذشته میزان تحقیقات صورت گرفته در اتریش سریع تر از متوسط اتحادیه اروپا بوده است . کشور اتریش در رشته های تخصصی مختلف و بویژه علوم تجربی و علوم انسانی، گزینه خوبی برای محققان در تمام مقاطع تحصیلی از جمله دانشجویان دکترا می باشد . بخش آموزش عالی اتریش دارای ۲۳ دانشگاه عمومی، ۱۳ دانشگاه خصوصی و ۱۸ موسسه آموزشی می باشد که به طور رسمی به عنوان دانشگاه علوم کاربردی شناخته می شود . این موسسات تقریبا مستقل هستند و طیف کاملی از دوره های تحصیلی از جمله دکترا ارائه می دهند . سیستم قدیمی در خصوص تحصیل دکترا در اتریش هنوز در برخی از دانشگاه ها کاربرد دارد و دوره تحصیلی ممکن است ۴ تا ۵ سال بسته به  پیشرفت فردی طول بکشد.

توصیه شرکت آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اتریش، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در اتریش” است.

دوره تحصیل دکترا در اتریش اغلب به دو مرحله تقسیم می شوند: قبل و بعد از آزمون مقدماتی. دانشجویانی که پس از اخذ مدرک کارشناسی خود مستقیماً در مقطع دکترا مشغول تحصیل شده اند، حداکثر دو سال از تاریخ شروع تحصیل و دانشجویانی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، یک سال از تاریخ شروع تحصیل واجد شرایط شرکت در آزمون می باشند. آزمون دکترا و تحصیل در اتریش در مقطع دکترا شامل ارائه شفاهی پیش نویس پایان نامه در حضور کمیته آزمون، و سپس پاسخگویی مربوط به پایان نامه است. برای دریافت مدرک دکترا باید برخی واحدهای درسی را بگذرانید و مقالاتی را در مجلات معتبر به چاپ برسانید.دوره دکترا در برخی از دانشگاه ها به طور مستقیم پس از اخذ مدرک کارشناسی (و یا معادل آن) قابل دسترسی است. در بیشتر موسسات پیرو سیستم بولونیا برای ورود به مقطع دکترای سه ساله نیاز به مدرک کارشناسی ارشد است.

با اینکه زبان انگلیسی زبان پژوهشی است، اما تعدادی دوره های دکترا وجود دارد که به زبان آلمانی برگزار می شود. در این صورت باید مدرک تسلط به آلمانی حداقل در سطح DSH II ارائه داد.اگر زبان مادری فرد متقاضی انگلیسی نیست و برای پذیرش نیاز به مدرک زبان آلمانی ندارد، باید مدارک زبان انگلیسی مانند تافل یا آیلتس ارائه داد . مهلت ارائه درخواست در موسسات مختلف تفاوت دارد. به طور کلی، برای ورود به دانشگاه در ماه سپتامبر فرد باید قبل از آغاز سال تحصیلی جدید، درخواست خود را در دسامبر یا ژانویه ارسال کند. برای دریافت بورس تحصیلی کامل و یا بودجه پژوهشی باید در مصاحبه شرکت کند که بخشی از روند گزینش می باشد .

متقاضیان به منظور  تحصیل در اتریش در مقطع دکترا باید تمام دیپلم ها و گواهی های خود را با مهر رسمی یا تمبر رسمی موسسه محل صدور آنها تحویل دانشگاه دهند. علاوه بر این، تمام مدارک مورد نیاز برای پذیرش که در آلمان صادر نشده است باید توسط مترجم رسمی به زبان آلمانی ترجمه شود و ترجمه آن باید ی مورد تایید قرار گیرد. مدارکی که اصل آنها زبان انگلیسی باشد، قابل قبول می باشد.

شما می توانید برای مهاجرت به اتریش مقاله ای تحت عنوان ” مهاجرت به اتریش” را مطالعه فرمایید.

شهریه تحصیل در اتریش

شهریه تحصیل در اتریش

تحصیل دکترا در اتریش – مدارک مورد نیاز جهت تحصیل دکترا در اتریش

متقاضیان باید مدارک زیر را جهت تحصیل در اتریش در مقطع دکترا ارائه دهند :

  • فرم درخواست جهت تحصیل دکترا در اتریش
  • کپی از تمام مدارک مربوط به مقاطع تحصیلی قبلی از جمله ریز نمرات، برنامه هفتگی و  ECTS
  • مدارک تحصیلی برای متقاضیانی که فارغ التحصیل شده اند.
  • مدرک زبان انگلیسی و یا زبان آلمانی
  • اطلاعاتی در مورد طول مدت دوره کارشناسی یا کارشناسی ارشد و  ECTS و یا برنامه هفتگی تا پایان دوره.
  • انگیزه نامه حاوی توضیحاتی در مورد اهداف و علایق خود که در آن توضیح داده شود که چرا متقاضی تحصیل در اتریش در مقطع دکترا می باشد و زمینه های پژوهشی مورد علاقه خود را ذکر می کنید.
  • ارائه رزومه یا نمونه کارهای پژوهشی خود در صورت امکان

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در اتریش می توانید مقاله ” تحصیل در اتریش” را مطالعه فرمایید.

تحصیل دکترا در اتریش – شهریه تحصیل در اتریش در مقطع دکترا

سیستم دانشگاهی کشور اتریش تا سال ۲۰۰۱ کاملا رایگان بود؛ در حال حاضر مبلغ ناچیزی  در هر ترم تحصیلی معادل با ۳۶۰ یورو از شهروندان اتریش و دیگر شهروندان اتحادیه اروپا  و حدود 76۰ یورو  از شهروندان غیر اتحادیه اروپا اخذ می شود . در سال ۲۰۰۸، دولت طرحی تصویب کرد که طی آن از شهروندان اتحادیه اروپا  که تحصیلات خود را در مقطع زمانی مشخص به اتمام می رسانند، شهریه اخذ نمی شود. در مورد دانشجویان بین المللی، شهریه تحصیل در اتریش در مقطع دکترا حدود 760 یورو در هر ترم می باشد، حتی اگر مدرک خود را در زمان مقرر به پایان برسانند. با این حال، قوانین مختلفی برای کشورهای مختلف جهان وجود دارد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارائه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل دکترا در بلژیک تحصیل دکترا در بلژیک

تحصیل دکترا در بلژیک کشور بلژیک ، یک کشور کوچک و در عین حال پرجمعیت ، یک گزینه جذاب برای بسی...

تحصیل دکترا در رومانی تحصیل دکترا در رومانی

تحصیل دکترا در رومانی کشور رومانی از اعضای اتحادیه اروپا و پیمان شینگن در جنوب شرقی اروپا م...

تحصیل دکترا در صربستان تحصیل دکترا در صربستان

کشور صربستان یکی از کشورهای اروپایی می باشد که از شرایط ایده آل برای زندگی، کار و تحصیل برخ...

نظرات کاربران
کسری اسماعیلی

سلام ببخشید برای مقطع دکترا چه میزان مبلغ تمکن باید به سفارت داد؟ایا بورسیه انجام میشه؟

سارا جوادی

با سلام بورسیه بستگی به شرایط شما دارد و به نظر دانشگاه بستگی دارد. سالی 12 هزار یورو

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button