رشته های علوم پزشکی از جمله دندان پزشکی از محبوبیت خاصی در بین تعداد زیادی از مردم برخوردارند و سالانه تعداد زیادی از افراد علاقه مند برای ادامه تحصیل به خارج از کشور مهاجرت می نمایند و در دانشگاه های کشور مورد نظر مشغول تحصیل می شوند.
تحصیل در قبرس رشته های پزشکی و دندان پزشکی، رشته های هستند که شرایط کاری خوبی را دارا هستند و داوطلبان زیادی دارند. کشور قبرس نیز سالانه دانشجویان زیادی را برای تحصیل می پذیرد ولی چون قدمت دانشگاه های قبرس زیاد نمی باشد که این کار با همکاری دانشگاه های ترکیه صورت می گیرد. به شکلی افراد متقاضی بخشی از دوره خود را در قبرس و بقیه دوره خود را در ترکیه سپری می کنند.

تحصیل دندان پزشکی در قبرس

کشور قبرس به دلیل موقعیت جغرافیایی خود که همانند چهارراهی بین قاره های آسیا، اروپا و آفریقا می باشد دانشجویان زیادی را سالانه از سرتاسر جهان می پذیرد. آموزش با کیفیت عالی، محیطی امن، هزینه های زندگی مقرون به صرفه، آب و هوایی لذت بخش، تدریس منحصرا به زبان انگلیسی نیز از دیگر علل افزایش دانشجو به این کشور و دانشگاه ها می باشد.
با اینکه بسیاری از دانشکده های دندانپزشکی قبرس نو پا هستند ولی دارای تجربه بین المللی با موسسات همکار هستند. ارزش همکاری ها به قدری است که فارغ التحصیلان به آسانی می توانند در دانشگاه هاب سنت جورج لندن و دانشکده پزشکی دانشگاه نیکوزیا قبرس به ادامه تحصیل بپردازند.

تحصیل دندان پزشکی در قبرس

تحصیل در دانشگاه های دندان پزشکی کشور قبرس

دانشگاه های قبرس جزو لیست وزارت بهداشت ایران نمی باشند اما اگر متقاضی بیش از نیمی از تحصیل خود را در دانشگاه مورد قبول وزارت سپری کند مدرک وی مورد ارزشیابی قرار می گیرد.
دانشگاه های قبرس نیز این شرایط را دارا هستند که دانشجویان می توانند دوره ای از تحصیلات خود را در دانشگاه های ترکیه بگذارند. دانشگاه های ترکیه مورد تایید ایران هستند و ارزشیابی می شوند.

تحصیل در دانشگاه های دندان پزشکی کشور قبرس

دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت وزارت ایران

دانشگاه های قبرس مورد تایید وزارت بهداشت وزارت ایران عبارتند از:

  • دانشگاه پزشکی قبرس: دانشگاه پزشکی قبرس در 4 رشته (پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، دامپزشکی و …) در مقطع های کارشناسی و کارشناسی و به زبان انگلیسی ارائه می شود. در طول 20 سال اخیر آموزش در بین دانشجویان بین الملل در قبرس محبوبیت خاصی پیدا کرده است.
  • دانشگاه شرق قبرس: دانشگاه شرق (NEU) از دانشگاه های بین المللی کشور قبرس است. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به بیش از 950000 دانشجو امکان تحصیل می دهد. این دانشگاه در نیکوزیا در سال 1988 به عنوان دانشگاهی چند رشته ای ساخته شد. دانشگاه شرق از اعضای انجمن دانشگاه اروپایی (امارات) است.
    همچنین در انجمن بین المللی دانشگاه (IAU) در یونسکو، انجمن بین المللی آموزش مهندسی (IGIP)، کمیسیون مشترک بین المللی (JCI) و فدراسیون دانشگاه های جهان اسلام (FUIW) است. دانشکده های پزشکی و دنداپزشکی این دانشگاه نیز از بهترین و معروف ترین دانشکده ها محسوب می شود.
  • دانشگاه های اروپایی قبرس (EUC) که در سال 2013، دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) در سال 1979 نیز از جمله دانشگاه هایی هستند که دارای دانشکده پزشکی و دندان پزشکی معتبر با سطح علمی معتبر بین المللی می باشند.
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اروپا تحصیل در اروپا

شما هم رویای تحصیل در اروپا را دارید؟ می دانید که سالانه میلیون ها دانشجو از  سراسر جهان،...

تحصیل دندانپزشکی در کانادا تحصیل دندانپزشکی در کانادا

همان طور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرتی است که در سال های اخیر متقا...

آزمون UCAT چیست؟ آزمون UCAT چیست؟

آزمون UCAT و شرایط شرکت در آزمون در این مطلب مورد بررسی قرار می گیرد. متقاضیانی که قصد تحصیل د...

نظرات کاربران
Call Now Button