کشور ژاپن واقع در شرق آسیا یکی از قدرت های اقتصادی در جهان می باشد که دهمین کشور جهان از نظر جمعیت است. وجود صنعت قوی در کشور ژاپن سبب شده تا دانشگاه های معتبری در ژاپن ایجاد شوند که در زمینه های پزشکی و دندانپزشکی زبانزد خاص و عام در آسیا باشند. وجود این دانشگاه های معتبر در ژاپن باعث شده تا تعداد زیادی متقاضی تحصیل دندانپزشکی در ژاپن کنار هم جمع شوند. تحصیل دندانپزشکی در ژاپن می تواند مقصد خوبی برای افرادی که قصد تحصیل در آسیا را دارند، باشد.

در مقاله ” اقامت در ژاپن ” به طور مفصل درباره شرایط اقامت و تابعیت ژاپن اطلاعات کسب کنید.

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن
تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن – مزایای تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

مزایای تحصیل دندانپزشکی در ژاپن شامل موارد زیر می باشد:

  1. امنیت بالای کشور ژاپن
  2. اعتبار دانشگاه های ژاپن
  3. امکان اخذ اقامت پس از تحصیل در ژاپن
  4. اجازه کار دانشجویی با داشتن مجوز رسمی
  5. امکان بورسیه شدن در صورت داشتن معدل بالا و استفاده از تحصیل رایگان در ژاپن

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن – شرایط تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ژاپن به این شکل است که تعداد زیادی از دانشگاه دندانپزشکی اعم از دولتی و خصوصی در ژاپن وجود دارد. لازم است قبل از انتخاب دانشگاه، لیست دانشگاه هایی که از نظر وزارت بهداشت معتبر هستند را بررسی نمایید تا بتوانید بعد از اتمام تحصیل و بدون هیچ گونه مشکلی در ایران مشغول به کار شوید. 83 دانشگاه در حوزه پزشکی و 29 دانشگاه در حوزه دندانپزشکی در ژاپن وجود دارد.
بسیاری از فارغ التحصیلان دبیرستانی در ایران در آرزوی قبولی در رشته پزشکی و دندانپزشکی هستند این علاقه به دلیل وجود بازار کار عالی و درآمد بسیار خوب شاغلان در این مشاغل می باشد و با توجه به ظرفیت کم دانشگاه ها در پذیرش افراد متقاضی در این رشته ها، کسانی که توانایی پرداخت هزینه های تحصیل در کشوری دیگر را دارند و امکان زندگی در کشوری دیگر برایشان هست، گزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در سایر کشور های آسیایی و اروپایی را انتخاب می کنند . تحصیل دندانپزشکی در ژاپن نیز یکی از این گزینه ها است. ژاپن به دلیل آسیایی بودن و نزدیک بودن به ایران از لحاظ مسافت و دارا بودن دانشگاه های معتبر و جهانی می تواند انتخاب مناسبی باشد.

شرایط تحصیل دندانپزشکی در ژاپن
شرایط تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

برای اخذ پذیرش تحصیل دندانپزشکی در ژاپن باید ریز نمرات دوره دیپلم و پیش دانشگاهی را برای بررسی به دانشگاه های ژاپن بفرستید (حداقل معدل باید 16 باشد). تا بعد از تایید شدن توسط دانشگاه، برای آزمون ورودی دانشجویان خارجی آزمونی استاندارد به نام آزمون EJU  برگزار می گردد. این آزمون شامل ریاضیات، اطلاعات عمومی ژاپن و جهان و مهارت های عمومی در زمینه های علمی است و فقط یک بار در سال برگزار می شود و فرد برای شرکت در آزمون باید به ژاپن سفر کند. این آزمون در مقایسه با آزمون ورودی YOS ترکیه  به مراتب سخت تر است. فرد متقاضی پس از بررسی مدارکش توسط دانشگاه و پس از قبولی در آزمون ورودی (  EJU  )، می تواند به دانشگاه وارد شده و در رشته دلخواهش به تحصیل خود بپردازد.

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن عموما به زبان ژاپنی می باشد البته در معدود دانشگاه هایی به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است. البته در برخی از دانشگاه های بین الملل، امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود دارد. برای متقاضیان دوره های آموزش زبان ژاپنی به مدت 6 ماه در دانشگاه ها برگزار می شود البته هزینه ای جدا از هزینه دانشگاه و شهریه بابت آموزش زبان ژاپنی دریافت می شود. با توجه به این که هزینه تحصیل و زندگی در ژاپن نسبت به سایر کشور های آسیایی بالا است، بسیاری از دانشجویان در این کشور علاقه مند به کار دانشجویی برای پرداخت شهریه های زندگی و تحصیل هستند. پس از اخذ مجور کاری، دانشجو اجازه 28 ساعت کار دانشجویی در هفته و در ایام غیر تعطیل و 8 ساعت کار دانشجویی در روز در ایام تعطیل را دارد. لازم به ذکر است برای یافتن کار دانشجویی، دانشجو نیازمند مسلط بودن به زبان ژاپنی است. به طور کلی اخذ پذیرش از دانشگاه های خصوصی راحت تر است از اخذ پذیرش در دانشگاه های دولتی اما باید اطمینان حاصل کنید که دانشگاهی که قصد پذیرش در آن را دارید حتما مورد تائید وزارت بهداشت ایران باشد.

در مقاله ای تحت عنوان ” تحصیل در ژاپن ” به طور مفصل درباره شرایط تحصیل در ژاپن توضیح دادیم.

امکان اخذ بورسیه برای دانشجویان رشته دندانپزشکی با توجه به سابقه تحصیلشان در دو ترم اول وجود دارد و هر چه فرد معدل بیشتری داشته باشد شانس بیشتری برای دریافت بورسیه دارد و در صورت دریافت بورسیه تحصیل دندانپزشکی در ژاپن رایگان می باشد.

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن – هزینه تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن گران ترین تحصیل در میان کشور های آسیایی به شمار می آید. اما تحصیل دندانپزشکی در ژاپن کم هزینه تر از هزینه ی تحصیل دندانپزشکی  در انگلیس و هزینه تحصیل دندانپزشکی در آمریکا می باشد. هزینه آزمون ورودی EJU  در هر سال متفاوت می باشد و مبلغی مابین 7000 ین ژاپن تا 13000 ین ژاپن می باشد. هزینه برای پذیرش توسط بیشتر دانشگاه ها گرفته می شود. این هزینه مبلغی معادل 282000 یورو است. هزینه تحصیل در دندانپزشکی در ژاپن معمولا بین 500 هزار ین تا 1 میلیون ین در سال است. البته این اعداد مربوط به دانشگاه هایی با سطح متوسط است و در دانشگاه های با سطح علمی بالاتر و دانشگاه های خصوصی این مبلغ بیشتر می شود.

هزینه تحصیل دندانپزشکی در ژاپن
هزینه تحصیل دندانپزشکی در ژاپن

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به ژاپن شرکت آتیه آفرینان توصیه می کند نگاهی به مقاله ” مهاجرت به ژاپن ” بیاندازید.

تحصیل دندانپزشکی در ژاپن سبب ایجاد هزینه هایی دیگر می شود، این هزینه ها شامل محل اسکان، حمل و نقل، خوراک و … می باشد. متوسط هزینه زندگی در ژاپن 800 دلار در ماه تخمین زده شده است. بهتر است جهت کم شدن هزینه های زندگی در ژاپن به جای اجاره منزل از خوابگاه برای اقامت استفاده کنید.

گروه آتیه آفرینان – مجری و ارایه دهنده بهترین خدمات و مشاوره های تحصیل و اقامت در اروپا

5/5 - (1 امتیاز)
مقالات مشابه
تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ تحصیل دندانپزشکی در لوکزامبورگ

کشور لوکزامبورگ یک کشور اروپای غربی می باشد که به دریا دسترسی ندارد. اقتصاد بسیار پویا کشور...

تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند تحصیل دندانپزشکی در نیوزلند

با توجه به موقعیت جغرافیایی نیوزلند که جز استرالیا هیچ کشور آشنای دیگری در نزدیکی آن وجود ن...

تحصیل دندانپزشکی در مالزی تحصیل دندانپزشکی در مالزی

کشور مالزی، یکی از پیشرفته ترین کشورهای جنوب شرق آسیا است که در بیشتر فصول سال آب و هوای گرم...

نظرات کاربران
Call Now Button