تحصیل دندانپزشکی در کشورهای مختلف جهان همواره مورد توجه بسیاری از متقاضیان قرار گرفته است و یکی از کشورهایی که در سال های اخیر پیشرفت بسیاری در علم پزشکی و رواج آن در دنیا داشته است، کشور کره جنوبی می باشد.
کره جنوبی، کشوری در شرق آسیا می باشد که به دلیل پیشرفت های علمی بسیار زیاد و دانشگاه های معتبر در سطح جهانی افراد بسیاری در سراسر جهان خواهان ادامه تحصیل در کره جنوبی هستند. در این کشور رقابت در آموزش و پرورش بسیار زیاد است از این رو سطح بسیار بالا از خدمات آموزش و پرورش در کره جنوبی ارائه می شود.
به گونه ای که در حال حاضر دانشجویان خارجی را از حدود 200 کشور دنیا جذب کرده است. تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی متقاضیان بسیاری دارد و دانشگاه های این کشور از اعتبار بالایی در میان دانشگاه های جهان برخوردار می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

همه چیز درباره رشته دندانپزشکی در کره جنوبی

رشته دندانپزشکی شاخه ای رشته پزشکی است که بر روی پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری ها و اختلالات حفره دهان، مانند لثه ها، دندان ها، جوش و بافت های دهان تمرکز دارد.
از آنجا که رفاه دندان برای سلامت کل جسم بسیار مهم می باشد و مطالعات، تخصص و تحقیقات در رشته دندانپزشکی برای علم پزشکی بسیار حائز اهمیت است. در اکثر کشورها فرد در ابتدا باید یک دوره لیسانس در زمینه علوم پایه رو گذرانده باشد و سپس به دوره های بالاتر راه پیدا کند.
همانطور که می دانید الزامات لازم برای تبدیل شدن به یک دندان پزشک مجاز از کشور به کشور متفاوت می باشد و قوانین خاص خود را دارد. در حال حاضر مدرک دندانپزشکی و تحصیل در این رشته مخاطب های بسیاری دارد و به عنوان یک رشته و حرفه تخصصی پرطرفدار شناخته می شود.

دندانپزشکان با چشم انداز شغلی عالی، فرصت های بالای درآمد و موقعیت معتبر در جوامع خود می باشند. برای بسیاری از دندانپزشکان مهمترین پاداش لبخند سالم و رفاه بیماران خود می باشد.
یکی دیگر از مزایای انتخاب رشته دندانپزشکی، امکان ایجاد روابط قوی و قابل اعتماد با تیم دندانپزشکی و بیماران خود در طول زمان می باشد که ارزش بسیار بالایی دارد.
دانش آموزانی که در رشته دندانپزشکی وارد می شوند بایستی سطح علمی خود را در زمینه فیزیولوژی آناتومی، زیست شناسی عمومی، بیوشیمی، میکروب شناسی، ایمونولوژی و آسیب شناسی افزایش دهند. همچنین دوره ها و دروس اضافه ای از قبیل اندودنتیکس، جراحی دهان و تشخیص های دهانی را آموزش می بینند.
دانش آموزان دندانپزشکی معمولا دوره هایی را در آمار و ارقام، همچنین در مورد ارتباط با بیماران آموزش می بینند. آموزش مداوم در آزمایشگاه ها یا مراکز بهداشتی در سراسر دوره های دندانپزشکی صورت می گیرد.
برخی از محبوب ترین تخصص ها در زمینه دندانپزشکی شامل دارو خوراکی، پریودنتولوژی، پروتز دندان، اندودنتیکس، جراحی دهان، پاتولوژی دهان، بهداشت عمومی دندانپزشکی، دندانپزشکی کودکان، دندانپزشکی زیبایی و دندانپزشکی دامپزشکی می شود که طیف وسیعی از تخصص ها است.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی شامل 2 بخش 3 و 4 ساله است که در 3 سال نخست دروس مقدماتی و معادل با کارشناسی دندانپزشکی ارائه می ‌شود و 4 ساله‌ دوم که حکم کارشناسی ارشد را دارد، به دروس تخصصی ‌تر در این زمینه در کنار آموزش ‌های عملی و گذراندن دوره ‌های بالینی در بیمارستان‌ ها و کلینیک ‌های معتبر پرداخته می شود.
لازم به ذکر است که پس از پایان دوره‌ 3 ساله‌ نخست، آزمونی کلی از فارغ ‌التحصیلان گرفته می‌ شود تا برای ورود به مرحله‌ بعدی محک زده شوند. زبان تحصیل در دانشگاه های کشور کره جنوبی انگلیسی و کره ‌ای می باشد و در ابتدای ورود به کره و دانشگاه ‌ها نیازی به آشنایی به زبان بومی آن ‌ها نیست.

ولی بدیهی است که پس از فارغ‌ التحصیلی به دلیل رویارویی دندانپزشک با مردم عادی، نیاز به تسلط بر این زبان وجود دارد. به همین منظور، موسسات زبان وابسته به دانشگاه در تمامی شهرهای کره جنوبی دوره‌ های زبان کره‌ ای را برای دانشجویان ارائه می کنند تا در حین تحصیل، به تدریج بر زبان محلی نیز مسلط شوند.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

از اصلی ترین شرایط تحصیل دندان پزشکی در کره جنوبی داشتن مدرک معتبر فارغ ‌التحصیلی از دبیرستان با نمرات در سطح خوب به بالا می باشد که در گام نخست این مدارک باید مورد ارزیابی دانشگاه منتخب قرار بگیرد.
شرط مهم دیگر تسلط کافی بر زبان انگلیسی می باشد و برای تقویت زبان انگلیسی نیز موسسات بسیاری وجود دارند که دوره‌ های آموزش زبان را به صورت فشرده برای دانشجویان برگزار می کنند.
پس از پایان دوره‌ 7 ساله نیز یک امتحان جامع برای فارغ ‌التحصیلان برگزار می شود که پس از قبولی فرد در این آزمون، مجوز کار به عنوان یک دندانپزشک به او داده می‌ شود و در این مرحله نیز دانستن زبان کره‌ای برای قبولی در آزمون تاثیر بسزایی دارد.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

مزایای تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی به شرح زیر می باشد:

  • تحصیل در دانشگاه‌ های بسیار معتبر با استانداردهای بالا در سطح جهانی با زبان انگلیسی و کره ‌ای
  • هزینه ‌های مناسب تحصیل و زندگی در کنار امکان دریافت بورسیه‌ تحصیلی و اجازه‌ کار دانشجویی 20 ساعت در هفته همزمان با تحصیل
  • امکان دریافت اقامت دائم پس از پایان تحصیلات و اشتغال با شرایط عالی
  • امکان استفاده از امکانات کامل رفاهی از قبیل خوابگاه‌ های دانشجویی و تسهیلات عالی دانشگاهی

شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کره جنوبی

ممکن است که شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کره جنوبی بسته به نوع دانشگاه متفاوت باشد اما در کلیات مراحل مشترک هستند.
درخواست اولیه باید به صورت اینترنتی یا پستی به دپارتمان مورد نظر در دانشگاه ارسال گردد. بعضی از دانشگاه ‌ها دارای دو نوبت پذیرش در سال و برخی فقط یکبار در سال پذیرش دانشجو را انجام می‌دهند.

شرایط پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کره جنوبی

مدارک مورد نیاز پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کره جنوبی

مدارک مورد نیاز جهت پذیرش رشته دندانپزشکی در دانشگاه های کره جنوبی عبارتند از:

  • گذرنامه‌ معتبر تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی
  • نمره‌ آیلتس مطابق با شرایط دانشگاه جهت تحصیل دندان پزشکی در کره جنوبی
  • ترجمه‌ مدرک دیپلم و ریز نمرات دبیرستان
  • صورتحساب بانکی مبنی بر تمکن مالی به منظور گرفتن ویزای تحصیلی کره جنوبی

دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در کشور کره جنوبی

کشور کره جنوبی دارای بیش از 200 مرکز تحصیلات عالی است که از این میان 22  مرکز آموزشی در این کشور مورد تأیید وزارت علوم و وزارت بهداشت و درمان ایران می باشد و یکی از بهترین دانشگاه های دندانپزشکی کره جنوبی که دارای رتبه 31 درم یان دانشگاه های جهان و رتبه 8 در قاره­ی آسیا است دانشگاه سئول می باشد.
علاوه بر دانشگاه سئول کره جنوبی که از امکانات و تجهیزات دندانپزشکی بسیار مناسبی برخوردار است دانشگاه های دندانپزشکی دیگری نیز در این کشور وجود دارد که عبارتند از:

  • دانشگاه دندانپزشکی سوگانگ کره جنوبی
  • دانشگاه دندانپزشکی آجو کره جنوبی
  • دانشگاه دندانپزشکی یانگ هی کره جنوبی
  • دانشگاه یولسان کره جنوبی
  • دانشگاه ینگنام کره جنوبی
  • دانشگاه چونام کره جنوبی
دانشگاه های معتبر دندانپزشکی در کشور کره جنوبی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی

هزینه تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی بسته به دانشگاه محل تحصیل ممکن است متفاوت باشد. شهریه لازم جهت تحصیل دندانپزشکی در کره جنوبی حدود 6000 تا 8000 دلار در سال است.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در کره جنوبی تحصیل پزشکی در کره جنوبی

کشور کره جنوبی، کشوری مستقل در شرق آسیا می باشد که به دلیل پیشرفت های علمی بسیار زیاد و دانش...

مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به کره جنوبی از طریق سرمایه گذاری

کشور کره جنوبی در بخش شبه جزیره در شرق آسیا و پایتخت آن شهر سئول است . در حال حاضر این کشور دا...

مهاجرت به کره جنوبی مهاجرت به کره جنوبی

مهاجرت به کره جنوبی و اقامت در کره جنوبی از طریق روش های مختلف در این مطلب مورد بررسی قرار م...

نظرات کاربران
Call Now Button