تحصیل دندان پزشکی در هلند

کشور هلند یکی از کشورهای اروپایی می باشد که به کشور آسیاب های بادی، دوچرخه، پنیر و گل لاله معروف است .پایتخت کشور هلند شهر آمستردام می باشد که تاکنون توانسته به میزان ۱۴ میلیون بازدید کننده در سال را به خود اختصاص دهد و این میزان بازدید کننده قطعا به رشد اقتصادی این کشور کمک شایانی کرده است . تحصیل دندان پزشکی در هلند به میزان زیادی شبیه به تحصیل دندان پزشکی در انگلستان، جزو اولین مقاصد ایرانیان برای تحصیل در رشته دندان پزشکی است و به میزان زیادی متفاوت می باشد و این تفاوت می تواند به زمان بندی و مقطع بندی این رشته در دو کشور باشد اما با این حال مدرک دندان پزشکی کشور هلند با مدرک دندان پزشکی انگلستان هم تراز می باشد .

در مقاله ” اقامت در هلند ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت هلند اطلاعات کسب کنید .

تحصیل دندان پزشکی در هلند  – زمان بندی تحصیل دندان پزشکی در هلند

زمان بندی تحصیل دندان پزشکی در هلند پس از اخذ مدرک دیپلم ۱۲ ساله طی مراحلی می باشد که به شرح زیر است :

  • لیسانس دندان پزشکی به میزان ۳ سال
  • فوق لیسانس دندان پزشکی به میزان ۳ سال
  • آموزش کیلینیکی ۱ سال

تحصیل دندان پزشکی در هلند  – شرایط تحصیل دندان پزشکی در هلند

شرایط تحصیل دندان پزشکی در هلند به شرح زیر است :

زبان تدریس در شاخه تحصیل دندان پزشکی در هلند حائز اهمیت می باشدکه در مقطع لیسانس (۳ سال)تمامی مباحث به زبان انگلیسی و یا هلندی تدریس می شود و تعداد دانشگاه های که به زبان هلندی تدریس داده می شود کمتر می باشد که این میزان تدریس به زبان انگلیسی بیشتر برای دانشجویان بریتانیایی در نظر گرفته شده است زیرا هر ساله تعداد بسیار زیادی از دانشجویان از بریتانیا برای تحصیل در رشته  دندان پزشکی راهی کشور هلند می شوند.

نکته دیگر حائز اهمیت جهت تحصیل دندان پزشکی در هلند فرا گرفتن زبان هلندی می باشد که یک بخش جدایی ناپذیر از تحصیل دندان پزشکی در هلند می باشد و تاکید زبان هلندی  برای این نمی باشد که فرد پس از فارغ التحصیلی نمی تواند با بیمار ملاقات داشته باشد و بیمار را مورد معاینه قرار دهد بلکه بیشتر این نکته حائز اهمیت می باشد که فرد متقاضی نمی تواند تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد خود را به زبان انلگیسی فرا بگیرد زیرا در این مقطع تحصیل به زبان هلندی خواهد بود.اما نکته ای که در این باره باید به آن شاره کرد این است که میزان دانشگاه های که به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارشد دندان پزشکی به متقاضیان دوره ای ارایه میدهند که به نسبت به زبان هلندی بسیار کم می باشد و رقابت برای همان دوره ها نیز به قدری بین دانشجویان انگلیسی زبان زیاد است که تقریبا اگر انگلیسی زبان مادری فرد متقاضی نباشد ورود به مقطع کارشناسی ارشد برای او تقریبا غیر ممکن می باشد .

در سال آموزش آخر متقاضی حتما می بایست این دوره را به زبان هلندی طی کند که بتواند مدرک دندان پزشکی خود را از کشور هلند اخذ نماید . به دلیل نیاز  به زبان هلندی در دوره ی بالینی و کلینیکال این دوره تنها به زبان هلندی برگزار خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در هلند می توانید مقاله ” تحصیل در هلند ” را مطالعه فرمایید .

لازم به ذکر است اگر فرد می خواهد تحصیلات دندان پزشکی خود را در مقطع لیسانس به زبان انگلیسی بخواند باید دارای مدرک IELTS با نمره 6 باشد و اگر قصد تحصیل در هلند در مقطع دندان پزشکی را در مقطع کارشناسی به زبان هلندی دارد باید از نظر سطح زبان هلندی  دارای مدرک B2 هلندی باشد و برای مدرک تحصیلی افرادی که مدرک دیپلم دبیرستان خود را دریافت کرده اند و از سطح نمره ای  در سطح A برخوردار می باشند –که در نظام معمولا نمره ۱۷ به بالا مد نظر است–پذیرش می شوند و در غیر این صورت از تحصیل در کشور هلند در مقطع پزشکی و دندان پزشکی محروم می شوند.

متقاضیان جهت تحصیل دندانپزشکی در هلند باید بدانند که باید حداقل باید دارای مدرک لیسانس چهار ساله، ترجیحا در یک رشته علمی یا مرتبط با سلامت و نمره گذر در آزمون پذیرش دانشکده دندانپزشکی کشور باشند. دانشجویان تحصیل دندانپزشکی در هلند در حین تحصیل درس هایی نظیر آمار زیستی دندانپزشکی، زیست شناسی مولکولی، میکروبیولوژی دهان و دندان، پریودنتیکس، آناتومی سر و گردن، رادیوگرافی دندانی، اکلوژن و عملیات دندانپزشکی را می آموزند. دانش آموزان همچنین در مورد دندانپزشکی ترمیم، جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان و سایر تخصص های دندانپزشکی یاد می گیرند.

تحصیل دندان پزشکی در هلند

تحصیل دندان پزشکی در هلند

تحصیل دندان پزشکی در هلند  – مزایای تحصیل دندانپزشکی در هلند

مزایای تحصیل دندانپزشکی در هلند شامل موارد زیر است :

  • تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی
  • ارائه مدرک معتبر بین المللی
  • مجوز کار در حین تحصیل دندانپزشکی
  • ارائه امکانات و شرایط خوب زندگی
  • شهریه بسیار پایین تحصیل دندانپزشکی در هلند

یکی از روش های مهاجرت به هلند از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به هلند ” اطلاعات کسب کنید .

تحصیل دندان پزشکی در هلند  – هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند

هزینه تحصیل دندانپزشکی در هلند به زبان انگلیسی مبلغی از  ۷۰۰۰ الی ۲۵۰۰۰ یورو برای دانشجویان به همراه دارد. علاوه بر هزینه تحصیل هزینه های دیگری نیز از قیبل هزینه مسکن وجود دارد . هزینه مسکن دانشجویی به طور متوسط بین ۲۵۰ تا ۶۰۰ یورو می باشد.این تفاوت در قیمت ها به دلیل شهر محل تحصیل و امکاناتی است که محل زندگی در اختیار شما قرار می دهد. برای مثال هزینه مسکن در شهر آمستردام بسیار بیشتر از سایر شهر های کوچک می باشد.همچنین گاهی نیز خدماتی مانند اینترنت،  تلوزیون، هزینه برق، هزینه گرمایش خانه و … بر روی اجاره محل زندگی محاسبه می شود. هزینه دیگری که باید به آن توجه نمود ، هزینه خورد و خوراک می باشد .معمولا دانشگاه ها با قیمتی مناسب غذای گرم برای تمام وعده های غذایی در اختیار دانشجو ها می گذارند ولی اقتصادی ترین روش این است که خود دانشجو برای خودش غذا بپزد. همچنین دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در کشور هلند مجوز کار در محدوده ای ۱۰ و ۲۰ ساعته بصورت هفتگی دارا می باشند و میانگین حقوق این افراد حدودا بین ۸ تا۱۰  یورو به ازای هر ساعت می باشد.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

به این نوشته رای بدهید
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

نظرات کاربران
Call Now Button