تحصیل دندان پزشکی در آلمان به صورت رایگان با رعایت شرایط خاص و تهیه مدارک مورد نیاز می تواند یکی از بهترین راه های مهاجرت به کشور آلمان باشد. صدور ویزای همراه برای تحصیل دندان پزشکی در آلمان، از ویژگی های مثبت تحصیل رایگان در آلمان به شمار می آید.

لازم به ذکر است که نظام آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی آلمان تفاوت عمده ای با نظام آموزشی در ایران دارد. آشنایی با زبان آلمانی و اخذ مدرک معتبر از سوی موسسه زبان آلمانی در ایران می توانند سبب اخذ پذیرش از دانشگاه های علوم پزشکی آلمان باشد.

پذیرش مستقیم تحصیل دندانپزشکی در آلمان

پذیرش مستقیم جهت تحصیل دندانپزشکی در آلمان بسیار محدود است. با توجه به اینکه نظام آموزشی ایران، قبولی در کنکور سراسری علوم پزشکی را شرط ورود و تحصیل در رشته دندانپزشکی تعیین نموده و این امر، در مغایرت با نظام آموزشی علوم پزشکی آلمان قرار دارد، شرط پذیرش تحصیل دندانپزشکی در آلمان، قبولی فرد ایرانی در آزمون ورودی علوم پزشکی، قرار داده شده است.

اما در صورت عدم قبولی در رشته دندانپزشکی در ایران، با توجه به اینکه پذیرش مستقیم جهت تحصیل دندانپزشکی در آلمان وجود ندارد، شخص متقاضی می تواند از طریق اخذ پذیرش در مقطع کالج M-KURS  اقدام کرده و پس از اخذ مدرک کالج، جهت ورود تحصیلات تکمیلی به تحصیل دندانپزشکی در آلمان در آزمون ورودی دانشگاه ها شرکت کند.
در صورتی که دانشجوی رشته دندان پزشکی در ایران باشد می تواند با شرکت در آزمون دندان پزشکی در آلمان و قبولی در این آزمون وارد دانشگاه های آلمان شود.

حتما بخوانید: اقامت در آلمان

تحصیل دندان پزشکی در آلمان

زبان تحصیل دندانپزشکی در آلمان

به صورت طبیعی تحصیل در دانشگاه های علوم پزشکی هر کشوری، به زبان رایج آن کشور انجام می شود. تحصیل دندانپزشکی در آلمان به زبان آلمانی، روش معقول تری است.
چون در سال های پایانی تحصیل در رشته های علوم پزشکی در آلمان، دانشجو، لازم است. در مراکز درمانی دوره علمی را بگذراند و قطعا با بیمار آشنا به زبان آلمانی سر و کار دارد.
بنابراین زبان تحصیل دندانپزشکی در آلمان، به زبان آلمانی بر تحصیل دندانپزشکی به زبان انگلیسی برتری دارد.

موسسه آتیه آفرینان ایرانیان به شما پیشنهاد می کند برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” تحصیل در آلمان ” را مطالعه فرمایید.

اخذ اقامت آلمان با تحصیل دندانپزشکی در آلمان

اخذ اقامت آلمان با تحصیل دندانپزشکی در آلمان به این شکل است که در طول سالهای تحصیل دندانپزشکی در آلمان ، اگر فرد پس از اتمام تحصیل، شاغل به کاری شود که موجب پرداخت مالیات باشد، یا اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج و یا ثبت شرکت و کار آفرینی در آلمان، امکان تبدیل ویزای موقت آلمان به کارت اقامت آلمان و در نهایت امکان دریافت پاسپورت و تابعیت آلمان وجود دارد.

اخذ اقامت آلمان با تحصیل دندانپزشکی در آلمان

تحصیل تخصص دندانپزشکی در آلمان

طبق توافق نامه کشورهای ایران و آلمان، مدارک پزشکی و دندانپزشکی فارغ التحصیلان رشته های دانشگاهی در ایران، مورد پذیرش دانشگاه های علوم پزشکی آلمان قرار دارد. جهت ادامه تحصیل دندانپزشکی در آلمان و اخذ تخصص در رشته های علوم پزشکی در آلمان، نیاز به تطبیق مدارک تحصیلی برای دندانپزشکان ایرانی وجود دارد.

لازم به ذکر است به دلیل تفاوت در نظام آموزش پزشکی ایران و آلمان، قطعا تعدادی واحد درسی جهت هماهنگی آموزشی برای تحصیل تخصصی دندانپزشکی در آلمان وجود خواهد داشت.معمولا برای تطبیق از شما آزمون تئوری و عملی گرفته می شود و نیاز دارید تا یک دوره 6 الی 12 ماهه رو در این کشور بگذرانید.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل در اروپا تحصیل در اروپا

شما هم رویای تحصیل در اروپا را دارید؟ می دانید که سالانه میلیون ها دانشجو از  سراسر جهان،...

تحصیل دندان پزشکی در قبرس تحصیل دندان پزشکی در قبرس

رشته های علوم پزشکی از جمله دندان پزشکی از محبوبیت خاصی در بین تعداد زیادی از مردم برخوردار...

تحصیل دندانپزشکی در کانادا تحصیل دندانپزشکی در کانادا

همان طور که می دانید مهاجرت از طریق تحصیل یکی از راه های مهاجرتی است که در سال های اخیر متقا...

نظرات کاربران
دانیال

با سلام با مدرک دیپلم ریاضی میشه پذیرش کالج دندان گرفت؟

سارا جوادی

با سلام جناب دانیال ، بله امکان پذیر می باشد البته معدل دیپلم و پیش شما تاثیر به سزایی در شانس پذیرش شما دارد.پیشنهاد میکنم برای اطلاعات تکمیلی مقاله انواع کالج های کشور آلمان انواع کالج های آلمان را مطالعه بفرمایید و درصورت داشتن هرگونه سوال با شماره 02172207 تماس بگیرید و یا فرم های ارزیابی رایگان را تکمیل بفرمایید.

فاطمه

  مقاله خوبی بود ممنون

سارا جوادی

سپاس از شما بابت همراهی

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button