کشور صربستان، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد که پایتخت آن شهر بلگراد است. همان طور که می دانید تحصیل در صربستان یکی از راه های مهاجرت به صربستان می باشد که رشته دندانپزشکی یکی از رشته های پرطرفدار جهت تحصیل در این کشور می باشد. تحصیل دندانپزشکی در صربستان با توجه به هزینه مناسب تحصیل در این کشور یکی از گزینه های مناسب برای ادامه تحصیل می باشد.

در سال های اول و دوم دوره دندانپزشکی در صربستان مبتنی بر دروس تئوری، با تاکید بر اصول پایه دندانپزشکی است. بین سال سوم و ششم، تمرکز تدریس بر آموزش بالینی تغییر می کند و شامل عملکرد بالینی و کارآموزی، با مطالعه روش های قبل و بعد از بالینی دندانپزشکی می باشد.
بعد از اتمام موفقیت آمیز از تمام واحدهای این دوره، دانشجو یک دندانپزشک می شود و مدرک کارشناسی ارشد را به دست می آورد. بعضی از فارغ التحصیلان تصمیم می گیرند در کشور صربستان باقی مانده تا از هزینه های پایین زندگی و سبک زندگی مدرن بهره ببرند که آن را به یک کشور بسیار مقرون به صرفه برای زندگی تبدیل کرده است بعضی دیگر هم تصمیم میگرند به ادامه تحصیل و یا کار در دیگر کشورهای اروپایی.

تحصیل دندانپزشکی در صربستان

شرایط تحصیل دندانپزشکی در صربستان

تحصیل دندانپزشکی در صربستان به زبان انگلیسی حدود 6 سال طول می کشد و به زبان انگلیسی می باشد. دانش آموزان علاوه بر بخش نظری آموزش، دانش و آگاهی عملی را از طریق کار در بیمارستان ها و موسسات دندانپزشکی اخذ خواهند کرد و این دوره به عنوان کارآموزی بخشی از تحصیلات دندان پزشکی در صربستان می باشد. فردی که متقاضی تحصیل دندانپزشکی در کشور صربستان می باشد، ابتدا باید مدارک دیپلم و مدرک زبان انگلیسی خود را برای بررسی و تایید به صربستان ارسال کند.

برای بررسی مدارک هر فرد توسط دولت صربستان هزینه ای دریافت می شود که اگر مدارک فرد متقاضی مورد تایید بود، دانشگاه آنها را تایید می نماید، سپس فرد باید در یکی از آموزشگاه های زبان صربی ثبت نام کرده و گواهی انستیوی زبان را دریافت کند.
دریافت این گواهی ضروری می باشد و در مهمترین مرحله باید در کنکور سراسری صربستان شرکت کند. نمرات دوره دیپلم و نمره حاصل از شرکت در کنکور معیار مهمی برای پذیرش فرد در دانشگاه ها است.

مزایای تحصیل دندانپزشکی در صربستان

مزایای تحصیل دندانپزشکی در صربستان به شرح زیر می باشد:

  • عدم وجود شرایط سنی برای شرکت در مقاطع مختلف
  • هزینه پایین تحصیل دندانپزشکی در صربستان
  • تحصیل دندانپزشکی در دانشگاه های معتبر صربستان
  • تحصیل دندانپزشکی در صربستان به زبان انگلیسی
  • ارائه خوابگاه به دانشجویان در صربستان
مزایای تحصیل دندانپزشکی در صربستان

آزمون ورودی جهت تحصیل دندانپزشکی در صربستان

آزمون MCAT، آزمون پذیرش در دانشگاه­ های علوم پزشکی می باشد که از سوی انجمن کالج­ های پزشکی در آمریکا طراحی شده است و آزمون بین المللی برای ورود به دانشگاه ­های علوم پزشکی است که سوالات آن به زبان انگلیسی می­ باشد.
برای پذیرش در دانشگاه ­های علوم پزشکی کشور صربستان، افراد می­ بایست در آزمون ورودی شرکت کرده و نمره قبولی را کسب نمایند که این آزمون شامل سوالات 4 گزینه ­ای در دروس شیمی و زیست شناسی می­ باشد.
دانشگاه دندانپزشکی در شهر بلگراد صربستان، یک موسسه است که جزء دانشگاه بلگراد می باشد و بسیاری از دوره­ های دانشگاهی مرتبط با دندانپزشکی را در کشور صربستان ارائه می ­دهد که می­توان به عمل تخصصی در بیمارستان­ها و کلینیک­ های پزشکی اشاره کرد. دانشکده دندانپزشکی بلگراد یک طرح 6 ساله جهت اخذ مدرک دندانپزشکی برای متقاضیان خارجی ارائه می دهد و آموزش در داخل دانشگاه و از سوی امکانات آموزشی در شهر بلگراد انجام می شود.

دانشکده دندانپزشکی بلگراد در زمینه دهان و دندان به صورت علمی و فنی شاهد پیشرفت فراوانی بوده است و فعالیت دانشکده دندانپزشکی در راستای تعلیم دانشجویان و دندانپزشکان آینده است.
دانشکده دندانپزشکی، به بیماران بالاترین کیفیت خدمات را برای توسعه بهبود به بطور مستمر ارائه می­ دهد و همچنین وظیفه این دانشکده پیشرفت بیشتر پزشکان و کشف با استعداد ترین پزشکان دهان و دندان و معرفی این افراد به قسمت تحقیقات علمی می­ باشد. دانشکده دندانپزشکی بلگراد در حال توسعه یک موسسه مدرن آموزش عالی در اروپا است و برای دستاوردهای آموزشی علمی و فنی از سوی فارغ التحصیلان کارشناسی و تحصیلات تکمیلی به رسمیت شناخته می شود.

دانشکده های دندان پزشکی در صربستان

دانشکده های دندان پزشکی در صربستان عبارتند از:

  • دانشکده دندانپزشکی دانشگاه بلگراد صربستان
  • مدرسه خصوصی دندانپزشکی Pancevo صربستان
  • دانشگاه Kragujevacصربستان: مطالعات یکپارچه تحصیل دندانپزشکی، دانشکده علوم پزشکی
  • کلینیک دندانپزشکی و پزشکی در دانشگاه نیس صربستان
  • کلینیک دندانپزشکی Vojvodina در دانشگاه نووی ساد صربستان
دانشکده های دندان پزشکی در صربستان

هزینه تحصیل دندانپزشکی در صربستان

هزینه تحصیل در صربستان برای صربی ها در دانشگاه های دولتی توسط دولت پرداخت می شود ولی در دانشگاه های خصوصی توسط دانشجو متناسب با مقطع، رشته و دانشگاه پرداخت خواهد شد.
شهریه تحصیل در دانشگاه های صربستان برای دانشجویان خارجی متفاوت می باشد و باید کمی بیشتر از دانشجویان صربی پرداخت کنند. هزینه تحصیل دندانپزشکی در صربستان حدود 7000 دلار در سال می باشد.

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل پزشکی در صربستان تحصیل پزشکی در صربستان

کشور صربستان در جنوب اروپا واقع شده است و از جمله کشورهایی می باشد که با وجود امکانات مناسب ...

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به صربستان از طریق سرمایه گذاری در حال رشد است، به این دلیل که به زودی صربستان عضو ات...

مهاجرت به صربستان مهاجرت به صربستان

کشور صربستان ، کشوری در جنوب شرقی اروپا می باشد و پایتخت آن بلگراد است. همان طور که مستحض...

نظرات کاربران
علي

با سلام.دانشگاه هاي خصوصي هم امتحان رو بايد داد؟؟ ميشه اونجا زبان تدريس رو خوند؟؟براي دندانپزشكي

سارا جوادی

با سلام خیر در برخی دانشگاه ها آرمون ورودی الزامی نیست که البته این دانشگاه ها رنکینگ مناسبی ندارند.زبان را نیز میتوانید در دوره های زبان در صربستان بگذرانید.

مشاهده نظرات بیشتر
Call Now Button