کشور دانمارک از کشورهای پیشرفته جهان می باشد که کیفیت بالای سطح زندگی در دانمارک باعث شده است که بسیاری از افراد جهت مهاجرت به دانمارک را انتخاب کنند. طبق رده بندی های انجام شده در چندین سال متوالی کشور دانمارک بین 5 کشوری قرار گرفته است که از بالاترین سطح کیفیت زندگی برخوردار می باشد.
بسیاری از پزشکان، کشور دانمارک را برای مهاجرت خود انتخاب می کنند که هدف آنان، ادامه تحصیل در رشته های تخصصی و یا کار در کشور دانمارک می باشد.

دپارتمان دندان شناسی مدرسه دندانپزشکی در دانشگاه کپنهانگ برنامه کارشناسی 3 ساله و برنامه 2 ساله کارشناسی ارشد دندانپزشکی در دانمارک را در اختیار اشخاص قرار می دهد. آموزش اولیه در این مکان به زبان دانمارکی می باشد و از نظر بین المللی بر تبادل دانشجویی و تشویق کارمندان نیز تمرکز دارد. ورود به دوره کارشناسی با شرکت در آزمون های ورودی دانشگاه ها میسر می شود.

برای اقامت و تابعیت در دانمارک روش های متفاوتی وجود دارد موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله “ اقامت در دانمارک ” را مطالعه فرمایید.

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک
تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه های دانمارک

دانشکده بهداشت و علوم پزشکی دانشگاه کپنهاگ در دانمارک چندین برنامه های برای اعطای مدرک لیسانس دندان پزشکی را ارائه می دهد. طول این دوره ها در دانمارک عبارتند از:

  • برنامه کارشناسی 3 سال
  • برنامه کارشناسی ارشد 3 سال
  • برنامه دکترا سه سال اختیاری

یکی از رشته های پرطرفدار، تحصیل دندان پزشکی در دانمارک می باشد که هر ساله متقاضیان زیادی را به سمت خود جذب می نماید . مدرک دندانپزشکی در دانمارک به طور مداوم در طول دوره 4 ساله مانند مدرک کارشناسی (حداقل مدرک مورد نیاز برای پذیرش مدرسه دندانپزشکی)  است. از لحاظ پذیرش، تکمیل کلاس های خاصی برای ورود به مدرسه دندان پزشکی ضروری است.
با این حال برخی از مدارس یک برنامه ترکیبی را ارائه می دهند که دانشجویان می توانند مدرک کارشناسی خود را در حین کار همزمان با دکترای خود در علوم دندانپزشکی کسب کنند. همچنین دانشجویان باید تست پذیرش ملی دندانپزشکی را انجام دهند.

دانشجویانی که در مقطع دندانپزشکی در دانمارک مشغول به تحصیل هستند، بنیاد نظری و مهارت های عملی را برای پیگیری حرفه ای در دندانپزشکی پس از فارغ التحصیلی خود دریافت می کنند.
دانشجویان تعدادی از تکنیک های پیشرفته، از جمله روش ها و راهکار های مناسب برای تشخیص و درمان انواع مختلف بیماری های دهان و برای تسلط بر روش های درمان دندان، می آموزند.
برخی از موضوعات پیشرفته مرتبط با این نوع درجه شامل دندانپزشکی ترمیمی، پریودنتیکس، جراحی دهان، دندانپزشکی کودکان و بیهوشی عمومی و محلی را نیز می آموزند.

تحصیل دندانپزشکی در دانمارک
تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

تحصیل دندان پزشکی در دانمارک – مزایای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

مزایای تحصیل دندانپزشکی در دانمارک عبارتند از:

  • ارائه مدرک معتبر بین المللی
  • مجوز کار در حین تحصیل پزشکی در دانمارک
  • تحصیل پزشکی در دانمارک در بهترین دانشگاه های این کشور
  • هزینه پایین تحصیل پزشکی در دانمارک
  • ارائه خوابگاه به دانشجویان در دانمارک

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تحصیل در دانمارک می توانید مقاله ” تحصیل در دانمارک ” را مطالعه فرمایید.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

برای تمامی دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا پرداخت شهریه دانشگاه اجباری و به طور میانگین 6000 تا 16000 یورو سالانه می باشد. همچنین برخی از دانشگاه های دانمارک بورسیه های متنوع برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند و دانشجویان خارجی در حین تحصیل در دانمارک اجازه کار هفتگی (20 ساعت) دارند و حقوق هر ساعت بین 8 تا 10 یورو می باشد که می تواند تا حدودی مخارج دانشجویان را نیز پوشش دهد اگرچه پیدا کردن کار برای دانشجویان خارجی آسان نیست و نیاز به تسلط به زبان دانمارکی و تخصص مورد نیاز برای انجام آن شغل می باشد.

علاوه بر هزینه های  تحصیل دندانپزشکی در دانمارک، هزینه زندگی یکی از اصلی ترین دغدغه دانشجویان می باشد که هزینه های زندگی در شهرهای مختلف کشور دانمارک متفاوت می باشد.
ساکنین شهرهای اصلی و بزرگ مانند آرهوس و کپنهاگ ماهیانه هزینه ای حدود 9000 کرون جهت اقامت دانشجویی دارند و البته به ازای هر نفر همراه هزینه ای حدود 4500 کرون دارند اما ساکنین شهرهای کوچک هزینه دانشجو به حدود 7000 کرون در ماه کاهش یافته و هر نفر همراه 3500 کرون می باشد. البته استفاده از خوابگاه های دانشجویی هزینه زندگی را در دانمارک تا حد زیادی کاهش می دهد.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک
هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

مدارک مورد نیاز تحصیل دندانپزشکی در دانمارک

برای پذیرش در دانمارک بر اساس رشته، در اختیار داشتن دوره متوسطه الزامی می باشد. ناگفته نماند که دانشجویان تنها با در اختیار داشتن مدرک دوره متوسطه قابلیت تحصیل و ورود به دانشگاه در این کشور را خواهند داشت.

جهت درخواست در برنامه های کارشناسی؛ شما بایستی نسبت به تکمیل شرایط مهاجرت به دانمارک و همچنین موارد ذکر شده در ذیل اقدام نمائید:

  • در اختیار داشتن شرایط کلی پذیرش
  • شرایط پذیرش خاص
  • کسب صلاحیت در زبان دانمارکی

مهلت زمان برای ارائه درخواست 15 مارچ می باشد.

در برخی از کشورها تنها مدرک دوره متوسطه کفایت نمی کند و افراد میبایست به مدت 2 سال در دوره آموزش های تکمیلی نیز شرکت نمایند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

نظرات کاربران
Call Now Button