یکی از مهمترین شاخه های علوم پزشکی، تحصیل دندان پزشکی می باشد که در این رشته به بیماری ها و ایرادات دهانی و دندانی پرداخت می شود.
گرایش های ایمپلنتولوژی و جراحی محبوب ترین و بهترین گرایش در زمینه ی دندانپزشکی در همه جای جهان هستند. قطعا تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا و در کشورهای مطرح دنیا و دانشگاه های با رتبه های ممتاز مورد توجه هر فرد علاقه مند جهت تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا می باشد.
اگر مایل به تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا هستید کشور اسپانیا می تواند مقصدی مناسب محسوب شود زیرا تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا علاوه بر اینکه می تواند شما را از نظام آموزشی دانشگاه ها و مراکز علمی ممتاز بهره مند نماید، می تواند از لحاظ هزینه ی تحصیل نیز برای شما مقرون به صرفه باشد.
لازم به ذکر است که شما می توانید تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا را به دو زبان اسپانیایی و انگلیسی فرا بگیرید و در صورتی که مایل به تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی هستید بایستی مدارک لازم دانش اسپانیایی خود به صورت تخصصی ارائه دهید.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در اسپانیا ” را مطالعه فرمایید.

تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا
تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

در شهرهای بزرگ کشور اسپانیا مانند شهر مادرید (پایتخت اسپانیا) و یا بارسلونا و والنسیا دانشگاه های بسیار معتبری با رنکینگ های جهانی زیر 550 وجود دارند که از سراسر دنیا دانشجویان را به سمت خود جذب می کنند. 
تحصیل در اسپانیا با مزایایی که نسبت به تحصیل در دانشگاه های اروپا دارد باعث محبوبیت دو چندان آنها شده است که بی شک مهمترین مزیت آن شهریه ناچیز تحصیلات در مقایسه با دیگر کشورهای تراز اول جهان می باشد.
شاید یک مقایسه ساده هزینه های تحصیل در کشورهایی همانند انگلستان، استرالیا، کانادا و آمریکا شما را به این نکته برساند که عملاً تحصیل بدون داشتن بورسیه تحصیلی در این کشورها غیر ممکن می‌باشد.
در برخی رشته‌ها، دانشجو قادر خواهد بود از یک دورۀ کوتاه مدت، پس از گذراندن یک دورۀ انتقالی به یک دورۀ لیسانس با رشته‌ای جدید برود.

اصلاحات دانشگاهی سبب افزایش برنامه‌های تحصیلی موجود در اسپانیا شده است، در حال حاضر، مدرک‌های سطح متوسطه (3 سال) و مدارک عالی (5 تا 6 سال برای پزشکی و دندانپزشکی) با دو نوع تحصیل متفاوت جایگزین شده‌اند:
این دسته‌ از مدارکِ دوره‌ای، برای 3 سال اجرا می‌شوند و مستقیماً حرفه‌ای هستند و دستۀ دیگر مدرک‌های 3 دوره‌ای هستند که در برخی موارد به دریافت دیپلم منتهی می‌شوند و به لحاظ حرفه‌ای معتبرند. مدت زمان عادی برای دوره‌های دانشگاهی، 4 سال است به استثنای پزشکی و دندانپزشکی برخی دیگر از رشته‌ها که در مجموع 6 سال می باشد.

شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا
شرایط تحصیل در دانشگاه های اسپانیا

تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا در مقطع کارشناسی

در کشور اسپانیا قسمت عمده تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا در مقطع کارشناسی به 3 قسمت عمده تقسیم می شوند:

  • قسمت اول مقطع کارشناسی در دانشگاه والنسیا می باشد. که در واقع به موضوعات اصلی دندان پزشکی، فک، لثه و بیماری های دهانی و دندانی میپردازد. طول این دوره 60 ماه است و در ماه های سپتامبر و ژانویه آغاز می شود.
  • دومین قسمت پرطرفدار تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه کاتالونیا می باشد که به زبان انگلیسی تدریس میشود و هزینه ی 13290 یورو در سال را در بر دارد و طول دوره 60 ماه است.
  • قسمت سوم دوره ی دندان برای دانشجویان پزشکی در دانشگاه بارسلونا می باشد که همانند دوره های قبل 60 ماهه است و به زبانهای انگلیسی و اسپانیایی ارائه می شود.

برای تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا مدرک پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی فیزیک یا تجربی مورد نیاز است و هر دو رشته جهت تحصیل دندانپزشکی مورد تایید می باشد و متقاضیان باید بدانند تا زیر سن 24 سال امکان تحصیل در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی در اسپانیا را خواهند داشت.
از آنجا که تحصیل دندانپزشکی در اسپانیا به زبان اسپانیایی است داوطلبان باید در آزمون زبان اسپانیایی dele نمره قابل قبولی کسب نمایند و سپس در آزمون ورودی دندانپزشکی یا پزشکی شرکت کرده  و بعد از قبولی در این آزمون وارد دوره 5 ساله دندانپزشکی شوند.

یکی از روش های مهاجرت به اسپانیا از طریق تحصیل می باشد شما می توانید در مقالات دیگر به طور مفصل درباره راه های دیگر ” مهاجرت به اسپانیا ” اطلاعات کسب کنید.

تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا در مقطع کارشناسی
تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا در مقطع کارشناسی

زبان تدریس جهت تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا

زبان تدریس جهت تحصیل دندان پزشکی در اسپانیا  به این شکل است که  داشتن مدرک زبان اسپانیایی برای ورود به اسپانیا اجباری نیست و می توان برای آموزش زبان اسپانیایی به کالج در اسپانیا رفت.
هر چند سفارت سختگیر اسپانیا خیلی بعید است که با پذیرش کالج زبان ویزای تحصیلی صادر کند .در اسپانیا دانشگاههای انگلیسی زبان هم برای متقاضیان تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی وجود دارد که البته متاسفانه این دانشگاه ها مورد تایید وزارت بهداشت و علوم ایران نمی باشد.
ورود به این دانشگاه های بین المللی بدون آزمون ورودی و صرفا با مصاحبه از راه دور امکان پذیر است .درست است که پذیرش در این دانشگاه ها به زبان انگلیسی انجام می شود اما متقاضیان باید بدانند که از سال سوم به بعد تحصیل به زبان اسپانیایی است و باید درطول تحصیل به یادگیری زبان اسپانیایی بپردازند.

توصیه موسسه آتیه آفرینان ایرانیان برای اقامت و تابعیت در اسپانیا ، مشاوره از مشاوران آتیه آفرینان و مطالعه مقاله ” اقامت در اسپانیا ” است.

هزینه های تحصیلی در اسپانیا

هزینه های تحصیلی در اسپانیا به شرح زیر می باشد:

تحصیل در دانشگاه های خصوصی اسپانیا تقریبا گران است و سالیانه در حدود 13 هزار یورو می باشد. دانشجویان در طول مدت تحصیل اجازه کار نیمه وقت 20 ساعت در هفته را دارند. برای پیدا کردن کار داشتن دانش زبان اسپانیایی الزامی است.
هزینه تحصیل دوره های کارشناسی ارشد در اسپانیا بین 2 تا 4 هزار یورو در سال است و زبان تدریس در این مقطع، انگلیسی یا اسپانیائی یا دوگانه ( انگلیسی – اسپانیائی ) می باشد. 

هزینه های تحصیلی در اسپانیا
هزینه های تحصیلی در اسپانیا

هزینه تحصیل دوره دکترا در اسپانیا تقریبا رایگان است (حداکثر سالیانه حدود 500 یورو) و زبان تدریس در اغلب دانشگاه های این کشور در این مقطع به زبان انگلیسی می باشد هزینه یک سال زندگی دانشجوئی در شهرهای اسپانیا حدودا بین 7000 تا 9000 یورو می باشد که این هزینه از دیگر کشورهای اروپای غربی کمتر می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

نظرات کاربران
Call Now Button