امروزه تعداد متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به خصوص در کشورهای پیشرفته اروپایی بسیار افزایش یافته است و همه ساله بسیاری از سراسر دنیا برای ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند.
زیرا تحصیل در کشورهای اروپایی علاوه بر کیفیت بسیار بالای آموزش بسیار مقرون به صرفه نیز می باشد. کشور نروژ یکی از کشورهای پیشرفته واقع در شمال اروپا می باشد و یکی از کشورهای بسیار امنیت در دنیا شناخته شده است.

دانشگاه های نروژ ارائه دهنده طیف گسترده ای از انواع رشته های دانشگاهی می باشند که یکی از رشته های تحصیلی بسیار پرطرفدار در دانشگاه های نروژ، رشته دندانپزشکی می باشد زیرا تحصیل دندانپزشکی در نروژ علاوه بر کیفیت بسیار بالای آموزش و دارا بودن استانداردهای جهانی و همچنین اعتبار بین المللی مدارک دانشگاهی آنها تحصیل به صورت رایگان می باشد و یا با هزینه های بسیار کم امکان پذیر است.
از این رو کشور نروژ یکی از کشورهای پرطرفدار برای تحصیل دندانپزشکی است اما لازم است بدانید که شرایط تحصیل دندانپزشکی در نروژ با سایر کشورهای اروپایی متفاوت می باشد که در ادامه این مقاله بیشتر به این موضوع می پردازیم.

تحصیل دندانپزشکی در نروژ

شرایط پذیرش تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های نروژ

جهت تحصیل دندان پزشکی در کشور نروژ متقاضیان تحصیل دندان پزشکی در کشور نروژ حتما باید دارای مدرک معتبر دیپلم پیش دانشگاهی در رشته های ریاضی یا تجربی باشند. همچنین لازم به ذکر است که تحصیل دندانپزشکی در نروژ تنها بین 3-4 سال طول می کشد. تحصیل دندان پزشکی در نروژ ملزم به داشتن مدرک زبان نروژی B2 و مدرک زبان انگلیسی آیلتس با حداقل نمره 6.5 است.
ولی اگر فرد در کشور خود موفق به دریافت این مدرک نشده نگران نباشد زیرا دانشگاه های این کشور دوره های زبان نروژی حدودا 1 ساله برگزار خواهد کرد که البته این دوره ها هزینه ای جداگانه نسبت به شهریه برای دانشجو به همراه دارد.

همچنین یکی از مزایایی که دولت این کشور برای دانشجویان در نظر گرفته این است که امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان رشته دندانپزشکی در نروژ  قرار داده است که این بورسیه معمولا به افرادی با رزومه تحصیلی بالا تعلق می گیرد . اگر فردی موفق به اخذ این بورسیه تحصیلی بشود، می تواند به صورت کاملا رایگان تحصیل کند.

متقاضیانی که خواهان اخذ پذیرش در رشته دندانپزشکی در نروژ هستند بایستی دارای مدرک دیپلم از رشته های ریاضی و تجربی باشند. پذیرش تحصیلی برای دانشگاه های نروژ فقط یک بار در سال می باشد.اکثر دانشگاه ها دارای آزمون ورودی هستنددر نتیجه متقاضی باید در آزمون ورودی دانشگاه شرکت نموده و در صورت موفقیت در این آزمون برای ورود به دانشگاه اقدام کنند.
تحصیل به زبان اصلی در دانشگاه های نروژ به صورت رایگان می باشد و فرد برای تحصیل به زبان انگلیسی بایستی مدرک زبان انگلیسی ارائه کند. مدت زمان تحصیل دندانپزشکی در نروژ یک دوره 5 ساله است و دانشجویان پس از اتمام تحصیلات و گذراندن یک دوره 18 ماهه کارآموزی در نروژ، می توانند در بیمارستان ها و کلینیک ها مشغول به کار شوند.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در نروژ

مزایای تحصیل دندانپزشکی در نروژ عبارتند از:

  • کیفیت بالای آموزش و پژوهش در کشور نروژ
  • استاندارد بالای جهانی دانشگاه های نروژ در رتبه بندی های جهانی
  • هزینه پایین تحصیل و زندگی در نروژ
  • مجوز ۲۰ ساعت کار در حین تحصیل در نروژ
  • حق عضویت درکتابخانه و امکان استفاده از سرویس ارزان حمل و نقل عمومی
  • امکان استفاده از بورس تحصیلی در نروژ
مزایای تحصیل دندانپزشکی در نروژ

دروس مربوط به رشته های دندانپزشکی در کشور نروژ

متقاضی تحصیل دندانپزشکی در نروژ می توانند به تحصیل در رابطه با پیشگیری و درمان بیمارهای دهان و دندان و لثه، بیماری های مربوط به حفره های دهان، بهداشت دهان و دندان، دندانپزشکی کودکان، رادیولوژی و جراحی فک و صورت، ارتودنسی، پروتزهای دندانی، زیبایی فک و صورت و غیره بپردازند.
درس های ویژه آموزشی در مقطع دندانپزشکی عبارتند از: روش های جراحی دهان و دندان، سر و آناتومی گردن، ایمپلنت، لمینیت، دندانپزشکی قانتونی، حساسیت دندانی، بیومواد و ارگونومی.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در نروژ

با این که هزینه تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های دولتی نروژ تقریبا رایگان می باشد ولی دانشگاه های خصوصی نروژ، جهت تحصیل دندانپزشکی در نروژ، سالانه حدود 11 هزار یورو شهریه دریافت می کنند.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ

معرفی دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت در نروژ جهت تحصیل دندانپزشکی به شرح زیر می باشد:

  • Norwegian University of Science and Technology
  • University of Bergen
  • University of Oslo
  • University of Tromso the Arctic
5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
مهاجرت به نروژ مهاجرت به نروژ

مهاجرت به نروژ همواره متقاضیان خاص خودش را داشته است. طبیعتاً این افراد جویای آگاهی از روش ...

تحصیل رایگان در نروژ تحصیل رایگان در نروژ

تحصیل رایگان در نروژ برای تمامی دانشجویان بین المللی یک مزیت مهم محسوب می شود. اگر قصد پذیر...

جاذبه های توریستی کشور نروژ جاذبه های توریستی کشور نروژ

کشور نروژ همیشه از نظر زیبایی مورد توجه گردشگران بوده است . این کشور هر چیزی که یک گردشگر ان...

نظرات کاربران
Call Now Button