یکی از موضوعاتی که مورد توجه بسیاری از علاقه مندان به رشته دندان پزشکی بوده است تحصیل دندان پزشکی در برزیل می باشد چون در حال حاضر کشور برزیل در صدر با کیفیت ترین دانشگاه های آمریکای جنوبی واقع شده است.
رتبه دانشگاه های برزیل بین 40 تا 50 در دنیا می باشد. جهت تحصیل دندان پزشکی در برزیل نیاز است که 1 سال دوره پیش دانشگاهی را در کالج های این کشور گذراند و پس از قبولی در آزمون نهایی وارد دانشکده دندان پزشکی شد. به طور کلی دانشگاه های برزیل مانند کشور ایران به 2 دسته فدرال (دولتی) و خصوصی تقسیم می شوند:

  1. دانشگاه های فدرال برزیل به صورت رایگان و برای ورود به آنها باید در آزمون ورودی جداگانه ای قبول شوید.
  2. دانشگاه های خصوصی برزیل نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند و بسیار دقیق توسط وزارت علوم و تکنولوژی این کشور کنترل می‌شوند و در صورت افت کیفیت در یک رشته، مجوز آن رشته در دانشگاه مورد نظر باطل می شود. ورود به دانشگاه های خصوصی در برزیل نیز نیاز به عبور از کنکور آن دانشگاه را دارد که جدیداً در راستای گسترش جذب دانشجویان خارجی، دولت این کشور در حال ایجاد تسهیلاتی برای معافیت خارجیان از این کنکورها می باشد.

موسسه مهاجرتی آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در برزیل” را مطالعه فرمایید.

تحصیل دندانپزشکی در برزیل
تحصیل دندانپزشکی در برزیل

تحصیل دندان پزشکی در برزیل – شرایط لازم جهت پذیرش در دانشگاه های برزیل

شرایط لازم جهت پذیرش در دانشگاه های برزیل به شرح زیر است:

  1. همراه داشتن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی با خود
  2. حداکثر سن متقاضی باید 21 سال باشد زیرا دانشگاه های این کشور پذیرش بالاتر از این سن را قبول نمی کنند.
  3. اگر چه تحصیلات در برزیل به زبان پرتغالی می باشد اما داشتن مدرک آیلتس با نمره 6.5 یکی از الزاماتی است که برای تحصیل به زبان انگلیسی در حین اخذ پذیرش باید به دانشگاه مربوطه ارائه داده شود.

همانطور که گفته شد تحصیل دندانپزشکی در برزیل به زبان پرتغالی است اما اگر به این زبان تسلط ندارید نگران نباشید زیرا کالج های متفاوتی در این کشور دوره های یادگیری زبان پرتغالی را ارائه میدهند که میتوان در آن ثبت نام کرد و سپس نسبت به تحصیل اقدام نمود. البته تعدادی از دانشگاه های برزیل به زبان انگلیسی تدریس می کنند که تعداد آنها بسیار محدود است.

یکی از روش های مهاجرت به برزیل  از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به برزیل ” اطلاعات کسب کنید.

تحصیل دندان پزشکی در برزیل – مزایای تحصیل دندانپزشکی در برزیل

مزایای تحصیل دندانپزشکی در برزیل عبارتند از:

  • تحصیل دندانپزشکی در بهترین دانشگاه های برزیل
  • ارائه مدرک بین المللی معتبر
  • مجوز کار در حین تحصیل
  • هزینه پایین تحصیل دندانپزشکی در برزیل
  • تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی
  • تحصیل دندان پزشکی در برزیل

برای اقامت و تابعیت در برزیل روش های متفاوتی وجود دارد موسسه آتیه آفرینان به شما توصیه می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اقامت در برزیل” را مطالعه فرمایید.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در برزیل
مزایای تحصیل دندانپزشکی در برزیل

هزینه تحصیل دندانپزشکی در برزیل

هزینه تحصیل دندانپزشکی در برزیل یکی از مهمترین موضوعات برای دانشجویان برای ادامه تحصیل می باشد. هزینه تحصیل در رشته پزشکی در برزیل سالیانه 7000 تا 12000 دلار است که بسته به دانشگاه می تواند متغیر باشد.
هزینه زندگی در کشور برزیل بین 800 تا 1000 دلار برای یک زندگی معمولی است که این هزینه شامل هزینه مسکن، رفت و آمد، خوراک، بیمه و هزینه های تحصیل در برزیل می باشد. شایان ذکر است سطح زندگی هر فرد در کشورهای مختلف و یا حتی در شهر های دیگر متفاوت خواهد بود.

البته یکی از اصلی ترین هزینه ها برای دانشجویان هزینه مسکن خواهد بود که می توانند با اجاره آپارتمان و یا استفاده از خوابگاه دانشگاه هزینه های خود را افزایش و یا کاهش دهند. همچنین دولت کشور برزیل به دانشجویان مجوز کار در حدود 20 ساعت در هفته را داده تا بتوانند به راحتی از پس هزینه های خود برآیند.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در ترکیه تحصیل دندانپزشکی در ترکیه

به علت رقابت بسیار شدید در کنکور ایران برای پذیرش در رشته دندانپزشکی، بسیاری از متقاضیان ت...

تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

نظرات کاربران
Call Now Button